مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

در ایران، مشمولان خدمت سربازی که معافیت تحصیلی دارند، برای خروج از کشور باید وثیقه ای را نزد سازمان نظام وظیفه قرار دهند. این وثیقه به عنوان ضمانت برگشت فرد مشمول به کشور پس از پایان سفر خارجی وی محسوب می شود.

وثیقه خروج از کشورانواع وثیقه خروج از کشور عبارتند از:

سپرده نقدی
ضمانت نامه بانکی
ضمانت نامه شرکتی
ضمانت نامه صادره توسط دفاتر اسناد رسمی


سپرده نقدی

سپرده نقدی ساده ترین و رایج ترین نوع وثیقه خروج از کشور است. در این روش، فرد مشمول باید مبلغ مشخصی را به عنوان وثیقه نزد سازمان نظام وظیفه بسپارد. میزان این مبلغ با توجه به شرایط فرد مشمول و مدت زمان سفر خارجی وی تعیین می شود.

 

ضمانت نامه بانکی

ضمانت نامه بانکی نیز یکی دیگر از انواع وثیقه خروج از کشور است. در این روش، فرد مشمول باید از یک بانک معتبر، ضمانت نامه ای را دریافت کند و آن را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد. میزان ضمانت نامه بانکی نیز با توجه به شرایط فرد مشمول و مدت زمان سفر خارجی وی تعیین می شود.

 

ضمانت نامه شرکتی

ضمانت نامه شرکتی نیز مشابه ضمانت نامه بانکی است. در این روش، فرد مشمول باید از یک شرکت معتبر، ضمانت نامه ای را دریافت کند و آن را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد. میزان ضمانت نامه شرکتی نیز با توجه به شرایط فرد مشمول و مدت زمان سفر خارجی وی تعیین می شود.

 

ضمانت نامه صادره توسط دفاتر اسناد رسمی

ضمانت نامه صادره توسط دفاتر اسناد رسمی نیز یکی دیگر از انواع وثیقه خروج از کشور است. در این روش، فرد مشمول باید از یک دفتر اسناد رسمی، ضمانت نامه ای را دریافت کند و آن را به سازمان نظام وظیفه ارائه دهد. میزان ضمانت نامه صادره توسط دفاتر اسناد رسمی نیز با توجه به شرایط فرد مشمول و مدت زمان سفر خارجی وی تعیین می شود.

 

نحوه پرداخت وثیقه خروج از کشور

در صورتی که فرد مشمول قصد خروج از کشور را داشته باشد، باید پس از دریافت مجوز خروج از کشور، به سازمان نظام وظیفه مراجعه کند و مبلغ وثیقه را به یکی از روش های زیر پرداخت کند:

 

پرداخت نقدی
انتقال وجه از طریق دستگاه های خودپرداز
انتقال وجه از طریق اینترنت
استرداد وثیقه خروج از کشور

فرد مشمول پس از بازگشت از سفر خارجی خود باید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کند و ورود خود را به کشور ثبت کند. پس از بررسی مدارک و تایید حضور فرد مشمول در کشور، مبلغ وثیقه به وی بازگردانده می شود.

 

تغییر شرایط وثیقه خروج از کشور

در صورتی که شرایط فرد مشمول پس از پرداخت وثیقه تغییر کند، باید مراتب را به سازمان نظام وظیفه اطلاع دهد. برای مثال، اگر فرد مشمول پس از پرداخت وثیقه ازدواج کند، باید میزان وثیقه خود را افزایش دهد.

 

نکات مهم در مورد وثیقه خروج از کشور

میزان وثیقه خروج از کشور با توجه به شرایط فرد مشمول و مدت زمان سفر خارجی وی تعیین می شود.
فرد مشمول می تواند یکی از انواع وثیقه های ذکر شده را ارائه دهد.
فرد مشمول باید پس از بازگشت از سفر خارجی خود، به سازمان نظام وظیفه مراجعه کند و ورود خود را به کشور ثبت کند.
پس از بررسی مدارک و تایید حضور فرد مشمول در کشور، مبلغ وثیقه به وی بازگردانده می شود.

منبع: B2n.ir/a75727

  • ۰۲/۰۹/۲۹
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی