مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۱۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه ها، از بزرگ ترین دغدغه های داوطلبان کنکور در انتخاب رشته سراسری انتخاب یک دانشگاه خوب از نظر ارزش و سطح علمی است. این موضوع که شما با تمام دانشگاه ها، ویژگی ها، شهریه ها آشنا باشید از جمله مهم ترین اقداماتی است که قبل انتخاب رشته صورت می گیرد.

اعتبار مدرک دانشگاه های سراسری روزانه

دانشگاه های روزانه، در ازای کلاس رفتن در دانشگاه های سراسری پولی پرداخت نمی کنید و حتی می‌توانید وام کمک هزینه بگیرید و بهترین امکانات و بالاترین اعتبار مدرک بین انواع دانشگاه را دارد. در صورت قبولی روزانه حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی طبق قانون سال جاری یکی از این ٢ نوع محرومیت را دارد:

محرومیت از انتخاب رشته روزانه در کنکور سال بعد
محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری سال بعد

اعتبار مدرک روزانه دانشگاه های سراسری از همه دانشگاه های کشور بالاتر است. از این رو همه داوطلبان کنکور سراسری می کوشند تا در دانشگاه های سراسری دوره روزانه قبول شده و تحصیلات خود را ادامه دهند.

آشنایی با اعتبار مدرک دانشگاه شبانه

دانشگاه های شبانه، مشابه دانشگاه روزانه و حتی با دانشجویان دانشگاه روزانه کلاس ها مشترک می باشد. تنها تفاوت اساسی که دانشگاه شبانه با دانشگاه روزانه دارد، این است که دانشجویان شبانه هزینه ای بابت دانشگاه پرداخت می نمایند و از سهمیه خوابگاه برخوردار نمی باشند.

میزان شهریه دانشگاه شبانه بستگی به رشته تحصیلی دارد، اما شهریه شبانه کمتر از ١ میلیون تومان می‌باشد. انتخاب دانشگاه شبانه همچون دانشگاه روزانه محرومیتی برای کنکور سال آینده به دنبال ندارد و حتی می‌توان همزمان با تحصیل در دانشگاه شبانه، بدون انصراف از دانشگاه برای کنکور مجددا ثبت نام کنید. اعتبار مدرک دانشگاه شبانه تقریبا برابر اعتبار مدرک دانشگاه روزانه می‌باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که در دولت نهم و دهم توسعه بسیار زیادی داشته است و اینکه در حال حاضر در مقطع کارشناسی، واحدهای این دانشگاه بیشترین رشته ها را برای پذیرش داوطلبان آزمون سراسری دارا می باشند.
این دانشگاه که با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت کار خود را آغاز نمود و با اینکه بنا بر این بود که به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری فعالیت نماید اما در این سال ها سیستم آن بسیار به دانشگاه های دیگر کشور شباهت پیدا کرده است و دانشجویان زیادی سر کلاس های درس حضور پیدا می کنند.
حضور در کلاس های تئوری برای دانشجویان این دانشگاه غیراجباری است، اما برای کلاس های عملی حضور آن ها الزامی می باشد. سیستم نمره دهی و آزمون های دانشگاه پیام نور را می توان استاندارد ترین سیستم برای ارزیابی برابر و عادلانه دانشجویان سراسر کشور نام برد، چرا که تمامی آزمون های این دانشگاه به شکل کشوری برگزار می شود.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد، بارز ترین ویژگی دانشگاه آزاد شهریه این دانشگاه می باشد که تقریبا شهریه آن نسبت به همه سیستم های آموزش عالی بیشتر می باشد. (علوم پایه، فنی مهندسی و انسانی حدود ١/۵ برابر غیرانتفاعی) البته در گروه پزشکی تا ۷میلیون هم در هر ترم احتمال شهریه وجود دارد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بستگی به واحد دانشگاه دارد. به عنوان مثال واحد های دانشگاه آزاد همچون: علوم تحقیقات تهران، آزاد قزوین، آزاد کرج، آزاد تهران جنوب و … از نظر سطح علمی، سخت گیری و ارزش مدرک یک سر و گردن از بقیه دانشگاه آزاد بالاتر هستند.
در بسیاری از رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی بین غیرانتفاعی و آزاد بهتر است مقایسه نظیر به نظیر اسم و واحد دانشگاه انجام بگیرد و به صورت کلی گفت کدام دانشگاه بهتر می باشد.

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

کلیه کلاس‌ های دانشگاه پیام نور به دو صورت حضوری و الکترونیکی برگزار می‌ شوند که حضور در کلاس‌ درس های تئوری اختیاری است اما برای دروس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان حتماً باید در جلسه کلاسی حضور داشته باشند. از این رو دانشگاه پیام نور برای دسترسی بهتر دانشجویان خود به زمان تشکیل کلاس های این دانشگاه، سایت سهبا دانشگاه پیام نور را راه‌ اندازی کرده است. علاوه بر این با استفاده از سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور، تمامی دانشجویان می‌ توانند برنامه امتحانات پایان ترم خود را نیز مشاهده نمایند. البته برای ورود به سیستم سهبا و اطلاع از برنامه تشکیل کلاس ها، حتماً باید برنامه کلاسی درس مورد نظر شما از سمت دانشگاهی که در آن تحصیل می‌ کنید بر روی این سایت قرار داده شده باشد

معرفی سایت سهبا پیام نور و امکانات آن

دانشگاه پیام نور برای رفاه حال دانشجویان خود و همچنین جلوگیری از مراجعه حضوری به واحد آموزش این دانشگاه، سایت سهبا را ایجاد کرد تا امکان مشاهده برنامه کلاسی و همچنین تاریخ آزمون پایان ترم هر درس به راحتی برای هر یک از دانشجویان فراهم شود.
نشانی اینترنتی سامانه برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور sahba.pnu.ac.ir می‌ باشد و این سامانه در کنار سیستم جامع گلستان و سایت اختصاصی دانشگاه محل تحصیل هر یک از دانشجویان، اطلاع از برنامه ترمیک دانشجویان را از طریق وارد کردن اطلاعاتی مانند رشته تحصیلی، نام شهر و دانشگاه محل تحصیل و نام استاد امکان پذیر می نماید

همچنین پس از ورود به این سایت می توان به قسمت برد الکترونیکی برنامه کلاسی مرکز محل تحصیل خود وارد شوید و کلیه کلاس های دانشگاه محل تحصیل خود را در هر روز مشاهده کنید.

مراحل لازم برای اطلاع از زمان تشکیل کلاس های دانشگاه پیام نور در سایت سهبا 

برای اینکه بتوانید در سایت سهبا زمان تشکیل کلاس های خود را مشاهده کنید نیاز دارید تا مراحلی را طی نمایید. این مراحل به شرح زیر هستند:

ورود به سایت گلستان دانشگاه پیام نور 

وارد کردن اطلاعاتی مانند شناسه کاربری و گذرواژه ( راهنمایی: شناسه کاربری همان شماره دانشجویی است و گذواؤه کد ملی دانشجو می باشد.)

ورود به صفحه اصلی سیستم سهبا و انتخاب منو مشاهده برنامه کلاسی از قسمت راست این صفحه

انتخاب گزینه دوم (گزارش برگزاری کلاس ها) از میان دو گزینه نمایش داده شده و وارد کردن اطلاعات خواسته شده 

انتخاب گزینه جستجو براساس  اطلاعات وارد شده

انتخاب درس مورد نظر از میان دروس نمایش داده شده در جدول برنامه کلاسی دانشجو

انتخاب گزینه مشاهده نمایش روز، ساعت برگزاری و محل تشکیل کلاس ها

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%b3%d9%87%d8%a8%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%86%d9%88%d8%b1/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم است که هر سال دانشجو می‌پذیردشهریه دانشگاه پیام نور برای داوطلبانی که از طریق کنکور وارد می‌شوند و کسانی که از طریق رشته‌های بدون کنکور وارد می‌شوند، تفاوتی ندارد.

داوطلبان باید قبل از انتخاب این دانشگاه میزان شهریه را بدانند و براساس توان مالی خود اقدام به انتخاب کنند. شهریه این دانشگاه کمتر از دانشگاه‌های آزاد و پردیس خودگردان است. داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، بعد از ثبت نام اینترنتی باید با مدارک خود به دانشگاه بروند و شهریه را پرداخت کنند تا مراحل ثبت نامشان تکمیل شود. جهت اطلاع از شهریه دانشگاه پیام نور در مقاطع محتلف در ادامه همراه ما باشید.

چه مواردی شامل شهریه دانشگاه پیام نور می‌شود ؟

در دانشگاه پیام نور، شهریه به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

📌 شهریه ثابت:

یک مبلغ مشخص است که دانشجو هر مقطع در ابتدای نیمسال باید بپردازد تا بتواند واحد درسی را انتخاب کند. این شهریه برای شهرها، رشته‌ها و مقاطع مختلف تعیین‌شده‌است.

📌شهریه متغیر

مبلغی است که برای هر واحد درسی براساس تئوری یا عملی بودن و مقطع تعیین می‌شود. این میزان برای هر واحد است و در تعداد واحدهای دروس ضرب می‌شود.

به عنوان مثال، اگر درسی سه واحد و شهریه متغیر برای هر واحد ۳۰ هزار تومان باشد، شهریه این درس ۹۰ هزار تومان می‌شود.

📌شهریه امور فرهنگی و بیمه

در ابتدای هر سال تحصیلی مبلغی به عنوان امور فرهنگی و بیمه بر روی کل شهریه دانشجو اعمال می‌شود. این شهریه فقط در ابتدای سال تحصیلی یا همان مهر محاسبه می‌شود و در ترم بعد دانشجو دیگر دریافت نمی‌شود.

📌شهریه دروس عملی

این شهریه همان‌طور که از نامش پیداست، برای دروس عملی دانشگاه مانند دروس آزمایشگاهی یا کارگاهی در نظر گرفته می‌شود که از میزان شهریه دروس تئوری بیشتر است.

مشاهده مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی

در ابتدا باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که شهریه این دانشگاه از جمله شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور در دوره کارشناسی در مقایسه با دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مناسب تر و به صرفه تر استاین موضوع را با نگاهی به جدول شهریه کارشناسی دانشگاه پیام نور می توانید متوجه شویدمورد دیگر این که، هر ساله شاهد افزایش مبلغ بدون کنکور و همین طور با کنکور هستیمدر حقیقت، در هر سال تحصیلی حدود ده الی 15 درصد به شهریه ثابت و متغیر دانشگاه پیام نور اضافه می شودآیا اطلاعی از مبلغ بدون کنکور و با کنکور در دوره کارشناسی در سال جاری دارید؟

 اگر به دنبال دریافت جدول شهریه کارشناسی دانشگاه پیام نور هستید می توانید از کمک مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل استفاده کنیدمشاوران مجموعه ما می توانند بر اساس آخرین جدول شهریه کارشناسی پیام نور در سال جاری اطلاعات خوب و موثقی را در رابطه با جدول شهریه کارشناسی دانشگاه پیام نور در اختیار شما دوستان و متقاضیان عزیز قرار دهندپس اگر به دنبال دریافت آخرین جدول شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ما تماس حاصل فرماییددوستان عزیز دقت داشته باشید که شهریه بدون کنکور و با کنکور یکسان است و هیچ تفاوتی از این جهت وجود ندارد.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%88%D8%B1/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

ثبت نام برای استخدام بانک صادرات در سال 1402 در سامانه استخدام این بانک آغاز شد. تمامی افراد متقاضی و داوطلب می‌توانند در زمان شروع روند استخدام، اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام دهند. البته دقت داشته باشید که ثبت نام در استخدامی با توجه به شرایط لازم اعلام شده در سایت بانک صادرات برای داوطلبان و متقاضیان صورت می‌گیرد. کسب اطلاع از کلیه شرایط شرکت در آزمون و شرایط پذیرش، قبل از هرگونه اقدامی برای ثبت نام ضروری است.

زمان ثبت نام استخدامی بانک صادرات

کلیه داوطلبان باید قبل از هرگونه اقدامی برای ثبت نام، از زمان ثبت نام آزمون استخدامی در بانک صادرات چه استخدام پیمانی و چه استخدام قراردادی اطلاعات لازم را بدست آورنددر مورد تاریخ استخدام در صادرات باید خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل عرض کنیم که نمی‍توان تاریخ دقیق و مشخصی را برای ثبت نام جهت استخدام پیمانی و یا قراردادی در سامانه استخدام در بانک صادرات اعلام کرد.

لازم به ذکر است که تمامی مراحل نام نویسی برای استخدام در بانک صادرات از طریق سایت bsi.ir قابل انجام است. بنابراین باید از زمان، شرایط و مدارک ثبت نام اطلاعات لازم را به دست آورید و بعد اقدامات لازم را برای نام نویسی انجام دهید. بنابراین در گام اول بایستی از اطلاعیه‌های منتشر شده در بانک صادرات مبنی بر آغاز نام نویسی و استخدام، مطلع شوید.

در واقع، هر زمانی که این مرکز تمایل به جذب و پذیرش نیرو برای انواع پست‌های ارائه شده داشته باشد، آگهی جذب نیرو برای استخدام قراردادی و یا استخدام پیمانی، توسط بانک صادرات منتشر میشودبه محض انتشار اطلاعیه‌ای جدید مبنی بر شروع ثبت نام متقاضیان آزمون استخدامی، این صفحه به روز رسانی خواهد شد.

شرایط استخدام بانک صادرات 

استخدام در بانک صادرات حال چه استخدام قراردادی و چه پیمانی، الزاما تحت شرایطی خاص برای افراد متقاضی صورت می‌گیرددر نتیجه، تمامی افرادی که داوطلب شده‌اند، باید در زمان استخدام به این موضوع توجه لازم را مبذول دارندزیرا این شرایط به اندازه‌ای مهم است که در صورت نداشتن حتی یکی از آن‌ها به هیچ وجه امکان ثبت نام برای جذب نیرو وجود ندارد.

قوانین و شرایط عمومی و اختصاصی بانک صادرات، ممکن است هر سال با تغییراتی روبه‌رو شود. بنابراین با توجه به سال جدید، اقدامات لازم را انجام دهیددر ادامه این نوشته با ذکر شرایط در نظر گرفته شده برای استخدام در بانک صادرات، در خدمت شما همراهان عزیز هستیم.

شرایط عمومی استخدام در بانک صادرات:

 متقاضی ثبت نام به هیچ وجه نباید سابقه کیفری داشته باشد.

 در صورتی که فرد از مواد روان گردان و انواع دخانیات استفاده می‌کند به هیچ وجه امکان ثبت نام را ندارد.

 سلامت فرد متقاضی ثبت نام باید به وسیله پزشک پیشنهادی بانک صادرات تأیید شود.

 فرد متقاضی ثبت نام، الزاما باید به دین اسلام و یا یکی از دین‌های اعلام شده در قانون اساسی باور داشته باشد.

 متقاضی الزاما باید قوانین جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشد و از طرفی غیر ایرانی نباشد.

شرایط اختصاصی استخدام در بانک صادرات:

 در صورت داشتن مدرک ارشد در رشته مورد تقاضا، الزاما نباید سنتان از بیست و نه سال کمتر باشد. اما برای دارندگان مدرک کارشناسی این سن حداقل بیست و هفت سال تمام است.

 حداقل معدل لازم برای ثبت نام و استخدام در صادرات برابر با شانزده است.

 مدرک تحصیلی افراد متقاضی نباید از لیسانس پایین‌تر باشد. (داشتن مدرک کارشناسی و یا ارشد برای افراد متقاضی الزامی است.)

 آقایان برای ثبت نام جهت استخدام در صادرات، الزاما باید کارت معافیت و یا پایان خدمت نظام وظیفه را داشته باشند.

 فرد متقاضی ثبت نام الزاما باید بومی منطقه باشد. بومی بودن به این معناست که یا باید مدرک دیپلم خود را از مدرسه‌ای در آن شهر دریافت کرده باشد و یا این که در آن شهر متولد شده باشد.

منبع: https://irantahsil.org/employment-in-the-saderat-bank/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ برای مقطع کاردانی به کارشناسی در رشته‌های با ظرفیت خالی برگزار می‎‌گردد. این تکمیل ظرفیت هر ساله پس از اعلام نتایج و مشخص شدن تعداد افراد پذیرفته شده صورت می‌گیرد. در این ثبت نام تنها سوابق تحصیلی هر فرد در نظر گرفته شده و مطابق با شرایط اعلام شده می‌باشد.

رشته‌های تکمیل ظرفیت علمی کاربردی، برای پذیرش در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در گروه رشته‌های صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی ارائه می‌گردد. ما در این مقاله در تلاش هستیم تمام موارد مورد نیاز در ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی مهر و بهمن ماه را برای شما شرح بدهیم.

توجه داشته باشید که مدت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی محدود بوده و علاوه بر این هر گونه اشتباه در فرایند ثبت نام می‌تواند منجر به عدم تایید نام نویسی شما شود. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم تا برای ثبت نام راحت‌تر با برقراری تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ از طریق تلفن ثابت ضمن دریافت مشاوره ثبت نام خود را به مشاورین ایران تحصیل بسپارید.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

دانشگاه علمی کاربردی هر سال دو بار مانند دانشگاه‌های دیگر در دو ورودی مهر و بهمن ماه برای تکمیل ظرفیت خود اقدام به نام نویسی می‌نماید. این ثبت نام بدون آزمون بوده و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب می‌باشد. 

معمولا ثبت نام بهمن ماه به عنوان تکمیل ظرفیت بوده و رشته‌های که در ورودی مهر ظرفیت خالی داشته باشند برای ورودی بهمن نام نویسی می‌شود. زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر است:

مقطع و دوره تحصیلی زمان
ورودی مهر برای داوطلبین کاردانی ⌚️ 10 الی 23 شهریور ⌚️
ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کاردانی ⌚️ 20 الی 29 بهمن⌚️
ورودی مهر برای داوطلبین کارشناسی ناپیوسته ⌚️11الی 23 شهریور⌚️
ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی کارشناسی ناپیوسته  ⌚️20 الی 29 بهمن⌚️

برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و مراحل ثبت نام شما عزیزان می‌توانید اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی سنجش را در دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی مطالعه نمایید. به محض انتشار این دفترچه لینک آن در این قسمت مقاله فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ۱۴۰۲
دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی مهر 

 

به محض انتشار دفترچه لینک آن فعال می گردد.

دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بهمن 

 

به محض انتشار دفترچه لینک آن فعال می گردد.

در سال گذشته زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی از اوایل آذر تا پابان آذر بوده است. در سال جاری هنوز زمان دقیق تکمیل ظرفیت اعلام نشده است. اما داوطلبان می‌‎بایست برای نام نویسی از زمان دقیقی که سازمان سنجش کشور، مجری وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌کند، مطلع شوند تا از ثبت نام جا نمانند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به دو دسته عمومی و اختصاصی دسته بندی می‌شود که شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بهمن و مهر ماه مشابه هم است و تنها در برخی از مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته متفاوت می‌باشد. از مهم ترین شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ۱۴۰۲

شرایط عمومی برای ثبت نام و تکمیل کلیه دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی یکسان است. بنابراین در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت  علمی کاربردی
تابع دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد قبول 
فرد باید تابعیت ایرانی داشته باشد.
هیچ گونه سو پیشینه کیفری و اخلاقی مورد قبول نیست. 
توانایی جسمانی و روانی با توجه به رشته مورد نظر
تابع قوانینی که دانشگاه وضع کرده است.
آقایان وضعیت نظام وظیفه شان باید مشخص شده باشد و مشکلی در آن نباشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ۱۴۰۲

به غیر از شرایط عمومی ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی، شرایط اختصاصی وجود دارد که معمولا هر دانشگاه با توجه به قوانین و ضوابط درون چهارچوب آموزشی، آن را پیش از ثبت نام و تکمیل ظرفیت در سایت قرار می‌دهد. به همین منظور برای آشنایی متقاضیان گرامی قصد داریم به شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بپردازیم:

شرایط اختصاصی ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی
داشتن مدرک دیپلم نظام جدید و یا نظام قدیم برای ثبت نام کاردانی الزامی است.
برای ثبت نام مقطع کارشناسی ناپیوسته مدرک کاردانی الزامی می باشد و فرد باید در زمان ثبت نام آن را ارائه نماید.
افراد شاغل و کارمند برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت  علمی کاربردی باید از محل خدمت خود مدرک معتبر ارائه نمایند.
افرادی که در کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده باشند، می توانند مجدد در مقطع کارشناسی ناپیوسته در رشته های دیگر تحصیل نمایند.
اگر فرد داوطلب دارای مدرک کارشناسی پیوسته، ارشد و یا دکتری باشد می تواند برای تکمیل ظرفیت  ثبت نام نماید.
به تشخیص و صلاح دید دانشگاه برخی را آزمون های پایان ترم به صورت سراسری و متمرکز برگزار می گردد.
اگر داوطلبی در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده باشد و در تکمیل ظرفیت تیز شرکت نماید، قبولی اول وی حذف شده و با او بر اساس قوانین انتقالی برخورد می گردد.
هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک رشته است، و اگر دو رشته را انتخاب نماید به صورت خودکار یکی از دو رشته حذف شده و فرد اجازه اعتراض نخواهد داشت.

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

داوطلبانی که از نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد ناراضی بوده و به دنبال راهی برای ثبت اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خود می‌باشند، می توانند در زمان تعیین شده جهت اطلاع از نحوه اعتراضات به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش مراجعه کنند. لطفا در صورت اعتراض به محض فعال شدن لینک تجدید نظر نتایج آزمون کارشناسی ارشد درخواست خود را ارسال نمایید. برای آن دسته از داوطلبانی که از نتایج آزمون کارشناسی ارشد راضی نیستند، مرجع آزمون یعنی سازمان سنجش بخشی را در سایت خود به عنوان سامانه پاسخگویی در نظر گرفته است تا داوطلبان بتوانند درخواست اعتراض خود را ثبت کنند. داوطلبان می توانند با مراجعه به این وب سایت اقدامات لازم را انجام دهند.

اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد

نحوه اعتراض به نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سوالات و پاسخنامه 1402 کنکور کارشناسی ارشد هر ساله پس از گذشت چند روز از زمان امتحان توسط موسسه سنجش منتشر می شود. پس از تجزیه و تحلیل سوالات، برخی از شرکت کنندگان تمایل به اعتراض به کلید سوالات دارند. اما به دلیل عدم آگاهی از نحوه اعتراض به نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲، ثبت این درخواست دشوار است. این سازمان همانند سال های گذشته پس از صدور کلید، گزینه اعتراض را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد. متقاضیانی که می خواهند اعتراض خود را از طریق سامانه پاسخگویی سازمان سنجش به نشانی request.sanjesh.org از طریق دکمه درخواست ثبت کنند، پس از مراجعه به سایت ثبت نام و به سامانه متصل شده و اطلاعات درخواستی را وارد کنند.

اعتراض به انتشار نتایج اولیه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

داوطلبانی که کارنامه کارشناسی ارشدشان را دریافت کرده اند ولی در مورد درصد دروس و نتایج منتشر شده اعتراضاتی دارند می توانند با ورود به سامانه سازمان سنجش درخواست یا اعتراض خود را از سامانه پاسخگویی سازمان سنجش گزارش دهند. زمان اعتراض به نتایج اولیه کنکور ارشد بلافاصله پس از اعلام در این مقاله منتشر می شود. سامانه ارزیابی فقط نسبت به اعتراضات ثبت شده از طریق سامانه پاسخگویی به اعتراض اقدام خواهد کرد. به همین دلیل از داوطلبان درخواست می شود از ارسال نامه و مراجعه حضوری به موسسه سنجش خودداری کنند. در عوض به قسمت ثبت اعتراض سازمان آزمون مراجعه می کنند و درخواست کارشناسی ارشد خود را ارائه می دهند.

راهنمای گام به گام ثبت اعتراض به نتایج نهایی آزمون ارشد ۱۴۰۲

  1. ابتدا به سایت سامانه سنجش و برنامه ریزی مراجعه کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید.
  2. پس از وارد کردن رمز و اطلاعات مورد نیاز، قسمت ارشد را انتخاب کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.
  3. از بین گزینه های موجود روی دکمه اعتراض به نتیجه نهایی کارشناسی ارشد خود کلیک کنید.
  4. شماره داوطلبی و رمز را وارد کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید و در صفحه جدید بعدی درخواست خود را ثبت کنید.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b6-%d8%a8%d9%87-%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

نحوه ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت مشخص شده است. برای این کار لازم است در مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به سامانه مراجعه کرده و با استفاده از راهنمای ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت به ویرایش بپردازید.

اهمیت ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

پس از ثبت نام و انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت، ممکن است در زمان های تعیین شده نیاز به ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت نیز داشته باشید. طبق اخبار اعلام شده، ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در سایت sanjeshp.ir در تیر ماه انجام می شود.

از آنجایی که کوچک ترین خطا در این مرحله می تواند بر سرنوشت علمی داوطلبان تاثیر گذار باشد، به همین دلیل لازم است کلیه داوطلبان نسبت به این مرحله دقت و توجه کافی را داشته باشنددر این مراحل افراد می توانند برای حذف، اضافه و جابه جایی کدهای رشته هایی که انتخاب کرده اند، اقدام نمایند.

مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت هر سال توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. در مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت کاربران می توانند به وبسایت مراجعه کرده و برای برطرف کردن مشکلات انتخاب رشته خود اقدام نمایند. توجه داشته باشید که باید حتماً در مهلت ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت اعلام شده برای ویرایش اقدام نمایید. برای سال 1402 این زمان از 25 تا 27 تیر ماه بوده است که شما می توانستید در آن زمان اطلاعات خود را ویرایش کنید. البته مهلت تمدید آن نیز بین 2 تا 4 مرداد ماه بوده است.

راهنمای ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1402
 

در این قسمت همراه ما باشید تا راهنمای ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت را در اختیار شما قرار دهیم.

  • در این خصوص باید به شما بگوییم که ابتدا به سایت سنجش مراجعه نمایید. سپس روی قسمت کارشناسی ارشد کلیک کرده و روی ویرایش انتخاب رشته بزنید. سپس باید کد رهگیری خود را درج نمایید.
  • در نهایت با افزودن، حذف یا تغییر رشته محل های انتخابی می توانید عملیات ویرایش را انجام دهید.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ما در موارد فوق سعی کردیم تمامی اطلاعات در رابطه با راهنمای ویرایش انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت را بررسی کنیم. حال در این قسمت همراه ما باشید تا زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت را نیز بیشتر بررسی کنیم. اگر در مراحل ثبت نامی نیز با مشکلاتی رو به رو بودید می توانید برای ویرایش اطلاعات اقدام کنید. به صورت کلی چهار بازه زمانی برای ویرایش اطلاعات وجود دارد که می توانید برای ویرایش در این موارد اقدام نمایید.

مرحله اول: مهلت قانونی ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت
 

در مهلت قانونی ثبت نام که افراد اطلاعات شخصی، تحصیلی خود را وارد می کنند، می توانید به تکمیل رویه ثبت نام خود نیز بپردازید. در مورد این که مهلت قانونی برای ویرایش در سال ۱۴۰۲ در چه تاریخی است، هنوز خبری اعلام نشده است اما به محض اعلام می توانید از این مطلب که به روز می شود، استفاده نمایید.

مرحله دوم: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

پس از پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام نیز می توانید برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایید. این زمان معمولاً پس از پایان یافتن مهلت اصلی و دو سه روز بعد مشخص خواهد شد.

مرحله سوم: مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد بهداشت
 

در مهلت سوم نیز باز هم فرجه ای برای بازماندگان از ثبت نام و یا افرادی که اشتباه داشته اند، مشخص شده است.

مرحله چهارم: زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد وزارت بهداشت
 

اگر در مهلت های مشخص شده در فوق نتوانستید باز هم به ویرایش اطلاعات بپردازید، می توانید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه ارشد وزارت بهداشت به ویرایش اطلاعات بپردازید.

توجه داشته باشید که در این مرحله امکان ویرایش مندرجات در این مرحله کاملا محدود است و متقاضیان نمی توانند نسبت به تغییر مواردی مانند رشته و حوزه امتحانی خود اقدام نمایند. اما برای تصحیح مشخصاتی از قبیل عکس داوطلب، زبان خارجی منتخب و نوع معلولیت در این زمان، می توانید اقدام کنید.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%88%db%8c%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

شهریه ارشد وزارت بهداشت مشخص شده است. همانطور که می‌دانید در صورت قبولی در دوره‌های شبانه و یا دوره‌های شهریه پرداز نیاز است، شهریه را بپردازید.  هر سال در عدد و ارقام این شهریه تغییراتی ایجاد می‌شود و همچنین ممکن است شهریه هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت باشد. در ادامه همراه ما باشید تا از جزییات مربوط به شهریه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۲ و همچنین جدول شهریه بهداشت و درمان، اطلاعات لازم را به دست آورید.

میزان شهریه ارشد وزارت بهداشت 

بر اساس توضیحاتی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته وزارت بهداشت قرار دارد، هزینه ثبت نام به واسطه دانشگاه تعیین می‌شود. کلیه داوطلبان می‌بایست قبل از انتخاب رشته به پایگاه اینترنتی یا وبسایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کرده و از میزان مشخص شده شهریه اطلاع کافی به دست آورند.

هزینه تحصیل برای داوطلبان وزارت بهداشت معمولا در  ابتدای هر ترم به واسطه واحد مربوطه اعلام می‌شود. دانشجویان باید پس از اعلام هزینه، نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کننداز سوی دیگر جداولی از طرف شوراها، مجامع و هیات امنای معاونت برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت در خصوص اعلام مبالغ شهریه دانشجویان منتشر می‎‌شود.

اما هیات امنای دانشگاه‌های علوم پزشکی قادر هستند تا جدوال مصوبه اختصاصی خود را با در نظر گرفتن دانشگاه مربوطه داشته باشد و برای کمک به دانشجویان این جدول را منتشر کننددر ادامه به صورت کامل یکی از جداول مهم در خصوص شهریه ارشد وزارت بهداشت را قرار داده‌ایم، داوطلبین می‌توانند با مطالعه این جدول از میزان شهریه خود مطلع شوند.

جدول شهریه ارشد وزارت بهداشت

بیشتر دانشجویانی که می‌خواهند در یکی از رشته‌های علوم پزشکی، پرستاری و در کل رشته های کنکور ارشد وزارت بهداشت ادامه تحصیل دهند، با دغدغه هزینه شهریه متغیر و ثابت دانشگاه از ثبت نام منصرف می‌شوند. اما امروزه به دلیل  تورم و شرایط جامعه و همچنین هزینه‌های بالای تحصیل در رشته‌های پر خرجی مثل پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و بهداشت؛ پرداخت شهریه اقساطی شده است.

حداقل شهریه دکتری وزارت بهداشت

دو میلیون و ششصد

حداکثر شهریه دکتری وزارت بهداشت

هفت میلیون و دویست

بنابراین ما در این قسمت سعی کردیم به بررسی شهریه ارشد وزارت بهداشت بپردازیم. جدول شهریه ارشد وزارت بهداشت به صورت اطلاعات درج شده در ادامه آمده است. بر اساس آخرین اخبار اعلام شده از سمت دانشگاه‌ها در صورتی که شهریه سال ۱۴۰۲ اعلام شود نیز این جدول به روز رسانی خواهد شد.

نحوه پرداخت شهریه ارشد وزارت بهداشت

برای پرداخت شهریه ارشد وزارت بهداشت، لازم است با دانشگاه و مرکز محل قبولی خود در ارتباط باشید. اما به صورت کلی شهریه‌ها به صورت اینترنتی دریافت خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه پرداخت شهریه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اگر قصد دارید در دانشگاه آزاد ثبت نام کنید، ابتدا باید به سامانه دانشگاه آزاد اسلامی ورود کنید. نشانی اینترنتی سامانه مد نظر را در مرورگر گوگل سرچ نمایید.

بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه، رمز عبور و نام کاربری خود را وارد کنید و بعد گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

از بین موارد نمایش داده شده در سایت، بر روی گزینه امور مالی نیمسال اول کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید.

در این مرحله می‌توانید شهریه خود را نسبت به انتخاب واحدهای متغیر و شهریه ثابت بپردازید.

پرداخت الکترونیکی را انتخاب نمایید و سپس اطلاعات کارت بانکی خود را به دقت وارده کرده و در آخر بر روی گزینه ثبت و پرداخت کلیک کنید.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

افرادی که مایل به شرکت در آزمون فنی حرفه ای هستند، باید از میزان تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای آگاهی لازم را داشته باشند. تمامی دانشگاه های فنی و حرفه ای هر ساله از طریق برگزاری کنکور و براساس سوابق تحصیلی، دانشجو می پذیرند. در روش بدون کنکور، داوطلبانی که معدل بالاتری دارند، امتیاز بیشتری برای قبولی به دست می آورند.

بررسی تاثیر معدل بر کنکور فنی و حرفه ای

همان طور که در ابتدا بیان کردیم، تمامی افرادی که تصمیم دارند تا در دانشگاه های فنی و حرفه ای درس بخوانند، باید معدل بالایی داشته باشند. در واقع، چه افرادی که تصمیم دارند تا در کنکور فنی و حرفه ای شرکت کنند و چه افرادی که می خواهند بدون کنکور در این دانشگاه ها درس بخوانند، باید نمرات بالایی کسب کنند. زیرا در هر صورت، سوابق تحصیلی آن ها بررسی شده و شانس قبولی آن ها را بیشتر خواهد کرد. به عبارتی دیگر می توانیم بیان کنیم افرادی که می خواهند تا از طریق کنکور در دانشگاه های فنی و حرفه ای پذیرفته شوند، باید در زمان مقرر برای ثبت نام  اقدام نمایند. پس از شرکت در کنکور، افرادی که رتبه قابل قبول را کسب کرده باشند، از نظر سوابق تحصیلی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. اگر نمرات آن ها بالا باشد، شانس قبولی آن ها افزایش می یابد

اما، افرادی که نمی خواهند در کنکور شرکت کنند، باید در زمان مقرر به سایت سازمان فنی و حرفه ای مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. پس از آن، نمرات و سوابق تحصیلی آن ها نیز بررسی شده و اگر معدل بالایی داشته باشند، در هر یک از دانشگاه های فنی و حرفه ای، پذیرفته خواهند شد. لازم به ذکر است تا بدانید که میزان و نحوه تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای، در هر سال توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود. میزان تاثیر معدل، هر ساله در دفترچه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای درج می گردد

 

آشنایی با کنکور فنی و حرفه ای

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای آشنا کنیم، بهتر است که با خود این آزمون آشنا شویدکنکور فنی حرفه ای به منظور پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته رشته های فنی دانشگاه های سراسری، دانشکده های فنی حرفه ای و غیر انتفاعی برگزار می شود. به یاد داشته باشید که کنکور فنی حرفه ای با کنکور سراسری بسیار متفاوت است. به همین دلیل، زمان و نحوه ثبت نام آن ها نیز با یکدیگر  تفاوت دارندداوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید رشته های فنی حرفه ای، کاردانش، هنرستان و یا رشته های نظری را دارند، می توانند در یکی از رشته های کاردانی فنی نام نویسی کنند

اهمیت معدل در کنکور فنی و حرفه ای

بهتر است تا بدانید که ثبت نام و شرکت در کنکور فنی و حرفه ای، ملزم به داشتن برخی از شرایط است که یکی از مهم ترین آن ها، شرط معدل و سوابق تحصیلی می باشد. لذا، تمامی داوطلبان ثبت نام بدون کنکور و یا با کنکور فنی و حرفه ای باید نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی خود اقدام نمایند. زیرا، آن ها از طریق این کد، معدل و سوابق تحصیلی خود را در فرم ثبت نام درج می نمایند. افراد برای دریافت این کد باید به سامانه Dipcode.medu.ir مراجعه کنند

از آن جایی که میزان اهمیت سوابق تحصیلی در پذیرش بدون کنکور فنی و حرفه ای بالاست و برای پذیرش در رشته های بدون کنکور فنی و حرفه ای، تنها معدل داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد. لذا، کسب معدل هر چه بالاتر و بهتر در مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، به داوطلبان در قبولی در این دانشگاه کمک خواهد کرد. بنابراین می توانیم بیان کنیم که داوطلبانی که معدل پایینی داشته باشند، نمی توانند به رقابت با سایر داوطلبان بپردازند.

شرط معدل برای دانشگاه دولتی فنی حرفه ای 

داوطلبانی که تصمیم دارند تا در دانشگاه های سراسری فنی و حرفه ای پذیرفته شوند، ممکن است سوال کنند که آیا شرط معدل برای این دانشگاه ها نیز وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که بله، در تمامی دانشگاه های فنی و حرفه ای، شرط معدل وجود دارد و تاثیر معدل در کنکور فنی و حرفه ای انکار ناپذیر است. به همین دلیل، دانشگاه های دولتی فنی حرفه ای، میزانی را برای معدل داوطلبین تعیین کرده اند که شامل موارد زیر می باشند:

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی و حرفه و فن، در سه پایه دوره راهنمایی نباید کمتر از 30 باشد.
  • حداقل نمره درس ریاضی (1) در اول متوسطه، باید بدون تبصره  10 باشد.
  • مجموع نمرات درس های مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول متوسطه، باید حداقل 120 بوده و معدل آن ها نباید کمتر از 12 باشد.

روش های افزایش معدل در کنکور فنی و حرفه ای 

هر یک از شما داوطلبان گرامی برای افزایش شانس قبولی خود در کنکور فنی و حرفه ای، می توانید معدل خود را بالا ببرید. در واقع، شما با انجام برخی از راهکارها به راحتی می توانید معدل بالایی را کسب کنید. برخی از مهم ترین راهکارها و روش های افزایش معدل، شامل موارد زیر می باشند

  • منابع کنکور را به خوبی شناسایی کرده و به درستی مطالعه کنید
  • روش های مطالعه اصولی را یاد بگیرید.
  • از مشاوران کمک بگیرید
  • برنامه ریزی داشته باشید و طبق برنامه، پیش بروید.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

دانش آموزان هنرستانی قبل از شروع سال تحصیلی جدید، ابتدا لازم است برای ثبت نام کتب درسی هنرستان اقدام نمایند. پس از ورود به سامانه خرید کتاب های درسی فنی حرفه ای و کاردانش ، وارد نمودن اطلاعات دانش آموزی امری ضروری می باشد. دانش آموزان تمامی پایه های فنی و حرفه ای نیز، برای خرید کتاب های درسی فنی حرفه ای لازم است به صورت الکترونیک اقدام نمایند. پس از سفارش کتاب های درسی هنرستان ، کتاب های مورد نظر به اداره آموزش و پرورش هر منطقه ارسال می گردد و سپس به مدارس تحویل داده می شود.

نحوه ثبت نام کتب درسی هنرستان

برای خرید کتب درسی ابتدا به سامانه irtextbook.ir  مراجعه نمایید. پس از ورود به سامانه خرید کتاب های درسی فنی حرفه ای و کاردانش لازم است اطلاعات فردی و همچنین مشخصات دانش آموزی خود را وارد نمایید. جدول زمانبندی تعیین شده برای خرید کتاب ، امکان ورود به سامانه را به شما خواهد داد و پس از آن نمی توانید به سامانه مورد نظر راه یابید. بر روی پایه مورد نظر و همچنین مقطع تحصیلی خود کلیک کنید و سپس برای خرید اقدام نمایید. شایان ذکر است که خرید کتاب در صورتی امکان پذیر است که شما در مدرسه مورد نظر ثبت نام نموده باشید.

پس از انجام ثبت نام کتب درسی هنرستان برای پرداخت مبلغ مورد نظر باید اقدام نمایید. پرداخت هزینه به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه مورد نظر امکان پذیر است. برای خرید لازم است اطلاعات خود را به صورت الکترونیک و با استفاده از کارت های عضو شبکه شتاب به انجام برسانید. متناسب با نوع بانک مورد نظر، وارد نمودن رمز دوم اینترنتی پویا و یا ایستا برای خرید ضروری می باشد. هزینه خرید هر کتاب متناسب با قیمت پشت جلد می باشد و دریافت هرگونه مبلغ دیگر برابر با قوانین و مقررات تخلف محسوب می گردد.

سفارش کتاب های درسی هنرستان می تواند به صورت فردی و یا گروهی صورت بپذیرد. برای سفارش فردی کتاب لازم است بر روی ورود دانش آموز کلیک کنید. برای ثبت نام کتب درسی هنرستان می توانید با استفاده از اپلیکشن موبایل نیز اقدام به خرید نمایید. در صورتی که نیازمند تنها یک جلد کتالب می باشید، می توانید در همان سامانه، برای خرید تک جلدی کتاب اقدام نمایید و از همان قسمت وارد سامانه شوید. ورود مدیران مدارس به سامانه الکتروینک به صورت گروهی از همان سامانه امکان پذیر است.

زمان ثبت نام کتب درسی هنرستان 1402

دانش آموزان برای ثبت نام کتب درسی خود در پایه های مختلف باید در زمان ها مقرر شده برای ثبت نام اقدام نمایند.

جدول زمان ثبت نام کتب درسی پایههای مختلف به شرح زیر  است:

زمان ثبت نام کتب درسی هنرستان
 

پایه هنرستان

برای کلیه پایه های پایه های تحصیلی  یازدهم و دوازدهم از اردیبهشت 1402 تا 26 خرداد ماه 1402

اصلاح سفارش

تمامی دوره های تحصیلی از 18 تیرماه الی 31 شهریور ماه 1402

توزیع منطقه به مدرسه

تمامی دوره های تحصیلی از 11 شهریور ماه الی 31 شهریور ماه 1402

توزیع مدرسه به دانش‌ آموز

تمامی دوره های تحصیلی از 18 شهریور ماه الی 1 مهرماه 1402

نحوه ثبت نام کتب درسی هنرستان 1402

برای ثبت نام و خرید کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، دانشجویان محترم ملزم به مراجعه به وبسایت irtextbook. ir و پیگیری فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی هستند. در صورت بروز اختلالاتی در ثبت نام کتاب، ابتدا بایستی اقدامات ضروری برای رفع مشکلات را از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی پیگیری و سپس به ادامه فرآیند مراجعه نمایند.

ا‌گر ممکن نباشد که داوطلبان ثبت نام کتاب را انجام دهند، می‌توانند این فرآیند را به مدیران مدارس محول سازند. در این شرایط، والدین می‌توانند با پرداخت هزینه کتاب‌های درسی به مدارس، عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به مسئولین مدرسه واگذار نمایند.

والدین محترم جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که شامل زمان، روش، سایت و سایر موارد است، می‌توانند به مقاله مربوطه که لینک آن در ادامه ارائه‌شده‌است، مراجعه نمایند.

موضوع ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که باید در زمان تعیین‌شده و به صورت صحیح انجام شود تا امکان دریافت کتاب برای دانش آموزان فراهم آید، از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا، روند ثبت نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را به ترتیب مراحل و به‌صورت خلاصه در این بخش ارائه می‌دهیم.

منبع: https://B2n.ir/y65590

  • javad qane