مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۵۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > سامانه پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد سال 99-140

 

چنانچه به هنگام دریافت نتایج نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شما متوجه عدم موافقت با درخواست خود شدید، می توانید از قسمت پیگیری نقل و انتقال دانشگاه آزاد از نتایج آن آگاه شوید. جواب انتقالی دانشگاه آزاد به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه مورد نظر ارائه می گردد. برای پیگیری مهمانی دانشگاه آزاد می توانید به صورت الکترونیک اقدام نمایید. در ادامه در رابطه با نحوه پیگیری نقل و انتقال دانشگاه آزاد مطالبی را به شما ارائه خواهیم نمود.

 

نحوه ی پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

خبر خوب برای دانشجویانی که در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ثبت نام نموده‌اند. جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. دانشگاه آزاد جهت رفاه حال دانشجویان خود، گزینه‌های متعددی را برای پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نظر گرفته است. 

دانشگاه آزاد اسلامی برای سهولت در مراجعه و کاهش مراجعات به سازمان مرکزی جهت پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد و همچنین جهت بالا بردن رضایت ارباب رجویان خود، سامانه پاسخگویی را تدارک دیده است. یکی از خدماتی که دانشگاه آزاد به منظور پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد در نظر گرفته است،ارائه شماره تماس نقل و انتقالات دانشگاه آزاد می‌باشد.

داوطلبینی که شرایط عمومی و اختصاصی  آیین‌نامه نقل و انتقال را دارا می باشند و همچنین ثبت نام آن‌ها به صورت کامل صورت گرفته است، می‌توانند در این مرحله نقل و انتقال خود را پیگیری نمایند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با پیگیری نقل و انتقالات دانشگاه آزاد برای شما مطالبی را ارائه دهیم. ابتدا مختصر توضیحی در مورد برخی از شرایط نقل و انتقال خدمت شما ارائه می‌دهیم.

 

نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 99

به منظور ثبت درخواست خود مبنی بر انتقال به سایر واحدهای دانشگاه آزاد ، می بایست ابتدا به سامانه monada.iau.ir مراجعه کرده و مطابق با راهنمای موجود در ادامه مقاله ، به تکمیل مراحل لازم بپردازید.

  • پس از ورود به سامانه منادا به نشانی monada.iau.ir ، در صفحه اول شرایط عمومی و تعهدات مرتبط با درخواست نقل و انتقال قابل مشاهده است. مطابق آن چه در تصویر زیر مشاهده می نمایید به دانشجوی متقاضی نقل و انتقالات پیشنهاد می شود به اطلاعات درج شده در سایت توجه کند و با آگاهی کامل نسبت به تایید و رفتن به مرحله بعدی اقدام نماید. پس از مطالعه مندرجات این صفحه ، تیک عبارت تمام مطالب فوق را مطالعه و تایید می نمایم را فعال نموده و کلید تایید و ادامه را بفشارید.

شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 98

شرایط مورد نیاز جهت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه منادا و در آیین نامه مربوطه به شرح زیر می باشد.

  • دانشجویان ملزم به تحصیل به مدت یک ترم در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند ( دانشگاه مبدا ) می باشند.
  • دانشجویان نباید از نظر آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  • نقل و انتقالات دانشگاه آزاد منحصرا برای دانشجویانی امکان پذیر است که از طریق کنکور و انتخاب رشته وارد دانشگاه شده اند.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در واحدهای خودگردان می باشند ، فقط مجاز به انتقالی به واحدهای خودگردان هستند.
  • دانشجویان متقاضی میهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد ، ملزم هستند درخواست خود را برای دانشگاه هایی ثبت کنند که رشته و گرایش آن ها را داشته باشند.
  • دانشجویان ترم آخر ، مجاز به ثبت درخواست انتقالی در سایت نمی باشند.
  • علاوه برا اخذ مجوز میهمانی و یا انتقالی دانشجویان ، موافقت واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد جهت پذیرش دانشجویان الزامی است.
  • امکان ثبت درخواست انتقالی برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار امکان پذیر است.
  • امکان انتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی به سایر دانشگاه ها وجود نخواهد داشت.
  • انتقال و میهمانی دانشجویان خارج از کشور برای دانشگاه های داخل کشور میسر نمی باشد.
  • دانشجویان دوره های پژوهش محور مجاز به نقل و انتقال و میهمانی نمی باشند.
  • امکان انتقال دانشجویان به واحدهای دانشگاهی که در آن عضو کارکنان یا هیئت علمی می باشند ، وجود نخواهد داشت.
  • درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

Source: نتایج انتقالی دانشگاه آزاد

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 

شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 97 – 98

سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، در سال دو بار برای دانشجویان متقاضی نقل و انتقال باز می‌باشد. دانشجویانی که شرایط نقل و انتقال را دارا باشند، می‌توانند درخواست خود را به صورت اینترنتی در سایت monada.iau.ac.ir ثبت نمایند. دانشجویانی که به دلایل مختلف مایل به تغییر واحد دانشگاهی خود می‌باشند، از فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزاد که در اختیار دانشجویان متقاضی قرار می‌گیرد، می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند. قبل از ثبت نام ، لازم است از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد مطلع شوید و با توجه به مدراک مورد نیاز و شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد نیز، یکی از سوالاتی است که دانشجویان  متقاضی انتقالی از مشاورین ما دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد و نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد برای شما سخن بگوییم.

 

نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد

همان‌طور که خدمتتان عرض کردیم دانشگاه آزاد در سال، 2 بار سامانه نقل و انتقالات را برای دانشجویان متقاضی باز می‌کند. دانشجویانی که شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را دارا می‌باشند، می‌توانند از طریق سامانه منادا جهت ثبت نام اقدام نمایند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که، هر گونه درخواست نقل و انتقالی که در هر سامانه و یا سایتی غیر از سامانه منادا صورت گیرد، پیگیری نخواهد شد. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت و به درخواست‌های حضوری پاسخ داده نخواهد شد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که درخواست خود را تنها در زمان مقرر ثبت نمایند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نمایند همچنین قبل از ثبت نام در سامانه azmoon.org از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به طور کامل اطلاع یابند.

 

شرایط عمومی ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تنها در صورت داشتن شرایط عمومی زیر می توانند برای میهمانی و یا انتقال درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند . لازم به یادآوری است دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی مسئول صحت اطلاعات و مدارکی که در سامانه بارگذاری نموده می باشد و در صورت عدم صحت اطلاعات مدارک ارائه شده در هر مرحله از فرآیند رسیدگی ، درخواست دانشجو کان لم یکن تلقی خواهد شد و ضرر و زیان مالی ناشی از آن به عهده شخص دانشجو خواهد بود .


نداشتن منع ادامه تحصیل به دلیل شرایط آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه
دانشجوی متقاضی حداقل یک نیمسال در واحد مبدأ ثبت نام نموده باشد . ( به استثنای واجدین شرایط میهمانی یا انتقال از بدو پذیرش )

انتقال صرفاً برای پذیرفته شدگان با آزمون و با توجه به ضوابط امکان پذیر است .
انتقال و میهمانی دانشجویان دوره های خودگردان فقط به واحدهای مجری دوره های خودگردان امکان پذیر است .
 انتقال تنها در صورت وجود مقطع رشته/ گرایش و سال قبولی در واحد مقصد امکان پذیر است .
انتقال در هر یک از مقاطع تحصیلی در نیمسال آخر تحصیل ممنوع است .
 در صورت داشتن مجوز میهمانی اخذ پایان نامه تنها با موافقت واحدهای مبدأ و مقصد امکان پذیر است .
انتقال و میهمانی در مقطع دکتری تخصصی به غیر از مواد 2-1 و 2-2 و 10 و 12 شیوه نامه ممنوع است .
انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی به غیر از ماده 12 شیوه نامه ممنوع می باشد .
انتقال و میهمانی از واحد الکترونیکی (با توجه به غیرحضوری بودن تحصیل ) به سایر واحدها ممنوع می باشد .
انتقال و میهمانی از واحدهای بین الملل تنها به واحدهای بین المللی امکان پذیر است .
انتقال و میهمانی از واحدهای برون مرزی به سایر واحدهای دانشگاهی در داخل کشور ممنوع است .
انتقال و میهمانی دانشجویان پژوهش محور ممنوع می باشد .
انتقال و میهمانی کارکنان و اعضای هیات علمی واحدهای دانشگاهی به محل خدمت ممنوع می باشد .
 درخواست نقل وانتقال دانشجویان اتباع غیر ایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدأ و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل وانتقال دانشجویی دانشگاه قابل بررسی می باشد .

شرایط اختصاصی ثبت درخواست نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه آزاد

 ماده 1 : ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس ازدواج و متارکه:
-1-1 به منظور ترویج فرهنگ ازدواج در جامعه دانشجوئی درصورتی که دانشجو پس از انتخاب رشته محل، ازدواج دائم کرده با ارائه مدارک لازم، انتقال یا میهمانی وی به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
-2-1 انتقال یا میهمانی دانشجویان متأهل زن که پس از انتخاب رشته محل متارکه نموده اند با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
-3-1 میهمانی دانشجویان زن تا پایان سال اول شیردهی امکان پذیر است.

 ماده 2: ضوابط انتقال یا میهمانی بر اساس خانواده شاهد و ایثارگران
به منظور ارج نهادن به مقام والای خانواده شاهد و ایثارگران و طبق ماده 62 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران انتقال یا میهمانی دانشجویان مذکور به شرط پذیرش با آزمون به شرح ذیل امکان پذیر است.
-1-2 انتقال آزادگان، اسرا، جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
-2-2 انتقال یا میهمانی دانشجویان آزادگان، اسرا، جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و دانشجویان شاهد پس از ثبت نام در واحد مبدأ با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
-3-2 میهمانی جانبازان 10 % درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان و رزمندگان دارای حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه تا قبل از تاریخ 67/7/24 با ارائه مدارک لازم به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است .

Source: شرایط انتقالی دانشگاه آزاد

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > پذیرش بدون کنکور > پذیرش بدون کنکور پرستاری > ثبت نام رشته ی پرستاری بدون کنکور 99

 

ثبت نام پرستاری بدون کنکور سال 99 آغاز شد ، پیرو اطلاعیه وزارت بهداشت مبنی بر کمبود نیروی انسانی در کادر پرستاری و دیگر رشته های پیراپزشکی کشور ثبت نام رشته پرستاری بدون آزمون – مامایی – بهداشت محیط – بهداشت دهان و دندان و… سازمان سنجش آموزش کشور موظف به تامین نیروی انسانی این بخش از طریق پذیرش بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی و معدل متقاضیان شد.

پرستاری بدون کنکور از رویا تا واقعیت!

پرستاری بدون کنکور برای بار اول سال 1395 از طریق انتخاب رشته کنکور سراسری از بخش پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی متقاضیان انجام پذیرفت که متقاضیان این رشته و دیگر رشته های پیراپزشکی در سال 95 با شرایط ویژه در این رشته ها پذیرفته شده و وارد این حرفه ها شدند در سال های 97 و 98 با توجه به عدم انتشار دفترچه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی از جانب سازمان سنجش تعداد زیادی از داوطلبان پرستاری بدون آزمون از پذیرش در این رشته جا ماندند که امسال می توانند اقدام نمایند.

ثبت نام بدون کنکور پرستاری 99 به صورت اینترنتی انجام می گیرد ضمنا کلیه متقاضیان محترم می توانند جهت تکمیل روند ثبت نام بدون کنکور پرستاری و اطلاع از لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با شماره های مرکز ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی تماس حاصل نموده و ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

 

شرایط تحصیل بدون کنکور رشته پرستاری دانشگاه های سراسری

داوطلبانی که قصد ثبت نام و تحصیل بدون آزمون در رشته پرستاری یا هر یک از رشته های پیراپزشکی ارائه شده را دارند باید از شرایطی که برای آن ها در نظر گرفته می شود نیز مطلع باشند.

شرایط عمومی

  • دارندگان مدرک دیپلم رشته تجربی نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم ، مجاز به انتخاب رشته های بدون آزمون پیراپزشکی دانشگاه های سراسری می باشند. (نوع دیپلم متقاضیان ممکن است در دوره های مختلف متفاوت بوده و صرفا ویژه دانش آموختگان گروه آزمایشی علوم تجربی نباشد.)
  • علاقه مندان به ثبت نام و تحصیل در رشته پرستاری به صورت بدون آزمون ، باید از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردار باشد.
  • برای داوطلبان آقا ، از لحاظ خدمت سربازی نباید مشکلی وجود داشته باشد.
  • قبولی در جلسه مصاحبه

با توجه به حجم بالای تقاضا برای رشته های پیراپزشکی بدون کنکور ، نتایجی که ابتدا منتشر می شود ، چند برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده است. زیرا اسامی که در ابتدا اعلام می شوند باید در یک جلسه مصاحبه شرکت کنند و از میان آن ها ، داوطلبانی که مورد تایید قرار گیرند و شرایط لازم جهت تحصیل در رشته پرستاری بدون کنکور را داشته باشند ، به عنوان پذیرفته شدگان نهایی انتخاب می گردند.

شرایط اختصاصی

  • داوطلبانی که قصد تحصیل بدون کنکور در رشته پرستاری را دارند باید هنگام ثبت نام کنکور سراسری حداکثر 25 سال داشته باشند. (برای آقایان با 2 سال خدمت سربازی شان محاسبه می گردد ، یعنی 27 سال.)
  • در برخی از دوره ها شرط معدل در نظر گرفته می شود که در این صورت معدل متقاضیان باید 15 به بالا باشد.
  • در برخی از دوره ها شرط بومی پذیری نیز مطرح است. به این صورت که بومیان هر استان برای پذیرش در دانشگاه استان محل سکونت خود شانس بیشتری نسبت به سایر داوطلبان دارند.
  • پذیرفته شدگان رشته های پیراپزشکی بدون کنکور معمولا باید 3 برابر طول مدت تحصیل خود ، دوره تعهد خدمت را سپری کنند. (در طی این دوره از تمامی حقوق و مزایا برخوردارند.)
  • آن دسته از افرادی که دانشجو هستند و یا جزو فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر می باشند ، مجاز به ثبت نام و شرکت در دوره های بدون آزمون رشته پرستاری نیستند.

سوالات متداول

1- آیا می توان بدون شرکت در کنکور ، به تحصیل در رشته پرستاری پرداخت؟

بله ، اما در صورتی که رشته پرستاری جزو رشته های ارائه شده بدون کنکور پیراپزشکی دانشگاه های سراسری باشد.

2- کدام یک از واحدهای دانشگاه آزاد ، رشته پرستاری بدون کنکور را ارائه می دهند؟

رشته پرستاری و به طور کلی رشته های پیراپزشکی که به صورت بدون آزمون ارائه می شوند متعلق به دانشگاه های سراسری هستند که ملزم به شرکت در آزمون سراسری است. تا کنون مشاهده نشده است که دانشگاه آزاد به صورت بدون آزمون دانشجوی پرستاری جذب کند.

3- معدل بالا تاثیری در پذیرش بدون کنکور رشته پرستاری دارد؟

در برخی از دوره ها ممکن است شرط معدل برای پذیرش داوطلبان در دوره بدون آزمون مقطع کاردانی رشته پرستاری در نظر گرفته شود که 15 به بالا است ، اما جزو شرایط ثابت و قطعی محسوب نمی شود.

Source: ثبت نام پرستاری بدون کنکور

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > بدون کنکور ارشد > ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

 

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 در جلسه هیئت مدیره سازمان سنجش آموزش کشور به تصویب رسید. پیرو آخرین اطلاعیه تمامی متقاضیان محترم ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد می توانند برای ثبت نام در پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 

 

اقدامات لازم را انجام دهند. باید عرض کنیم که داشتن شرایط ارشد بدون کنکور آزاد برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این دوره الزامی به نظر می رسد. در این نوشته، کلیه اطلاعات مورد نیاز شما را در رابطه با ثبت نام در ارشد بدون کنکور آزاد در اختیار شما قرار می دهیم

 

اطلاعیه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد در رشته‌های مختلف و در دانشگاه‌های متفاوت بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌پذیرد.

پذیرش داوطلبان متقاضی ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آن‌هاست و این نوع ثبت نام مختص به داوطلبانی است که از سهمیه استعداد درخشان برخوردار باشند.

چگونگی ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد و زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد با زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد سراسری متفاوت است و داوطلبان دارای سهمیه استعداد درخشان، بر اساس قوانین و ضوابط می‌توانند در سایت دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند.

شایان ذکر است که ثبت نام منحصراً از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی صورت خواهد پذیرفت و به مراجعات حضوری مگر در رابطه با قوانین تعیین شده برای ثبت نام، پاسخی داده نمی شود.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99

با توجه به این که ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۹۹ ، مختص استعدادهای درخشان و فارغ التحصیلان برتر مقطع کارشناسی می باشد ، ضوابطی برای پذیرش این دسته از داوطلبان در نظر گرفته شده و تحت عنوان شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . در این قسمت به برخی از این شرایط می پردازیم .
 

1 – حداقل معدل لازم برای واجدین شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای رشته های علوم انسانی 17 و برای رشته های غیر علوم انسانی 16 می باشد که بر اساس ظرفیت 10 درصدی هر یک از رشته محل های انتخابی گزینش خواهند شد .
2 – پذیرش فارغ التحصیلان واجد شرایط در هر سال تحصیلی تنها برای یک بار و فقط در همان سال امکان پذیر است .
3 – رشته محل های انتخابی داوطلبان می بایست هم نام و متناجس با رشته تحصیلی کارشناسی آن ها باشد .
4 – تعداد نیمسال های تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته از 8 سال بیش تر نشود .
5 – تعداد نیمسال های تحصیلی فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته از 4 سال بیش تر نشود .
( ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند )
6 – دانشجویانی که طول مدت تحصیل شان به دلایلی خارج از اختیارات خود ( بیماری ، ماموریت والدین یا همسر ، ازدواج ، طلاق ، زایمان ) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور شود در صورت تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند .
7 – فارغ التحصیلان برخی رشته های کارشناسی ناپیوسته که بر اساس سر فصل مصوب ، طول مدت تحصیل شان حداقل 5 نیمسال تعریف شده باشد می توانند از مزایای این آیین نامه برخوردار شوند .
8 – دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند ، شامل پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نمی شوند .
9 – امتیاز پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز و واجد شرایط این دانشگاه بوده و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها مجاز به ثبت نام نمی باشند .
10 – متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد باید رشته ای متجانس و هم نام با رشته فارغ التحصیلی کارشناسی خود را انتخاب نمایند .

 

سوالات متداول

 

1- آیا فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه های دولتی هم می توانند برای پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد اقدام کنند ؟

خیر ، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مختص فارغ التحصیلان کارشناسی این دانشگاه است که جزئیات بیشتر در این خصوص در متن مقاله ذکر شده است

 

2- آیا برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید هزینه ای پرداخت کرد ؟

بله ، هزینه این مرحله برابر با هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است که در متن مقاله به آن اشاره شده است

 

3- آیا متقاضیان پذیرش بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد باید در مدت زمان مشخصی از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند ؟

بله ، مدت زمان فارغ التحصیلی این داوطلبان نباید از 8 نیمسال بیش تر شود بجز موارد خاصی که در متن مقاله به آن اشاره شده است

Source: ثبت نام ارشد بدون کنکور آزاد

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > آزمون نظام مهندسی > inbr.ir – سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99

 

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی 99 – www.inbr.ir

آزمون نظام مهندسی 98 مهم ترین رویداد سال 98 برای مهندسین و دانشجویان رشته های فنی مهندسی می باشد که پیرو اطلاعیه سایت ثبت نام آزمون نظام مهندسی 98 www.inbr.ir جزئیات مهمی از این آزمون مطرح خواهیم کرد.

inbr.ir سامانه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی است که از جانب سازمان نظام مهندسی کشور در اختیار تمامی متقاضیان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته است شایان ذکر است همان طور که مستحضر هستید مراحل اولیه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ساختمان چند سالی است صرفا به صورت اینترنتی از درگاه معرفی شده سازمان نظام مهندسی کشور به نشانی www inbr.ir انجام می پذیرد لذا هر گونه مراجعه حضوری متقاضیان محترم به این سازمان بی پاسخ خواهد بود.

مون نظام مهندسی عمران 99 – inbr.ir

شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران 99 مستلزم داشتن شرایط عمومی شرکت در آزمون های رسمی جمهوری اسلامی ایران می باشد پس از آن باید بگوییم اگر داوطلب قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران را با مدرک کارشناسی داشته باشد می بایست حداقل پس از اخد مدرک کارشناسی خود سه سال به صورت حرفه ای در یکی از شاخه های مرتبط با آزمون و مدرک تحصیلی خود سابقه کار داشته باشد.

از جمله رشته هایی که دانش آموختگان این رشته های حق شرکت در آزمون نظام مهندسی عمران را خواهند داشت رشته های مهندسی عمران زیر گروه آب – عمران زیر گروه خط و ابنیه – عمران زیر گروه راهسازی – عمران زیر گروه عمران روستایی – عمران زیر گروه ساختمان سازی و عمران – عمران می باشد که در سامانه inbr.ir ثبت گردیده.

 

نحوه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

  • برای انجام ثبت نام می بایست ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی را با دقت مطالعه نموده ، چرا که این امر به موجب تسهیل و تسریع در انجام مراحل ثبت نام می گردد.
  • در گام بعدی باید وارد سامانه ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان شده و و بر رویثبت نام اردیبهشتکلیک کنید.
  • صفحه ای برای شما نمایان خواهد شد که باید دستورالعمل ثبت نام آزمون های ورود به حرفه ی مهندسان را مطالعه و بر روی گزینهتاییدکلید کنید.
  • در این مرحله باید لینک خرید کارت اعتباری را انتخاب و هزینه را به مبلغ 75 هزار تومان به صورت اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
  • پس از خرید کارت و دریافت شماره سریال به مرحله قبل بازگشته و بر روی عبارتتایید و ادامه – گام بعدیکلیک کنید.
  • پس از وارد شدن به سامانه اصلی ثبت نام ، کاربرگ مربوطه را تکمیل کنید.
  • ثبت نام شما زمانی تکمیل می گردد که پس از اتمام مراحل ثبت نام کد پیگیری 16 رقمی دریافت نمایید.

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی inbr.ir

  • آزمون ورود به حرفه معمولا هر سال دو نوبت در فواصل زمانی اسفند و شهریور ماه و با همکاری سازمان نظام مهندسی و سازمان سنجش برگزار می‌شود.
  • آزمون ورود به حرفه برای دریافت پایه سه مهندسی برای مهندسان عمران شامل سه بخش نظارت، محاسبات و اجرا است که بخش اجرا به تازگی از این نوبت در فهرست آزمون ورود به حرفه قرار گرفته است.
  • برای شرکت در آزمون چنانچه در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شده‌اید می‌بایست حداقل ۳ سال و چنانچه از مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اید، حداقل ۲ سال از تاریخ فارغ‌التحصیلی‌تان گذشته باشد یا به تعبیری همان سابقه کار حرفه‌ای داشته باشید.
  • مطابق دفترچه ثبت نام آزمون نظام مهندسی، عضویت در سازمان نظام مهندسی برای شرکت در این آزمون اختیاریست.
  • از آزمون بهمن ۹۴ در وبسایت inbr.ir قسمتی برای کنترل سنوات مورد نیاز برای شرکت در آزمون ایجاد شده است که دعوت میکنم حتما این صفحه را ملاحظه بفرمایید.
  • آن دسته از مهندسانی که دوره مدت سربازی در پیش رو دارند نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، طوریکه با قبولی در این آزمون تا ۴ سال وقت دارند که مدرک اصلی خود را برای دریافت پروانه اشتغال به کار به نظام مهندسی برسانند.
  • ثبت نام آزمون رشته عمران در صلاحیت‌های محاسبات، نظارت و اجرا به صورت مجزا صورت می‌پذیرد، بدین معنی که متقاضیان رشته عمران در صورتی‌که متقاضی هر سه صلاحیت محاسبات، نظارت و اجرا باشند، لازم است سه بار در آزمون ثبت نام کنند.
  • آزمون در هر سه بخش نظارت، محاسبات و اجرا به صورت تستی چهار گزینه‌ای و جزوه باز برگزار می‌شود و حد نصاب قبولی شرکت کنندگان در آن ۵۰% است.
  • مثل هر کنکور دیگری شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان به خصوص در بخش مربوط به محاسبات نیاز به تمرین و مطالعه شیوه تست‌زنی کنکوری مخصوص به آن دارد. بنابراین حتی اگر شما به دلایل ذکر شده بالا مجاز به شرکت در آزمون این نوبت نیستید برای کسب تجربه هم که شده توصیه می‌کنم تو این نوبت آزمون شرکت کنید چون با این همه نظم برگزارکنندگان آزمون در برگزاری آن دیگه بعدا معلوم نیست آزمون نوبت بعدی چه تاریخی برگزار شود!

Source: سامانه ثبت نام نظام مهندسی 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > جامع علمی کاربردی > ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر و بهمن 99

 

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی مهر 99 آغاز شد متقاضیان محترم جهت پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی واحد های دانشگاهی علمی کاربردی سراسر کشور می توانند با ورود به سامانه بت نام ترم مهر دانشگاه علمی کاربردی دفترچه ثبت نام علمی کاربردی را مطالعه نمایند و پس از اطلاع از رشته های موجود در واحد های دانشگاهی مختلف و همچنین شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت خرید کارت اعتباری ثبت نام ، ورود اطلاعات هویتی و تکمیل روند ثبت نام اقدام نمایند.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ورودی نیمسال دوم – کاردانی و کارشناسی

پذیرش دانشگاه علمی کاربردی  آغاز شد .کلیه داوطلبان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی می توانند جهت ثبت نام از سایت دانشگاه علمی کاربردی یا همان سامانه ثبت نام اینترنتی علمی کاربردی به آدرس edu.uast.ac.ir اقدام نمایند یا جهت ثبت نام و اطلاع از لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی و … با مرکز مشاوره به شماره 9099072952 از سراسر کشور تماس حاصل نمایند

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 99

شرایط عمومی

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جهموری اسلامی ایران
  • عدم دشمنی و کینه توزی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • الزام به انجام احکام عملی دین اسلام
  • متناسب بودن وضعیت جسمانی داوطلب با رشته انتخابی
  • عدم شهرت به انجام کارهای غیراخلاقی در طی دوران شغلی و تحصیلی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • دارا بودن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش جهت ثبت نام در دوره کاردانی
  • دارا بودن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برای ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته
  • دارندگان مدرک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری نیز می توانند ثبت نام بدون آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهند.
  • داوطلبانی که بدون توجه به نوع رشته فارغ التحصیلی خود در رشته ای غیرهمنام با مدرک تحصیلی شان ثبت نام می کنند ، می بایست دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده را بگذرانند.
  • دارا بودن شرایط مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا (دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت)
  • پذیرش داوطلبان در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس معدل کل یا کتبی مدرک تحصیلی آن ها و با در نظر گرفتن سهمیه های مربوط به شاغلین ، متقاضیان بومی و ایثارگر انجام می گیرد.

منظور از داوطلب شاغل یعنی :

  1. در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی فعالیت داشته باشد.
  2. در زمان ثبت نام مشغول به فعالیت باشد.
  3. در حرفه ای منطبق با رشته انتخابی خود شاغل باشد.
  4.  
  5. سوالات متداول
  6. 1- دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال تحصیلی بهمن ماه پذیرش دانشجو دارد یا خیر؟
  7. معمولا فرآیند ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در نیمسال تحصیلی بهمن ماه نیز انجام می شود اما برای اطمینان از آن می توانید در کانال های تلگرامی ایران مشاوره عضو شوید.
  8. 2- بنده در حال خدمت سربازی هستم و قصد ادامه تحصیل دارم. آیا دانشگاه علمی کاربردی این اجازه را به من می دهد؟
  9. بله ، اخیرا دانشگاه علمی کاربردی امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی را برای علاقه مندان فراهم کرده است.
  10. 3- ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به چه صورت انجام می شود؟
  11. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی معمولا به صورت اینترنتی از سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود اما گاهی شاهد اجرای این فرآیند به صورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه ارائه دهنده رشته مورد نظر نیز می باشیم.

Source: سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی و کارشناسی 99

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 99

با توجه به دوره های قبل که زمان و نحوه ثبت نام بسیار متفاوت بوده است برای اطلاع از زمان احتمالی ثبت نام لازم است منتظر اطلاعیه سازمان سنجش بود . طبق اطلاعیه سازمان سنجش ثبت نام ورودی مهر 99 به تعویق افتاده است. ثبت نام بدون کنکور مهر 99 عمزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری 99 انجام خواهد شد و زمان دقیق مرداد ماه اعلام خواهد شد .

 

جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مهر 99

پیرو این اطلاعیه دانشگاه آزاد تمامی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در کد رشته های موجود در واحد های سراسر کشور می توانند از امروز مراحل ثبت نام خود را با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون و یا تماس با مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه آزاد با شماره های تماس بگیرید ضمنا متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اطلاعیه این صفحه را با دقت مطالعه نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی ترم مهر 99 امسال بر خلاف سال های گذشته بسیار زودتر از موعد در حال انجام گیری می باشد لذا متقاضیان محترم توجه داشته باشند با توجه به محدودیت در ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در اولین فرصت با مرکز ثبت نام دانشگاه آزاد به شماره 9099072952 تماس بگیرند و امور ثبت نام خود را پیگیری نمایند.

ضمنا به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رسانیم سامانه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد از نشانی azmoon.org به نشانی azmoon.iau.ac.ir تغییر نشانی داده ضمنا در راستای رفاه حال متقاضیان محترم در صورتی که وارد نشانی قبلی نیز شوید به صورت خودکار به سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتقل خواهید شد.

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری مهر 99

مطابق روند ثبت نام سال گذشته، نحوه ثبت نام بدون ازمون سراسری مهر 99 به صورت اینترنتی بوده و داوطلبان برای ثبت نام می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند .

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 :

     ورود به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

     پرداخت هزینه مقرر ثبت نام از درگاه های بانکی پرداخت الکترونیک و تهیه کارت اعتباری ثبت نام

     ورود به لینک ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری 99

     بارگزاری فایل اسکن شده عکس 3 * 4

     تکمیل فرم مشخصات فردی و آموزشی مطابق مدارک و مستندات

     انتخاب حداکثر 100 رشته محل

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 99

از مهم ترین شرایط اختصاصی که پس از شرایط عمومی می توان به آن اشاره کرد آخرین مدرک تحصیلی مورد پذیرش داوطلبان است . به صورت مختصر شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۹ را در 4 بند عمومی و 5 بند اختصاصی می توان عنوان کرد : 

عمومی :

  1. عدم عناد و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران
  2. تبعیت دانشجو از قوانین جمهوری اسلامی ایران
  3. پذیرش مقررات دانشگاه  
  4. عدم سابقه کیفری و فساد اخلاقی

اختصاصی :

  1. محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور 98
  2. نداشتن منع نظام وظیفه برای آقایان
  3. حق انتخاب رشته حداکثر در 100 رشته محل
  4. ارائه تعهدنامه مبنی بر تحصیل در یک رشته محل قبولی
  5. پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم برای فارغ التحصیلان رشته های نظری و معدل کل دیپلم برای فارغ التحصیلان فنی حرفه ای و کار دانش

Source: ثبت نام دانشگاه بدون آزمون

 

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی ترم مهر 99 مشخص گردید ، پیرو آخرین اطلاعیه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همانند سنوات گذشته کلیه رشته های دانشگاهی کشور در 5 زیر گروه اصلی ریاضی – تجربی – انسانی – هنر و زبان به صورت بدون کنکور با سوابق تحصیلی پذیرش خواهند داشت.

به اطلاع متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد می رسانیم پذیرش در لیست رشته های دانشگاه آزاد در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک پیوسته و ناپیوسته پذیرش خواهد شد و هر یک از این مقاطع دانشجو دارای مدرک تحصیلی و شرایط متناسب به خود را جذب خواهد کرد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی

پذیرش در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد با میزان تاثیر معدل صفر صورت می پذیرد. بدین معنا که داوطلبان بدون نیاز به ثبت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی می توانند در لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ترم مهر و بهمن پذیرفته شوند.

 

لیست زیر شامل برخی از رشته های موجود در واحد های دانشگاه آزاد می باشد. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد لیست مخصوص به خود را خواهند داشت که لازم است از با توجه به مقطع و همچنین لیست مورد نظر اقدام به انتخاب رشته نمایند.

 

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

تو این بخش رشته های پر متقاضی تو مقطع کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد رو معرفی کردیم که شامل : نقشه کشی معماری ، معدن - استخراج معدن ، نرم افزار کامپیوتر ، مکانیک خودرو - مکانیک خودرو ، الکترونیک - برق صنعتی ، گرافیک - گرافیک ، تربیت بدنی ، حسابداری ، نقشه کشی معماری - معماری ، هنرهای تجسمی و ... می شن . با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۹ می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

 

 

لیست رشته های بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

مهم ترین رشته های بدون کنکور مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد شامل : کاردانی فنی برق ،  کاردانی فنی عمران ،  کاردانی مخابرات و ... در گروه ریاضی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی ، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی ، کاردانی تکنولوژی مواد غذایی و ... در گروه تجربی و کاردانی آموزش زبان و ادبیات فارسی ، کاردانی مدیریت بازرگانی ، کاردانی دینی و عربی و ... در گروه انسانی هستن . البته با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹​ می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

تو این بخش به معرفی مهم ترین رشته های بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد رو گفتیم که شامل : مهندسی برق ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی هسته ای و ... در گروه ریاضی ، میکروبیولوژی ، گیاه پزشکی ، زیست فناوری و ... در گروه تجربی و حقوق ، روانشناسی ، مدیریت کسب و کارهای کوچک و ... در گروه انسانی هستن .  البته با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 99 می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین

 

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد ۹۹

 

از مهم ترین رشته های بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد می تونیم به مهندسی تکنولوژی الکترونیک ، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید ، مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر ، مهندسی اجرایی عمران ، مهندسی تکنولوژی الکترونیک ، مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی ، مدیریت بازرگانی ، حسابداری ، آموزش و پرورش ابتدایی و ... اشاره کنیم . با دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 99 می تونین از تمامی رشته های ارائه شده تو مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد با خبر بشین .

Source: لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد

  • javad qane
  • ۰
  • ۰
  •  

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی و کارشناسی 99

 

جزئیات ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد مهر 99

پیرو این اطلاعیه دانشگاه آزاد تمامی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در کد رشته های موجود در واحد های سراسر کشور می توانند از امروز مراحل ثبت نام خود را با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون و یا تماس با مرکز مشاوره و ثبت نام دانشگاه آزاد با شماره های تماس بگیرید ضمنا متقاضیان ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اطلاعیه این صفحه را با دقت مطالعه نمایند.

 

سوالات متداول

 

1- زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 99 چه زمانی است ؟

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 98 حدودا نیمه دوم اسفند ماه آغاز شود که توضیحات تکمیلی این موضوع در این مقاله آمده است .

 

2- تاریخ ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد 99 در نیمسال دوم تحصیلی چه زمانی است ؟

تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 99 از حدودا نیمه دوم آبان یا اوایل آذر ماه شروع می شود که برای اطلاع از زمان دقیق می توانید متن این مقاله را مطالعه کنید .

 

3- مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99 ورودی مهر و بهمن یکسان است  ؟

خیر . داوطلبان ورودی مهر ماه حدودا 6 ماه و داوطلبان ورودی بهمن ماه حدودا 2 ماه فرصت خواهند داشت نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند که زمانبندی دقیق ثبت نام و مهلت ثبت نام هر مقطه در این مقاله آمده است .

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

همان طور که در بالا اشاره شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۹۹ در 2 نوبت برگزار می شود و مهلت ثبت تجربه ثابت کرده است معمولا مهلت ثبت نام حدودا یک هفته تمدید می شود تا داوطلبانی که در بازه زمانی اعلام شده و قانونی ، ثبت نام نکرده اند بتوانند پروسه ثبت نام خود را تکمیل نمایند .

 

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مهر 99

سال گذشته ثبت نام دوره های مختلف ورودی مهر ماه در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی ناپیوسته از 26 اسفند و مقطع کاردانی پیوسته از 18 تیر ماه آغاز شد و مدت ثبت نام همه مقاطع تا 6 شهریور ماه ادامه داشت و تا 20 شهریور تمدید شد . بنابراین داوطلبان به مدت حدودا 6 ماهه و ( مقطع کاردانی پیوسته ) حدودا 3 ماه فرصت داشتند تا مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند

 

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99

احتمالا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال ۹۹ همانند ادوار گذشته برای هر دو ورودی مهر به صورت اینترنتی  از طریق سایت دانشگاه آزاد برگزار شود . برای این منظور داوطلبان باید مراحل ثبت نام اینترنتی را مطابق مراحل زیر انجام دهید :


1 – مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
2 – دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 99
( با توجه به مقطع مورد تقاضا ) 
3 – مطالعه شرایط و ضوابط و بررسی لیست رشته های ارائه شده 
4 – آماده نمودن مدارک لازم برای ثبت نام
5 – خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت نام ( دریافت سریال ثبت نام ) 
6 – تکمیل فرم ثبت نام و فرم انتخاب رشته
7 – دریافت کد رهگیری ثبت نام

 

احتمال داده می شود که ثبت نام برای ورودی بهمن به صورت حضوری برگزار شود و داوطلبان باید مراحل ثبت نام حضوری را مطابق مراحل زیر انجام دهید :

  1. مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.net
  2. دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن 98 ( با توجه به مقطع مورد تقاضا )
  3. مطالعه و بررسی لیست رشته های ارائه شده
  4. آماده نمودن مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام 
  5. مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی مورد نظر
  6. تکمیل فرم ها و پیوست های ثبت نام حضوری ( از پرسنل دانشگاه دریافت نمایید ) 
  7. حضور در کلاس درس طبق زمانبندی شروع کلاس ها در دانشگاه ثبت نامی

Source: ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

ایران تحصیل > دانشگاه آزاد > ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99

 

امکان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99 تنها یک بار در سال برای هر یک از دانشجویان وجود  خواهد داشت. پس از مراجعه به سایت ثبت درخواست میهمانی دانشگاه آزاد لازم است موافقت خود را با قوانین و شرایط تقاضانامه اعلام نمایید.

ثبت درخواست انتقالی و مهمانی در دو ترم مهر و بهمن امکان پذیر است. بدیهی است سامانه مورد نظر تنها در مهلت ثبت نام باز خواهد بود. توصیه ما به داوطلبان این است که ثبت درخواست خود را به روزهای پایانی زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی موکول ننمایید.

  

شرایط مهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد

دانشجویان دختر دانشگاه آزاد در صورتی که واجد شرایط زیر باشند، می توانند در سامانه درخواست میهمانی دانشگاه آزاد درخواست خود را ثبت نمایند که واجد شرایط زیر باشند.

  • برخورداری از شرایط عمومی که در شیوه نامه نقل و انقالات تعیین شده است.
  • موجود بودن رشته دانشجوی متقاضی در دانشگاه مقصد مورد نظر.
  • تایید شدن یکسانی محل سکونت و واحد انتخابی مورد انتخاب.

 

مدارک لازم برای ثبت نام مهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد

  • مدارک مربوط به سکونت والدین و یا سکونت همسر
  • کپی کلیه صفحات شناسنامه
  • کپی مدرک دو سال تحصیلی آخر (پیش دانشگاهی و دیپلم)

شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد 98

شرایط مورد نیاز جهت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد در سامانه منادا و در آیین نامه مربوطه به شرح زیر می باشد.

  • دانشجویان ملزم به تحصیل به مدت یک ترم در دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند ( دانشگاه مبدا ) می باشند.
  • دانشجویان نباید از نظر آموزشی ، انضباطی و نظام وظیفه مشکلی برای ثبت نام داشته باشند.
  • نقل و انتقالات دانشگاه آزاد منحصرا برای دانشجویانی امکان پذیر است که از طریق کنکور و انتخاب رشته وارد دانشگاه شده اند.
  • دانشجویانی که در حال تحصیل در واحدهای خودگردان می باشند ، فقط مجاز به انتقالی به واحدهای خودگردان هستند.
  • دانشجویان متقاضی میهمانی و یا انتقالی دانشگاه آزاد ، ملزم هستند درخواست خود را برای دانشگاه هایی ثبت کنند که رشته و گرایش آن ها را داشته باشند.
  • دانشجویان ترم آخر ، مجاز به ثبت درخواست انتقالی در سایت نمی باشند.
  • علاوه برا اخذ مجوز میهمانی و یا انتقالی دانشجویان ، موافقت واحدهای دانشگاهی مبدا و مقصد جهت پذیرش دانشجویان الزامی است.
  • امکان ثبت درخواست انتقالی برای هر مقطع تحصیلی فقط یک بار امکان پذیر است.
  • امکان انتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی به سایر دانشگاه ها وجود نخواهد داشت.
  • انتقال و میهمانی دانشجویان خارج از کشور برای دانشگاه های داخل کشور میسر نمی باشد.
  • دانشجویان دوره های پژوهش محور مجاز به نقل و انتقال و میهمانی نمی باشند.
  • امکان انتقال دانشجویان به واحدهای دانشگاهی که در آن عضو کارکنان یا هیئت علمی می باشند ، وجود نخواهد داشت.
  • درخواست نقل و انتقال دانشجویان اتباع غیرایرانی از طریق واحد دانشگاهی مبدا و اداره کل امور بین الملل و کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم است بدانید که انتقال و میهمانی در مقطع دکتری به غیر از موارد زیر ممنوع می باشد:

  • انتقال و میهمانی دانشجویان آزادگان ، اسرا و جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن ها و دانشجویان شاهد در بدو پذیرش با ارائه مدارک لازم به هریک از واحدهای دانشگاهی امکان پذیر است.
  • میهمانی وزراء ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین رئیس جمهور ، استانداران و سفرا و همسر و فرزندان آنان در هر نیمسال تا پایان سال تحصیلی که در حال انجام وظیفه هستند ، به محل ماموریت یا نزدیک ترین شهر به محل اشتغال پس از تایید کمیسیون نقل و انتقالات دانشجویی امکان پذیر است.
  • انتقال و میهمانی داوطلبان بر اساس جدول همترازی بر اساس شرایط در نظر گرفته شده امکان پذیر می باشد.

شرایط انتقال یا میهمانی بر اساس جدول هم ترازی

انتقال دانشجویان به هر یک از واحدهای گروه همتراز و پایین تر ، در صورتی امکان پذیر است که واحدهای مبدا و مقصد موافقت خود را اعلام کرده و فرد هزینه لازم را پرداخت نماید.

هم چنین امکان میهمانی دانشجویانی با شرایط زیر به هر یک از واحدهای جدول همترازی وجود دارد:

  • داشتن شرایط عمومی
  • کسب امتیاز و اولویت نسبت به دیگر دانشجویان متقاضی میهمانی در واحد مقصد با توجه به ظرفیت در رشته / مقطع شهر و امتیاز (بر اساس نسبت جدول همترازی واحد مقصد و مبدا ، میانگین کل ، سابقه میهمانی و ضریب اولویت دانشجویان خواهر)

 Source: زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد

 

 

  • javad qane