مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۴۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 اطلاع از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 برای دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در این مدارس را دارند، حائز اهمیت است. براساس اعلامیه آموزش و پرورش، تاریخ و زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم در تاریخ نهم تیر ماه 1402 خواهد بود و دانش‌آموزان باید حتماً چند روز پیش از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند.

 طبق روال سال‌های گذشته آزمون نمونه دولتی برای دوره متوسطه اول هم برگزار می‌شد، اما هم اکنون با توجه به هیئت امنایی شدن این مدارس در پایه هفتم متوسطه اول، برگزاری آزمون و پذیرش دانش‌آموز تنها در پایه دهم متوسطه دوم خواهد بود. آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 _ 1403 مستقل از آزمون مدارس سمپاد می‌باشد و در زمان جداگانه از هم برگزار خواهند شد.  با توجه به اهمیت اطلاع از زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

تاریخ برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

همانگونه که اشاره شد افرادی که واجد شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403 هستند، تنها برای پایه دهم می‌توانند اسم‌نویسی خود را انجام دهند. ثبت‌نام آزمون در یک زمان مشخص از طریق مراجعه به سایت آموزش و پرورش استان متقاضی امکان‌پذیر می‌باشد.

آزمون مدارس نمونه دولتی هر سال در تیر ماه برگزار می‌گردد. دانش‌آموزان باید شرایط باید شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی را مطالعه کنند و در ارتباط با تاریخ و محل برگزاری آگاهی داشته باشد. چنانچه شما متقاضیان گرامی نیازمند دریافت آخرین اخبار آزمون نمونه دولتی نهم به دهم می‌باشید، کافی است با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

ساعت برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

پس از اینکه شما با تاریخ برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم آشنا شدید، باید ساعت آزمون نمونه دولتی را به دقت مطالعه کنید زمان برگزاری امتحان ورودی مدارس نمونه دولتی، بر روی کارت ورود به جلسه داوطلبان درج شده و قابل مشاهده می‌باشد.

در سال‌های گذشته زمان آزمون مدارس نمونه دولتی به شکل استانی مشخص شد و هر استان، ساعت آزمون را به صورت جداگانه اعلام می‌نمود. اما در سال جاری تاریخ برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت هماهنگ است و همه افراد باید رأس ساعت ۸ صبح سر جلسه آزمون حاضر باشند. داوطلبان برای شرکت در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید در تاریخ ۹ تیر ماه اقدام کنند. همه داوطلبان باید حداقل نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سر جلسه حاضر شوند

مکان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

یکی از مهمترین مواردی که افراد پس از مطالعه و بررسی تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی باید به آن بپردازند، مکان برگزاری آزمون این مدارس است. داوطلبان پس از بررسی ساعت برگزاری، باید در مورد مکان برگزاری آزمون نیز اطلاعات کافی داشته باشند.

مکان برگزاری معمولاً استان محل تحصیل و محل سکونت داوطلبان خواهد بود و آزمون نمونه دولتی هر استان در همان شهر محل سکونت داوطلبان برگزار خواهد شد. داوطلبان برای کسب اطلاعات لازم در مورد زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم و محل برگزاری آن، باید ابتدا کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و بر روی کارت مکان آزمون را مشاهده نمایند

مکان برگزاری آزمون ورودی مدارس دولتی برای همه داوطلبان قابل مشاهده می‌باشد کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی معمولاً سه روز قبل از برگزاری آزمون منتشر می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir مراجعه و کارت خود را دریافت نمایند.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

کد منطقه برای سوابق تحصیلی و همچنین کدناحیه اخذ دیپلم و پیش دانشگاهی از جمله اطلاعات ضروری و در عین حال مهم در زمان کامل کردن فرم ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها به شمار می روداز این رو، داوطلبان و متقاضیان مشمول کنکور لزوماً باید اقدامات لازم را جهت دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی را انجام دهندبا توجه به نزدیک شدن به زمان ثبت نام کنکور دریافت برای ثبت نام کنکور و همین طور اطلاع از نحوه دریافت آن برای داوطلبان و مشمولان اهمیت پیدا می کنداگر می خواهید از نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی و کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم مطلع شوید مطالعه مقاله حاضر را به شما توصیه می کنیم

کد منطقه برای سوابق تحصیلی چیست؟

شاید برای بسیاری از شما داوطلبان عزیز این سوال مطرح شده باشد که کد مذکور چه می تواند باشد و اثر آن در برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها به چه شکل است؟

در جواب باید عرض کنیم که هر کدام از مناطق در استان های ایران یک کد منطقه دارند که اطلاع از این کد برای افراد متقاضی شرکت در ثبت نام کنکور سراسری ضرورت دارد.

اطلاع داوطلب از کد منطقه یا ناحیه اخذ دیپلم و همین طور کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای دستیابی به کد سوابق تحصیلی ضرورت دارد.

مورد دیگر این که، تعیین کد منطقه بر طبق منطقه ای که داوطلب از آن جا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را اخذ کرده صورت می گیرد.

به عبارت دیگر، این کد هیچ ارتباطی به محل اقامت فعلی داوطلبان ندارد. با توجه به تغییرات پی در پی و هر ساله به وجود آمده در آموزش و پرورش ایران به هیچ وجه امکان فراهم کردن لیستی از کدها وجود ندارد.

در نتیجه هر داوطلب باید در همان زمان ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی و یا کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی 1402

دقیقاً همزمان با ثبت نام داوطلبان در آزمون ورودی دانشگاه ها سازمان سنجش اقدام به قرار دادن نرم افزار دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی در سایت خود می کند.

 شما داوطلب گرامی فراموش نکنید که قبل از هر کاری جهت تکمیل فرم اطلاعات فردی و آموزشی ثبت نام باید از طریق این نرم افزار نسبت به دریافت کد منطقه برای ثبت نام کنکور اقدام کنید.

جهت دریافت کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم باید اسم منطقه ای که دوران متوسطه خود را در آن به پایان رسانده اید را درج کنید.

همین طور برای اطلاع از کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی باید نام منطقه محل اخذ گواهی نامه پیش دانشگاهی خود را در کادر جستجو وارد نمایید.

منبع: https://b2n.ir/b79082

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

فهرست رشته های دانشگاه شاهد اعلام شد. دانشگاه شاهد به عنوان یک دانشگاه دولتی، در بین متقاضیان تمامی گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می‌پذیرند. همچنین ورود به رشته‌های بدون کنکور و بدون آزمون این دانشگاه تحت شرایطی امکان‌پذیر شده است

دانشگاه شاهد با هدف جذب دانشجو بر اساس شرایط مورد نظر، هر سال از میان داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، حدود دو برابر ظرفیت شرکت در مصاحبه علمی و عقیدتی، دانشجو جذب می‌کند. به همین دلیل آن دسته از افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه شاهد را دارند، بهتر است با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه این دانشگاه شرکت کنند.

لیست رشته های دانشگاه شاهد 1402

به طور کلی لیست رشته های دانشگاه شاهد در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارائه می‌شود. متقاضیانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند، می‌توانند در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش نسبت به اولویت بندی رشته‌های مدنظر خود و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

سازمان سنجش اسامی افرادی که برای مصاحبه علمی و عقیدتی انتخاب شده‌اند را قبل از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری اعلام می‌کند. متقاضیان پس از شرکت در مصاحبه و در صورت قبولی در آن، امکان ثبت‌نام در رشته مورد نظر خود را دارند.

به طور کلی، دانشگاه شاهد دارای 9 دانشکده بوده و در حال حاضر در 128 رشته دانشجو جذب می کنداین رشته‌ها از میان تمامی گروه‌های نظری و هنر در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا هستند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکده علوم کشاورزی، دانشکده هنر، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده پزشکی، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه و پردیس خودگردان.

رشته های دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به لیست رشته های دانشگاه شاهد در مقاطع مختلف بپردازیم. در جدول زیر لیست رشته‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی بیان شده است.

رشته‌های گروه ریاضی و فنی

مهندسی کامپیوتر

مهندسی عمران

فیزیک

روانشناسی

مهندسی پزشکی

مدیریت صنعتی

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی

ریاضیات و کاربردها

علم اطلاعات و دانش شناسی

مهندسی برق

علوم کامپیوتر

 

 

رشته‌های علوم تجربی

تکنولوژی اتاق عمل

پزشکی (ظرفیت مازاد)

دندانپزشکی

 

مدیریت دولتی

پزشکی

پرستاری

 

زیست فناوری

زیست شناسی سلولی و مولکولی

علم اطلاعات و دانش شناسی

 

مدیریت صنعتی

مدیریت بازرگانی

روانشناسی

 

 

 

رشته های علوم انسانی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

علوم قرآن و حدیث

فلسفه و حکمت اسلامی

مدیریت بازرگانی

مدیریت دولتی

علم اطلاعات و دانش شناسی

حقوق

روانشناسی

جامعه شناسی

مدیریت صنعتی

علوم سیاسی

مددکاری اجتماعی

منبع: رشته های دانشگاه شاهد 1402

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام اطلاعات تحصیلی دانش‌آموزان همچون ریزنمرات و نمرات امتحانات نهایی می‌باشد، در رتبه و تراز نهایی داوطلبان کنکور تأثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش با هدف جمع آوری سوابق دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارتخانه راه‌اندازی شده است تا از گم شدن و یا از بین رفتن این سوابق جلوگیری کرده و در صورت نیاز در دسترس افراد قرار گیرد.

سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی dipcod.medu.ir

وزارت آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از گم شدن و یا از بین رفتن اسناد و مدارک سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارت خانه، سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی را راه‌اندازی کرده است تا سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی و دیپلم این افراد در این سامانه درج شده و در صورت نیاز در اختیار افراد قرار گیرد.

برای مشاهده این سوابق، لازم است تا افراد به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی dipcod.medu.ir وارد شده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز  آموزش و پرورش و مدارس از سوابق تحصیلی مربوط به دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود مطلع گردند

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1402 

در حالت کلی، با آغاز ثبت‌نام کنکور سراسری می‌بایست متقاضیان به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد خود اقدام نمایند؛ چرا که وارد کردن این کد در زمان ثبت‌نام الزامی است. لازم به ذکر است که زمان دریافت این کد از سوی مدرسه محل تحصیل نیز به دانش‌آموزان اطلاع داده می‌شود. پس از این اطلاع رسانی است که می‌بایست افراد به سامانه کد و سوابق تحصیلی مراجعه نمایند.

نکته: چنانچه در حال تحصیل هستید و دیپلم خود را در خرداد ماه 1402 دریافت خواهید کرد، می توانید در تیر ماه 1402 به سامانه سنجش مراجعه کنید تا نمرات پایانی خود را برای تایید درج نمایید. ولی اگر فارغ التحصیل شده اید، می بایست در زمان نام نویسی برای کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت کرده و در سامانه سنجش درج کنید

اگر از داوطلبان نظام قدیم می باشید، باید علاوه بر کد سوابق تحصیلی دیپلم، کد سوابق تحصیلی مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز دریافت کنید و در سامانه سنجش وارد نمایید. (همزمان با آغاز نام نویسی کنکور سراسری)

توجه داشته باشید که سامانه سنجش به داوطلبان فرصتی مجدد برای ثبت کد سوابق تحصیلی در سامانه می دهد که این فرصت در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می باشد که می توانید با مراجعه به سامانه کد تحصیلی خود را درج و یا ویرایش کنید

حوه دریافت کد دانش‌آموزی در سامانه dipcod.medu.ir

همانطور که در بخش پیشین مطالعه کردید، برای ورود به سامانه سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش، لازم است تا کد دانش‌آموزی متقاضی را در کادر مربوطه وارد نمایید. کد دانش‌آموزی در واقع این کد، شناسنامه دانش‌آموز می‌باشد که در کارنامه امتحانات نهایی وی درج می‌گردد. برای اینکه بتوانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید لازم است این کد را وارد نمایید. چنانچه دسترسی به کارنامه تحصیلی خود ندارید، می‌توانید از مدرسه کمک بگیرید.

مدارک لازم جهت ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی 

برای ورود به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش لازم است تا پیش‌تر برخی اطلاعات را در دسترس داشته باشید تا مراحل دریافت کد را بدون معطلی سپری کنید. از این رو در این بخش مدارک و اطلاعاتی را که مورد نیاز شما دانش‌آموزان و اولیا گرامی خواهد بود را ارائه داده‌ایم. مدارک مورد نیاز برای ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی عبارت است از:

📑 از جمله مدارک مورد نیاز، مدارک شناسایی متقاضی اعم از کارت ملی یا شناسنامه می‌باشد.

📑 کارنامه‌های دریافتی از مقطع مورد نظر (برای مشاهده کد دانش‌آموزی)

📑 کد منطقه شهرداری مدرسه‌ای که در آن مقطع تحصیل کردید.

 

منبع: https://b2n.ir/m75468

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

دانشگاه شاهد جزء دانشگاه های دولتی محسوب می شود و به همین دلیل از دانشجویان شهریه دریافت نمی کند؛ اما اگر دانشجویی در دوره شبانه این مرکز پذیرفته شود، ملزوم به پرداخت شهریه خواهد بود. شهریه های دانشگاه های دولتی تقریباً یکسان است و بسته به مقطع و رشته متفاوت خواهد بود. از آنجایی که دانشگاه شاهد زیر نظر بنیاد شهید می باشد، ممکن است برای دانشجویان شاهد و یا ایثارگر تخفیف هایی را در شهریه داشته باشد؛ که برای اطلاع از جزییات این موارد می توانید با ما در تماس باشید. در ادامه همراه ما باشید تا شهریه دانشگاه شاهد را بیشتر بررسی کنیم.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه شاهد
 

میزان شهریه متغییر دانشگاه شاهد در رشته‌های مختلف با توجه به واحدهای عملی و همچنین واحدهای نظری و پایه مختلف می‌باشد. همچنین اگر برخی از داوطلبان اقدام به تغییر رشته نموده باشند نیز، لازم است واحدهای جبرانی را نیز بگذرانند. در رابطه با این سؤال که آیا دانشگاه شاهد شهریه دارد؟ باید پاسخ دهیم که بسته به شرایط شما می‌تواند متفاوت باشد.

واقعیت این است که میزان شهریه این دانشگاه بسته به نوبت دوم بودن، دانشگاه‌های پردیس و همچنین تعداد واحدهای انتخابی هر دانشجو، درخواست و امکاناتی که دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه خواهند داشت را می‌توان از جمله عوامل تاثیر گذار دانست که موجب می‌شود افراد ملزم به پرداخت هزینه‌های جداگانه‌ای برای شهریه شوند. در ادامه به تفکیک هر یک از موارد مذکور خواهیم پرداخت.

 میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه 1402 – 1403

دانشگاه های دولتی در دوره های روزانه و شبانه مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند. در دوره شبانه تمامی موارد از جمله موارد امتحانی، ضرایب دروس و بسیاری موارد یکسان است تنها تفاوت آن با دوره های روزانه این موضوع است که شهریه دارد. در این قسمت قصد داریم شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه را بررسی کنیم.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کاردانی شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

2 میلیون و 200 هزار تومان الی 2 میلیون و 770 هزار تومان

فنی و مهندسی

2 میلیون و 700 هزار تومان الی 3 میلیون و 300 هزار تومان

علوم پایه

2 میلیون و 650 هزار تومان الی 3 میلیون و 300 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

1 میلیون و 720 هزار تومان الی 2 میلیون و 100 هزار تومان

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی شبانه 1402 – 1403

برای پذیرفته شده در دانشگاه شاهد به صورت شبانه باید در کنکور سراسری شرکت کرده و با توجه به اینکه رشته تحصیلی شما چه موضوعی است، حداقل 130 و حداکثر 140 واحد درسی بگذرانید. از آنجایی که طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد، دانشجویان باید برای 8 ترم شهریه بپردازند.

تعداد واحد هایی که دانشجوی دوره کارشناسی می تواند در هر ترم بگذراند، حداقل 14 و حداکثر 24 واحد درسی می باشد.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

2 میلیون و 800 هزار تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان

فنی و مهندسی

3 میلیون تومان الی 3 میلیون و 100 هزار تومان

علوم پایه

2 میلیون و 900 هزار تومان الی 3 میلیون و 500 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

2 میلیون تومان الی 4 میلیون تومان

 

در ادامه همراه ما باشید تا شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی به صورت پیوسته را بررسی کنیم.

 

میزان شهریه دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی پیوسته شبانه 1402 – 1403

گروه آزمایشی

مبلغ شهریه

علوم انسانی

3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون و 500 هزار تومان

فنی و مهندسی

3 میلیون و 200 هزار تومان الی 4 میلیون تومان

علوم پایه

3 میلیون و 500 هزار تومان الی 4 میلیون و 700 هزار تومان

علوم پزشکی

هنر

2 میلیون تومان الی 6 میلیون و 960 هزار تومان

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

افرادی که در کنکور کاردانی فنی حرفه ای ثبت نام نموده و شرکت کرده اند، بی صبرانه منتظر اعلام نتایج این کنکور هستند. هر ساله، سازمان سنجش زمان مشاهده اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای را اعلام می کند. داوطلبان باید در مدت زمان مقرر به سایت مربوطه مراجعه کرده و نسبت به مشاهده نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای خود اقدام نمایند. زمان اعلام نتایج کنکور فنی حرفه ای، هر ساله به صورت انحصاری از سمت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org ، بیان می شود

اگر شما هم جز افرادی هستید که در این کنکور شرکت کرده اید و منتظر اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای هستید، باید از زمان و نحوه مشاهده نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای اطلاع داشته باشید. برای آشنایی با تمامی این موارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید

کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1402

داوطلبانی که به تحصیل در دانشگاه های فنی حرفه ای علاقه دارند، می توانند با شرکت در کنکور فنی حرفه ای و کسب رتبه مجاز، در این دانشگاه ها درس بخوانند. این کنکور، هر سال یکبار برای داوطلبان برگزار می شود. البته، داوطلبان می توانند در برخی از رشته های فنی و حرفه ای بدون شرکت در کنکور نیز درس بخوانند. آن ها برای ثبت نام در رشته های با آزمون این دانشگاه باید مراحلی را طی کنند. اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید با نحوه ثبت نام در این کنکور آشنا شوید، می توانید مقاله زیر را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید.

زمان اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1402

لازم به ذکر است تا بدانید که سازمان سنجش، هر ساله وظیفه دارد تا برگزاری آزمون، اعلام اسامی پذیرفته شدگان و … کنکور کاردانی فنی حرفه ای را به خوبی انجام دهد. به همین دلیل، شما داوطلبان عزیز پس از ثبت نام در کنکور کاردانی و شرکت در آن، باید در مدت زمان مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نتیجه تلاش های خود را مشاهده کنید. زمان اعلام نتایج کنکور فنی حرفه ای نیز تحت عنوان اطلاعیه ای توسط سازمان سنجش، منتشر می گردد.

هنوز اطلاع دقیقی از زمان اعلام نتایج کنکور فنی حرفه ای توسط سازمان سنجش منتشر نشده است. اما، طبق روال سال های گذشته می توان گفت که شما داوطلبان عزیز می توانید در اواخر شهریور ماه برای مشاهده نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای اقدام کنید. به محض منتشر شدن زمان اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای، این مقاله به روز رسانی خواهد شد

 

نحوه مشاهده نتایج کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1402

شما داوطلبان عزیز باید در زمان اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای، به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید تا بتوانید نتیجه کنکور خود را مشاهده کنید. هم اکنون، ممکن است سوال کنید که پس از مراجعه به سایت سنجش، چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ شما عزیزان پس از مراجعه به سایت سنجش، باید مراحلی را با دقت و به خوبی انجام دهید. برای آشنایی با این مراحل، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای تصویری مشاهده نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای

 همان طور که بیان شد، شما داوطلبان عزیز باید پس از اعلام زمان نتیجه این کنکور، ابتدا به سایت سنجش مراجعه کنید. برای این کار باید نشانی الکترونیکی سایت سنجش Sanjesh.org را در یکی از مرورگرهای خود، وارد کنید. پس از ورود به سایت سنجش باید از منوی سمت راست گزینه « کاردانی فنی حرفه ای » را انتخاب نمایید.

️ در این مرحله باید عبارت « نتایج نهایی آزمون دوره های کاردانی نظام جدید آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲” » را انتخاب نمایید.

✔️ در مرحله سوم، شما عزیزان با صفحه ای رو به رو می شوید که باید در آن از طریق یکی از این دو روش، وارد پنل خود شده و کارنامه خودتان را مشاهده کنید.

📌 لازم به ذکر است تا بدانید که پس از اعلام نتیجه کنکور کاردانی فنی حرفه ای، اگر رتبه مورد نیاز را کسب کرده باشید و بتوانید برای ثبت نام در دانشگاه های فنی حرفه ای اقدام کنید، باید مدارکی را با خود به همراه ببرید که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد. همچنین اگر در خصوص مشاهده نتایج خود دچار مشکل هستید می توانید نتایج خود را از طریق کارشناسان ایران تحصیل مشاهده نمایید.

منبع: https://b2n.ir/d73443

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

سامانه استخدام بخش خصوصی 1402 راه اندازی و در دسترس افراد متقاضی قرار گرفت. تمامی اشخاص مایل به استخدام در سازمان های مختلف خصوصی می توانند برای ثبت نام به سایت ثبت نام استخدام بخش خصوصی به نشانی inre.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را برای ثبت نام در این سامانه انجام دهند. البته در این میان کسب اطلاعاتی موثق و درست در رابطه با زمان و نحوه ثبت نام و همین طور شرایط و ضوابط مشخص شده برای جذب نیرو از طریق سامانه استخدام بخش خصوصی نیز برای هر یک از داوطلبان و متقاضیان الزامی و مهم به نظر می رسد.

تاریخچه راه اندازی سامانه استخدام بخش خصوصی

از چهار سال قبل تاکنون براساس تصمیم شورای سیاست گذاری استخدام بخش خصوصی از میان افراد دانش آموخته در رشته های مختلف تحصیلی برای استخدام در پست های متعدد شغلی دعوت به عمل می آید.

در واقع، با وجود تعداد دو هزار و چهارصد شرکت مختلف در سطح ایران که به تأمین نیروی خبره و ماهر نیاز دارد این کار می تواند به کاهش نرخ بیکاری و همین طور خودداری از مهاجرت و عزیمت نیروی کار به کشورهای خارجی برای گذران امور زندگی کمک بسیار مؤثری داشته باشد.

دقت داشته باشید که جذب نیرو در این شرکت ها که به وسیله شرکت داوطلبان در آزمون استخدامی در سامانه استخدام بخش خصوصی و ثبت نام در آن انجام می گیرد از میان افرادی با داشتن شایستگی شغلی و همین طور دانش عمومی بالا صورت می گیرد.

در سال جاری نیز چهارمین دوره ثبت نام در سایت ثبت نام اینترنتی آزمون بخش خصوصی برای داوطلبان انجام گرفت و افراد زیادی در این آزمون شرکت کردند.

 

چه زمانی می توان برای ثبت نام در سامانه استخدام بخش خصوصی اقدام کرد؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که شرکت کنندگان در آزمون استخدامی بخش خصوصی باید به آن توجه لازم را مبذول دارند و از آن مطلع شوند در رابطه با زمان ثبت نام در سایت ثبت نام اینترنتی آزمون بخش خصوصی است.

کلیه داوطلبان الزاماً‌ باید در زمان تعیین شده برای ثبت نام در سامانه استخدام بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهند و خارج از این زمان به هیچ وجه امکان ثبت نام در سایت ثبت نام اینترنتی آزمون بخش خصوصی برای داوطلبان و متقاضیان وجود ندارد.

در سال گذشته ثبت نام در سامانه استخدام بخش خصوصی از تاریخ بیست و یکم تیر ماه سال جاری شروع شد و تا دوازدهم مرداد ماه نیز ادامه داشت و داوطلبان در این زمان می توانستند اقدامات لازم را برای ثبت نام در سایت ثبت نام اینترنتی آزمون بخش خصوصی انجام دهند.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۲

در خصوص نحوه ثبت نام باید بدانید که به صورت اینترنتی و از طریق وبسایت دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی انجام خواهد شد. توصیه ما به شما این است که قبل از مراجعه به سایت ابتدا دفترچه ثبت نام را مطالعه کرده و نکات آن را به خاطر بسپارید.

تمامی مدارک را باید به صورت اینترنتی ارسال کنید و مراحل ثبت نام به صورت کلی در 5 مرحله انجام خواهد شد. برای شروع ثبت نام نیز لازم است کدملی و شماره موبایل خود را وارد کنید.

مراحل ثبت نام استخدام بخش خصوصی 1402 عبارتند از:

اولین مرحله از ثبت نام استخدام بخش خصوصی ورود به سامانه inre.ir است. پس از ورود به این سامانه بر روی گزینه «ورود داوطلبان» که در سمت چپ و بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید

در مرحله بعدی دو مورد مهم یعنی کد ملی و شماره موبایل خود را در فیلدهای تعبیه شده در سامانه استخدام بخش خصوصی درج بفرمایید.

در قدم بعدی باید اطلاعات فردی خود از جمله شهر و استان محل سکونت، جنسیت، سال تولد و همین طور نام و نام خانوادگی خود را در فیلدهای مربوطه در سامانه وارد کنید.

در مرحله بعدی شما باید از میان دسته شغل های به نمایش درآمده دسته بندی شغلی مورد نظر خود را انتخاب بفرمایید و بر روی آن کلیک کنید.

در قدم بعد باید اطلاعات درج شده را با دقت چک کرده و در صورت نیاز آن ها را ویرایش کنید و در ادامه با زدن کلید موجود در پایین صفحه آن ها را تأیید بفرمایید.

در مرحله آخر باید از طریق کارت عابر بانک خود برای واریز هزینه ثبت نام در آزمون استخدامی در سایت ثبت نام اینترنتی آزمون بخش خصوصی اقدامات لازم را انجام دهید.

منبع: 

https://irantahsil.org/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 ثبت نام دانشگاه شاهد 1402 آغاز شد. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در هر کدام از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می توانند با تهیه مدارک لازم در زمان مقرر شده ثبت نام و در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

دانشگاه شاهد از سال 1369 شروع به کار کرده و در حال حاضر بالغ بر 127 رشته دانشگاهی متنوع را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میدهد و خدمات ویژه ای را به دانشجویانی با طرز فکر گزینش شده ارائه میدهد.

روند کلی ثبت نام دانشگاه شاهد

برای افرادی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، همیشه شناخت مؤسسات آموزش عالی دارای اهمیت است. دانشگاه شاهد نیز یکی از دانشگاه هایی است که به علت حساسیت های خاص و شرایط پذیرش ویژه ای که دارد اطلاع کسب کردن درباره آن نیازمند توجه است.
 

شناخت این دانشگاه می تواند تأثیر بسزایی در تصمیم گیری برای انتخاب محل تحصیل شما داشته باشد. دانشگاه شاهد از جمله دانشگاه های دولتی است که دانشجویان بسیاری را در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکتری حرفه ایی و دکتری تخصصی پذیرش می کند.

این دانشگاه تحت نظر بنیاد شهید فعالیت می کند و تحصیل در آن رایگان است. یکی از مزایا و امکانات دانشگاه شاهد، این است که تحصیل در آن متمرکز بوده، و متقاضیان می توانند در دفترچه انتخاب رشته، یک یا چند کد رشته محل را در اولویت های خود قرار دهند و هیچ محدودیتی برای انتخاب سایر دانشگاه ها وجود ندارد.

علاوه بر این، ثبت نام دانشگاه شاهد در رشته های متنوع و زیادی امکانپذیر است و دانشجویان می توانند متناسب با رشته تحصیلی خود، در یکی از 9 دانشکده این دانشگاه پذیرش شوند.

زمان ثبت نام دانشگاه شاهد

درگاه ورود به دانشگاه شاهد، ثبت نام کنکور سراسری می باشد. بنابراین، افرادی که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند، بایستی همزمان با اعلام سازمان سنجش جهت ثبت نام کنکور سراسری، فرم ثبت نام را پر کرده و در تاریخ برگزاری کنکور در جلسه حضور یابند.

شایان ذکر است که نیازی به علامت گذاری یا هیچ اقدام خاصی در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور نیست و داوطلبان در صورت کسب رتبه مجاز می توانند رشته های این دانشگاه را در  اولویت بندی انتخاب رشته کنکور خود قرار دهند.

نکته جالب توجه این است که تمام اولویت های فرد در فرم انتخاب رشته مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن شرایط لازم، امکان پذیرش در رشته های قبل و بعد نیز وجود دارد.

در مرحله بعدی، لیست متقاضیان حائز شرایط چند برابر  ظرفیت چند روز قبل از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور از طریق سازمان سنجش اعلام می گردد، و این افراد برای مصاحبه دعوت می شوند.

شرایط عمومی لازم جهت پذیرش در دانشگاه شاهد

افرادی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند، باید از دو شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. شرایط عمومی به ترتیب زیر است:

  •  معتقد بودن به دین اسلام و تعهد عملی به احکام
  • اعتقاد داشتن و التزام عملی به ولایت فقیه، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن هر گونه سابقه فعالیت ضد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم هواداری از حزب ها و یا گروهک ها و سازمان های غیر قانونی
  • عدم برخورداری از سوء پیشینه کیفری موثر
  • تعهد به با مقررات و ضوابط حاکم در دانشگاه
  • رعایت پوشش و شئونات اسلامی برای برادران و خواهران ( خواهران باید به چادر به عنوان حجاب برتر اعتقاد داشته باشند).

شرایط اختصاصی پذیرش در دانشگاه شاهد

  • یکی از شرایط اختصاصی مهم پس از ثبت نام دانشگاه شاهد عبور موفقیت آمیز از مرحله مصاحبه است. چنانچه فردی در زمان تعیین شده، در محل مصاحبه حضور نیابد، به منزله انصراف تلقی و پذیرش وی ملغی می گردد.
  • علاوه بر انجام مصاحبه، در مورد داوطلب تحقیقات میدانی از سوی دانشگاه صورت می گیرد. اگر اطلاعات جمع آوری شده مغایرتی با قوانین و شرایط دانشگاه و یا اظهارات شخص داشته باشد پذیرش او منتفی است.
     
  • گر چه همه اولویت ها مورد بررسی قرار می گیرد،اما توصیه می شود که علاقه مندان برای بالا بردن شانس قبولی خود، رشته های این دانشگاه را در الویت قرار دهند.

پس از اینکه شرایط عمومی و اختصاصی از سوی هسته گزینش دانشگاه بررسی شد، چنانچه صلاحیت های وی مورد تأیید قرار گیرد، به صورت نهایی پذیرفته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/k83380

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

نحوه و زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس مشخص شد. برای مشاهده نتایح لازم است با ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون و وارد کردن اطلاعات خود نتیجه را مشاهده نمایید. برای مشاهده نتایج آزمون TOFEL نیز باید به سامانه مشاهده نتایج آزمون TOFEL وارد شوید.

همانطور که میدانید سازمان سنجش آموزش کشور به تازگی مسئولیت برگزاری این آزمون را گرفته است و موظف به نظم در برگزاری و ارائه خدمات مربوط به این آزمون را داشته باشد. پس انتظار میرود روند آزمون و اعلام نتایج این آزمون از نظم بهتری برخوردار شده و در محیط سالم تری برگزار شود.

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس

بطور معمول 3 هفته الی 1 ماه پس از روز برگزاری آزمون، نتایج آن اعلام میگردد. این نتایج از طریق سایت اینترنتی آیلتس قابل دریافت هستند.

آزمون آیلتس تحت نظارت 3 سازمان به نام های مرکز آیلتس استرلیا، شورای آموزشی بریتانیا و دانشگاه کمبریج استدر ایران تمامی آزمون های زیر نظر سازمان IDP استرالیا برگزار می شود.

زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس  توسط تمامی موسساتی که مجاز و تحت نظر این سازمان هستند اطلاع رسانی می شودپس از اعلام زمان نتایج ، داوطلبان می توانند به وبسایت مربوطه برای مشاهده مراجعه نمایند.

البته لازم به ذکر است در حال حاضر طبق مصوبه شورای عالی انقلاب برگزاری و نظارت بر این آزمون تنها به عهده وزرات سنجش و آموزش کشور میباشد.

اعلام نتایج آزمون آیلتس از سایت آیلتس

برای سهولت دریافت نتایج توسط سرکت کنندگان آزمون آیلتس یک سامانه یک پارچه حهت دریافت نتایج این آزمون ساخته شده است. IDP به عنوان مسئول اصلی برگزاری این آزمون شامل طرح سوالات، تصحیح و… سایت ieltsessentials.com را در دسترس قرار داده که با مراجعه به بخش نتایج آزمون میتوانید به سادگی نتیجه نهایی Ielts خود را مشاهده نمایید.

با ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون https://results.ieltsessentials.com می توانید نتیجه آزمون خود را مشاهده کنید.

به صورت تخمینی بین 13 روز تا دو هفته پس از برگزاری آیلتس نتایج اعلام می شود. زمان دقیق اعلام نتایج نیز از طریق پیامک به شماره همراهی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید ارسال میگردد. البته زمان اعلام نتایج آزمون آیلتس در برخی آزمون ها تا 1 ماه هم میتواند به طول بیانجامد.

لازم است بدانید کارنامه ای که برای شما صادر می شود دارای کدهای امنیتی خاصی است. به همین دلیل، بیشتر از یک مرتبه صادر نمی شود. مگر اینکه داوطلب تقاضای کتبی خود را برای ارسال مجدد بفرستد.

ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون

پس از اعلام نتایج آزمون آیلتس با ورود به سامانه مذکور می توانید جواب آزمون آیلتس  را مشاهده کنید. جهت مشاهده کارنامه لازم است اطلاعات زیر وارد کنید:

شماره داوطلبی (Candidate Number)

شماره پاسپورت (Candidate ID)

نتیجه ای که در این سایت مشاهده می کنید تنها برای اعلام نمره است و هیچ ارزش دیگری ندارد. کارنامه کتبی اصل مدرک محسوب می شود که لازم است تا صادر شدن صبر داشته باشید.

برای مشاهده آزمون تافل نیز باید با  ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون TOFEL نتیجه را مشاهده نمایید .

اگر در رابطه با ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون TOFEL نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نحوه اعتراض به نتیجه آزمون آیلتس

برای اعتراض به اعلام نتایج آزمون آیلتس و همچنین TOFEL لازم است یک سری مراحل اداری را طی نمایید.

این مراحل شامل پر کردن فرم های مرتبط در ورود به سامانه مشاهده نتایج آزمون TOFEL و آیلتس می شود.

در صورتی که نمی دانید چطور باید به جواب آزمون آیلتس اعتراض کنید، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

پس از مشاهده نتایج آزمون IELTES و اعتراض 2 هفته زمان نیاز است تا به آن رسیدگی شود. فراموش نکنید این کار نیازمند پرداخت هزینه های مرتبط است و در صورت قبول اعتراض شما به جواب آزمون آیلتس ،کل هزینه برگشت داده می شود.

فرم EOR برای افرادی که به اعلام نتایج آزمون آیلتس اعتراض دارند.

افراد شرکت کننده در آزمون آیلتس می توانند به کل آزمون و یا قسمت های خاصی از آن اعتراض داشته باشند که درهر صورت هزینه تفاوتی ندارد.

فراموش نکنید هزینه اعتراض باید به ارز محلی استرالیا پرداخت شود.

توصیه می کنیم به نمره های Listening و Reading اعتراض نکنید زیرا به صورت سیستمی محاسبه شده و سلیقه فرد تصحیح کننده در آن دخالتی ندارد.

  • اعلام نتیجه اعتراض ممکن است بین 2 تا 4 هفته به طول بیانجامد اما به طور معمول تا یک ماه پس از اعتراض، نتایج جدید از طریق ایمیل به شما اعلام می گردد.
  • توجه داشته باشید که فقط یک بار برای هر آزمون می توانید به نمرات اعتراض نمایید و پس از اعلام نتایج اعتراض اول، امکان اعتراض مجدد در آن آزمون وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85-%d9%86%d8%aa%d8%a7%db%8c%d8%ac-%d8%a2%d8%b2%d9%85%d9%88%d9%86-%d8%a2%db%8c%d9%84%d8%aa%d8%b3/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران با توجه به منحصر به فرد بودن این دانشگاه، شرایط ویژه ای می‌باشد. هر یک از داوطلبان در صورت دارا بودن این شرایط ، خواهند توانست در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. خوشبختانه دانشگاه شاهد در رشته‌های مختلف دانشجویان را پذیرش می‌نماید. به همین دلیل هر یک از داوطلبان در هر رشته‌ای می‌توانند به این دانشگاه راه یابند.

مزایای دانشگاه شاهد را می‌توان بسیار زیاد دانست. به همین دلیل است که داوطلبان با رتبه‌های پایین این تمایل را دارند تا در رشته‌های این دانشگاه ثبت نام نمایند. آنچه ما به تمامی داوطلبان عزیز توصیه می‌نماییم که از آن اطلاع یابند ، در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می‌باشد زیرا در صورت عدم آگاهی از این شرایط ، ممکن است پس از پذیرش در هر یک از رشته ها دچار مشکل شوید.

در ادامه به ذکر برخی از شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران کارشناسی ارشد

دانشگاه شاهد در مقطع کارشناسی ارشد شرایط بسیار مناسبی را برای داوطلبان ایجاد نموده است. خوشبختانه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به اساتید مجرب این دانشگاه ، برای تمامی داوطلبان بسیار رغبت انگیز و مناسب می‌باشد. سطح علمی دانشگاه شاهد تهران در تمامی رشته‌ها بسیار بالا می باشد و همین مورد را می‌توان در زمره مزایای دانشگاه شاهد دانست.

شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران به صورت شرایط اختصاصی در نظر گرفته می‌شود. بدین صورت که به عنوان مثال می‌توان بخش عمده‌ای از این شرایط در رابطه با مسائل عقیدتی می باشد. به عنوان مثال ، اعتقاد داشتن به دین اسلام و التزام به قوانین اسلامی و ولایت فقیه، از جمله این شرایط است. همچنین به لحاظ رتبه ای نیز، لازم است داوطلبان از رتبه بالایی برای پذیرفته شدن برخوردار باشند.

💢 معتقد به دین اسلام باشند و از احکام عملی کاملا آگاه بوده و التزام بدان ها داشته باشند.

💢 اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی

💢 داوطلبان نباید سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمان ها و گروه های غیر قانونی داشته باشند.

💢 عدم سابقه محکومیت کیفری مؤثر

💢 پایبندی کامل به ضوابط و مقررات دانشگاه داشته باشند.

💢 رعایت کامل ضوابط پوشش اسلامی و شؤنات اسلامی برای خواهران و برادران (اعتقاد و التزام عملی به چادر به عنوان حجاب برتر برای خواهران ضروری است).

مزایای دانشگاه شاهد

از جمله مزایای دانشگاه شاهد را می‌توان اختصاصی بودن آن برای تمامی خانواده‌های محترم شاهد دانست. برای آن دسته از داوطلبانی که جزو اعضای خانواده شاهد می‌باشند، می‌توانند از بهترین و مجرب ترین اساتید بهره‌مند گردند. به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی رشته‌ها، با مهارت و تخصص بالا فارغ التحصیل می‌گردند.

از دیگر مزایای دانشگاه شاهد، می‌توان به تنوع رشته‌های این دانشگاه اشاره نمود. خوشبختانه دانشکده های مختلفی که در این دانشگاه وجود دارد، در تمامی رشته‌ها داوطلبان را پذیرش می‌نماید. به همین دلیل پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها در هر گروه آزمایشی خواهد بود. همچنین از دیگر مزایایی که می‌توان بدان اشاره نمود، در رابطه با رتبه جهانی این دانشگاه می‌باشد.

خوشبختانه از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می‌توان به مقاطع مختلفی که برای این دانشگاه وجود دارد اشاره نمود. داوطلبان و متقاضیان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران ، به ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع بپردازند.

 

مزایا و معایب دانشگاه شاهد

با توجه به اینکه دانشگاه شاهد دانشگاه منحصر به فردی می باشد، قطعا شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران را نیز می توان به صورت ویژه تصور نمود. و همین شرایط ویژه و منحصر به فرد بودن را شاید بتوان از جمله مزایا و معایب دانشگاه شاهد دانست. زیرا راه ورود را تنها برای افراد واجد شرایط باز می نماید و همچنین اجازه ورود به هر داوطلبی را نمی دهد.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به اطلاع دقیق در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه شاهد تهران می باشند، عموما معتقد به مزایای دانشگاه شاهد هستند. به همین دلیل این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند. شاید یکی از معایب این دانشگاه را بتوان در رابطه با منحصر بودن پذیرش تنها در رتبه های پایین دانست.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/n96032

  • javad qane