مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۱۷۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ترم مهر سال 1399 برای کلیه متقاضیان محترم آغاز شد. هر داوطلب جهت انتخاب رشته آزاد پس از مشاهده کارنامه و اطلاع از رتبه و تراز خود باید از طریق ورود به سایت انتخاب رشته آزاد کلیه اقدامات لازم جهت انتخاب رشته مورد نظر خود را از بین رشته های موجود را انجام دهدواستفاده ار مشاور انتخاب رشته دانشگاه  آزاد می تواند داوطلبان را در روند ثبت نام وانتخاب رشته یاری کند.

 

 

روش انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه است؟

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org در زمان انتخاب رشته فعال میگردد و قابلیت ورود به آن برای هر فرد داوطلب وجود دارااست. پس از ورود به سایت انتخاب رشته آزاد نوبت به کلیک کردن روی لینکی تحت عنوان پیوند ثبت نام و انتخاب رشته می رسد. پس از باز شدن صفحه باید شناسه دانشگاه آزاد و کد ملی یا کد رهگیری مخصوص اتباع خارجی را در بخش های تعیین شده درج کنید. بعداز انجام این کار امکان ورود به پنل شخصی برایتان وجود دارااست. توجه کنید که کد یا شناسه دانش گاه آزاد را می توانید در انتهای کارنامه خود بیابید. صرفا توجه داشته باشید که قبل از انتخاب رشته آزاد پرداخت هزینه تعیین شده الزامی است.

 

 

ثبت نام دانشگاه آزاد از طریق چه سایتی انجام می گیرد؟

 دانشگاه آزاد دو بار در سال برای وردی مهر ماه و بهمن ماه فعال می‌شود. اعلام نتایج دانشگاه آزاد بعد از انتخاب رشته نیز در همین سایت انجام می گردد. بیش از 95درصد رشته های دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور و با شرط معدل انجام میشود. یعنی پذیرش براساس سوابق تحصیلی با تمرکز به معدل کتبی دیپلم انجام می‌شود. متقاضیان حتما پیش از انجام ثبت نام بدون کنکور در وب سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org ، دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه نمایند.

 

تاثیر تراز و رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد چگونه است؟

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز یا رتبه کشوری مد نظر قرار می‌گیرد و رتبه در سهمیه داوطلبان در انتخاب رشته این دانشگاه بی تاثیر است. در معنا تراز و رتبه کشوری سهمیه داوطلبان لحاظ نمیشود تمامی داوطلبان در یک ظرف سنجیده می شوند. به این ترتیب برای انتخاب رشته دانشگاه ازاد با دقت به تراز موءثر، که تراز شما در زیر گروهی که رشته مورد تقاضایتان در آن قرار دارد، حق اولویت های خود مرتب نمایید. تراز در کارنامه کنکور سراسری با اصطلاح رتبه تمام آزمون درج شده است که توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب رشته دانشگاه آزاد، توضیحات کارنامه کنکور سراسری را نیز مطالعه نمایید تا از معنی و مفهوم تعابیر به کار رفته در کارنامه کنکور آگاهی یابید.

 

 

 

مشاوره انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه را از چه کسی دریافت کنیم؟

فرد مشاور باید اطلاعات جدیدی را در رابطه با لیست دروس ارایه شده در انواع گروه آزمایشی و همین طور ظرفیت پذیرش در هرمورد از این رشته های تحصیلی دانشگاهی بر طبق آخرین دفترچه باکنکور و بدون کنکور آزاد آزاد داشته باشد. از طرف دیگر در طول دریافت مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد و ثبت نام دانشگاه آزاد در مرکز مشاوره تلفنی دانشگاه آزاد ویا مرکز مشاوره حضوری هر فرد مشاور الزاما باید از تغییرات بوجود آمده در رشته های ارایه شده در دانشگاه ها و همین طور شرایط پذیرش در آنان مطلع باشد.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

بهترین مشاوره انتخاب رشته مشاوره ای است که داوطلب را به اوج آگاهی برساند و اطلاعات دقیقی در رابطه با دانشگاه و رشته های تحصیلی در اختیار وی قرار دهد.بنابراین فرد از این موضوع که کدام مراکز دانشگاهی علی الخصوص بهترین دانشگاه های رشته مورد علاقه وی را ارایه می دهند مطلع می شود . پس استفاده از مشاوره برای انتخاب رشته ضروری است.

 

 

 

ویژگی بهترین انتخاب رشته ریاضی چیست؟

 همان گونه که می‌دانید کنکور ریاضی سومین گروه آزمایشی پرجمعیت در کنکور سراسری است که در خود رشته های فنی مهندسی و علوم پایه را جای داده است. با تمرکز به آمار قبولی در رشته های مهندسی اصلی ترین هدف داوطلبان این رشته برای شرکت در انتخاب رشته ریاضی است. در سال های اخیر با تمرکز به آمارهای موجود از رشد نزولی تقاضاکنندگان این گروه آزمایشی، شانس قبولی داوطلبان در رشته های مهندسی بیشتر شده است. البته انتخاب رشته ی مناسب مستلزم آگاهی کامل شما از همه موارد مرتبط خواهد بود.

 

 

 

 

ظرفیت و رتبه قبولی کنکور انسانی چگونه است؟

با توجه به دفترچه انتخاب رشته انسانی ۹۹ تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور انسانی 99 ، 54112 هزار نفر بوده است . با یک محاسبه کوچک به راحتی می توان دریافت که برای هر داوطلب در گروه انسانی ، نسبتاًً دو صندلی در دانشگاه های کشور وجود خواهد داشت و این خبر خوشحال کننده ای برای متقاضیان این مجموعه آزمایشی خواهد بود اما قبولی در چه حرفه ای و چه دانشگاهی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است .

 

 

انتخاب رشته کنکور تجربی چه زمانی انجام می گردد؟

 انتخاب رشته کنکور تجربی چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه سراسری بعد از اعلام نتایج آزمون سراسری انجام می گیرد. در واقع، همه داوطلبان پس از مشاهده کارنامه خود در وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور باید جهت انتخاب رشته کنکور تجربی اقدامات لازم را انحام دهند. نکته حائض اهمیت این که، انتخاب رشته تجربی در دانشکده آزاد به طور کاملً مجزا از دانش گاه سراسری صورت می گیرد و همگی متقاضیان پذیرش در دانشگاه آزاد لزوماً باید حدود چند روز بعد از اتمام زمان انتخاب رشته کنکور تجربی سراسری مراحل انتخاب رشته را از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام بدهند. فعلا و با توجه به شیوع کووید 19 در جامعه زمان دقیقی را نمی توان برای این انتخاب رشته اظهار کرد و باید چشم به راه بود.

 

 

 

ویژگی انتخاب رشته خوب چیست؟

انتخاب رشته کنکور مناسب به همان اندازه می‌ تواند داوطلب کنکور را به رشتهای که به آن علاقمند است برساند و این نهایتابه رضایت شغلی و اشتغال هدفمند و کاهش نرخ بیکاری و ارتقا بهروری شغلی در جامعه خواهد شد. مشاوران تحصیلی همواره این نکته را متذکر می شوند که داوطلب کنکور باید دقت داشته باشد که یک رشته خاص به تنهایی نه خوب می باشد ونه بد زیرا در صورتی هر کس به آن رشته علاقمند است و استعداد ادامه آن را دارد، به تحصیل آن بپردازد. نتیجه کار مناسب خواهد بود در‌حالتی که که عدم علاقه داوطلب کنکور به پرمخاطب ترین رشته های دانشگاهی هم یک نیروی کارآمد در آن رشته تربیت نخواهد کرد

.

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در رشته های گروه تجربی هستند باید بدانند که علاوه بر کنکور سراسری از طریق پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز می توانند برای این رشته ها ثبت نام کرده ودر صورت پذیرش نهایی وارد دانشگاه شوند.به دلیل محبوبیت رشته پرستاری تحت عنوان یکی از رشته های گنجانده شده در گروه پزشکی دانشگاه آزاد و سراسری هر ساله شاهد درخواست های مکرر داوطلبان برای ورود به این رشته دانشگاهی هستیم.

 

 

 

رشته های بدون کنکور تجربی

همان گونه که می دانید هر ساله برخی از رشته های گروه علوم تجربی نیز به صورت بدون کنکور ارائه می گردند ولی تحصیل در رشته های تجربی بدون کنکور مانند پزشکی ، برخی از رشته های پیراپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی وصرفا با شرکت در کنکور و کسب رتبه و تراز بسیار خوب امکان پذیر خواهد بود. با تمرکز به تغییر در ترازو ظرفیت پذیرش هر دوره و روش نو گزینش حرفه های بدون کنکور سال های اخیر ، داوطلبان می بایست در آغاز از کد رشته های ارائه شده بوسیله دانش کده ها و هم چنین طرز پذیرش آن ها آگاهی کامل پیدا کنند تا با دید کامل تری ، مسیر رسیدن به هدف خود را مشخص نمایند.

 

 

 

 

اهمیت بررسی و تحلیل کارنامه قبولی پرستاری

رشته پرستاری از جمله رشته های تیم پزشکی می باشد که علی رغم سختی های پیش رو در زمان اشتغال هنوز هم جزء محبوب ترین حرفه های دانشگاهی گروه تجربی به شمار می رود. چه بسیار داوطلبانی که هر ساله در کنکور دانشگاه آزاد و سراسری رقابت سنگینی بر سر ورود به این رشته دانشگاهی می کنند. از این جهت داشتن آگاهی و اطلاعاتی درباره کارنامه پرستاری می تواند نتیجه ای عالی یعنی داشتن برنامه ریزی مطالعاتی منطقی تر و حساب شده تر برای آن ها همراهباشد. هر ساله و بعد از اعلام نتیجه ها کنکور سراسری طی اقدامی از طرف سازمان سنجش آموزش تمامی کارنامه های داوطلبان حاوی درصد، مرتبه و تراز در وب سایت این سازمان نشر می‌یابد و در دسترس شرکت کنندگان قرار می گیرند. به‌این صورت و با در دسترس بودن کارنامه قبولی پرستاری دانش گاه آزاد و کارنامه پرستاری سراسری فرد برای داوطلب می تواند به نتیجه مورد نظرخود در آزمون گروه تجربی دست پیدا کند.

 

 

 

 

اهمیت بهره گیری از مشاوره تعیین حرفه تجربی چیست؟

به دلیل افت بازار فعالیت در اکثر رشته ها جز تجربی انتخاب رشته تجربی در بین دانشوجویان هر ساله افزایش مییابد.انتخاب رشته تجربی قادر است مسیر موفقیت باشد صرفا باید دانایی خود را نسبت به رشته های ارایه شده در دانشگاه های مد نظر بالا ببرید . شما میتوانید برای انتخاب رشته صحیح و درست با در نظر گرفتن علاقه و استعداد فردی با مشاورانتخاب رشته تجربی تماس گرفته تا شما را در انتخاب راه زتدگی راهنمایی کنند.

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

نرم افزار تخمین رتبه سراسری می تواند رتبه حدودی شما را در کنکور  تخمین بزند وبه شما کمک کند پیش از اعلام نتایج کنکور سراسری و در مهلت یک ماهه بین کنکور و اعلام نتایج با اطلاع ار رتبه حدودی را در کنکور سراسری با آمادگی بیشتری در انتخاب رشته شرکت کنید. و همچنین متقاضیان شرکت در آزمون زبانهای خارجه می توانند با استفاده  ازتخمین  رتبه کنکور زبان از رتبه احتمالی خود آگاه شوند.

 

 

برنامه تخمبن رتبه سراسری چه کمکی به انتخاب رشته دقیق می کند؟

نرم افزار تخمین رتبه سراسری سازمان سنجش حاوی کارنامه های کنکور می باشد و در واقع نرم‌افزار تخمین رتبه کنکور سراسری سازمان سنجش که دارای کارنامه های کنکور سراسری سال های اخیر میباشد که به صورت مدون برای تخمین رتبه کنکور جمع آوری شده وبه صورت نرم‌افزار در اختیار داوطلبان کنکور قرار گرفته است.

 

 

 

تخمین رتبه کنکور منحصرا زبان چگونه انجام می شود؟

 تخمین رتبه کنکور منحصرا زبان به داوطلبان کمک می کند تا از حدود رتبه لازم برای قبولی آگاه شوند. با دانستن رتبه موردنیاز برای قبولی زبان، می‌توانید برای مطالعه کنکوری برنامه ریزی کرده و انتخاب رشته صحیحی داشته باشید. مطمئن ترین راه‌های تخمین رتبه به کارگیری از منبع اطلاعاتی جامع و کامل از نتایج کنکور زبان سال های گذشته می‌باشد. امروزه استفاده از نرم افزارهای تخمین رتبه کنکور زبان در میان داوطلبان شناخته شده و پرکاربرد می‌باشد.

 

 

 

انتخاب رشته کنکور زبان در دانشگاه سراسری چگونه است؟

ابتدااجازه دهید عرض کنیم که داوطلبان گروه منحصراً زبان امکان ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه سراسری از جمله غیرانتفاعی، پیام نور و یا شبانه را در رشته های متعدد این مجموعه دارند. مورد اصلی دیگر این که، انتخاب رشته کنکور زبان برای همگی این دانشگاه ها فقط در یک فرم و به صورت هم‌زمان امکان پذیر است. با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته زبان میتوانید لیست رشته های گروه زبان را مشاهده و مطالعه بفرمایید. توجه داشته باشید که امکان درج یکصد و پنجاه رشته محل از گروه منحصراً زبان را در فرم انتخاب رشته سراسری دارید.

 

 

نکته مهم در انتخاب رشته کنکور زبان

 همواره به یاد داشته باشید که قبل از انجام تعیین رشته زبان با کارنامه کنکور و همین طور تمامی مورد ها درج شده در آن آشنایی کافی پیدا کنید و اطلاعاتی را در زمینه‌ی رتبه در زیر مجموعه رتبه در حوزه‌ و جایگاه کشوری و مواردی از آن بدست آورید.تلاش نمایید از آخرین رتبه قبولی در رشته های مختلف مجموعه زبان مطلع شوید

 

 

 

 

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

ثبت نام بدون دانشگاه علمی کاربردی  در دو نوبت ورودی مهر و بهمن آغاز می شود و داوطلبان واجد شرایط پس از مطالعه دفترچه ولیست رشته های ارایه شده می توانند نسبت به ثبت نام خود افدام نمایند. رشته های این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی نا پیوسته ارایه می شود. هر داوطلب برای ثبت نام لازم است اطلاعاتی از جمله مشخصات فردی و شناسنامه ای اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی و اطلاعات مربوط محل سکونت خود را از پیش آماده نمابد.

 

 

زمان و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

 نیمسال تحصیلی مهر ماه ثبت نام مقطع کاردانی فنی و حرفه ای دانشگاه علمی کاربردی برای نیمسال اولیه تحصیلی سال جاری، از 4 شهریور ماه شروع می شود و تا 11 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت. داوطلبان تحصیل در طی کارشناسی ناپیوسته نیز می توانند برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان ابتدا باید هزینه لغایت 17 شهریور ماه با ورود به سامانه sanjesh.org ثبت نام خود را انجام دهند و بعداز دریافت شماره سریال 12 رقمی، می توانند فرم نام نویسی خود را تکمیل کنند.. خرید کارت 

 

 

 

لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی

 لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی همانطور که گفته شد لیست مهمی است که می بایست پیش از ثبت نام در دانشگاه جامع علمی کاربردی حتما آن را مطالعه کنیم تا رشته ای را پیدا کنیم که بیشترین تناسب را با ما داشته باشد . در یک مقدمه کوتاه ، در مجموعه صنعت لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی نسبتاً می توان همه حرفه های مهندسی و فنی را روءیت کرد و افراد علاقمند به رشتههای مهندسی به راحتی می‌توانند با تعیین یکی از رشته های تیم صنعت با حداقل شرایط در دانشگاه جامع علمی کاربردی سرگرم به تحصیل شوند از این حرفه ها میتوان به رشته مهندسی برق ، مهندسی متالوژی و مهندسی کامپیوتر اشاره کرد .

 

 

اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی

از طریق سایت سنجش به آدرس www.sanjesh.org صورت میگیرد . و تقاضاکنندگان با مراجعه به این سایت و با کمک از نوار ابزار سمت راست که مربوط به دانشگاه علمی کاربردی(نوارابزار سبزرنگ) نسبت به مشاهده نتیجه خوداقدام نمایند . زمان اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی و اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی برای نیم سال اول طبق سنوات قبلی در نیمه دوم شهریور ماه و برای نیم سال دوم اواخر بهمن ماه است.

 

 

درگاه مشاهده و اعلام نتایج علمی کاربردی مهر 99

نتایج دانشگاه علمی کاربردی ترم مهر از امروز روی سامانه اعلام نتایج دانشگاه علمی کاربردی قرار گرفت لذا متقاضیانی که در سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام اینترنتی انجام داده اند از امروز قادر به مشاهده اعلام نتایج خود خواهند بود . داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات ثبت نامی خود را برای ثبت نام مهیا کنند.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت  ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند . تاریخ ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور معمولا از طرف سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور خدمت داوطلبان اعلام شود . در صورت داشتن شرایط و ضوابط ضروری  امکان ثبت نام در مهلت تعیین شده برای هر فرد میسر است.

 

زمان و روش ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400

 

 99 - 1400 سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99-1400 از علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته محل های این دانش گاه ثبت نام بعمل می‌آورد . ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یک بار در سال صورت گرفته

و امکان تکمیل فرم اینترنتی و حق اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه داوطلب را در زمان مشخصی فراهم می کند . سال قبل داوطلبان از 29 مهر تا 8 آبان ماه به مقطع 10 روز زمان داشتند اطلاعات فردی و تحصیلی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند که پیش بینی ما برای مدت ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 99 - 1400 نیز نسبتاً اواخر مهر ماه خواهد بود .

 

 

 

 

 

 


شیوه انتخاب  رشته کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

 روش پذیرش دانشجو در رشته های فراگیر دانشگاه پیام نور این چنین است که 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل کل مقطع کارشناسی داوطلب ، تاثیر گذار خواهد بود و در صورتیکه داوطلب فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته باشد ، میانگین معدل کل زمان کاردانی و کارشناسی ملاک پذیرش قرار می گیرد. علاوه بر آن داوطلبانی که دانشجوی سال پایان عصر کارشناسی هستند

 

 

 


طریق ثبت نام دانش کده پیام نور

 روش ثبت نام در آزمون های پیام‌نور ( فراگیر) مانند آزمون های سراسری و آزاد بوده و شما می بایست بعد از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام اقدام به وارد کردن اطلاعات بصورت اینترنتی در وبسایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نمایید.

 

 

 


موقعیت پذیرش غیر حضوری دانشکده پیام نور

 هر فرد داوطلب برای ثبت نام جهت پذیرش غیرحضوری دانشکده پیام نور در دو عصر با آزمون و بدون آزمون الزامآً بایستی از شرایطی برخوردار باشد که در دو دسته عمومی و منحصر به فرد قرار میگیرند. شرایطی که داشتن آن ها برای ثبت نام و انتخاب رشته جهت پذیرش غیرحضوری دانشگاه پیام نور کاملاً الزامی و اساسی به نظر می رسد.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

امکان ثبت نام  مجازی بدون کنکور برای تمامی رشته ها وجود دارد . ثبت نام دانشگاه مجازی بدون کنکور کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی صورت می گیرد.پذیرش دانشگاه مجازی به صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد. داوطلبان در دو ترم مهر و بهمن جهت ثبت نام اقدام نمایند.قبل از انجام ثبت نام می بایستی از زمان وشرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه مجازی مطلع شوند.

 

 

چه مدرکی برای نام نویسی سوای کنکور کالج مجازی نیاز میباشد ؟

 

·         دیپلم آموزشی نطام تازه زمان دوم دبیرستان ·   

      پیش دانشگاهی نظام قدیم ·    

     دیپلم 4 ساله نظام قدیم ·        

 کاردانی  تائید وزارت علم ها پژوهش ها و فناوری

 

 

لیست رشته‌های دانشکده مجازی 99 1400


 : فعلا 10 رشته های دانشگاه مجازیدر طول کارشناسی تدریس می شود که مشتمل بر رشته‌های حقوق، زبان و ادبیات انگلیسی در دانش کده شیراز و علوم حدیث در دانشگاه غیرانتفاعی علوم حدیث می باشد. دوران کارشناسی رشته‌های مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر نیز در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تدریس میگردد

 

 

دانشگاه های مجازی ایران

 بسیاری از دانشگاه های مجازی یا دانشگاه های الکترونیک کشور ، در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می کنند . به عنوان مثال دانش گاه ها و رشته های مجازی می توان به رشته های مهندسی در دانش کده دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، دانشگاه بین¬ المللی ایران ، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و... اشاره کرد

 

 

چه‌طور وارد دانش کده مجازی شویم؟

باید بگوییم که ورود به دانشکده های دولتی همانند دانشکده تهران و علم و صنعت متعدد می باشد. در واقع این دانشگاه ها با نشر اطلاعیه ای بر طبق پذیرش دانشجو در بعضی از رشته های خاص، ثبت نام خود راآغاز می نمایند. شرایط ادامه تحصیل در‌این دانش گاه های مجازی در واقع هیچ گونه تفاوتی با سایر دانشگاه های دیگر ندارد و تنها تفاوت مربوط به نحوه تحصیل در‌این دانش کده ها است که به صورت فیلم و مجازی میباشد..

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

داوطلبان کنکور سراسری 99 می توانند دروس امتحانی خود را در آزمون های آزمایشی و یا در آزمون سراسری را به صورت تقریبی محاسبه کرده. امروزه استفاده از نرم افراز تخمین رتبه کنکور سراسری فراگیر شده است. این نرم افزارهای تخمین رتبه بر اساس درصد طراحی و برنامه نویسی نوشته شده اند تا داوطلبان بتوانند با استفاده از این نرم افزار تخمین رتبه بر اساس درصد .درصدهایی که در کنکور زده اند را در این نرم افزار وارد نمایند.

 

 


تخمین رتبه براساس درصد دروس کنکور

تخمین رتبه براساس درصد دروس کنکور 99 با به کارگیری از نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری امکانپذیر است. داوطلبان کنکور سراسری شما میتوانید به سادگی با وارد کردن درصد دروس کنکور ، تخمین رتبه در سهمیه و رتبه کشوری را انجام دهید. داوطلبان کنکور میتوانند با استفاده از برنامه تخمین رتبه براساس درصد ، قبل از اعلام نتایج اول کنکور سراسری ، برای انتخاب رشته برنامه ریزی کنند

 

 


دانلود نرم‌افزار تخمین رتبه سازمان سنجش

 این نرم‌افزار حاوی اطلاعات مهمی است و در واقع نرم‌افزار تخمین رتبه کنکور سراسری سازمان سنجش دارای کارنامه های کنکورهای سراسری سال های اخیر هست که به صورت مدون جمع آوری شده است. داوطلبان می توانند با تعیین سهمیه منطقه ای، رشته ی شرکت کنندگان، سال کنکور و محدوده ی رتبه تعداد بیشماری کارنامه ی واقعی از کنکور سال های گذشته را مشاهده خواهید کرد

 

 

 


تخمین رتبه با قبولی رشته چه‌گونه انجام میشود؟

همزمان با تعیین رشته دانش کده آزاد اسلامی در رشته های با آزمون و انتخاب رشته دانشگاه های سراسری هر داوطلب قادر است اقدامات موردنیاز را برای تخمین رشته قبولی با رتبه با تمرکز به قبولی های سال های گذشته انجام دهد. به این صورت که، تنها کافیست که با درج رتبه خود در سامانه لیست شهرها، استان ها و همین طور رشته های انتخابی در انتخاب رشته مجازی را در نرم‌افزار انتخاب رشته همچون نرم‌افزار انتخاب رشته سازمان سنجش دریافت کنید

 

 

تخمین رتبه کنکور سراسری چقدر اعتبار دارد؟

برنامه تخمین رشته کنکور سراسری چند سالی می باشد که به بازار عرضه شده است ویا در سایت های گوناگون قرار داده شده است. یک واقعیت درباره ی اینگونه این نرم افزارها وجود دارااست. اولا می بایست به این تفکر تولیدکننده خسته نباشید گفت اما حقیقت این است که هیچ ماشین و ابزار سیستم کامپیوتری نمی تواند قدرت تصمیم گیری انسان را داشته باشد.

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 99 برای کلیه داوطلبان آغاز شد. هر داوطلب در صورت برخورداری از شرایط منتدرج در دفترچه با کنکور آزاد اسلامی  باید در مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد هرگونه اقدام لازم برای انتخاب رشته  در دوره های مختلف آزاد را انجام دهند. انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت ار انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش   انجام می شود.

 

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه ازاد 99

سال قبل انتخاب رشته دانشگاه آزاد از 25 مرداد  درآغاز شد و تا تاریخ 5 شهریور ماه ادامه داشت . پیش بینی میگردد امسال نیز زمان انتخاب رشته دانشکده آزاد ۹۹ طبق سال قبلی در دهه سوم مرداد ماه آغاز شود

 

 

نکاتی در رابطه با انتخاب رشته دانشگاه آزاد

. 1.متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در دانشکده آزاد هستند ، در حین تعیین رشته باید کارت اعتباری مربوط به این دانشکده را خریداری کنن

2.داوطلبان وقتی می توانند نسبت به انتخاب رشته دانشگاه های آزاد اقدام کنند که عبارت “مجاز” در فیلد تعیین رشته این دانشگاه ذکر شده باشد

3.  انتخاب رشته دانشگاه آزاد، بعد از انتخاب رشته دانش گاه های سراسری انجام میگردد و داوطلبان می بایست در طول مقرر از      azmoon.org سایت انتخاب رشته دانش گاه آزاد ، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند...

تعداد انتخاب های مجاز برای هر داوطلب 100 کدرشته محل می باشد.4.

 

 

 

راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد بدون آزمون

کلیه داوطلبانی که اسلامی را دارند لزوماً بایستی در حین رقم خورده راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد یعنی مهر و بهمن ماه همه اقدامات لازم برای ثبت نام را انجام دهند. باید عرض کنیم که دانش گاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی داوطلبان و متقاضیان را به صورت بدون آزمون و طی دو  گوناگون جذب می کند. از این رو، با فراهم آمدن امکان تحصیل بدون کنکور در این دانش گاه جامع به آسانی می توانید به آرزوی خود یعنی تحصیل در دانش کده برسید و به منظور خود در‌این رابطه جامه عمل بپوشانید

 


شرایط عمومی ثبت نام دانش کده آزاد:

 

1.معتقد بودن به دین اسلام 2.عدم سو پیشینه اخلاقی 3.عدم دشمنی با نظام ایران 4.برخورداری از سلامت جسمی و روانی متناسب با رشته تحصیلی.

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

ثبت نام برای داوطلبان آغاز شد. هدف از ورود به سامانه سجاداین است که دانشجویان بتوانند درخواست های خود را به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت کنند. هر فرد می تواند از طریق  ثبت نام سامانه سجاد جهت انجام و پیگیری امور مربوط به خود اقداماتی انجام دهند.البته قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام سجاد  دریافت ثبت نام در سامانه سجاد برای افراد مایل به ثبت نام در سایت الزامی بنظر میرسد.

 

 

 

ثبت نام در سامانه سجاد امور دانشجویان

 وزارت علوم سامانه ای با نام سامانه سجاد با هدف احتساب درخواست داوطلبان به صورت الکترونیکی طراحی کرده و همه اطلاع رسانی های مورد نیاز را پیرامون بورس و اعزام دانشجو یان ، دانش آموختگان ، دانشجو یان داخل و خارج ، دانشجویان شاهد و ... در آن قرار می دهد . متقاضیان به منظور استفاده از سامانه جامع سجا امور دانشجویان میتوانند در آن ثبت نام کرده و درخواست استفاده از خدمات را ثبت نمایند

 

 

 

 

سامانه سجاد portal.saorg.ir ثبت نام ارز دانشجویی

 تکلیف ارز دانشجویی بعداز ماه ها توقف، بالاخره مشخص شده و دانشجو یان شاغل به تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور از این پس میتوانند مبنی بر دستورالعمل بانک مرکزی و تایید وزارت علوم، نسبت به دریافت سهمیه ارز دانشجویی که ۲ بار در سال به آنان تعلق خواهد گرفت، اقدام کنند

 

 

 

 

لزوم تعبیه بخش پشتیبانی سامانه سجاد

 در سایت سجاد دوستان عزیز توجه داشته باشید که بخش پشتیبانی سامانه سجاد به منظور امداد به شما دوستان عزیز مخاطب و مراجعه کنندگان به وب سایت سجاد طراحی شده است. در واقع، هر فرد در صورتی که در طی ثبت نام، صدور و دریافت فعالیت و یا هر مدت دیگری با مشکلی در طول فعالیت با سامانه سجاد مواجه شد قادر است برای ثبت درخواست خود از طریق پشتیبانی سامانه سجاد اقدامات لازم را انجام دهد. بعداز ثبت درخواست در بخش پشتیبانی سامانه سجاد به درخواست فرد رسیدگی می‌گردد و سپس به مراتب فایده به وی اعلام میگردد

 

 

سامانه سجاد به چه کاری می آید؟

 در پاسخ باید عرض کنیم که سامانه سجاد سامانه ای است که به وسیله وزارت علوم طراحی و در دسترس تعداد زیادی کاربر قرار گرفته می باشد. در واقع، مهم ترین و مطرح ترین هدف از طراحی سامانه سجاد دسترسی افراد به سامانه ای جهت ثبت الکترونیکی انواع درخواست هاست.

 

..

  • javad qane