مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۷ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

زمان اعلام نتایح آزمون قضاوت ۱۴۰۰، هم نتایج اولیه و هم نهایی، به عوامل مختلفی از جمله زمان برگزاری این آزمون بستگی دارد. اطلاع از تاریخ اعلام نتایج آزمون قضاوت برای مشاهده نتیجه و کسب آمادگی برای شرکت در مرحله دوم آزمون قضاوت امری ضروری است. به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله به بررسی زمان اعلام نتیجه آزمون قضاوت برای سال 1400 پرداختیم.

 

اعلام نتایج آزمون قضاوت 1400

زمان بندی اعلام نتایج آزمون قضاوت ۱۴۰۰

مجری برگزار کننده آزمون قضاوت سازمان سنجش می باشد، بنابراین تمامی مراحل از ثبت نام تا اعلام نتایج نهایی و هم چنین اطلاع رسانی های لازم در خصوص آزمون قضاوت به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org انجام می‌شود.

آن دسته از فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی که در آزمون مرحله اول قضاوت سال ۱۴۰۰ شرکت کردند، پس از برگزاری این آزمون در انتظار اعلام نتایج اولیه آن هستند تا از قبولی یا عدم قبولی خود مطلع گردند.

فارغ التحصیلان دانشگاهی ابتدا می بایست در آزمون تستی، سپس تشریحی شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب قبولی برای گزینش نهایی دعوت شوند. به طور کلی داوطلبانی که بتوانند 60 درصد تست‌های آزمون تستی قضاوت را درست پاسخ دهند، می توانند در مرحله بعدی که مربوط به آزمون تشریحی است، شرکت کنند.

 

منبع: اعلام نتایج آزمون قضاوت

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

شرایط آزمون قضاوت شورای حل اختلاف، شباهت بسیاری به شرایط آزمون قضاوت دارد که در مقالات قبل به آن پرداختیم. پایان جلسه کمیسیون قضایی در خردادماه 1400 در رابطه با تعیین تکلیف وضعیت استخدامی کارکنان شوراهای حل اختلاف مجلس با مصوبه‌ای که در صحن مجلس مطرح شد توانست این روند را به سمتی ببرد تا وضعیت استخدامی و خدمتی این افراد مشخص شود

آن چه در مراحل اولیه مشخص شد این است که شوراهای حل اختلاف نیاز به قاضی ندارد. سقف و چارچوب مشخص شده در حالت کدخدا منشی است و این سوال مطرح است که این افراد برای حل مسائل مختلف تا چه حد امکان ورود پیدا کنند.

به این ترتیب پرونده‌های کوچکی که در دست شورای حل اختلاف است نیاز به ارجاع به قوه قضائیه نداشته باشد. با این حال شرایط استخدام کارکنان و قضات در شورای حل اختلاف تا زمان تغییر در قانون به شرحی است که خواهد آمد.

ارجاع نحوه استخدام کارکنان شورای حل اختلاف به کمیسیون قضایی

هر شعبه شورا دارای رئیس، یک نفر عضو اصلی و حسب مورد یک‌نفر عضو علی‌البدل است که جلسات شورا با حضور دو نفر رسمیت می‌یابد.
تبصره‌ 1- در هر حوزه قضائی حسب مورد تعدادی عضو علی‌البدل تعیین می‌شود. در صورت غیبت رئیس شورا یا عضو اصلی یا درصورت عدم وحدت نظر دو عضو شورا، به دستور رئیس شورای حوزه قضائی مربوط، عضو علی‌البدلی جایگزین یا اضافه می‌شود.

تبصره 2- برای هر شعبه در مناطق شهری حداکثر دو نفر و در شعب مناطق روستایی درصورت نیاز یک‌نفر نیروی اداری و دفتری شورا به کار گرفته می‌شود. (متناسب با حجم کار و تعداد پرونده‌ها)

تبصره 3- در شوراهایی که به صورت تخصصی در اتحادیه‌های صنفی و یا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون ایران و نظیر آنها مستقر هستند، تأمین کارکنان اداری و خدماتی مورد نیاز شوراهای مذکور در صورت امکان برعهده نهادهای محل استقرار شورا است. کارکنان مذکور با معرفی نهادهای محل استقرار و حکم مرکز منصوب می‌شوند. تأمین هزینه‌های کارکنان مذکور و تأمین مالی و پشتیبانی از این کارکنان بر عهده نهادهای محل استقرار است.

همچنین در ماده 5 مکرر آمده بود مرکز مکلف است ظرف مدت پنج سال نیاز شوراهای حل اختلاف به کارکنان تمام‌وقت (اعم از اعضاء و سایر کارکنان) را بر طرف کند. این کار با استخدام از میان اشخاصی که واجد شرایط و با اولویت سابقه اشتغال بیشتر و همکاری با شوراها، به صورت پیمانی یا به صورت قرارداد کار معین از طریق آزمون عمومی و تخصصی، انجام شود.

آزمون قضات شورای حل اختلاق

 

 

منبع: آزمون قضاوت شورای حل اختلاف

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

برای دریافت محتوای آموزشی کلاس های مجازی خود می توانید به سامانه درسا دانشگاه امام رضا darsa.imamreza.ac.ir وارد شوید. سایت درسا دانشگاه امام رضا امکان دریافت ترم تابستانه را نیز فراهم نموده است. راهنمای امکان ارائه درس افزار دانشگاه امام رضا نیز از دیگر مزایای این سامانه شناخته می شود. در این مقاله به شرح کامل این موارد خواهیم پرداخت و علاوه بر آن، می توانید برای دریافت راهنمایی بشتر با مشاوران ایران تحصیل که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

برای ورود به سامانه درسا دانشگاه امام رضا دانشجویی به نشانی darsa.imamreza.ac.ir می توانید با شماره دانشجویی و همچنین کد ملی خود به عنوان نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوید. برای انجام ثبت نام ترم تابستانه نیز لازم است هزینه ای را بابت پرداخت شهریه برای گذارندن کلاس های آموزشی خود داشته باشید. لازم به ذکر است که پرداخت شهریه با استفاده از همین سامانه به صورت الکترونیک امکان پذیر خواهد بود.

سامانه درسا دانشگاه امام رضا

سامانه درسا دانشگاه امام رضا

به دلیل شیوع بیماری کرونا و همه گیری این ویروس، کشور ما نیز به تبع سایر کشورهای دیگر، با توجه به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا کلاس های دانشگاه‌ها و مدارس را به صورت مجازی و اینترنتی خواهند داشت. نرم افزار های مختلفی برای آموزش مجازی به دانشجویان تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت.

دانشگاه بین المللی امام رضا جهت بومی نمودن استفاده از نرم افزارهای جایگزین خارجی و همچنین حتی بیشتر اساتید برای بارگذاری محتوای آموزشی خود تصمیم به ایجاد سامانه‌ای به نام سامانه درسا دانشگاه امام رضا   darsa.imamreza.ac.ir گرفته است که با استفاده از آن، اساتید محترم دانشگاه می توانند به راحتی فایل های آموزشی خود را در این سامانه بارگذاری نمایید.

پس از آن استفاده از هر نرم افزار و یا سامانه ای می‌تواند مزایا و معایب مخصوص به خود را داشته باشد. اما تصمیم متولیان این امر در این است که بر روی نقاط قوت استفاده از این سامانه بسیار تمرکز شود و در عین حال نقاط ضعف آن را به حداقل ممکن برساند در رابطه با نحوه استفاده از از این زمانه در ادامه مطالب مفیدی را ارائه خواهیم کرد.

منبع: سامانه درسا دانشگاه امام رضا

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

سوالات آزمون سردفتری به چند بخش تقسیم می شود؟

 

دانلود رایگان سوالات و پاسخنامه آزمون سردفتری

 

شغل سر دفتری که طرفداران خاص خود را دارد، از طریق برگزاری آزمون افراد واجد شرایط را جذب و استخدام می نماید. این آزمون که به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شود، با وجود آنکه هر چند سال یکبار برگزار می گردد اما تغییر خاصی در روند آن ایجاد نشده است.

در مرحله کتبی که گام اول نیز به شمار می رود، شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد. بر اساس آخرین سوالات آزمون سردفتری سالهای قبل ، تعداد کل سوالات به 120 عدد می رسد. از این تعداد، 60 سوال به بخش عمومی و 60 سوال به بخش اختصاصی مربوط می شود.

داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، بایستی ضمن آشنایی و دانلود نمونه سوالات آزمون سردفتری ، نمره قابل قبولی را کسب کنند تا برای مصاحبه دعوت شوند. اگر نمره هر دو این بخش ها به حد مجاز برسد، به عنوان پذرفته شده نهایی محسوب شده و یک دوره کاروزی را پیش رو خواهند داشت.

منبع: نمونه سوالات آزمون سردفتری 1400

 

 

 

 

سوالات عمومی آزمون سردفتری

اولین بخش سوالات آزمون سردفتری سالهای قبل شامل پرسش های عمومی است. این سوالات که تعداد آن 60 می باشد، در عناوینی همچون ادبیات فارسی، عربی، احکام شرعی، و اطلاعات عمومی و هوش ارائه می گردند. سعی کنید که حتما قبل از آزمون علاوه بر تهیه و دانلود نمونه سوالات عمومی آزمون سردفتری ، جزوات و کتب اصلی و کمک آموزشی را مطلعه نمایید تا در کمترین زمان به سوالات پاسخ دهید.

همچنین، توصیه می شود که بعد از دانلود سوالات، پاسخنامه آزمون سردفتری را نیز مرور کنید و بر وضعیت خود از نظر آمادگی اشراف داشته باشید.

منبع: نمونه سوالات آزمون سردفتری 1400

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت نام دانشگاه امام رضا

افراد علاقه مند به تحصیل در این مرکز، لازم است شرایط ثبت نام دانشگاه امام رضا را که شامل موارد زیر می شود، داشته باشند:

  • دین اسلام
  • مذهب شیعه
  • تابعیت جمهوری اسلامی
  • علاقه مند به پژوهش
  • داشتن مدارک مورد نیاز
  • شرکت در آزمون سراسری
  • سلامت جسم و روان

افرادی که شرایط ثبت نام دانشگاه امام رضا را داشته باشند، پس از آزمون به مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد.

 

 

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه امام رضا مشهد

 

 

مدارک مورد نیاز در مصاحبه برای شرایط ثبت نام دانشگاه امام رضا

  • شناسنامه و کپی صفحات
  • کارت ملی و کپی
  • عکس 2 قطعه
  • اصل مدرک تحصیلی و ریزنمرات
  • اصل مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات به همراه یک نسخه کپی

 

 

منبع: شرایط ثبت نام دانشگاه امام رضا

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

دریافت

 

 

جواب آزمون سردفتری اسناد رسمی

 

آزمون سردفتری که به منظور محک زدن و انتخاب افراد مناسب برای این شغل برگزار می شود، به دو مرحله کتبی و شفاهی تقسیم بندی می شود. داوطلبینی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، بایستی پس از انتشار فراخوان، در موعد مقرر مراحل نام نویسی را کامل کرده و ابتدا در آزمون کتبی شرکت کنند. سپس، از پذیرفته گان مرحله اول برای مصاحبه دعوت به عمل می آید. اگر فرد را بتواند نمره حصاب را کسب نماید، به عنوان قبول نهایی محسوب شده و یک دوره کارورزی را خواهد گذارند.

به همین دلیل، اطلاع از زمان جواب آزمون سردفتری اسناد رسمی برای شرکت کنندگان آن بسیار مهم است. گرچه خبرها حاکی از آن است که این آزمون پس از گذشته سه سال، در سال 1400 نیز برگزار خواهد شد، اما هنوز منتظر اعلام تاریخ نام نویسی و برگزاری آن هستیم.

بنابراین، نمی توان در مورد زمان مشاهده نتایج آزمون سردفتری سال جاری تاریخ مشخصی اعلام کرد. اما اگر بخواهیم بر اساس تجربیات قبلی بگوییم، آزمون سال 97 در 29 تیرماه برگزار گردید و نتایج مرحله کتبی در 14 مهر همان سال در اختیار داوطلبان قرار گرفت. از این رو، انتظار می رود که فاصله زمانی تا اعلام نتایج آزمون سردفتری به همین منوال باشد.

منبع: نتایج آزمون سردفتری 1400

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

منظور از مدارک مورد تایید سردفتری چیست؟

 

 

منظور از مدارک مورد تایید سردفتری چیست؟

 

ورود به شغل سردفتری به دلیل اهمیت و حساسیت بالایی که دارد، مانند تمام مشاغل دیگر شرایط خاص خود را دارد. در واقع سردفتر به کسی می گویند که به ثبت و تنظیم اسناد مالی و غیر مالی یا ازدواج و طلاق می پردازد. بنابراین، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، انتصاب سردفتران را تنها در صورت داشتن تحصیلات و تجارب مرتبط مجاز می داند.

به طور کلی سر دفتر به دو روش اتخاب می شوند. روش اول از طریق شرکت در آمون ورودی و کسب نمره مجاز، روش دوم به وسیله معرفی جانشین از جانب سردفتری که در شرف بازنشستگی می باشد. در شیوه دوم، معرفی سر دفتر تنها به شرطی امکان پذیر است که فرد معرفی کننده سابقه و تجربه بسیار بالایی در شغل سردفتری داشته و حال بازنشسته شده باشد.

اما در روش اول که مورد بحث ما است، متقاضیانی که دارای شرایط لازم از جمله یکی از مدارک مورد تایید آزمون سردفتری هستند، می بایست در زمان مقرر برای نام نویسی و شرکت در آزمون اقدام نمایند.

منبع:مدارک مورد نیاز سردفتری

  • javad qane