مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۳۰ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر رتبه 40000 در کنکور تجربی بدست آورده اید و یا رتبه شما نزدیک به این عدد است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ تمام سوال های شما را در این رابطه بدهیم. در واقع نمی توان به صورت دقیق و واضح به سوال شما مبنی بر اینکه با رتبه 40000 تجربی کجا قبول میشم؟ پاسخ داد؛ زیرا این پاسخ می توان به موارد متعددی بستگی داشته باشد که شامل، سهمیه شما، محل دانشگاه و منطقه شما خواهد بود. در صورتی که علاقه مند هستید پاسخ دقیق تر و نزدیک به شرایط خودتان را در این رابطه دست آورید، در ادامه همراه ما باشید.

محل قبولی با رتبه 40000 تجربی

شاید با شنیدن این رتبه تصور کنید که داوطلبان کنکور تجربی با رتبه بیشتر از 20 هزار و و یا اعدادی از این دست، در هیچ دانشگاهی پذیرفته نخواهند شد؛ اما اینطور نیست و دانش آموزان رشته تجربی با این رتبه هم می توانند به ادامه تحصیل بپردازند و حتی در رشته هایی خوب پذیرفته شوند. البته این که دقیقاً در کجا و چه رشته ای پذیرفته شوید، بستگی به یک سری موارد دارد. به طور مثال برخی دانشجویان دارای سهمیه هستند که همین موضوع می تواند تفاوت فاحشی در مکان و رشته قبولی نسبت به سایرین ایجاد نماید.

 قبولی در دانشگاه سراسری با رتبه 40000 تجربی

در دانشگاه های سراسری پذیرش داوطلب با رتبه در سهمیه منطقه ای خواهد بود و رتبه و تراز اهمیت بسیاری ندارند. در ادامه می توانید برخی از رشته هایی را که داوطلبان با رتبه 40000 قبول شده اند، ملاحظه کنید.

 

 

با رتبه 40000 در سهمیه مناطق کنکور تجربی کجا قبول میشم

رتبه در سهمیه

نوع سهمیه

رشته پذیرفته شده

دانشگاه پذیرفته شده

35987

منطقه یک

رشته فقه و حقوق اسلامی

دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی

36723

 منطقه یک

رشته حسابداری

دانشگاه غیرانتفاعی آبیک

37903

 منطقه یک

رشته فلسفه و عرفان اسلامی

دانشگاه غیرانتفاعی مذاهب اسلامی

38124

 منطقه یک

رشته روانشناسی

دانشگاه غیر انتفاعی سراج – تبریز

38912

 منطقه یک

رشته حسابداری

دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی – اصفهان

40365

 منطقه یک

رشته مدیریت امور بانکی

دانشگاه  غیر انتفاعی خاتم – تهران

39872

منطقه دو

رشته گیاه پزشکی

دانشگاه  رازی کرمانشاه

39501

 منطقه دو

رشته مهندسی فضای سبز

دانشگاه فردوسی مشهد

39534

 منطقه دو

رشته شیمی کاربردی

دانشگاه پیام نور البرز

39821

 منطقه دو

رشته شیمی محض

دانشگاه زنجان

40039

 منطقه دو

رشته علوم و مهندسی محیط زیست

دانشگاه شیراز

40680

 منطقه دو

رشته زیست شناسی جانوری

دانشگاه تبریز

41129

 منطقه دو

رشته مدیریت صنعتی

دانشگاه گیلان – رشت

41697

 منطقه دو

رشته شیمی کاربردی

دانشگاه کردستان

41789

 منطقه دو

رشته زیست فناوری

دانشگاه ایلام

39674

 منطقه سه

رشته مهندسی بهداشت محیط

دانشگاه علوم پزشکی بم

36875

 منطقه سه

رشته کاردانی فوریت های پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

40689

 منطقه سه

رشته گیاه پزشکی

دانشگاه یاسوج

40831

 منطقه سه

رشته شیمی محض

دانشگاه مازندران – بابلسر

40965

 منطقه سه

رشته زیست فناوری

دانشگاه کردستان

41673

 منطقه سه

رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی

دانشگاه محقق اردبیلی

43356

 منطقه سه

رشته زیست شناسی جانوری

دانشگاه شهید باهنر کرمان

42937

 منطقه سه

رشته گیاه پزشکی

دانشگاه گیلان – رشت

 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-40000-%d8%aa%d8%ac%d8%b1%d8%a8%db%8c-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84-%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%85/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

رشته های بدون کنکور ریاضی 1402 در اکثر دانشگاه های کشور ارائه می شوند. افرادی که مایلند بر اساس سوابق تحصیلی خود، در این رشته ادامه تحصیل دهند، ابتدا باید با فهرست رشته های ارائه شده از سوی دانشگاه آشنا شوندرشته ریاضی، پس از رشته تجربی یکی از رشته های پر متقاضی می باشد که خوشبختانه امکان ثبت نام بدون آزمون در آن وجود دارد و متقاضیان می توانند بر اساس معدل دیپلم خود در این رشته ادامه تحصیل دهندامکان اخذ پذیرش بدون کنکور سراسری در دانشگاه ها با هدف حذف آزمون و کاهش فشار دانش آموزان در سال 1397 تصویب شد. از آن پس با تهیه دفترچه انتخاب رشته، امکان مشاهده رشته های مختلف گروه ریاضی در کلیه دانشگاه های کشور در تمامی نوبت های روزانه (نوبت اول)، شبانه (نوبت دوم)، پردیس های خود گردان، پیام نور و غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی میسر گردید.

روش ورود به رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

رشته علوم ریاضی به دلیل دارا بودن رشته های جذاب، یکی از پر متقاضی ترین گروه های آموزشی به شمار می رود. بسیاری از داوطلبان این رشته به دلیل رقابت بالا در کنکور سراسری، فشار و استرس آزمون و یا بد اقبالی در روز آزمون، از رسیدن به هدف خود باز می مانندبه همین دلیل، انتخاب رشته های بدون آزمون ریاضی یکی از بهترین گزینه ها برای تمامی علاقه مندان این رشته به شمار می رود.

بر این اساس، متقاضیان این فرصت را دارند تا سالانه در دو نوبت، یعنی مهر و بهمن ماه برای ثبت نام رشته مورد نظر خود در گروه ریاضی اقدام کنند. علاوه بر لزوم برخورداری از برخی شرایط، توجه داشته باشید که معیار اصلی قبولی در رشته های بدون کنکور ریاضی داشتن حداقل معدل مجاز می باشد. داوطلبان شرکت در رشته های بدون کنکور ریاضی می توانند با هر معدل کتبی ثبت نام کنند، به شرط این که در هیچ درسی مردود نشده باشند.

همچنین، همزمان با آغاز زمان نام نویسی دفترچه راهنما منتشر می شود و متقاضیان می توانند از بین کد رشته های موجود انتخاب رشته نمایند. گفتنی است که برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری حداکثر 100 و برای دانشگاه های آزاد حداکثر 20 رشته محل مجاز خواهد بود.

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – دوره روزانه

در این بخش از مقاله به ارائه لیستی از رشته هایی می پردازیم که داوطلبان می توانند در مقطع کارشناسی انتخاب کنند. نکته بسیار مثبت در مورد رشته های بدون آزمون ریاضی این است که داوطلبان می توانند با هر نوع دیپلمی برای ثبت نام و انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند. برای مثال اگر یک فرد که دارای معدل حد نصاب است، با دیپلم علوم انسانی مجاز به انتخاب رشته مهندسی مکانیک خواهد بود.

علاوه بر این، اغلب دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، خودگردان و آزاد در رشته های بدون کنکور ریاضی دانشجو جذب می کنند. به همین سبب، ظرفیت پذیرش بالا و رقابت پایین است. در جدول زیر شاهد لیست رشته های بدون کنکور ریاضی در مقطع کارشناسی هستیم.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – روزانه

مهندسی مواد و متالورژی

ریاضیات و کاربردها

مهندسی انرژی

مهندسی اپتیک و لیزر

علوم و مهندسی آب

کاردانی علمی کاربردی برق قدرت

مهندسی عمران

کاردانی تکنولوژی آبیاری

مهندسی مکانیک

علوم کامپیوتر

مهندسی صنایع

مهندسی برق

فیزیک مهندسی

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

فیزیک

آمار و سنجش آموزشی

مهندسی ماشین های صنایع غذایی

مهندسی شیمی

علوم مهندسی

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

آمار

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)

مهندسی اپتیک و لیزر

مهندسی شیمی

مهندسی معدن

مهندسی کامپیوتر

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

رشته دامپزشکی یکی از رشته‌های علوم تجربی است که طرفداران زیادی داردافرادی که در این رشته فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند به درمان حیوانات بپردازند و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را نیز درمان کنندافراد از طریق سه روش می‌توانند در این رشته درس بخوانند. این سه روش شامل: شرکت در کنکور و کسب رتبه بالا، ثبت نام کردن در مقطع کاردانی در دانشگاه آزاد و تحصیل در خارج از کشور می‌باشند. افراد برای پذیرش در رشته دامپزشکی بدون کنکور باید شرایطی را دارا باشند؛ در غیر این صورت، نمی‌توانند در دانشگاه‌ها ثبت نام نمایند

اگر شما مایل هستید درباره رشته دامپزشکی بدون کنکور اطلاعات بیشتری را به دست آورید، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و با کارشناسان ما در ایران تحصیل ارتباط بگیرید

دامپزشکی بدون کنکور در ایران

🔶 دامپزشکی دانشی است که به شناخت، تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری دام‌ها و حیوانات، شیوه‌های کنترل و بازرسی بهداشتی مواد غذایی و فرآورده‌های با منشأ حیوانی می‌پردازد. در واقع، این رشته با بیماری‌های انسان سروکاری نداشته و فقط به بخشی از بیماری‌ها می‌پردازد که بین انسان و حیوان مشترک هستنددر این رشته دانشجویان با بهداشت تغذیه دام‌ها آشنا می‌شوند. در کل می‌توان گفت که دامپزشکی رشته‌ای است که ناظر به همه ابعاد زندگی بهداشتی و سلامت دام‌ها و همه حیوانات می‌باشد.

🔶 رشته‌ دامپزشکی در کشور ما در مقاطع مختلف تحصیلی و در دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور ارائه می‌شود. امکان ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی در مقاطع مختلف در دانشگاه سراسری ممکن نیست و تنها دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی امکان ادامه تحصیل را برای داوطلبان در رشته دامپزشکی به صورت بدون کنکور فراهم نموده است. نحوه گزینش برای ورود به دامپزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور کرج، تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، بابل در مقطع کاردانی با توجه به معدل کتبی دیپلم می‌باشد.

🔶 متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که امکان پذیرش داوطلبان در دامپزشکی بدون کنکور آزاد در مقطع کاردانی تنها بر اساس سوابق تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود. لذا در صورت دارا بودن معدل لازم، خواهید توانست نسبت به انتخاب رشته اقدام لازم را انجام دهید.

🔶 آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در کنکور سراسری و تحصیل در رشته دامپزشکی در دانشگاه‌های سراسری ایران هستند، می‌بایست در کنکور رتبه بالایی کسب کنند. اما نیاز نیست که خیلی نگران آزمون کنکور سراسری باشید، با اخذ مشاوره و تهیه منابع از طریق آکادمی ایران تحصیل می‌توانید رتبه مورد نظر برای قبولی در دامپزشکی دانشگاه سراسری را کسب کنید. شما با کلیک روی عکس پایین به پایگاه اینترنتی آکادمی ایران تحصیل منتقل شده و می‌توانید اطلاعات تکمیلی را کسب کنید.

شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی بدون کنکور 
 

همانطور که در ابتدا مقاله بیان شد، افراد برای پذیرش در این رشته بدون شرکت در کنکور باید حتما شرایط پذیرش را دارا باشند. برخی از مهم‌ترین شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی بدون کنکور، شامل موارد زیر است.  

  • داوطلبان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی و فیزیک و همچنین علوم تجربی در صورتی می‌توانند در دامپزشکی بدون کنکور شرکت نمایند که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه‌های خارج از کشور گذرانده باشند.
  • داوطلبان و فارغ‌التحصیلان کنکور انسانی امکان ورود به دکتری حرفه‌ای دامپزشکی بدون کنکور را نخواهند داشت.
  • دارا بودن معدل دیپلم بالای 16 برای کلیه متقاضیان الزامی است
  • آن دسته از داوطلبانی که در خارج از کشور کارشناسی خود را در تمامی دروس و واحدهای گذرانده بالای 15 کسب نموده‌اند، می‌توانند در رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است تا بدانید که افرادی که در این رشته بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند، باید در هر نیمسال تحصیلی تمامی شهریه خود را به طور کامل پرداخت نمایند.

منبع: https://b2n.ir/x16460

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

یکی از کاربردهای مهم سامانه سیدا امکان مشاهده و چاپ کارنامه می باشد که ما در ادامه جزییات آن را بررسی خواهیم کرد. سامانه سیدا توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده و دانش آموزان و همچنین مدیران می توانند برای ثبت، مشاهده و تایید کردن نمرات به آن مراجعه نمایند. از آنجایی که سوالات بسیاری در رابطه با نحوه چاپ کارنامه در سیدا پرسیده می شود ما در ادامه قصد داریم نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا را بیشتر بررسی کنیم.

نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا

سامانه سیدا در آدرس  sida.medu.irواقع شده است که از جمله سامانه های پر کاربرد مدارس می باشد. در این سامانه دانش آموزان، معلمان و مدیران می توانند دسترسی داشته باشند. قبل از بررسی مراحل نحوه چاپ کارنامه لازم است ابتدا این موضوع را بدانید که امکان چاپ تنها برای معلمان وجود دارد.

در مرحله اول برای چاپ کردن کارنامه در سامانه سیدا، نیاز است که به نشانی آن مراجعه کنید.

پس از مراجعه به سامانه نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. سپس دکمه ورود را زده و وارد شوید.

در صورتی که اطلاعات مورد نیاز را صحیح وارد کرده باشید، با گزینه هایی رو به رو می شوید که یکی از آن ها گزینه عملیات ضمن سال می باشد.

پس از وارد شدن به بخش علمیات ضمن سال سایت سیدا ، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

حال لازم است روی گزینه “کارنامه” کلیک کنید.

سپس با انتخاب گزینه “کارنامه تحصیلی ـ تربیتی و کیفی” از منوی باز شده باید ادامه مراحل را طی کنید.

حال با کلیک بر روی عبارت “انتخاب” و تعیین پایه تحصیلی و تایید و در نهایت انتخاب گزینه “تصویر پرینتر یا چابگر”، می توانید کارنامه را چاپ کنید.

با طی کردن مراحلی که آورده ایم، می توانید کارنامه خود را چاپ کنید. به علاوه از گزینه گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی نیز امکان مشاهده نمرات دانش آموزان در سال های گذشته وجود دارد.

 

نحوه دریافت کارنامه توسط دانش آموزان

در قسمت های فوق توضیح دادیم که امکان دریافت کارنامه توسط دانش آموزان در سامانه سیدا وجود ندارد و تنها مدیران می توانند از این سامانه کارنامه دریافت کنند؛ اما دانش آموزان می توانند از سامانه پادا برای دریافت کارنامه خود استفاده نمایند. برای ورود به سامانه پادا نیز نیازمند رمز عبور و نام کاربری هستید که از طریق اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان ارسال خواهد شد.

در این سامانه نیز گزینه ای با نام مشاهده کارنامه وجود دارد که پس از وارد کردن نام کاربری و رمزورود می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ثبت نام در سامانه سیدا sida.medu.ir

امکان ثبت نام در سامانه سیدا تنها برای افرادی که جزء کادر اجرایی مدرسه هستند، امکان پذیر می باشد. اعضای کادر اجرایی مدارس مانند معلمان، مدیران و معاونان می توانند وارد این سامانه شوند و اطلاعات دانش آموزان را مشاهده نمایند.

اعضای مدرسه باید مشخصات دانش آموزان را به درستی در سامانه وارد نمایند زیرا در غیر این صورت و اگر کوچک ترین خطایی وجود داشته باشد، دانش آموزان نمی توانند برای ثبت نام مدارس اقدام نمایند.

برای ثبت نام در سامانه سیدا نیاز است ابتدا آدرس آن را جستجو کرده و وارد صفحه اول آن شوید.

سپس باید اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید.

 حال می توانید به امکانات سامانه دسترسی داشته باشید.

در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان دارید امکان، ذخیره کردن اطلاعات نیز وجود خواهد داشت.

منبع: نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1402 اعلام شد. افرادی که متقاضی شرکت در طرح مسکن فرهنگیان هستند، می توانند پس از مطالعه شرایط و مدارک لازم جهت نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند. پس از عقد تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در جهت تامین مسکن فرهنگیانی که فاقد مسکن هستند، سامانه مسکن ملی فرهنگیان راه اندازی شد که ایجاد آن در راستای تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن مورد نیاز اقشار فرهنگی می باشد.  این طرح با هدف آسودگی خاطر فرهنگیان و همچنین ارتقاء سطح آموزشی کشور ایجاد شده است. معلمانی که واحد شرایط هستند، می توانند در طرح مسکن فرهنگیان شرکت کنند. در ادامه این مقاله در ارتباط با شرایط مسکن ملی فرهنگیان بیشتر توضیح خواهیم داد.

معرفی سامانه مسکن ملی فرهنگیان 

وزارت آموزش و پرورش با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی اقدام به تامین مسکن کارکنان خود و حمایت از آنها نموده است. براساس تفاهم نامه امضا شده، بالغ بر حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف و مناطق روستایی برای فرهنگیان ساخته خواهد شد. برای دستیابی به این هدف همه منابع و امکانات وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به کار گرفته می شود. لازم به ذکر است که در این طرح مسکن مورد نیاز در ۳۲ کشور استان تامین می شود.

سامانه مسکن ملی فرهنگیان در راستای طرح مسکن ملی ایجاد شده است و فرهنگیان می توانند با مراجعه به آدرس  maskan.medu.irبا تکمیل اطلاعات لازم و بارگذاری مدارک خود برای تکمیل فرایند ثبت‌نام اقدام کنند و منتظر اعلام اسامی افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، باشند.


معرفی شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1402

افرادی که فاقد مسکن هستند و در طرح مسکن ملی فرهنگیان شرکت کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه  maskan.medu.ir اقدام به اسم‌نویسی کنند. اما قبل از هر چیز باید شرایط مسکن ملی فرهنگیان را مورد مطالعه قرار داده تا در صورت احراز شرایط بتوانند درخواست خود را ثبت کنند. مهمترین شرایط مسکن ملی فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ شامل موارد زیر می باشد:

  • یکی از مهمترین شرایط مسکن ملی فرهنگیان این است که ابتدا زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند، به شرط اینکه حداقل ۳۵ سال به بالا داشته باشند.
  • افراد متقاضی نباید هیچگونه واحد مسکونی یا زمین را از تاریخ اول فروردین 1384 داشته باشند.
  • متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نباید در هیچ یک از نهادهای عمومی غیردولتی هیچگونه واحد مسکونی، زمین، تسهیلات یارانه خرید و ساخت واحد مسکونی را داشته باشد.
  • همه متقاضیانی که در طرح شرکت می‌کنند، باید سرپرست خانواده یا متاهل باشند.
  • یکی دیگر از شرایط مسکن ملی فرهنگیان برخورداری از حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت مسکن می باشد. توجه کنید که اگر در شهری هستید که قدمت آن زیر 5 سال است، هنگام ثبت‌نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان شهر مادر ملاک خواهد بود.
  • از دیگر شروع شرایط مسکن ملی فرهنگیان این است که متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت قانونی از جمله چک برگشتی نداشته باشند.
  • متفاضیان باید نسبت به توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن و اقساط ماهیانه بانکی اطمینان حاصل نمایند.
  • پس از اینکه فرآیند ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان به آدرس  maskan.medu.ir را انجام دادید، باید با ورود به این سامانه وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایید.

منبع: شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1402

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

با پذیرفته شدن در دانشگاه بقیه الله می توانید در مراکز نیمه متمرکز به تحصیل بپردازید. این مرکز دارای مصاحبه تخصصی نیز هست. یعنی شما پس از کسب نمره مورد نیاز از طریق کنکور نیاز است که در مصاحبه این مرکز نیز پذیرفته شوید. تمامی نکاتی که نیاز هست قبل از پذیرفته شدن در دانشگاه بدانید، در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله آورده شده است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نکات مرتبط با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله را بیشتر بررسی کنیم.

زمان ثبت نام دانشگاه بقیه الله 1402

یکی از مهم ترین مواردی که در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله اعلام می شود، زمان ثبت نام در این دانشگاه می باشد. در واقع زمان ثبت نام در دانشگاه بقیه الله، مربوط به زمان ثبت نام کنکور سراسری می باشد. در واقع افرادی که در سایت سنجش برای کنکور ثبت نام می کنند، می توانند علاقه مندی خود را به دانشگاه بقیه الله نیز اعلام دارندمطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده از سایت اختصاصی دانشگاه بقیه الله، پذیرش در این موسسه نیز مانند دانشگاه های دولتی خواهد بود.

نحوه ثبت نام دانشگاه بقیه الله 1402

مراحل ثبت نام در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله به صورت کامل بیان شده است. در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل ثبت نام را با هم بررسی کنیم.

در ابتدا باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “سراسری” از منوی موجود در قسمت راست شروع کنید.

سپس باید با فشردن لینک فعال “ثبت نام آزمون سراسری  ادامه مراحل را طی کنید.

در مرحله بعدی از شما خواسته می شود تا برای  پرداختن هزینه نام نویسی از طریق کلیک بر روی گزینه “خرید سریال ثبت نام” در سمت راست صفحه اقدام نمایید.

سپس با فعال نمودن تیک مربوط به نوع سریال ثبت نام با توجه به گروه آزمایشی و سپس فشردن عبارت “تایید و ادامه” ادامه مراحل طی خواهد شد.

در آخر با درج نمودن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، پست الکترونیک، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و سپس انتخاب کلید “تایید و ادامه” و یادداشت کردن شماره پیگیری پرداخت نمایش داده شده و انتخاب دکمه “ادامه روند پرداخت” می توانید ادامه مراحل را بروید.

در آخر به شما کدرهگیری داده خواهد شد که می توانید مراحل ثبت نام را به پایان برسانید.

شرایط ثبت نام دانشگاه بقیه الله 1402

یکی از مهم ترین نکات در هنگام ثبت نام، مطالعه شرایط ثبت نام است که این مورد نیز در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه بقیه الله به صورت کامل آورده شده است. برای سهولت بیشتر نیز ما در این قسمت شرایط را بررسی خواهیم کرد.

شرایط عمومی:

  • اعتقاد به دین اسلام ، انقلاب اسلامی و نظام
  • اعتقاد به ولایت فقیه
  • عدم سوء سابقه
  • انجام احکام
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • سلامتی جسمی و روحی

 

شرایط اختصاصی:

  • حداقل سن در هنگام پذیرش داوطلبان 16 و حداکثر سن 22 سال تمام می باشد.
  • سن به ازای بسیج فعال جبران می شود.
  • دوره سربازی نیز از سن افراد کاسته می شود.
  • در شرایط برابر و مساوی اولویت با اعضای درجه یک خانواده ایثارگران، جانبازان، شهدا، آزادگان، رزمندگان و همچنین اعضا بسیج خواهد بود.
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت برای آقایان
  • احراز صلاحیت کتبی و موفقیت در مصاحبه علمی، روانسنجی و تست ورزش
  • ارائه امکانات مختلف به دانشجویان

 

شرایط علمی:

یکی از شرایط علمی برای قبولی در دانشگاه بقیه الله این است که تراز علمی 9500 و بالاتر در کنکور سراسری برای پذیرش در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بدست آورید.

دومین شرط علمی برای قبولی در دانشگاه بقیه الله این است که تراز علمی 8000 و بالاتر در کنکور سراسری برای پذیرش در رشته های کارشناسی بدست آورید.

سومین شرط کسب تراز علمی 7000 و بالاتر در کنکور سراسری برای پذیرش در رشته های کاردانی می باشد.

 

منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1%da%86%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d9%82%db%8c%d9%87-%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87/

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید ، حتماً دوست دارید بدانید بهترین رشته های تحصیلی در دنیا چه مواردی هستند. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی 12 رشته پولساز آینده جهان بپردازیم و به تمامی سوالات شما در رابطه با جذاب ترین رشته های دانشگاهی پاسخ دهیم. شاید علاوه بر رشته های پولساز دنیا ، شما نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با سخت ترین رشته های دنیا نیز داشته باشید که در ادامه به سوال شما در رابطه با این موضوع نیز پاسخ خواهیم داد. برای آشنایی با رشته های پولساز دنیا می توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بهترین رشته های تحصیلی در دنیا شامل چه مواردی می شوند؟

برای پاسخ به این سوال لازم است معیارهای خود را در رابطه با رشته های پولساز در دنیا تعیین کنید. به طور مثال ممکن است برای برخی دانشجویان ، رشته های پولساز دنیا مواردی باشد که خیلی زود به پول می رسد و نیازی به گذراندن سال های زیاد در تحصیل ندارد. اگر شما این عقیده را دارید ، رشته های گروه پزشکی را کنار بگذارید. برخی دانشجویان ممکن است رشته های پولساز دنیا را شامل مواردی بدانند که اجازه کار در حین تحصیل را به آن ها می دهد و چند بعدی هستند ، یعنی دانشجو می تواند همزمان با تحصیل با یادگیری مهارت هایی جدید در محیط کار نیز مجهز شود. اگر به این گونه رشته ها علاقه دارید ، به شما رشته های گروه مدیریت را توصیه می کنیم.  در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی 12 رشته پولساز آینده جهان ، بپردازیم.

به طور کلی می توان بهترین رشته های تحصیلی در دنیا را به صورت زیر دسته بندی نمود:

✔️ بهترین رشته های تحصیلی در دنیا از نظر بازار کار

✔️ از نظر فرصت شغلی

✔️ از نظر درامد

✔️ میزان پولساز بودن رشته

بهترین رشته های تحصیلی در دنیا طبق آخرین آمار جهانی

سازمان های معتبر جهانی هر سال یک سری رشته های دانشگاهی را معرفی می کنند که به عنوان پر امتیازترین رشته ها از نظر درآمد و بازار کار در نظر گرفته می شود. در ادامه ما به بررسی 12 رشته پولساز آینده جهان می پردازیم.

جذاب ترین رشته های دانشگاهی
 

رشته مدیریت 

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

مهندسی برق

مهندسی عمران

طراحی

روابط بین الملل

زبان های خارجه

پزشکی

معماری

مهندسی هوافضا

داروسازی

بازاریابی

بررسی 12 رشته پولساز آینده جهان به شرح زیر است:

 رشته مدیریت

یکی از رشته های پر درآمد و پولساز جهان ، مدیریت است. رشته مدیریت ، شامل 11000 گزینه تحصیلی متفاوت در دانشگاه های مختلف جهان است و از جمله رشته های پولساز دنیا محسوب می شود. یکی از دلایل پولساز بودن این رشته چند بعدی بودن آن است. ما مدیرانی را می بینیم که کارشناس مالی ، کارشناس بازرگانی ، کارشناس حسابداری ، کارشناس منابع انسانی و… هستند و حتی می توانند به قسمت های مختلف سازمان مشاوره دهند. یکی از رشته های پر طرفدار این روزها نیز مدیریت آیتی است که برای علاقه مندان به رشته های چند بعدی کاملاً مفید خواهد بود. پس رشته مدیریت یکی از جذاب ترین رشته های دانشگاهی است که به شما توصیه می کنیم در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این حوزه را برای خارج از کشور دارید ، مدارک  BBA در کانادا ، مدارک BBA در استرالیا و مدارک BBA در هلند را نیز ضمیمه مدارک خود نمایید.

 

☑️ علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و تعجبی ندارد که هنگام  بررسی 12 رشته پولساز آینده جهان ، با این رشته رو به رو شوید. علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات شامل تمامی علومی می شود که با این حوزه در ارتباط است از برنامه نویسی و طراحی سیستم های کامپیوتری تا امنیت در فضای مجازی و.. همگی در زیرشاخه های این رشته قرار می گیرند.  علوم کامپیوتر بر برنامه نویسی و نرم افزار تمرکز دارد ، در حالی که فناوری اطلاعات در مورد حفظ سیستم های رایانه ای و ایجاد شبکه ها و پایگاه های داده است. افرادی که این رشته را انتخاب می کنند می توانند در محیط کار به انجام اموری همچون تحلیل داده ، مشاور فناوری اطلاعات ، توسعه سیستم و توسعه بازی و.. بپردازند.

علوم کامپیوتر از جمله جذاب ترین رشته های دانشگاهی است و از جمله دانشگاه های مطرح در سراسر جهان که به تدریس این رشته می پردازند می توان به لیسانس علوم کامپیوتر در فنلاند ، لیسانس علوم کامپیوتر در آلمان و لیسانس علوم کامپیوتر در ایالات متحده ، اشاره کرد.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%87%D8%A7/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

تست علاقمندی به رشته تحصیلی از جمله آزمون‌هایی است که هر فرد به کمک استفاده از آن می‌تواند از علاقه خود به رشته تحصیلی خاصی مطلع شود. به این ترتیب و به وسیله شرکت در انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی که با عنوان برنامه تست انتخاب رشته نیز شناخته می‌شود، هر فرد می‌تواند تصمیم خوب و مهمی برای آینده تحصیلی و همینطور شغلی خود بگیرد. به این ترتیب می‌توان به پاسخ این سؤال یعنی چطور علاقه، استعداد و هدف خود را پیدا کنیم؟ دست یافت.

شما می‌توانید با اجرای یک تست رغبت‌سنج یا علاقمندی تحصیلی، شناخت بهتری از خود پیدا کنید و بتوانید با شناخت صحیح از رشته‌ها و شناخت صحیح از خود، در مسیر انتخاب رشته تحصیلی موفق‌تر عمل کنید. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با انواع تست علاقه مندی به رشته تحصیلی سؤال  دارید، کافی است از طریق شماره ثابت 9099075307 با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا به بهترین شکل شما عزیزان را یاری کنند

اهمیت استفاده از تست علاقمندی به رشته تحصیلی 

شاید این موضوع برای شما هم سؤال شده باشد که چرا باید قبل از انتخاب رشته کنکور از تست علاقمندی به رشته تحصیلی استفاده کنیم و از انجام این کار غافل نشویم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که استفاده از تست علاقمندی به رشته تحصیلی می‌تواند به شما در شناخت رشته تحصیلی مورد نظر و مورد علاقه شما کمک شایان توجهی کند. این موضوع از آنروست که سؤالات مطرح شده در انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید از این موضوع اطلاعات حاصل کنید که به کدام رشته تحصیلی علاقه دارید و استعداد شما در چه رشته‌ای است.

انتخاب رشته بحث بسیار مهم و کلیدی در زندگی هر فرد است. اما هنوز هم افرادی هستند که خودشان هم نمی‌دانند که به چه رشته‌ای علاقه دارند و رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند که اصلاً علاقه خاصی به آن ندارید. این موضوع هم می‌تواند برای دانش‌آموز دبیرستانی و هم برای افراد پشت کنکوری و یا دانشجویان مایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی صدق کند. به همین دلیل اگر بتوانید از تست علاقمندی به رشته تحصیلی بهره ببرید، راحت‌تر می‌توانید انتخاب دقیق‌تری نسبت به رشته‌های ارائه شده در هر مقطع تحصیلی داشته باشید. در ادامه بیشتر در ارتباط با انواع تست علاقمندی رشته تحصیلی صحبت خواهیم کرد

انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی 

شاید شما هم مایل به کسب اطلاعاتی در رابطه با انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی داشته باشید و بخواهید آن‌ها را بشناسید. باید عرض کنیم که انواع تست علاقمندی به رشته تحصیلی متفاوت هستند.

اما دقت داشته باید که دو مورد از این تست‌ها از بقیه مشهورتر هستند و بیشتر مورد استفاده مشاوران حوزه تحصیلی قرار دارند. از میان همه تست‌ها، دو تست مشهور و پرکاربرد را می‌توان نام برد؛ یعنی تست رغبت شناسی شغلی هالند و همین طور تست استرانگ اشاره کرد که کسب اطلاعاتی در رابطه با آن خالی از لطف نیست.

در واقع، این دو تست جزء تست‌های استعدادیابی و رغبت‌سنجی هستند که می‌توانند به فرد در شناخت رشته تحصیلی برای ادامه تحصیل در مدرسه و یا دانشگاه کمک کنند. در این بخش با ارائه توضیحاتی در رابطه با این دو تست علاقمندی به رشته تحصیلی در خدمت شما عزیزان هستیم.

تست علاقمندی به انواع رشته‌های تحصیلی هالند

آیا تا به حال اسم تست هالند به گوشتان خورده است؟ اگر نمی‌دانید تست هالند چیست، باید بگوییم که این تست به عنوان یکی از تست‌های سنجش استعداد در انواع رشته‌های تحصیلی و مشاغل در میان مردم و روان شناسان شناخته شده است.

به کمک این آزمون می‌توان به استعداد خود در شغل و حرفه‌ای خاص پی برد و سپس با توجه به این علاقه برای ادامه تحصیل در رشته‌ای اقدام کرد. رشته‌ای که با تحصیل در آن بتوان به اشتغال در شغل مورد علاقه پرداخت. به طور مثال، بعد از شرکت در تست علاقمندی به رشته تحصیلی هالند ممکن است به این موضوع پی ببرید که با توجه به ویژگی‌های روحی و شخصیتی خود به شغل مترجمی زبان انگلیسی و یا تدریس در رشته زبان انگلیسی علاقه دارید.

بعد از اطلاع از این موضوع مسلماً به سراغ ادامه تحصیل در رشته مترجمی زبان می‌روید و تحصیلات خود را در این رشته عالی آغاز می‌کنید. تست رغبت سنجی شغلی و تحصیلی هالند در سال‌های بسیار دور یعنی در سال 1958 به وسیله فردی به همین نام آماده شد و مورد استفاده مشاوران، دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گرفت. دقت داشته باشید که اعتبار این آزمون مهم و پراستفاده در اکثر کشورهای دنیا مانند کشورهای استرالیایی، اروپایی و همین طور کشور عزیزمان ایران تأیید شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

منبع: https://b2n.ir/m02510

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

داوطلبان کنکور تجربی طبق روال هر ساله حدود یک ماه پس از آزمون، کارنامه و سپس دفترچه انتخاب رشته را دریافت می‌نمایند. متقاضیان می‌توانند از میان لیست زیر گروه‌های رشته تجربی نسبت به انتخاب رشته‌های مورد نظر خود اقدام کنند. گفتنی است که در این رشته 5 زیر گروه وجود دارد که داوطلبان بایستی از تأثیر و ضریب هرکدام از دروس تخصصی بر آن‌ها آگاه باشند

با اطلاع از لیست زیرگروه‌های رشته تجربی شما می‌توانید انتخاب رشته بهتر و دقیق‌تری داشته باشید و اگر در این مسیر سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید از مشاوران خبره انتخاب رشته تحصیلی کمک بگیرید. اگر شما داوطلبان عزیز گروه تجربی نیازمند دریافت راهنمایی در زمینه انتخاب رشته تجربی هستید، کافی است با مشاوران مجرب و برجسته آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما عزیزان را یاری کنند.

ضرایب دروس زیر گروه‌های رشته تجربی

زیرگروه / عناوین دروس

زمین شناسی

ریاضی

زیست شناسی

فیزیک

شیمی

زیرگروه 1

0

2

4

2

3

زیرگروه 2

1

3

4

2

4

زیرگروه 3

4

3

2

2

2

زیرگروه 4

1

4

2

3

2

زیرگروه 5

1

3

2

2

2

رشته‌های تحصیلی زیر گروه‌های رشته تجربی

زیرگروه

رشته‌های تحصیلی

زیرگروه 1

مقطع دکتری: دکترای پیوسته بیوتکنولوژی، پزشکی، دکترای عمومی دامپزشکی، دندانپزشکی

مقطع کارشناسی: آموزش ابتدایی، آموزش زیست شناسی، آموزش کودکان استثنایی، تکنولوژی اتاق عمل، اعضای مصنوعی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی‌سنجی، پرستاری، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، روان شناسی، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی دریا، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، میکروبیولوژی

مقطع کاردانی: کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی، کاردانی اتاق عمل، کاردانی بهورزی، کاردانی تکنسین پروتزهای دندانی، کاردانی تکنسین سلامت دهان، کاردانی تکنولوژی پرتودرمانی، کاردانی تکنولوژی رادیولوژی دهان – فک و صورت، کاردانی دامپزشکی، کاردانی علوم آزمایشگاهی، کاردانی فوریت‌های پزشکی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری

زیرگروه 2

مقطع دکتری: داروسازی

مقطع کارشناسی: آموزش شیمی، بهداشت عمومی، بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها، تکنولوژی پزشکی هسته‌ای، شیمی کاربردی، شیمی محض، فناوری اطلاعات سلامت، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار

مقطع کاردانی: کاردانی بهداشت حرفه‌ای، کاردانی بهداشت عمومی (گرایش‌های بهداشت خانواده)، کاردانی بهداشت محیط، کاردانی شیمی آزمایشگاهی

زیرگروه 3

مقطع کارشناسی: اقیانوس شناسی، زمین شناسی

زیرگروه 4

مقطع کارشناسی ارشد: کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد

مقطع کارشناسی: ادیان و مذاهب، اقتصاد، امنیت اقتصادی، تاریخ اسلام، تاریخ تمدن ملل اسلامی، حسابداری، زبان و ادبیات عربی، شیعه شناسی، علم اطلاعات و دانش شناسی، علوم انتظامی، علوم قرآن و حدیث، فقه و حقوق اسلامی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق مذاهب اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و حکمت اسلامی، فلسفه و عرفان اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، مدیریت اطلاعات و ارتباطات، مدیریت امور بانکی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدریت بیمه اکو، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب و کارهای کوچک، مدیریت مالی، مدیریت و بازرگانی دریایی،معارف اسلامی، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات، معارف اسلامی و اخلاق، معارف اسلامی و ادیان، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و مدیریت، هتلداری

مقطع کاردانی: کاردانی امور بانکی، کاردانی بیمه، کاردانی امور دولتی، کاردانی امور فرهنگی، کاردانی امور مالی و مالیاتی، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم، کاردانی گردشگری، کاردانی حسابداری، کاردانی علم اطلاعات و دانش شناسی، کاردانی علوم انتظامی، کاردانی مدارک پزشکی، کاردانی مدیریت بازرگانی، کاردانی مدیریت صنعتی، کاردانی مدیریت گمرکی، کاردانی هتلداری

زیرگروه 5

مقطع کارشناسی: آموزش تربیت بدنی، امنیت اطلاعات، امنیت بین الملل، امنیت نرم، پژوهشگری امنیت، تربیت مروج سیاسی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، حفاظت اطلاعات، ضد تروریسم، علوم دامی، علوم سیاسی، علوم فنی امنیت، علوم ورزشی، علوم و مهندسی باغبانی، علوم و مهندسی جنگل، علوم و مهندسی خاک، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط زیست، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، گیاه پزشکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مربیگری عقیدتی، مطالعات امنیتی، مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده‌های سلولزی، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی طبیعت، مهندسی فضای سبز، اقتصاد کشاورزی

مقطع کاردانی: کاردانی امور اراضی، کاردانی امور زراعی و باغی، کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی، کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی، کاردانی تکنولوژی جنگلداری، کاردانی تکنولوژی چوب، کاردانی تکنولوژی شیلات، کاردانی تکنولوژی صنایع غذایی، کاردانی تکنولوژی محیط زیست، کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری، کاردانی تکنولوژی مواد غذایی، کاردانی تولید و فرآوری خرما، کاردانی پرورش اسب، کاردانی پرورش زنبور عسل، کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر، کاردانی علوم ورزشی، کاردانی نوغان داری

 

منبع: https://irantahsil.org/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%DB%8C/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

اعتراض به نتایج کنکور سراسری از طریق سامانه ثبت‌نام کنکور سراسری امکان‌پذیر خواهد بود. لذا به اطلاع کلیه داوطلبانی که به نتایج آزمون اعتراض دارند می‌رسانیم که می‌توانید با مراجعه به سامانه سنجش کشور، اعتراض خود را مبنی بر نتایج آزمون سراسری اعلام نمایید. اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور به صورت مرحله به مرحله در این مقاله از ایران تحصیل توضیح داده شده است.

در حال حاضر و با اعلام نتایج و انتشار کارنامه هر داوطلب می‌توان جهت اعتراض به نتایج کنکور سراسری اقدامات لازم را انجام داد. البته دقت داشته باشید که این اعتراض شما در صورتی مورد بررسی قرار می‌گیرد که دلیل آن معقول و منطقی باشد؛ در غیر این صورت به هیچ وجه به درخواست داوطلب ترتیب اثری داده نخواهد شد

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

سازمان سنجش یکی از ارگان‌های دولتی است که کار خود را به صورت دقیق و به بهترین نحو انجام می‌دهد. به همین دلیل شک و تردید در رابطه با درستی و یا نادرستی نتایج شاید محلی از اعراب نباشداما با این وجود برخی از داوطلبان در زمان انتشار نتایج کنکور سراسری ممکن است نسبت به نتایج آزمون در کارنامه اولیه و یا کارنامه نهایی خود معترض باشند. به همین دلیل اقدام به ثبت اعتراض به نتایج کنکور سراسری می‌نمایند.
 

خوشبختانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور کاملاً امکان‌پذیر است و البته در این رابطه نباید فراموش کرد که قوانین خاصی برای این اعتراض وجود دارد که هر داوطلب کنکور در صورت دارا بودن این شرایط و تنها موارد تعیین شده اعتراض خود را به ثبت می‌رساند. لازم به ذکر است که اعتراض داوطلبان گرامی ممکن است شامل موضوعات مختلفی باشد. این نکته را نیز توجه داشته باشید که اگر اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور واقع نگردد یا شما در رشته‌های مورد انتخابی خود موفق به پذیرش نشوید، می‌توانید در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری و یا در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت نمایید.

سامانه اعتراض به نتایج کنکور 

سازمان سنجش هر ساله شاهد برخی از اعتراضات از سوی داوطلبان گرامی است و تعداد مراجعه حضوری جهت ثبت این اعتراضات موجب بروز برخی از مشکلات در عملکرد این سازمان می‌گرددبنابراین، سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور را راه‌اندازی نمود تا با توجه به آن هر یک از داوطلبان بتوانند در رابطه با اعتراض خود بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام نماینددر ادامه به شرح کامل نحوه استفاده از سامانه اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور می‌پردازیم.

نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری

قبل از اینکه به نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری بپردازیم، بهتر است در رابطه با متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش اطلاعات لازم را کسب کنید. به این نکته دقت نمایید که برخی از داوطلبان در رابطه با شرایط مورد پذیرش نسبت به اعتراض آگاهی و اطلاع نداشته و ممکن است بدون داشتن اطلاعاتی در این مورد نسبت به ثبت اعتراض در سامانه اعتراض به نتایج کنکور اقدام نمایندتوصیه ما این است که حتماً با یک متخصص از جمله متخصصان ایران تحصیل برای به نتیجه رساندن اعتراض خود مشورت نمایید. در ادامه به راهنمای تصویری اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور می‌پردازیم:

به منظور ثبت اعتراض به اعلام نتایج نهایی کنکور، می‌بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.


 سپس بر روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید.


اگر در سایت عضو نشده‌اید در این قسمت باید بر روی لینک عضویت در سایت کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.


آن دسته از داوطلبانی که در سایت عضو شده بودند، می‌توانند با کلیک بر گزینه ورود به سیستم، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس درخواست اعتراض خود را در سایت ثبت کنند. اما آن دسته از افرادی که تا پیش از این در سامانه عضو نشده‌اند، می‌بایست طبق تصویر زیر اطلاعات خود را وارد کرده و گزینه «تایید» را انتخاب نمایند.

پس از اینکه وارد سیستم شدید، در سمت راست سامانه بر روی گزینه «درخواست جدید» کلیک کنید.

در مرحله بعد باید نوع آزمون در کنکور سراسری و سال کنکور را ثبت کنید.

در مرحله بعدی باید نوع مشکل خود را انتخاب کرده و سپس درخواست خود را در بخش “پیام” وارد کنید. لازم به ذکر است که در پیام خود باید اطلاعات خود اعم از کد ملی، شماره داوطلبی، شماره پرونده را یادداشت کنید.

روش دوم اعتراض به نتایج کنکور

علاوه بر روش قبل، روش دیگری نیز برای اعتراض به نتایج کنکور سراسری وجود دارد. در این روش آن دسته از افرادی که قصد دارند متن اعتراض به انتخاب رشته سنجش را ارسال کنند، می‌بایست درخواست خود را طبق مراحل زیر انجام دهند:

ابتدا وارد سامانه darkhast.sanjesh.org شوید.

اطلاعات مورد نیاز سایت را وارد کنید.

در این مرحله کد ارسال شده به تلفن همراه خود را وارد کرده و در نهایت تصویر درخواست خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

شما می‌توانید نتیجه درخواست خود را با مراجعه به سامانه rahgiri.sanjesh.org پیگیری کنید.

منبع: https://b2n.ir/d07362

  • javad qane