مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

یکی از کاربردهای مهم سامانه سیدا امکان مشاهده و چاپ کارنامه می باشد که ما در ادامه جزییات آن را بررسی خواهیم کرد. سامانه سیدا توسط آموزش و پرورش راه اندازی شده و دانش آموزان و همچنین مدیران می توانند برای ثبت، مشاهده و تایید کردن نمرات به آن مراجعه نمایند. از آنجایی که سوالات بسیاری در رابطه با نحوه چاپ کارنامه در سیدا پرسیده می شود ما در ادامه قصد داریم نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا را بیشتر بررسی کنیم.

نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا

سامانه سیدا در آدرس  sida.medu.irواقع شده است که از جمله سامانه های پر کاربرد مدارس می باشد. در این سامانه دانش آموزان، معلمان و مدیران می توانند دسترسی داشته باشند. قبل از بررسی مراحل نحوه چاپ کارنامه لازم است ابتدا این موضوع را بدانید که امکان چاپ تنها برای معلمان وجود دارد.

در مرحله اول برای چاپ کردن کارنامه در سامانه سیدا، نیاز است که به نشانی آن مراجعه کنید.

پس از مراجعه به سامانه نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. سپس دکمه ورود را زده و وارد شوید.

در صورتی که اطلاعات مورد نیاز را صحیح وارد کرده باشید، با گزینه هایی رو به رو می شوید که یکی از آن ها گزینه عملیات ضمن سال می باشد.

پس از وارد شدن به بخش علمیات ضمن سال سایت سیدا ، مراحل زیر را باید دنبال کنید:

حال لازم است روی گزینه “کارنامه” کلیک کنید.

سپس با انتخاب گزینه “کارنامه تحصیلی ـ تربیتی و کیفی” از منوی باز شده باید ادامه مراحل را طی کنید.

حال با کلیک بر روی عبارت “انتخاب” و تعیین پایه تحصیلی و تایید و در نهایت انتخاب گزینه “تصویر پرینتر یا چابگر”، می توانید کارنامه را چاپ کنید.

با طی کردن مراحلی که آورده ایم، می توانید کارنامه خود را چاپ کنید. به علاوه از گزینه گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی نیز امکان مشاهده نمرات دانش آموزان در سال های گذشته وجود دارد.

 

نحوه دریافت کارنامه توسط دانش آموزان

در قسمت های فوق توضیح دادیم که امکان دریافت کارنامه توسط دانش آموزان در سامانه سیدا وجود ندارد و تنها مدیران می توانند از این سامانه کارنامه دریافت کنند؛ اما دانش آموزان می توانند از سامانه پادا برای دریافت کارنامه خود استفاده نمایند. برای ورود به سامانه پادا نیز نیازمند رمز عبور و نام کاربری هستید که از طریق اپلیکیشن شاد برای دانش آموزان ارسال خواهد شد.

در این سامانه نیز گزینه ای با نام مشاهده کارنامه وجود دارد که پس از وارد کردن نام کاربری و رمزورود می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ثبت نام در سامانه سیدا sida.medu.ir

امکان ثبت نام در سامانه سیدا تنها برای افرادی که جزء کادر اجرایی مدرسه هستند، امکان پذیر می باشد. اعضای کادر اجرایی مدارس مانند معلمان، مدیران و معاونان می توانند وارد این سامانه شوند و اطلاعات دانش آموزان را مشاهده نمایند.

اعضای مدرسه باید مشخصات دانش آموزان را به درستی در سامانه وارد نمایند زیرا در غیر این صورت و اگر کوچک ترین خطایی وجود داشته باشد، دانش آموزان نمی توانند برای ثبت نام مدارس اقدام نمایند.

برای ثبت نام در سامانه سیدا نیاز است ابتدا آدرس آن را جستجو کرده و وارد صفحه اول آن شوید.

سپس باید اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمزعبور خود را وارد کنید.

 حال می توانید به امکانات سامانه دسترسی داشته باشید.

در صورتی که از صحت اطلاعات اطمینان دارید امکان، ذخیره کردن اطلاعات نیز وجود خواهد داشت.

منبع: نحوه چاپ کارنامه در سامانه سیدا

  • ۰۲/۰۳/۲۹
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی