مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۲۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای تسهیل خدمت سربازی و همچنین استفاده هرچه مفید تر از این دوران، مشمولین میتوانند از ارگان های مختلفی درخواست امریه کنند که یکی از آنها که امتیازات ویژه ای دارد امریه فرمانداری میباشد. این درخواست پس از نظارت و بررسی موجب میشود تا فرد به جای طی کردن دوره خدمت در پادگان ها، در ارگانی که به آن درخواست داده است و در زمینه ای که تخصص و مهارت دارد به فعالیت بپردازد.

امریه فرمانداری چیست؟

امریه به طور کلی به شرایطی گفته میشود که فرد دوره خدمت خود را در ارگانی دولتی یا غیر دولتی مطابق با نیاز و شرایط آن ارگان و از سوی دیگر بر حسب تخصص و مدرک تحصیلی خود پشت سر بگذارد. این امکان به طور عمومی برای تمام افراد تحصیل کرده و متخصص وجود دارد اما مسلما برای پذیرش در این دسته از امریه ها نیاز است شرایط دیگری نیز داشته باشید که به آنها خواهیم پرداخت.

به طور کلی هر استان شامل چند شهرستان میباشد. هر کدام از این شهرستان ها ارگانی تحت عنوان فرمانداری دارند که در واقع محل حضور فرماندار آن شهر است. مسئولیت هر شهر بر عهده فرماندار آن است. برخی از وظایف فرمانداری شامل موارد زیر است:

  • اجرای سیاست های کلی کشوری در شهرستان
  • برقرار کردن امنیت شهرستان
  • نظارت بر پروژه های عمرانی، آموزشی، فرهنگی
  • نظارت بر مشکلات مردم و تلاش برای حل آن

همانطور که گفته شد یکی از ارگان هایی که برای مشمولان امکان دریافت امریه را فراهم میکند فرمانداری است. چنانچه فرد حد اکثر تا سه ماه قبل از زمان اعزام به خدمتش، در ابتدای ماه های زوج جهت اخذ امریه فرمانداری شهرستان خود اقدام کنند و با فرض اینکه تمام شرایط مورد نیاز برای این کار را داشته باشد میتواند به راحتی دوران خدمت سربازی خود را به جای پادگان ها در این ارگان طی کند.

شرایط عمومی اخذ امریه فرمانداری

برای اخذ امریه فرمانداری الزام است تمام شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشیم. بدیهی است که عدم تطابق شخص حتی با یکی از شرایط زیر باعث میشود فرد پذیرفته نشود.

1️⃣ داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2️⃣ اعتقاد به دین مبین اسلام و یا ادیان مورد تائید جمهوری اسلامی ایران

3️⃣ قبول داشتن قانون اساسی و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی

4️⃣ نداشتن سوء سابقه کیفری

5️⃣ عدم اعتیاد به هر نوع مواد مخدر

6️⃣ عدم سابقه در گروهک های ضد جمهوری اسلامی ایران

7️⃣ نداشتن غیبت (و یا موجه بودن آن)

8️⃣ عدم درخواست امریه به سایر ارگان ها

شرایط اختصاصی اخذ امریه فرمانداری

در صورتی که تمام نکات بالا رعایت شده باشند فرد باید مرحله دوم اخذ امریه فرمانداری را پشت سر بگذارد. نکته مهم این است که در هر بازه زمانی ممکن است این شرایط اختصاصی طبق نیاز ارگان تغییر کنند و این شرایط ثابت نیست.

1️⃣ داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر

2️⃣ داشتن حداقل معدل نمرات دوره تحصیل عالی (معمولا این معدل 15 است اما بسته به رشته ی تحصیلی، محل تحصیل و…میتواند متفاوت باشد)

3️⃣ تحصیل در رشته مرتبط با نیاز ارگان فرمانداری

علاوه بر شرایط فوق مواردی نیز میتواند شما را برای بالا بردن احتمال گرفتن امریه کمک کند.

✅ عزیزانی که حافظ قرآن هستند.

✅ استعداد های درخشان آموزش عالی

✅ مشمولین متاهل

✅ اعضای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران

✅ عضویت و یا سابقه عضویت در بسیج

✅ افرادی که پدر و یا مادرشان وفات یافته است.

✅ افراد معاف از رزم

منبع: امریه فرمانداری سال 1402

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

قبل از شرکت در آزمون حتما آمادگی آزمون وکالت 1402 را برای خود ایجاد نمایید. برای ایحاد آمادگی می توانید در کلاس های آمادگی آزمون وکالت شرکت نمایید. اگر بتوانید در بهترین کلاس آمادگی آزمون وکالت شرکت نمایید، می توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا شرکت در دوره آموزشی آزمون وکالت منطقی می باشد یا خیر؟ اینکه برای شرکت در دوره های وکالت به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ موردی است که در ادامه آن را به شما خواهیم گفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص امادگی آزمون وکالت و روش های برنامه ریزی و موفقیت در آن میتوانید همه روزه بصورت 24 ساعته با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

مراحل آمادگی آزمون وکالت

تعداد فارغ التحصیلان رشته حقوق در دانشگاه های مختلف بسیار زیاد است و در عوض ظرفیت پذیرش در کانون های مختلف بسیار کم می باشد و به همین دلیل ایجاد آمادگی برای این آزمون بسیار ضروری می باشد.

 متاسفانه هر ساله شاهد مواردی هستیم که برخی از داوطلبان حتی با وجود تلاش بسیار زیاد باز هم نتوانسته اند در آزمون پذیرفته شوند و علاوه بر اینکه زمان را از دست می دهند، از نظر روحیه و انگیزه نیز دچار مشکل شده و به طبع احساس سرخوردگی و شکست میکنند.

برای جلوگیری از چنین مواردی بد نیست بطور کلی با روش های مختلف آمادگی برای این آزمون آشنا شوید. البته در نظر داشته باشید هر فرد با توجه به روحیات و شناختی که از خود دارد ممکن است بعضی از این روش ها برایش نا کارآمد باشد.

اراده و پشتکار

مسلما اولین موردی که باید در شما وجود داشته باشد علاقه و به طبع آن بدست آوردن عزمی راسخ برای قدم نهادن در این راه است. باید بدانید مسیر رسیدن به موفقیت در آزمون وکالت بسیار سخت است اما هرگز نباید نا امید شوید.

برنامه ریزی دقیق

قدم دوم آمادگی آزمون وکالت برنامه ریزی است. این برنامه ریزی باید شامل مواردی مثل زمانبندی مطالعه، بودجه بندی و اختصاص دادن سهم به فصول مختلف هر درس، برنامه ریزی برای خود آزمایی های دوره ای و در نهایت مهم تر از همه هدف گزاری های کوتاه مدت و بلند مدت  باشد.

یادگیری روش های مطالعه

همانطور که میدانید منابع آزمون وکالت طیف بسیار گسترده ای دارند. از این رو برای اینکه بتوانید تسلط کافی روی این منابع داشته باشید باید روش های مطالعاتی مناسب را بشناسید.

میتوانید از روش های تندخوانی، حاشیه نویسی، خلاصه نویسی، یادداشت برداری و… استفاده کنید. البته مدنظر داشته باشید این روش ها برای هرکس تاثیر خاصی دارد. پس بهترین ترکیب مناسب خود را انتخاب کنید.

ارتباط با اساتید و مشاوران

آزمون و خطا همیشه یکی از روش های پیشرفت انسان بوده و هست. اما در شرایطی که زمان برای تجربه فردی کم است و جای خطا نیست، راهنمایی یک استاد یا یک مشاور خبره میتواند کمک به سزایی به شما کند.

برای این کار با اساتید خود مشورت کنید و یا با شماره گیری 9099075307 با مشاورین ایران تحصیل با سابقه طولانی در همراهی با قبول شدگان آزمون های وکالت در تماس باشید.

استفاده از منابع استاندارد

متاسفانه برخی از مشاوران آزمون وکالت نسخه ای یکسان برای تمامی داوطلبان بدون توجه به سابقه علمی و یا آمادگی وی ارائه می نمایند.

به عنوان مثال در ارائه مشاوره به دیگران این توصیه را می نمایند که فقط قانون بخوان و آزمون وکالت نص محور است و یا یک کتاب کمک آموزشی خاصی را معرفی می نمایند و به همه در رابطه با مطالعه این منابع آزمون وکالت، توصیه می نمایند که تنها بر روی این موارد متمرکز شوند.

کلاس های آمادگی آزمون وکالت

قطعا هیچ فردی نمی تواند آموزش و یادگیری بیشتر را زیر سوال ببرد و یا تائید نکند. اما عدم شرکت در کلاس بدین معنی نخواهد بود که اگر در این کلاس ها شرکت نکنید و یا در دوره های وکالت حضور نداشته باشید، هرگز نخواهید توانست در آزمون وکالت پذیرفته شوید.

تاثیر این کلاس های زمانی می تواند تعیین شود که شما از این کلاس ها برای رفع مشکل خود استفاده نمایید. به عنوان مثال فردی که در از اطلاعات علمی قوی برخوردار نیست می تواند برای قوی کردن پایه علمی خود عمل نمایید.

بنابراین ما به هیچ عنوان در رابطه با کاملا مثبت و یا کاملا منفی بودن این موضوع ایراد سخن نخواهیم کرد. اگر می توانید نهایت استفاده را از اساتید کلاس های آمادگی آزمون وکالت ببرید، این کلاس ها بسیار مناسب و خوب خواهد بود و می تواند به موفقیت شما کمک زیادی کند.

منبع:

 https://irantahsil.org/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%AA/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

اشتباهات انتخاب رشته دکتری باعث می شود که شما در رشته مورد علاقه خود قبول نشوید یا این که نتوانید بهترین گزینه های تحصیلی را برای خود انتخاب کنید. با بررسی اشتباهات انتخاب رشته دکتری سال های گذشته متوجه شدیم که اکثر این داوطلبان چند مورد از اشتباهات را زیاد تکرار می کنند. لذا لازم است در این مورد توضیحاتی را ارائه دهیم تا شما بتوانید انتخاب رشته دکتری آگاهانه‌ای داشته باشید؛ زیرا انجام هر گونه اشتباه در آن می تواند روی نتیجه قبولی یا عدم قبولی شما موثر باشد. حال در صورتی که ممکن است شما برای قبولی در رشته مورد نظر خود مجبور شوید برای سال آینده در کنکور دکتری شرکت کنید که این کار می تواند روی روحیه شما تاثیر بگذارد.

رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402

انتخاب رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مرحله آخر قبولی در دانشگاه ها می باشد که شما بعد از آن می توانید وارد دانشگاه های مختلف شده و به تحصیل ادامه دهید. در دکتری چنین چیزی وجود ندارد و انتخاب رشته مرحله نیمه نهایی است؛ زیرا شما بعد از آن باید در مصاحبه نیز شرکت کنید تا در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه قبول شوید؛ بنابراین می توان دریافت که عوامل زیادی در انتخاب رشته دکتری موثر هستند که شما باید آنها را در نظر بگیرید. لذا لازم است با رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 آشنا شوید تا بتوانید در این مرحله موفق شوید. در ادامه به چند مورد از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری اشاره می کنیم تا شما آن ها را مدنظر قرار دهید.

توجه نکردن به کارنامه اولیه آزمون دکتری

شما برای این که بتوانید یک انتخاب رشته دکتری درستی داشته باشید باید تمام اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه دکتری را مطالعه و به آن ها توجه کنید. در کارنامه خود به تراز یا همان نمره کل توجه کنید و دقت کنید که آیا با آن می توانید در رشته مورد علاقه خود قبول شوید؟ برای این کار می توانید به تراز داوطلبانی که در این رشته قبول شدند،در سال های گذشته توجه کنید.

هر چند که این مقایسه با توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها، تعداد شرکت کنندگان و افرادی دارای سهمیه برای سال 1402 متفاوت خواهد بود؛ اما این مقایسه به شما کمک می کند تا شانس قبولی خود را بشناسید. برای این که تراز خودتان را با ترازهای قبولی سال گذشته در رشته مورد علاقه خود مقایسه کنید می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

مطالعه نکردن دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری

یکی از رایج ترین اشتباهات انتخاب رشته دکتری 1402 این است که اکثر داوطلبان دفترچه انتخاب رشته خود را به صورت کامل و دقیق مطالعه نمی کنند. این کار باعث می شود که آن ها انتخاب رشته نادرستی داشته باشند؛ زیرا آن ها از کلیه شرایط و ضوابط رشته های مختلف آشنایی ندارند و نمی توانند رشته های مورد علاقه خود را با دقت بالایی استخراج کنند.

عدم اطلاع از شرایط رشته های تحصیلی مختلف در مقطع دکتری

هر کدام از دانشگاه ها در مقطع دکتری برای تحصیل در آن ها شرایط ویژه‌ای دارند که اطلاع از آن ها برای قبولی در این دانشگاه ها الزامی است؛ بنابراین شما باید در مورد هر کدام از دانشگاه ها و شرایط اختصاصی و عمومی تحصیلی آن ها و حتی رشته های مختلف این دانشگاه ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید اشتباهات انتخاب رشته دکتری را تکرار نکنید. در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ آغاز شد. در این آزمون داوطلبان می توانند با انواع مدرک های تحصیلی و اطلاع از راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به صورت کلی افراد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی به سه گروه تقسیم می شوند. این افراد شامل، داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی یا غیرفنی، معماران تجربی و یا افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند. گروه اول می توانند در آزمون معماران تجربی، گروه دوم در آزمون کاردان های تجربی و گروه سوم می توانند در آزمون ورود به حرفه مهندسان شرکت نمایند.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ نیز برای هر سه گروه یکسان می باشد هم چنین شرایط ثبت نام برای تمام گروه ها متفاوت است که این مورد را نیز به تفصیل در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اگر فارغ التحصیل در رشته های عمران، برق و یا دیگر رشته های فنی هستید نیاز است که در این آزمون امتیاز لازم را کسب نمایید زیرا برای ادامه مسیر تحصیل و همچنین شروع به فعالیت در حوزه های مهندسی، داشتن مدرک آزمون نظام مهندسی اجباری است. در صورت هرگونه سوال یا اشکالی در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی میتوانید با کارشناسان تحصیل تماس بگیرید. مشاورین ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۲
 

این آزمون دوبار در سال ثبت نام داشته و معمولاً در هر نیمسال یک بار انجام می شود. افرادی که موفق به ثبت نام در نیمسال اول نمی شوند، می توانند در نیمسال دوم ثبت نام خود را انجام دهند.

عموماً خیلی کم پیش می آید که زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی تغییر کند مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد. به طور مثال در سال گذشته در خرداد ماه انجام شد اما به صورت عادی در اردیبهشت ماه بوده است.

علاوه بر ثبت نام در نیمسال می توانید در نیمسال دوم نیز ثبت نام خود را انجام دهید. زمان ثبت نام نیمسال دوم نیز معمولاً ثابت است و در دی ماه انجام می شود.

در جدول زیر می توانید به صورت دقیق زمان بندی آزمون های نظام مهندسی را برای سال جاری ملاحظه کنید.

عنوان آزمون

تاریخ ثبت نام

تاریخ برگزاری

معماری اجرا (صبح)، عمران اجرا (صبح)، تاسیسات مکانیکی نظارت (صبح)، تاسیسات برقی نظارت (صبح)، تاسیسات مکانیکی اجرا (صبح)، تاسیسات برقی اجرا (صبح)

17 الی 25 اسفند ماه ۱۴۰۲

29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

معماری نظارت (صبح)، عمران نظارت (صبح)، نقشه برداری (صبح)، شهرسازی (صبح)، ترافیک (صبح)

17 الی 25 اسفند ماه ۱۴۰۲

30 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

معماری طراحی (صبح و عصر)، عمرا محاسبات (صبح)، تاسیسات مکانیکی طراحی (صبح)، تاسیسات برقی طراحی (صبح)، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان (صبح)، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی (صبح)

17 الی 25 اسفند ماه ۱۴۰۲

31 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی

در خصوص راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی توصیه ما به شما این است که حتماً در مهلت های زمانی تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهید، اما اگر به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشدید نیز می توانید در مهلت های تعیین شده برای تمدید ثبت نام این کار را انجام دهید. عموماً مهلت های تعیین شده برای تمدید زمان ثبت نام در اسفند ماه می باشد؛ اما باز هم برای اطلاعات دقیق تر باید به سامانه مربوطه مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در تماس باشید تا آخرین اخبار مربوط به ثبت نام آزمون نظام مهندسی را در اختیار شما قرار دهند.

نکات نهایی در مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲
 

اگر به هر دلیلی نیاز به ویرایش اطلاعات داشتید، باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کنید.

برای هر رشته آزمون جداگانه ای گرفته می شود.

افرادی که در سال گذشته یک بار نام نویسی کرده اند، دوباره نیازی نیست اطلاعات خود را وارد کنند زیرا مشخصات آن ها روی سایت قرار گرفته و با وارد کردن شماره عضویت لازم است فقط آزمون خود را تعیین کنند.

افرادی که معلولیت دارند باید حتماً پرونده بهزیستی نیز داشته باشند.

پذیرش در این آزمون نیازمند برنامه ریزی و به کارگیری استراتژی های کاربردی میباشد. برای قبولی در این آزمون میتوانید از مشاوره آزمون نظام مهندسی در ایران تحصیل بهره مند شوید.

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرایط مختلفی تعیین شده که مهم ترین آن مربوط به آخرین مدرک داوطلبان خواهد شد. یعنی شرایط براساس مدارک داوطلبان تعیین می شود.  به طور مثال افراد دارای مدرک کارشناسی با 3 سال سابقه کاری، افراد مقطع ارشد با 2 سال سابقه کار و افراد مقطع دکتری با 1 سال سابقه کاری می توانند در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کنند. گروه بعدی که ممکن است برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کنند، افرادی با مدرک کاردانی هستند. این افراد باید مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم با سنوات کار حرفه مرتبط (5 سال) و همچنین مدرک فنی مورد تایید سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی با سنوات کار حرفه مرتبط (6 سال) را ارائه دهند.

ادی که مدرک آکادمیک ندارند نیز می توانند برای ثبت نام در این آزمون اقدام کرده و برای آزمون صلاحیت حرفه ای معماران تجربی ۱۴۰۲ اقدام نمایند.

سوابق کاری حرفه ای برای این آزمون نیز در صورتی که با مدرک کاردانی اقدام کرده باشید، 5 سال و در صورتی که به صورت تجربی ثبت نام کرده باشید، 6 سال است.

برای مواردی که رشته با رشته آزمون یکسان است(به غیر از رشته عمران محاسبات و معماری طراحی) از تاریخ اخذ مدرک کاردانی تا زمان اخذ مدرک مهندسی به ازای هر پنج سال کامل، یک سال و حداکثر دو سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد.

در صورت هم رشته نبودن رشته تحصیلی با رشته آزمون، سنوات کاردانی قابل محاسبه برای آزمون نظام مهندسی نیست.

داشتن سنوات اجباری است و افرادی که آن را ندارند، نمی توانند ثبت نام کنند.

برای آقایان نیز داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت اجباری است.

منبع: https://b2n.ir/x89612

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

داوطلبانی که در کنکور دکتری شرکت کرده اند، بی صبرانه منتظر نتایج آزمون خود هستند. پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبانی که در این آزمون تراز قبولی را کسب کرده اند، مجاز به انتخاب رشته دکتری خواهند شد. انتخاب رشته در مقطع دکتری یکی از حساس ترین و مهم ترین کارهایی است که افراد برای انجام آن بهتر است از یک مشاور کمک بگیرندمشاوره انتخاب رشته دکتری، باید با تجربه و ماهر باشد تا بتواند تمامی موضوعات را بررسی کرده و به افراد کمک کند تا بهترین رشته را انتخاب نماینداگر شما هم جز افرادی هستید که به دنبال بهترین مشاوره انتخاب رشته دکتری می گردید، حتما با شماره 9099075307 با مشاورین خبره ایران تحصیل در ارتباط باشید. ما در ادامه مقاله اهمیت داشتن مشاور، زمان انتخاب رشته دکتری و … را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد

زمان انتخاب رشته دکتری

👈 زمان انتخاب رشته دکتری هر سال با فاصبه کمی از اعلام نتایج مشخص می وشد و داوطلبین می توانند فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و انتخاب رشته نمایند. زمان دقیق انتخاب رشته در سال جاری هنوز دقیق مشخص نشده اما بر اساس اطلاعیه های سال های گذشه اوایل اردیبهشت می باشد.

هر ساله پس از تعیین زمان انتخاب رشته، زمانی را نیز برای تمدید در نظر خواهند گرفت. پس از اعلام زمان انتخاب رشته، داوطلبان باید حداکثر 50 کد رشته را انتخاب نمایند. البته برای اینکه از شرایط و زمان انتخاب رشته آگاه باشید، نیاز است حتماً دفترچه را نیز مطالعه کرده باشید. دفترچه در وبسایت sanjesh.org منتشر خواهد شد. شما عزیزان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما، با کمک فردی ماهر، 50 کد رشته را بر اساس اولویت هایتان انتخاب کنید. پس از آن باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بمانید.

مشاوره انتخاب رشته دکتری

👈 در مشاوره انتخاب رشته دکتری اطلاعاتی مفید در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می تواند در فرایند انتخاب رشته آن ها بسیار مفید باشد. از جمله این موارد می توان به توضیح وضعیت مجاز و یا غیرمجاز بودن در هر یک از دانشگاه های سراسری، آزاد و بورس خارج از کشور اشاره کرد. اگر مجاز شده باشید، نیاز است کلمه “می باشید” را بینید. به علاوه هر داوطلب نیاز است حداکثر 50 کد رشته را انتخاب نماید.

مورد مهم دیگری که در مشاوره انتخاب رشته دکتری به آن اشاره خواهد شد، تهیه پیش نویس است که باید قبل از انتخاب رشته برای تهیه پیش نویس اقدام کرده باشید.

بررسی نحوه چینش کد رشته محل ها در مشاوره انتخاب رشته دکتری

👈 یکی از موارد مهم در مشاوره انتخاب رشته دکتری که داوطلبان در مورد آن سوال می پرسند، نحوه چینش کد رشته ها استبرای چینش کد رشته ها داوطلبان نیاز است ابتدا از دفترچه کدهای مورد علاقه خود را استخراج کرده و سپس برای چینش آن به نسبت اولویت اقدام نمایند. برای چیدن باید طوری اقدام کنید که شانس دعوت شدن شما به مصاحبه بیشتر شود. برای بدست آوردن تجربیات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می کنیم، کارنامه های قبل به همراه فرم های انتخاب رشته آن ها را مطالعه کرده و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

👈 برای اینکه انتخاب رشته شما به بهترین نحو انجام شود، توصیه می کنیم 10 مورد از انتخاب های خود را به صورت خوش بینانه وارد کرده و 30 انتخاب بعدی را کمی واقع بینانه تر ثبت کنید. در نهایت 10 انتخاب می ماند که آن ها را باید دقیقاً مطابق با نمره و رتبه قبولی وارد کنید تا حتماً در یکی از آن ها پذیرفته شوید.

معیار اصلی برای چینش کد رشته محل ها، علاقه است. البته که باید معیارهای دیگری را نیز در نظر گرفت، اما توصیه مشاوران به داوطلبان این است که در فرایند انتخاب رشته، حتماً علاقه در کنار سایر موارد در نظر گرفته شود. مورد مهم بعدی در نظر گرفتن احتمال دعوت به مصاحبه است که یعنی نحوه چینش کد رشته محل ها باید به گونه ای باشد که این احتمال افزایش یابد. برای این که این احتمال را افزایش دهید، یکی از راه ها بررسی کارنامه های سال های گذشته است که می تواند به شما کمک کند.

منبع: https://b2n.ir/w24455

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چقدر است؟ برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری چه زمانی باید اقدام نمود؟ هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد چه میزانی است؟ این‌ها سوالاتی است که در ذهن داوطلبینی که قصد شرکت در مقطع دکتری دارند نقش می بندد.

در سایت ایران تحصیل ما آماده پاسخگویی به این سوالات شما داوطلبین عزیز می‌باشیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به پاسخ مناسبی برای پرسش‌های خود دست‌یابید. ضمن اینکه مشاورین ما در جهت پاسخگویی به سوالات شما آماده می‌باشند. مشاورین ما در هر ساعت از شبانه‌روز حتی ایام تعطیل آماده خدمت‌رسانی به شما خواهند بود. کافیست با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد شهریه دکتری دانشگاه آزاد، هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد و میزان شهریه دانشگاه آزاد برای شما سخن بگوییم.

زمان ثبت‌نام آزمون دکتری آزاد

چند سالی است که سازمان سنجش و دانشگاه آزاد طبق توافقی که صورت گرفته بین این دو سازمان به‌صورت مشترک ثبت‌نام را انجام می‌دهند. به این معنا که اگر شما قصد ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد را دارید، نیازی به ثبت‌نام جداگانه برای این آزمون وجود ندارد. هنگام شرکت در کنکور سراسری مقطع دکتری، در دانشگاه آزاد نیز ثبت‌نام انجام‌شده است. اما آیا شهریه دکتری آزاد در زمان ثبت‌نام درج می‌شود؟ و داوطلبین می‌توانند در هنگام ثبت‌نام از هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اطلاع یابند؟ زمان ثبت‌نام مقطع دکتری ، 1 آذرماه تا 7 آذر زمان ثبت‌نام خواهد بود. داوطلبینی که قصد شرکت در این آزمون را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، اقدام به ثبت‌نام نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام ثبت‌نام، و یا سوالات مربوط به شهریه دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید تا به شما در جهت رفع مشکلاتتان کمک نمایند.

شرایط ثبت‌نام در مقطع دکتری

همان‌طور که اطلاع دارید آزمون دکتری در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله کتبی و مرحله مصاحبه. داوطلبینی که در شهریور سال ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل شوند می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. همانند ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد، تنها داوطلبینی که در در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده باشند می‌توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند. غیر از این شرایط برای داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون مقطع دکتری دارند، می‌توانند برای اطلاع کامل از شرایط ثبت‌نام ، با تلفن مشاورین ما تماس حاصل نمایند تا به‌صورت کامل از این شرایط آگاهی کامل یابندمشاوره انتخاب رشته دکتری مجموعه ایران تحصیل در هر مرحله با شما همراه خواهند بود تا بتوانید پاسخ مناسبی برای سوالات خود بیابید. فقط کافیست که با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. و هرگونه سوالی در مورد شهریه دکتری آزاد برایتان پیش‌آمده از مشاورین ما پاسخ مناسب را دریافت نمایید. همچنین مشاورین ما به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید عملکرد بهتری در مصاحبه دکتری داشته باشید و با سوالاتی که در هنگام مصاحبه از شما پرسیده می شود، آشنا شوید.

 

شهریه دکتری دانشگاه آزاد

میزان شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سال‌های قبل تغییراتی در جهت افزایش خواهد داشت. هر ساله مقدار هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد افزوده می‌شود. معمولاً در هر سال حدود 10 الی 15 درصد به این مبلغ افزوده می‌شود. اما این مبلغ و شهریه دکتری آزاد  در دو حالت شهریه ثابت و شهریه متغییر می‌باشد. همچنین شهریه دکتری آزاد به میزان زیادی به رشته موردنظر شما مربوط می‌شود. رشته‌های مختلف ، هزینه‌های متفاوتی برای دریافت شهریه دارند. این هزینه‌ها در شهریه ثابت همان هزینه‌های انتخاب واحد می‌باشند. شهریه دکتری غیرانتفاعی  معمولاً در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه شهریه دکتری آزاد بالاتر از رشته‌های علوم انسانی می‌باشند که در زیر  به عنوان  مثال شهریه فنی مهندسی را با انسانی مقایسه می کنیم:

 

شهریه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲ (ریال)

رشته تحصیلی

تعداد واحد

شهریه ثابت (ریال)

شهریه متغیر (ریال)

شهریه ثابت و متغیر (ریال)

فنی و مهندسی

8 واحد نظری

133,100,000

76,230,000

209,330,000

علوم انسانی

8 واحد نظری

88,330,000

76,230,000

164,560,000

 

البته خوب است بدانید که شهریه رشته‌هایی که واحدهای عملی بیشتری را دارا می‌باشند، بالاتر از شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون واحد عملی است . اما برای این موضوع باید شما اطلاع دقیقی از شهریه دکتری آزاد  و همچنین به‌صورت کلی هزینه مقطع دکتری در آزاد داشته باشید. حال شما جهت به دست آوردن آخرین اطلاعات شهریه دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره تماس های بالا در ارتباط باشید.

تخفیف در شهریه دکتری آزاد

دانشگاه آزاد با توجه به شرایط و امتیازات دانشجویان برای آن ها در شهریه تخفیف می دهد. این تخفیف ها می تواند تا سقف 50 درصد باشند. بنابراین اگر شما در یکی از رشته های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضا تحصیل کنید، با هماهنگی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد می توانید تخفیف خوبی بگیرید. همچنین اگر جزو خانواده شاهد و جانباز (شامل فرزندان، همسرو خود جانباز)  باشید دانشگاه آزاد تخفیف خوبی رابرای شما در نظر گرفته است.

 منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-2/

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

مشاوران تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند یک مسیر خوبی را برای خود در آینده رقم بزنند. آن ها راهنمای تحصیلی این افراد هستند تا در انتخاب مسیر درست راهنمایی کنند؛ بنابراین مشاور تحصیلی، یکی از شغل های پرطرفداری است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. آن ها همواره از خود سوال می کنند چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ و در این راه به چه مهارت هایی نیاز داریم. هر کسی به راحتی نمی تواند یک مشاور تحصیلی خوبی باشد و در این شغل به موفقیت برسد؛ مگر این که دانش و مهارت لازم را در این زمینه کسب کند.

چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ ذکر ویژگی ها و مهارت های آن

امروزه مشاوران زیادی در زمینه های تحصیلی وجود دارند که شما برای تبدیل شدن به یک مشاور تحصیلی حرفه ای باید مهارت ها و دانش بالایی را به دست بیاورید تا بتوانید مشاوره دهید. با توجه به این که امروزه تحصیل کردن یکی از معیارهای زندگی اجتماعی است و شما برای استخدام شدن در هر شغلی باید تحصیلات داشته باشید. لذا یک مشاور تحصیلی خوب می تواند شغل پردرآمدی باشد؛ اما شما باید ویژگی هایی داشته باشید تا بتوانید در این مراحل موفق شوید. در ادامه به ۱۳ ویژگی مشاور تحصیلی خوب اشاره می کنیم.

کسب دانش در مورد مشاور تحصیلی

اولین ویژگی که به کمک آن می توانید به یک مشاور تحصیلی خوب تبدیل شوید، مطالعه کردن در مورد شغل مشاور تحصیلی است تا شما بتوانید نحوه مشاوره دادن به افراد مختلف را یاد بگیرید. همان گونه که می دانید شغل مشاوره؛ یعنی مشورت دادن به افرادی که مشکلات زیادی در مسیر تحصیلی دارند. لذا شما باید تمام جوانب آن ها را در نظر بگیرید و با توجه به دانش و مهارت هایی که دارید برای آن ها یک مسیر خوب پیشنهاد کنید. به همین دلیل لازم است مطالعه کنید و در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید.

همچنین مطالعه کردن به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات خود را بروز کنید و دانش خود را در مورد مشاوره دادن افزایش دهید. در واقع اگر شما بروز نباشید نمی توانید با دانش آموزان و دانشجویان خود تعامل کنید و یک راه حل خوبی را برای آن ها پیشنهاد دهید؛ زیرا دانش آموزان امروزی اطلاعات خود را با شبکه های اجتماعی افزایش می دهند و کمتر کسی به سنت های قدیمی اهمیت می دهد. لذا دانستن این موضوع و به کار بردن آن ها در مشاوره تحصیلی شما موثر خواهد بود.

داشتن درک بالا برای ارائه مشاوره تحصیلی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای چگونه مشاور تحصیلی شویم باید داشته باشید داشتن درک بالایی از زندگی اجتماعی دانش آموزان است. به طوری که با آن ها تعامل برقرار کرده و در بیان حرف ها و صحبت های آن ها خویشتن داری کنید؛ زیرا این افراد مسلما دچار مشکل بزرگی شدند که برای راهنمایی در این مورد به شما اعتماد کرده اند؛ بنابراین مشکلاتی که در مسیر زندگی آن ها قرار دارند را در نظر بگیرید و خود را در جای آن ها قرار دهید تا تصمیمات بهتری را بگیرید.

بنابراین لازم است به صحبت های دانش آموزان و دانشجویان خود به خوبی گوش دهید و از صندلی خود جدا شده و به سمت آن ها متمایل شوید. همچنین محیط آرامی را برای آن ها فراهم کنید و وارد صحبت های آن ها نشوید. در واقع همه تمرکز خود را به او اختصاص دهید و فردی متخصص برای شنیدن صحبت های دانش آموزان باشید تا با درک کردن آن ها بتوانید یک مشاوره تحصیلی خوب برای آن ها ارائه دهید. دقت کنید که در حین جلسه مشاوره، با تلفن سرگرم نشوید؛ زیرا این کار باعث می شود که دانش آموزان احساس کنند که برای شما مهم نیستند.

کسب دانش در مورد اختلالات روانشناسی در شغل مشاور تحصیلی

اگر قصد دارید در شغل خود به یک مشاور تحصیلی حرفه ای تبدیل شوید باید دانش و مهارت هایی را در مورد اختلالات روانشناسی داشته باشید. در واقع شما به هنگام صحبت کردن با دانش آموزان خود متوجه شوید که آن ها اختلالات روانشناسی ندارند، در این صورت به او پیشنهاد کنید به یک متخصص یا روانشناس مراجعه کند؛ زیرا در این شرایط ارائه پیشنهادات توسط شما برای دانش آموزان موثر نخواهد بود.

آشنایی با تیپ های شخصیتی مختلف در شغل مشاور تحصیلی

یکی از معیارهایی که در چگونه مشاور تحصیلی شویم باید مدنظر قرار دهید، آشنایی با خلق و خوی مختلف است؛ زیرا در برخی مواقع مشاهده شده است دانش آموزانی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند که درونگرا هستند و علاقه ای به ارائه اطلاعات زیاد در مورد خودشان و مشکلاتشان ندارند. لذا یک مشاور تحصیلی خوب  در این گونه مواقع به این شخصیت های مختلف آشنایی داشته باشد و با پرسیدن سوال های مختلف از دانش آموزان آن ها را وادار به صحبت کردن کند، در غیر این صورت بدون دریافت اطلاعات کافی از دانش آموزان نمی توانید مشاوره خوبی را به آن ها ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: چگونه مشاور تحصیلی شوریم؟

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

در طول هشت سال جنگ تحمیلی افراد بسیاری به صورت داوطلبانه آماده خدمت در جبهه های جنگ شدند تا از میهن عزیزمان دفاع کنند. پس از پایان جنگ برای تشکر و قدردانی از رزمندگان کارت ایثارگری به آن ها داده شد که این کارت سبب برخورداری ایثارگران از برخی تسهیلات و امتیازات خاص شده است. دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش یکی از این تسهیلات می باشد. در این مقاله به بررسی وام مسکن با کارت ایثار ارتش به عنوان یکی از انواع وام های ارائه شده به مشمولین این کارت خواهیم پرداخت. برای دریافت وام مسکن می بایست متقاضیان به سامانه ثبت نام وام ایثارگران ارتش به نشانی اینترنتی isaarit.isaar.ir مراجعه نمایند. متقاضیان گرامی توجه داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به سامانه جهت ثبت نام وام، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. 

آشنایی با کارت ایثارگری 

در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس، علاوه بر نیروهای نظامی، افراد بسیاری از سرتاسر ایران به صورت داوطلب برای حضور در جبهه های جنگ اعلام آمادگی کردند. ارتش و سپاه به عنوان دو ارگان نظامی اقدام به نام نویسی افراد می کردند. پس از پایان جنگ دو ارگان سپاه و ارتش برای تقدیر از رزمندگانی که با شجاعت و ایثار در خط مقدم حاضر شده بودند، کارتی تحت عنوان کارت ایثارگری عرضه کردند. توجه داشته باشید که کارت ایثارگری سپاه متفاوت از کارت ایثارگری ارتش می باشد و متقاضیان می بایست برای دریافت کارت خود به ارگانی مراجعه کنند که در زمان جنگ برای حضور در جبهه در آن نام نویسی کرده بودند. 

چنانچه شما توسط ارگان ارتش به جبهه جنگ اعزام شده باشید می توانید برای دریافت و ثبت نام وام ایثارگران ارتش که شامل وام های مختلفی چون مسکن، ازدواج، خودرو و … می شود اقدام کنید. در این مقاله به بررسی هر چه بیشتر این وام ها خواهیم پرداخت و شرایط مورد نیاز برای دریافت آن ها را مطرح خواهیم کرد.

انواع وام با کارت ایثارگری ارتش

همانطور که پیش تر گفته شد، افرادی که برای حضور در جبهه از سوی ارگان ارتش ثبت نام و اعزام شده اند، می بایست برای دریافت کارت ایثارگری ارتش خود اقدام کنند که متفاوت از کارت ایثار سپاه می باشد. این کارت دارای برخی امتیازات و تسهیلات برای دارنده خود است تا شاید بتوان ذره ای در جهت راحت تر شدن زندگی و رفاه هر چه بیشتر رزمندگان جنگ تحمیلی گام برداشت. به همین جهت نیز ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری بانک های مختلف کشور در چند سال اخیر اقدام به ارائه وام های مختلف همچون وام خرید خودرو، وام ازدواج و وام مسکن با کارت ایثار ارتش کرده است.

در بخش های بعدی این مقاله با انواع وام های ارائه شده به ایثارگران بیشتر آشنا خواهید شد و شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت هر یک را مشاهده خواهید کرد. 

وام مسکن با کارت ایثار ارتش

سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفاه حال ایثارگران، سامانه ای را راه اندازی کرده است که متقاضیان گرامی بتوانند با مراجعه به این سامانه خدمات الکترونیکی مختلفی را دریافت نمایند. سامانه ایثار که به نشانی اینترنتی isaar.ir راه اندازی شده است، نیاز متقاضیان را برای ثبت نام وام ایثارگران ارتش به صورت اینترنتی و غیر حضوری رفع می نماید. همچنین ایثارگران می توانند از طریق این سامانه درخواست صدور کارت ایثارگری، دریافت فیش حقوقی ایثارگران و … دهند.

دریافت وام خودرو با کارت ایثارگری ارتش

یکی دیگر از انواع وام با کارت ایثار ارتش می توان به وام خرید خودرو اشاره کرد. مشمولین این وام می توانند با توجه به خودرویی که قصد خرید آن را دارند، مقدار وام متفاوتی دریافت نمایند که دارای نرخ 4 درصد سود می باشد. این وام نیز مطابق با مصوبه مجلس به تمامی ایثارگرانی که واجد شرایط می باشند ارائه خواهد شد.

🔰 شرایط مورد نیاز برای دریافت وام خودرو ایثارگران ارتش:

🔸 شخص ایثارگر نباید خودرویی به نام خود داشته باشد.

🔸 ایثارگر می بایست حداقل 6 ماه در جبهه جنگ حضور داشته باشد.

🔸 ایثارگر می بایست حتما متاهل باشد.

برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: دریافت وام با کارت ایثارگری 1402

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی مشخص شده است. سازمان تامین اجتماعی هر ساله از میان افراد متقاضی افرادی را استخدام می کند که برای این موضوع یک سری شرایط اولیه و نهایی تعیین شده است. افراد علاقه مند نیاز است واجد این شرایط باشند و در صورتی که تمامی موارد را بدست آورده باشند، می توانند با مطالعه منابعی که مشخص شده است، برای آزمون اقدام نمایند. آزمون این سازمان از یک سری منابع عمومی و تخصصی طرح سوال می شود که نیاز است افراد علاقه مند از این موارد نیز اطلاعات کافی را بدست آورده باشند. زیرا در صورت عدم اطلاع از مواد و منابع، افراد نمی توانند امتیاز لازم را بدست آورند و در آزمون پذیرفته نخواهند شد.

منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی از جمله ارگان های قدیمی و غیر دولتی می  باشد که برای کارگران و افراد حقوق بگیر و همچنین افراد دارای مشاغل آزاد مستمری واریز می نماید. در این سازمان هر ساله آزمون های استخدامی نیز برگزار می شود که  افراد علاقه مند بتوانند برای استخدام شدن اقدامات لازم را انجام دهند.داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون استخدامی متمرکز سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰۲ را دارند، می توانند برای شرکت در این آزمون از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی مواد عمومی، اختصاصی و منابع هر یک از آن ها آگاهی لازم را بدست بیاورند. لازم است بدانید مباحث عمومی آزمون های استخدامی مشترک بوده و سوالات آن ها تنها در بخش اختصاصی متفاوت می باشد.

مواد آزمون استخدامی تامین اجتماعی

منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی می تواند با یکدیگر متفاوت باشد و بسته به پستی که افراد برای آن آزمون می دهند، دارای منابع مختلف خواهد بود. افراد علاقه مند نیاز است از منابع اطلاعات لازم را بدست آورده و تا روز آزمون با مطالعه منابع مرتبط خود را به روز رسانی نمایند. مباحث عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی تامین اجتماعی شامل موارد زیر است.

نام دروس عمومی

مواد عمومی که مطرح می شود، شامل دروس دبیرستان خواهد بود. در جدول زیر می توانید دروس عمومی را مشاهده کنید.

 

 

فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه 2) ICDL زبان انگلیسی عمومی
درک مطلب، گرامر، معنی لغات آیین نگارش زبان فارسی : مفهوم جمله، ساختار جمله، معنی لغات، قرابت معنایی، ساختار فعل
دانش اجتماعی و حقوق اساسی معارف اسلامی : ترجمه و تفسیر آیات، توحید، نبوت، امامت، ولایت، شرک، معاد، مرگ و برزخ، توبه، عدالت، بندگی و اخلاص، احکام، احادیث، خانواده، عفاف
شناخت تامین اجتماعی مباحث مربوط به سنجش آشنایی با تامین اجتماعی
هوش و توانمندی های عمومی حل مسائل کیفی و جبری، حل مسئله توسط اشکال تجسمی، استدلال و درک مطلب

 

 

نام دروس اختصاصی

مواد اختصاصی آزمون نیز بر اساس زمینه های شغلی مورد نیاز متفاوت می باشد. در ادامه مواد اختصاصی آزمون را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

 

عنوان نام دروس اختصاصی
کارشناس آزمایشگاه تشخیص طبی بیوشیمی بالینی، انگل، قارچ، ویروس، باکتری، هماتولوژی و بانک خون، ایمونولوژی و سرولوژی، کنترل کیفی در آزمایشگاه
کارشناس هوشبری اصول و روشهای بیهوشی، بیماری شناسی، فارماکولوژی، مراقبتهای ویژه
پرستار پرستاری داخلی و جراحی 1 تا 4 ، مراقبت های ویژه، روان پرستاری ، کودکان، بهداشت
ماما بارداری و زایمان 1 تا 4، بیماری های زنان و ناباروری، بهداشت مادر و کودک، نوزادان
کارشناس اتاق عمل آشنایی با وسایل اتاق عمل، اصول و فنون عملکرد سیار و اسکراب، تکنولوژی جراحی
کارشناس امور مالی حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، اقتصاد خرد و کلان، حسابداری دولتی و بودجه،
کارشناس پذیرش و

 

مدارک پزشکی

کارشناس پرتوشناسی

فیزیک رادیولوژی تشخیصی، فیزیک پرتوها، رادیوبیولوژی و حفاظت، تکنیک های رادیوگرافی، مواد حاجب، ثبت و نمایش تصویر

کارشناس فنّاوری اطلاعات سیستم های عامل، ساختمان داده ها والگوریتم ها، پایگاه داده ها، مهندسی نرم افزار
کارشناس حقوقی حقوق مدنی، حقوق تجارت، حقوق ادرای، حقوق جزای اختصاصی (جرایم علیه اموال)، آیین دادرسی مدنی، قانون تامین اجتماعی ریال قانون کار
دندانپزشک جراحی فک و صورت، ترمیمی دندان، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی، رادیولوژی، تشخیص و بیماری های دهان و فک و صورت، درمان ریشه، پریو، پروتزهای دندانی، پاتولوژی
کارشناسی بهداشت محیط تکنولوژی آب و فاضلاب، آلودگی هوا و کنترل آن، مواد زائد جامد، کلیات بهداشت محیط (بهداشت پرتو ها و حفاظت، کاربرد گند زدا ها و پاک کننده ها، بهداشت مسکن و اماکن عمومی، کنترل بهداشتی اماکن تهیه و توزیع و نگه دارب مواد غذایی، مبارزه با ناقلین)
کارشناس بهداشت حرفه ای عوامل زیان آور فیزیکی محیط کار (صدا و ارتعاش، تنش های حرارتی، روشنایی و بهداشت پرتوها در محیط کار)، مهندسی فاکتور های انسانی، بیماری های ناشی از کار، سم شناسی شغلی، ایمنی در محیط کار، ارزیابی . مدیریت ریسک، مبانی نمونه برداری و ارزشیابی نمونه های هوا
کارشناسی پرتو درمانی (رادیوتراپی) فیزیک تشعشع مواد رادیو اکتیو، دستگاه های رادیوتراپی، اصول محاسبات و برنامه ریزی در رادیوتراپی، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتو، مولدینگ، تکنیک های رادیوتراپی
کارشناس بینایی سنجی اپتومتری عمومی، عدسی های تماسی، اپتومتری کودکان، اوپتومتری افراد مسن، اپتومتری دید دو چشمی، عینک طبی
کارشناس تجهیزات پزشکی زبان تخصصی مهندسی پزشکی، مقدمه ای بر مهندسی پزشکی زیستی و فیزیک پزشکی، حفاظت، ایمنی و استانداردهای عمومی بیمارستانی، تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی و اصول نگهداری آن ها، اصول سیستم های رادیولوژی، تصویرگری پزشکی و حسگر های زیستی، فناوری اطلاعات پزشکی 1
کارشناس توانبخشی فیزیکی (فیزیوتراپی) الکتروتراپی، تمرین درمانی(مباحث عمومی و تخصصی)، بیومکانیک و کینزیولوژی، فیزیوتراپی در بیماری ها (ارتوپدی، بیماری های داخلی، روماتیسمی و اعصاب)
مددکار بهداشتی و درمانی مبانی و نظریه های جامعه شناسی، مبانی توانبخشی، مددکاری اجتماعی، آسیب شناسی اجتماعی
داروساز دارودرمانی بیماری ها، فارماکولوژی، فارماکوگنوری، فارماسیوتیکس
کارشناس امور اداری روش تحقیق، آمار و کاربرد آن در مدیریت، اصول مدیریت، مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی، حقوق اداری، قانون کار، قانون تامین اجتماعی
کارشناس امور مالی حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، اقتصاد خرد و کلان، حسابداری دولتی و بودجه، جسابداری مالیاتی

 

 

کارشناس تغذیه تغذیه اساسی، رژیم درمانی، تغذیه در دوران های مختلف زندگی، بیماری های ناشی از سوء تغذیه، بررسی وضعیت تغذیه
کارشناس امور بیمه ای اصول و تئوری های مدیریت، رفتار سازمانی و منابع انسانی، اصول و کلیات بیمه، حقوق بیمه و قوانین و مقررات بیمه های تامین اجتماعی
کارشناس آمار و اطلاعات ریاضی عمومی 1 و 2، آمار کاربردی (روش های آماری، رگرسیون و نمونه گیری)، آمار نظری (احتمال و کاربرد آن، آمار ریاضی 1 و 2)
فیزیست فیزیک رادیوتراپی 1، فیزیک رادیوتراپی 2، رادیوبیولوژی پایه و بالینی، حفاظت، دزیمتری
کارشناس مسئول آزمایشگاه بیوشیمی بالینی، انگل، قارچ، ویروس، باکتری، هماتولوژی و بانک خون، ایمونولوژی و سرولوژی، کنترل کیفی و مدیریت آزمایشگاه
پزشک عمومی بیماری های داخلی، عفونی، روانپزشکی، جراحی عمومی و زنان زایمان، بیماری های کودکان، آمار حیاتی و اصول اپیدمیولوژی و کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر

منبع: https://b2n.ir/x57927

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

بدون شک دغدغه خیلی از دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، داشتن یک شغل مناسب است. خیلی از فارغ التحصیلان علاقه مند هستند که در حوزه آموزش فعالیت کنند، و شاید سوال خیلی از افراد بعد از گذراندن تحصیل این باشد، که چگونه استاد دانشگاه شویم؟

تدریس به عنوان استاد دانشگاه نیازمند داشتن فاکتورهای مختلفی است. که در صورت داشتن این فاکتورها افراد میتوانند وارد این حوزه کاری شوند. یکی از فاکتورهای مهم برای ورود به این شغل، داشتن تحصیلات دانشگاهی در سطح بالاست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط ورود به این شغل و فاکتورهای مهم پیش رو آشنا کنیم و در ادامه به بررسی سطح درآمدی این شغل بپرداریم.

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه

داوطلبینی که علاقه مند هستند به عنوان استاد دانشگاه فعالیت کنند، و یا در هیئت علمی دانشگاه فعالیت داشته باشند، باید در زمان انتشار فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه، نسبت به ثبت نام مورد نظر اقدام کنند. برای ورود به هیئت علمی دانشگاه، متقاضی باید دارای شرایط اختصاصی و عمومی باشد که ما در ادامه به بررسی کامل این موضوع که چگونه استاد دانشگاه شویم میپردازیم.

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • تعهد به قانون اساسی و اعتقاد به ولایت فقیه
  • نداشتن سابقه کیفری موثر
  • دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا دخانیات
  • اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • داشتن سلامت جسمی و روحی
  • عدم محرومیت از اشتغال در ارگان‌های دولتی

شرایط اختصاصی هیئت علمی دانشگاه

  • آشنایی کامل حداقل با یک زبان خارجی
  • تناسب داشتن رشته متقاضی با رشته‌های اعلام شده در فراخوان جذب
  • داشتن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزوی

متقاضیان با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده میتوانند در سایتwww.mjazb.ir اقدام به ثبت نام کنند.

زمان جذب هیئت علمی دانشگاه

شاید سوال اکثر متقاضیان ورود به هیئت علمی دانشگاه این باشد که جذب هیئت علمی دانشگاه چه زمانی است؟ هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم دو بار در سال اقدام به انتشار فراخوان جذب میکنند. علاقه مندان برای شرکت در هیئت علمی دانشگاه‌، پس از دارا بودن شرایط ذکر شده، باید ثبت نام خود را انجام دهند. زمان ثبت نام برای داوطلبین هیات علمی دانشگاه یک ماه است که این مدت میتواند توسط فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه تمدید شود.

ار این رو علاقه‌‎مندان برای ورود به هیئت علمی دانشگاه باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایتwww.mjazb.i اقدام به ثبت نام نمایند.

جهت راهنمایی و ارتباط با واحد مشاوره ایرن تحصیل میتوانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

حقوق استاد دانشگاه ۱۴۰۲_1402

بدون شک سوال اکثر علاقه مندان ورود به حوزه شغل استاد دانشگاه، میزان درآمد دریافتی از این شغل است؛ ما در مقاله چگونه استاد دانشگاه شویم؟ به بررسی کامل حقوق استاد دانشگاه هم میپردازیم. در ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که درآمد این شغل ارتباط مستقیمی با رتبه و جایگاه شغلی فرد دارد؛ به عبارتی اساتید دانشگاه به دو گروه آموزشی و پژوهشی تقسیم میشوند؛ که نوع فعالیت اساتید متناسب با دسته‌بندی که قرار دارند متفاوت است.

ار طرفی از نظر علمی حایگاه اساتید در تقسیم‌بندی‌های مختلفی قرار میگیرد که از عنوان شغلی مربی تا استاد متفاوت است؛ در نتیحه میزان درآمد استاد دانشگاه بنا به کشور و نهاد و جایگاهی که قرار میگیرند متفاوت میباشد.ولی در نگاه کلی میتوانیم بگوییم که حقوق استاد دانشگاه از 12 تا 33 میلیون تومان در ماه متغیر است؛ که کم‌ترین میزان درآمد به شغل استاد‌یاری تعلق میگیرد.

تحصیلات لازم برای شغل استاد دانشگاه

در اکثر شهر‌ها داشتن مدرک دکتری و یا دانشجوی دکتری بودن شرط ورود به این شغل میباشد. ولی در بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه پیام‌نور، آزاد و یا علمی- کاربردی با مدرک کارشناسی ارشد هم میتوان وارد این شغل شد. همچنین در بعضی از رشته‌ها و در برخی از شهرستان‌ها هم، میتوان از مدرک کارشناسی ارشد برای ورود به این شغل استفاده کرد. ولی درکل داشتن سابقه‌ی کاری و رزومه موفق میتواند ورود شما را در این حوزه امکان‌پذیر کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

https://irantahsil.org/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85/

  • javad qane