مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

شهریه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ چقدر است؟ برای ثبت‌نام در دانشگاه آزاد در مقطع دکتری چه زمانی باید اقدام نمود؟ هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد چه میزانی است؟ این‌ها سوالاتی است که در ذهن داوطلبینی که قصد شرکت در مقطع دکتری دارند نقش می بندد.

در سایت ایران تحصیل ما آماده پاسخگویی به این سوالات شما داوطلبین عزیز می‌باشیم. با ما همراه باشید تا در ادامه به پاسخ مناسبی برای پرسش‌های خود دست‌یابید. ضمن اینکه مشاورین ما در جهت پاسخگویی به سوالات شما آماده می‌باشند. مشاورین ما در هر ساعت از شبانه‌روز حتی ایام تعطیل آماده خدمت‌رسانی به شما خواهند بود. کافیست با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد شهریه دکتری دانشگاه آزاد، هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد و میزان شهریه دانشگاه آزاد برای شما سخن بگوییم.

زمان ثبت‌نام آزمون دکتری آزاد

چند سالی است که سازمان سنجش و دانشگاه آزاد طبق توافقی که صورت گرفته بین این دو سازمان به‌صورت مشترک ثبت‌نام را انجام می‌دهند. به این معنا که اگر شما قصد ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد را دارید، نیازی به ثبت‌نام جداگانه برای این آزمون وجود ندارد. هنگام شرکت در کنکور سراسری مقطع دکتری، در دانشگاه آزاد نیز ثبت‌نام انجام‌شده است. اما آیا شهریه دکتری آزاد در زمان ثبت‌نام درج می‌شود؟ و داوطلبین می‌توانند در هنگام ثبت‌نام از هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اطلاع یابند؟ زمان ثبت‌نام مقطع دکتری ، 1 آذرماه تا 7 آذر زمان ثبت‌نام خواهد بود. داوطلبینی که قصد شرکت در این آزمون را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش، اقدام به ثبت‌نام نمایند. در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام ثبت‌نام، و یا سوالات مربوط به شهریه دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید تا به شما در جهت رفع مشکلاتتان کمک نمایند.

شرایط ثبت‌نام در مقطع دکتری

همان‌طور که اطلاع دارید آزمون دکتری در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله کتبی و مرحله مصاحبه. داوطلبینی که در شهریور سال ۱۴۰۲ فارغ‌التحصیل شوند می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. همانند ثبت‌نام در کنکور کارشناسی ارشد، تنها داوطلبینی که در در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده باشند می‌توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند. غیر از این شرایط برای داوطلبینی که قصد شرکت در آزمون مقطع دکتری دارند، می‌توانند برای اطلاع کامل از شرایط ثبت‌نام ، با تلفن مشاورین ما تماس حاصل نمایند تا به‌صورت کامل از این شرایط آگاهی کامل یابندمشاوره انتخاب رشته دکتری مجموعه ایران تحصیل در هر مرحله با شما همراه خواهند بود تا بتوانید پاسخ مناسبی برای سوالات خود بیابید. فقط کافیست که با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل نمایید. و هرگونه سوالی در مورد شهریه دکتری آزاد برایتان پیش‌آمده از مشاورین ما پاسخ مناسب را دریافت نمایید. همچنین مشاورین ما به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید عملکرد بهتری در مصاحبه دکتری داشته باشید و با سوالاتی که در هنگام مصاحبه از شما پرسیده می شود، آشنا شوید.

 

شهریه دکتری دانشگاه آزاد

میزان شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سال‌های قبل تغییراتی در جهت افزایش خواهد داشت. هر ساله مقدار هزینه مقطع دکتری در دانشگاه آزاد افزوده می‌شود. معمولاً در هر سال حدود 10 الی 15 درصد به این مبلغ افزوده می‌شود. اما این مبلغ و شهریه دکتری آزاد  در دو حالت شهریه ثابت و شهریه متغییر می‌باشد. همچنین شهریه دکتری آزاد به میزان زیادی به رشته موردنظر شما مربوط می‌شود. رشته‌های مختلف ، هزینه‌های متفاوتی برای دریافت شهریه دارند. این هزینه‌ها در شهریه ثابت همان هزینه‌های انتخاب واحد می‌باشند. شهریه دکتری غیرانتفاعی  معمولاً در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه شهریه دکتری آزاد بالاتر از رشته‌های علوم انسانی می‌باشند که در زیر  به عنوان  مثال شهریه فنی مهندسی را با انسانی مقایسه می کنیم:

 

شهریه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۲ (ریال)

رشته تحصیلی

تعداد واحد

شهریه ثابت (ریال)

شهریه متغیر (ریال)

شهریه ثابت و متغیر (ریال)

فنی و مهندسی

8 واحد نظری

133,100,000

76,230,000

209,330,000

علوم انسانی

8 واحد نظری

88,330,000

76,230,000

164,560,000

 

البته خوب است بدانید که شهریه رشته‌هایی که واحدهای عملی بیشتری را دارا می‌باشند، بالاتر از شهریه دانشگاه آزاد در رشته‌های بدون واحد عملی است . اما برای این موضوع باید شما اطلاع دقیقی از شهریه دکتری آزاد  و همچنین به‌صورت کلی هزینه مقطع دکتری در آزاد داشته باشید. حال شما جهت به دست آوردن آخرین اطلاعات شهریه دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل از طریق شماره تماس های بالا در ارتباط باشید.

تخفیف در شهریه دکتری آزاد

دانشگاه آزاد با توجه به شرایط و امتیازات دانشجویان برای آن ها در شهریه تخفیف می دهد. این تخفیف ها می تواند تا سقف 50 درصد باشند. بنابراین اگر شما در یکی از رشته های کم‌تقاضا یا فاقد تقاضا تحصیل کنید، با هماهنگی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد می توانید تخفیف خوبی بگیرید. همچنین اگر جزو خانواده شاهد و جانباز (شامل فرزندان، همسرو خود جانباز)  باشید دانشگاه آزاد تخفیف خوبی رابرای شما در نظر گرفته است.

 منبع:

 https://irantahsil.org/%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af-2/

 

  • ۰۲/۰۱/۲۸
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی