مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۶۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

                 

 

خدمت شما دوستان عرض می کنم پردیس خودگردان زیر مجموعه ای از دانشگاه دولتی است. برخی از دانشگاه ها اقدام به تاسیس شعبه هایی در خارج از دانشگاه خود کرده اند که نام آن را پردیس خودگردان گذاشتند. مدرسین این دانشگاه ها معمولا از همان اعضای علمی دانشگاه خواهند بود. لازم به ذکر است بگوییم دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه های دلتی متفاوت است و برمبنای آموزش نیمه حضوری استوار است. این دانشگاه برای کسانی مناسب است که دارای وقت کمی برای شرکت در کلاس های حضوری هستند.

 

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های پردیس خودگردان

طبق تجربیات بدست آمده از رویه دوره های پیشین پذیرش بدون آزمون دانشگاه های پردیس خودگردان ، معمولا دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان  راهنمای ثبت نام این دانشگاه ها مطابق اطلاعیه زمانبندی سازمان سنجش مدتی پیش از آغاز نام نویسی و یا همزمان با ثبت نام این دانشگاه ها از طریق سایت sanjesh.org منتشر می شود .

 

 

 


نکات طلایی انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان

اولین نکته ای که باید در رابطه با انتخاب رشته این دانشگاه باید مد نظر داشته باشید این است که شرایط ثیت نام در پردیس خودگردان بین الملل بسیار متفاوت با سایر دانشگاه های دیگر می باشد. بنابراین قبل از انتخاب هررشته، ابتدا به صورت دقیق دفترچه راهنما را مطالعه نمایید. و حتما نگاه دقیقی به شهریه و همچنین امکانات این دانشگاه داشته باشید. آنچه در دفترچه این دانشگاه در رابطه با شهریه آن ذکر شده است، تنها شامل شهریه مربوط به انتخاب رشته می باشد.

برای انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان شما با لیست متنوعی روبه رو نخواهید بود و تنها می توانید از بین لیست موجود که شامل تنها چند دانشگاه می شود، دست به انتخاب بزنید. دانشگاه های پردیس خودگردان تنها در رشته های محدود اقدام به پذیرش داوطلبان می نماید. لذا تنها می توانند در رشته های محدود دست به انتخاب بزنند. با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه پردیس خودگردان به صورت با آزمون و بدون آزمون می باشد، لذا شرایط پذیرش در هر یک از این رشته ها باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

معرفی دانشگاه غیر پیام نور

ویژگی دانشگاه پیام نور: اغلب کلاسهای این نوع دانشگاه ۸ تا ۹ جلسه یا حتی بیشتر تشکیل میشود که بستگی به استاد دارد در خیلی موارد اصرار و اجباری به حضور دز کلاس نیست و شما میتوانید واحدها را خودخوان بردارید. شهریه دانشگاه پیام نور مشابه دانشگاه شبانه و حدودا نصف دانشگاه غیر انتفاعی هست.

 

 

 

چرا دانشجویان جدیدالورود باید همه چیز درباره دانشگاه پیام نور بدانند؟

افرادی که به تازگی در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند اطلاع دقیقی از شرایط تحصیل در این دانشگاه، نحوه مطالعه و موارد دیگر ندارند.

بعلاوه، حتی نمی دانند که معدل لازم برای قبولی در هر ترم تحصیل در دانشگاه پیام نور چند است و یا این که در هر ترم چند واحد میتوان برداشت.

اینجاست که باید بگوییم که این قبیل از افراد نیاز به اطلاع از همه چیز درباره دانشگاه پیام نور دارند و الزاماً باید در این رابطه اطلاعاتی مفید و کاربردی را بدست آورند.

 

 

 

 

جمع بندی

هر دو دانشگاه ذکر شده مزایا و معایب خود را دارند و نمی توان نظر قطعی برای دانشجویان ارایه نمود. دانش آموزان باید با توجه به سطح علمی و با در نظر داشتن سطح مالی خود اقدام به انتخاب دانشگاه مورد نظرکنند. این نکته را در نظر داشته باشید حتی در منطقه محروم با کمترین امکانات آموزشی این پشتکار و تلاش شماست  که می تواند شما را به موفقیت برساند.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

زمانی که شما می خواهید به مصاحبه شفاهی آزمون وکالت بروید بهترین حالت این است که در برخی از موسسات به صورت حضوری مشاوره حقوقی رایگان به مراجعین بدهید تا با برخی از مسایل و مشکلات آشنا شوید و همین طور اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. باید به نکاتی در مورد مهارت ها و تجربیات خود در مصاحبه خود گفتید فکر کنید. سعی کنید بفهمید کدام یک بر آن ها تاثیر گذاشته و کدام یک توجه کمتری به خود جلب کرده است. در این صورت می توانید ار عوامل تاثیر گذار استفاده کنید و برای سوالات چالش برانگیز آماده شوید. در ادامه مقاله باماهمراه باشید.

 

 

 

 مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه چه زمانی می باشد؟

قبل از این که به زمان برگزاری مصاحبه آزمون مشاوران حقوقی بپردازیم، لازم است به این نکته اشاره گردد که شرایط آزمون وکالت قوه قضائیه وشرایط آزمون وکالت   دادگستری با هم متفاوت می باشند و تمامل مراحل اجرایی آن از جمله ثبت نام، نحوه و زمان برگزاری آزمون و مصاحبه، کاملا به صورت جداگانه و مستقل انجام خواهد شد.

پس تمدید مهلت ثبت نام  و اتمام مراحل ثبت نامی علاقه مندان، دومین آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، در روز جمعه 4 مهر ماه 99 به صورت یکپارچه و هماهنگ برگزار گشت. معمولا با گذشت یک ماه از زمان برگزاری آزمون، نتایج اولیه یا نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضائیه در سامانه سنجش و آموزش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد و پس از آن، داوطلبانی که موفق به پذیرش در این مرحله شده اند، در زمانی که از طریق سازمان سنجش کشور مشخص می گردد، به آدرس محل مصاحبه مراجعه می نمایند و در مراحل مصاحبه علمی و حقوقی، شخصیتی و به صورت حضوری شرکت خواهند کرد.

 

 

سئوالات مصاحبه شفاهی آزمون وکالت

کیفری

_اعاده دادرسی عام و خاص

_مجازات تکمیلی و تبعی

_قاعده جمع مجازاتها و تعدد

_پولشویی

_صدور چک از حساب مسدود ایا کلاهبرداریه؟

_جزا اختصاصی هم پرسید چندتا

حقوقی

_ایا زن میتونه تقاضای طلاق کنه بخاطر نگرفتن نفقه و از دادگاه بخواد رسیدگی کنه، یا قبلش باید بره حکم بگیره که مثلا مرد ۶ ماهه که نفقه نپرداخته؟

_ملکی هم پرسید

_داوری

_کارشناسی و اماره و دلایل

_و ی مسله دیگه هم بود راجب سند

 

 

مشاوره قبولی در آزمون وکالت که مفید است در نظر بگبرید

سعی کنید زمانی مشخص را برای انتخاب منابع در نظر بگیرید و در طول آن زمان با بررسی منابع از سردرگمی خود را خارج نمایید،  در مشاوره قبولی در آزمون مشاوران حقوقی به شما می گوییم که پس از انتخاب منبع مطالعاتی به آن پایبند باشید و به هیچ وجه پس از انتخاب منابع و شروع به مطالعه آنها به صورت مداوم تغییر منبع ندهید و به صحبتهای حاشیه ای در خصوص نشر منابع جدید و جامعیت بیشتر آنها بدون تحقیق و بررسی توجه ننمایید. همچنین از گسترش بدون دلیل منابع با این اندیشه که موجب چندوجهی شدن ذهن تان و کسب رتبه مطلوبتر برای شما میشود اجتناب نمایید.

 

 


سهمیه آزمون های وکالت شامل چه مواردی می شود؟

تا قبل از سال 95 تنها 25 درصد ظرفیت آزمون وکالت به داوطلبان سهمیه اختصاص داشت . اما از سال 95 کانون های وکلا موظف شدند که 30 درصد ظرفیت را به داوطلبان سهمیه اختصاص دهند که پنج درصد نسبت به قبل افزایش یافت . به طور کلی آن دسته از داوطلبانی که در دسته بندی ذیل قرار گیرند ، به عنوان داوطلبان ظرفیت پذیرش سهمیه به شمار می روند :

1- همسر و فرزندان شهدا

2- جانبازان با حداقل ده درصد جانبازی و بالاتر

3- رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و بالاتر

4- همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر

5- آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و بالاتر

6- همسر و فرزندان آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و بالاتر

7- فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند ..

 

 

چگونه می توانیم از سهمیه در آزمون مشاوران حقوقی استفاده کنیم؟

برای استفاده از سهمیه درآزمون مشاوران حقوقی  در نظر گرفته شده جهت اخذ پروانه وکالت ، کلیه داوطلبان در صورتی می توانند از سهمیه مذکور استفاده نمایند که این سهمیه به تایید مراجع ذیربط رسیده باشد. مراجع تعیین کننده نوع سهمیه در نظر گرفته شده برای داوطلبان شامل موارد زیر می باشد:

معاونت نیروی انسانی هریک از رده های نیروهای نیروهای مسلح در مورد رزمندگان خود

معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

دوستان عزیزم هوش تنها یک عامل برای قبولی در آزمون تیزهوشان است. مهم ترین عاملی که به شما در قبولی آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی کمک می کند پشتکار و تلاش شماست. اگر سوالات اخیر سال های آزمون را نگاه کنید متوجه می شوید هوش نقش خیلی پر رنگی در پاسخ دهی به ان ها ندارد و بیشتر بنیه علمی می تواند به شما کمک کند. پس ذهنیت اشتباهتان را دور بریزید و از همین الان تلاش بیشترتان را آغاز کنید. در ادامه با توضیحات بیشتربا ما همراه باشید.

 

 

 

چگونه خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنیم؟

 

 از اضطراب بپرهیزید و از همین حالا بگوئید من می توانم و جمله ی من نمی توانم را کنار بگذارید .

 برای مطالعه بخش های مختلف منابع و نمونه سوالات برنامه ریزی نمایید 

 با استفاده از دفتر برنامه ریزی و ثبت برنامه مطالعاتی خود مطالعه هدفمند خواهید داشت و می توانید بدانید چگونه برای تیزهوشان برنامه ریزی کنیم  از میزان پیشرفت خود در هر  روز مطلع شوید و ساعات مطالعه تان را افزایش دهید . در این دفتر برنامه ریزی ساعت و تاریخ درس خواندن خود را ثبت کنید و با این کار خود را به درس خواندن بیشتر ترغیب کنید .

 از مطالعه دروس به صورت متوالی بپرهیزید و در بازه زمانی مشخص مثلا بعد از هر 25 دقیقه ، 5 دقیقه یا بعد از یک ساعت 15 دقیقه استراحت کنید .

 از همین امروز درس خواندن و تست زدن را شروع کنید تا از سایر رقیبان خود جلو تر باشید و بدانید هر کس بیشتر تلاش کند به هدفش می رسد

 اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید همه ما می توانیم یک استعداد درخشان باشیم و هوش استعداد و میل به پیشرفت در همه ما وجود دارد اما تفاوت ما در میزان تلاشمان است .

 

 

 

 چه جوری بخونیم و تست بزنیم !

 

اول از همه باید منابع مطالعاتی رو تهیه کنین . خوب حالا بازم سوال پیش میاد که از چه منابعی ؟ ببینین اولین منبع شما باید کتابای درسیتون باشه چون کسایی که قراره سوالای آزمون تیزهوشان رو طرح کنن از کتابای درسیتون سوالا رو طرح می کنن .

پس اول کتابای درسیتون رو جز به جز بخونین و بفهمین و درکشون کنین . چون الان بیشتر سوالا داره مفهومی میشه . بعد تست بزنین . حالا چگونه درآزمون تیزهوشان قبول شویم ؟ اول از همه باید یه برنامه ریزی برای خودتون داشته باشین . 

شروع کنین درس به درس بخونین ، بعد از این که کامل خوندین ، تست آموزشی بزنین و 3 روز بعد تست تکمیلی و در آخر هم حدودا دو هفته یکبار ، تست مرور بزنین و این روش رو برای همه درسا تکرار کنین . مطمئن باشین خیلی راحت به هدفتون یعنی قبولی آزمون تیزهوشان می رسین .

 

 

 

برنامه ریزی برای قبولی مدارس تیزهوشان چگونه انجام می گیرد؟

  دانش آموزان عزیز دقت کنید که اولین نکته ای که باید برای برنامه ریزی آزمون تیزهوشان  و موفقیت در آن انجام دهید این است که برنامه ریزی تان باید دارای انعطاف باشد یعنی از برای صبح تا شب به طور مداوم برنامه ریزی نکنید چون اگر یک روز بنابر هر دلیلی توانید درس بخوانید از برنامه عقب می مانید و کل برنامه ریزیتان بهم می ریزد پس همیشه در برنامه روزانه تان یک زمان هایی را هم به استراحت و تفریح اختصاص دهید در این صورت اگر روزی هم از برنامه تان عقب ماندید می توانید در زمان های خالی که در برنامه گنجانده اید، جبران کنیدبرنامه ریزی برای

 برنامه ریزی هفتگییادتان باشد چه برای آزمون های تیزهوشان و چه برنامه ریزی برای مدرسه هیچوقت برنامه طولانی مدت ننویسیداز نظر مشاوران بهترین مدت برای برنامه ریزی، یک هفته است.

 اهمیت مدرسهحتی اگر به نظر شما سطح کلاستان در مدرسه پایین باشد باز هم بهترین جا برای یادگیری درس، مدرسه و از زبان معلم است و بعد از برگشتن به خانه حتما دس های هر روز را در همان روز بخوانید زیرا با این روش درس هایی که خوانده اید در حافظه بلند مدتان ذخیره می شود.

 یادداشت برداریهنگام مطالعه درس ها و کتاب های آموزشی از نکات مهم و کلیدی یادداشت بردارید تا هر چند روز یکبار دوباره آنها را بخوانید تا بهتر در حافظه تان تثبیت شود و یادتان باشد آنقدری زمان ندارید که برای مرور درس ها کل درس را دوباره بخوانید.

 مرور درس ها و نکاتدر برنامه هفتگیتان یک روز را ( مثلا آخر هفته ) به مرور نکاتی که یادداشت کرده اید، اختصاص دهید.

 آزمونحتما هر چند وقت یکبار سوالات تستی کتاب های کمک آموزشی را حل کنید و یا می توانید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. چون احتمالا تا به الان در مدرسه فقط به صورت تشریحی از شما امتحان گرقته شده و باید با نحوه ی تست زنی هم آشنا شوید تا در زمان آزمون دچار مشکل کمبود وقت نشوید.

 

 

 

نمونه سوالات آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم 

در چند سال گذشته آزمون تیزهوشان شامل دو دفترچه سوال تحصیلی و تحلیلی بود، اما از سال 97 به بعد و با اعمال تغییرات، سوالات تحصیلی حذف شده و فقط سوالات تحلیلی معیار سنجش دانش آموزان می باشد. به عبارت دیگر، دانش آموزان نیازی به مطالعه کتب درسی ندارند زیرا تمامی نمونه  سوالات تیزهوشان  صرفا در زمینه ارزیابی هوش و استعداد داوطلبان طراحی شده اند.

 

 

 

بهترین روش استفاده از نمونه سوالات تیزهوشان چیست؟

دوستان عزیزم در قدم اول آزمون تعیین سطح را طبق نکات گفته شده حل کنید. در گام بعدی از نمونه سوالات تیزهوشان ششم به صورت روزانه برای تمرین بیشتر استفاده کنید. و هفته ای یکی از سوالات تیزهوشان سال های گذشته را برای جمع بندی و سنجش مجدد خود استفاده کنید. لازم به ذکر است بگوییم در حل این سوالات زمان خود را مدیریت کنید.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

دانشگاه دولتی پیام نور به عنوان بزرگترین شبکه آموزش عالی کشور و چهارمین دانشگاه دنیا با نظام آمورشی مبتنی بر آموزش باز می باشد.آموزش باز نظام آموزشی است که با بهره گیری از فناوری آموزشی ، کتب درسی خود آموز و دانش محور در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاس های درس را کاهش می دهد. جا دارد بگوییم متقاضیان در طرح ارشد فراگیر پیام نور از استرس رقابت سنگین به دور بوده و کتاب های مرجع امتحانی که بین 4 تا 6 کتاب می باشد که در صورت پذیرش به عنوان واحدهای ترم اول دانشگاه مورد قبول واقع می شود و دانشجو وارد ترم دوم تحصیلی خواهد شد.

 

 

 

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر از چه طریق انجام می شود؟

دانشگاه پیام نور علاوه بر پذیرش از طریق کنکور سراسری به شیوه فراگیر نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و فرآیند آن به این‌ صورت است که با توجه به رشته تحصیلی انتخابی متقاضی دروس نیمسال اول تحصیلی کارشناسی ارشد با کتب و منبع امتحانی مشخص به دانشپذیر ارائه داده شده و سپس از همین دروس امتحانی نظیر امتحانات پایان ترم دانشگاه از 20 نمره و فاقد نمره منفی، گرفته شده و بعد از موفقیت دانشپذیر در آن، پذیرش نیمسال دوم کارشناسی ارشد شده و تعدادواحدهای گذرانده شده از کلیه واحدهای درسی کسر می گردد.

 

 

 

چرا باید از دوره آمادگی فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی استفاده کنیم؟

رشته مدیریت بازرگانی در مقاطع مختلف از جمله مقطع کارشناسی ارشد جزء محبوب ترین و بهترین رشته های دانشگاهی محسوب می شود.

 رشته ای که از قضا از بازار کار خوبی هم در میان رشته های تحصیلی در کشور ما برخوردار است.

 در این میان، عده ای از داوطلبان و متقاضیان ورود به این رشته در دانشگاه پیام نور ترجیح می دهند از طریق دوره های فراگیر تحصیل خود در رشته مدیریت بازرگانی را پی بگیرند.

شرکت در امتحانات مختلف رقابتی جهت ورود به انواع دانشگاه ها از جمله دوره آمادگی  فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی  هنجاری مهم در میان اهالی درس و کتاب تبدیل شده است.

اینجاست که داوطلبان ورود به انواع رشته های ارشد از جمله رشته مدیریت بازرگانی تمام سعی و تلاش خود را برای قبولی و پذیرش در  آزمون فراگیر ارشد به کار می گیرند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

 

 

 

جزوات تست های کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت بازرگانی چه مزایای دارند؟

مجموعه جزوات کارشناسی ارشد فراگیر مدیریت بازرگانی دارای دروس زیر می باشد :

1- بخش جزوات:

شامل دروس مبانی سازمان و مدیریت - تئوری های سازمان - مبانی رفتار سازمانی - زبان تخصصی مدیریت ( بازرگانی - بازاریابی) - سازمان استراتژی محور - نگرشی جامع بر مدیریت استراتژی

2- بخش خلاصه دروس :

تعدادی از دروس مهم نظیر نگرشی جامع بر مدیریت استراتژی و سازمان استراتژی محور و تئوریهای سازمان - زبان تخصصی دارای خلاصه نویسی هستند

3-بخش نکات دروس :

برخی از دروس مهم تخصصی مدیریت (بازرگانی - بازاریابی) - سازمان استراتژی محور - نگرشی جامع بر مدیریت استراتژی دارای نکات مهم درس می باشند که در وقت بسیار کم می توانید برای مطالعه با این نکات امادگی کسب کرده و مرور مطالب خوانده شده را بهبود ببخشید

 

 

 

مطالعه نمونه سوالات فراگیر ارشد مدیدریت بازرگانی چه کمکی به دانشجویان می کند؟

مطالعه نمونه سوالات فراگیر ارشد موفقیت در آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. دانشجویان واجد شرایط شرکت در کنکور فراگیر ارشد با مطالعه آزمون های سال قبل ونمونه سوالات فراگیر ارشد مدیریت بازرگانی  هم از سطح  دوره آمادگی فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی  خود برای شرکت در آزمون پیش رو اطلاع می یابند هم با مطالعه سوالات دوره های قبل از نحوه آزمون ، نوع سوالات و اطلاعات لازم را کسب می نمایند.

 

 

مشاوره کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی بین الملل

ضمن توجه به اینکه دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر بدون توجه به عنوان رشته تحصیلی خود مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته مدیریت بازرگانی بین الملل می باشند ، با مطالعه منابع مذکور فرصت مناسبی خواهند یافت تا در صورت تمایل تحصیلات خود را در این رشته ادامه دهند. البته باید بگوییم شرکت در ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نیز می تواند پلی برای تحصیل در مقطع ارشد مدیریت بازرگانی بین المللی باشد.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

امکان دریافت کد مدرسی از سامانه سجاد برای افراد متقاضی تدریس در دانشگاه های مختلف فراهم شد. به عبارت دیگر بر اساس ضوابط و شرایط تعیین شده در دانشگاه نیاز به دریافت کد مدرسی دارد.  بسیاری از افراد بعد از رسیدن به مدارج عالی تحصیلی از جمله فوق لیسانس و یا دکتری تصمیم به تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی مختلف از جمله دانشگاه آزاد می گیرند. در این میان دریافت کد مدرسی برای شروع کار ندریس در دانشگاه ها الزامی به نظر میرسد. قبل ار اقدام به تدریس و حاضر شدن در کلاس های درس به عنوان استاد می بایست برای دریافت کد مدرسی از سامانه سجاد اقدام کنید.

 

 

تشکیل پرونده جهت اخذ کد مدرسی شامل چه مراحلی می شود؟

ورود به سامانه سجاد    edu.uast.ac.ir   

ثبت مشخصات در سایت مربوطه و دریافت کد رهگیری

مراجعه مدرس به مرکز آموزش برای تشکیل پرونده ( در صورت نیاز واقعی مرکز )

اقدامات مرکز آموزش ( انجام استعلامات مربوطه)

ارسال پرونده تکمیل شده با نامه های مربوطه به واحد استانی

بررسی مدارک و مستندات در واحد استانی و تایید در صورت احراز شرایط

 

 

 

 

 

نحوه دریافت کد شناسه تدریس دانشگاه آزاد چگونه است؟

دریافت کد شناسه تدریس آزاد برای هر فرد متقاضی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه ای تحت عنوان amoozesh.iau.ir  انجام می گیرد.

توجه داشته باشید که سامانه ذکر شده تحت نظارت معاونت آموزشی دانشگاه آزاد فعالیت می کند.

شما دوست عزیز متقاضی تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی جهت دریافت  کد مدرسی از سامانه سجاد  این دانشگاه در ابتدا باید اقدامات لازم برای ثبت نام را در سامانه amoozesh.iau.ir انجام دهید.

بعد از انجام ثبت نام در سامانه اعلام شده نوبت به بارگذاری و آپلود مدارک مورد نیاز می رسد.

بعد از این کار هر فرد داوطلب باید اقدام به ثبت درخواست خود جهت دریافت کد مدرسی در سامانه کند.

بعد از طی این مراحل درخواست شما مبنی بر دریافت کد الزاماً باید از طرف دانشگاه مورد نظر جهت تدریس مورد تأیید قرار بگیرید و درخواستتان باید به هیأت علمی آن مرکز دانشگاهی آزاد ارسال گردد.

در انتها کلیه مدارک ارسالی شما به وسیله اعضاء هیأت علمی دانشگاه مورد نظرتان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر آن ها صلاحیت شما را برای دریافت کد مدرسی تأیید کنند کد شناسه تدریس برای شما دوستان و عزیزان ارسال می شود.

دقت داشته باشید که کد شناسه صادر شده برای تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی از اعتبار بالایی برخوردار است و می توان برای تدریس در تمامی دانشگاه های آزاد ایران از آن استفاده کرد.

 

 

 

متقاضیان تدریس در دانشگاه علمی کاربردی چه مراحلی را باید طی کنند؟

1- مراحل موجود در ثبت نام متقاضی بایستی با دقت در سامانه سجاد و تا آخرین مرحله انجام گیرد.

2-
عکس داوطلب بایستی جدید بوده و با رزولوشن کافی در سامانه آپلود شود.

3-
آخرین مدرک تحصیلی داوطلب بایستی با رزولوشن کافی در سامانه قرار داده شود. در صورتیکه عکس یا مدرک تحصیلی داوطلب دارای کیفیت و وضوح کافی نباشد تقاضای او رد خواهد شد.

4-
اعضای هیئت علمی می توانند حکم هیئت علمی خود را در قسمت "دارای مدرک تحصیلی دیگری نیز می باشم" آپلود نمایند.

5-
مدارک تحصیلی به غیر از گواهی موقت فراغت از تحصیل یا اصل دانشنامه قابل قبول نیست.

6-
دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل میکنند باید مقطع تحصیلی خودرا کارشناسی ارشد قید نموده و پس از ثبت نام در سامانه گواهی مربوط به تحصیل در مقطع دکتری را با سایر مدارک ، از طریق مرکز آموزشی به واحد استانی ارائه دهند

 

 

 

ثبت نام در سامانه سجاد از چه طریق انجام می شود؟

وزارت علوم سامانه ای با نام سامانه سجاد با هدف بررسی درخواست و ثبت نام سامانه سجاد  داوطلبان به صورت الکترونیکی طراحی کرده و تمامی اطلاع رسانی های لازم را پیرامون بورس و اعزام دانشجویان ، دانش آموختگان ، دانشجویان داخل و خارج ، دانشجویان شاهد و ... در آن قرار می دهد . متقاضیان به منظور استفاده از سامانه جامع امور دانشجویان می توانند در آن ثبت نام کرده و درخواست استفاده از خدمات را ثبت نمایند .

 

 

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی چقدر زمان می برد؟

مدت زمان مورد نیاز برای طی شدن فرایند صدور تاییدیه تحصیلی و استعلام مدرک دانشگاه علمی کابردی، به صورت عادی 15 روز کاری از زمانی که شخص فارغ التحصیل، درخواست استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و صدور تاییدیه اخذ شده از مقام استعلام کننده را تحویل مرکز محل تحصیل خود دهد و سپس تاییدیه تحصیلی صادر شده را تحویل گرفته و به مقام استعلام کننده برساند.

 

چند نمونه از خدمات سامانه سجاد وزرات علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان و دانش‌آموختگان

بورس دولت‌های خارجی

درخواست ارز دانشجویی

ثبت و پیگیری شکایات

درخواست تجدید نظر کمیته انضباطی

امحا سو سابقه انضباطی

پذیرش دانشجویان قهرمان ورزشی

ثبت درخواست کارت شرکت در جشنواره ورزش همگانی

استعلام کد صحت

کارنامه سلامت روان و جسم دانشجویان ورودی جدید

 

 

نحوه دریافت گواهی اشتغال به تحصیل به چه صورت است؟

در ابتدا به سایت دانشگاه علمی کاربری مراجعه کرده و از بخش فرم های آموزشی درخواست گواهی را دریافت کنید. سپس آن را به صورت دقیق و کامل پر نمایید.( نحوه تحویل فرم می تواند به صورت حضوری و یا الکترونیکی ارسال به پست الکترونیکی دانشگاه باشد).

 

 

دریافت تاییدیه تحصیلی جه مقدار زمان می برد؟

مدت زمان مورد نیاز برای طی شدن فرایند صدور تاییدیه تحصیلی و استعلام مدرک دانشگاه علمی کابردی، به صورت عادی 15 روز کاری از زمانی که شخص فارغ التحصیل، درخواست استعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی و صدور تاییدیه اخذ شده از مقام استعلام کننده را تحویل مرکز محل تحصیل خود دهد و سپس تاییدیه تحصیلی صادر شده را تحویل گرفته و به مقام استعلام کننده برساند.

 

 

آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

دانشگاه های علمی کاربردی از لحاظ اعتبار هیچ فرقی با دانشگاه های دیگر ندارند. چرا که دانشگاه علمی کاربردی همانند دیگر دانشگاه های موجود در ایران از قبیل دانشگاه های دولتی ، آزاد ، غیرانتفاعی ، پیام نور مورد تایید وزارت علوم هست و مدارک دانشگاهی آن دارای مهر وزارت علوم است.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

                                  

 

 

 

 

سامانه ثبت نام مدارس شاهد و ایثارگر جامع ترین سامانه ثبت نام مدارس فرزندان شاهد و ایثارگر و فرهنگی می باشد که خیلی از متقاضیان ثبت نام در این سایت آن را سجا می نامند. سایت سجا سایتی است که تمامی پیش ثبت نام ها در این مدارس سطح بالا در این سامانه انجام خواهد شد و داوطلبان حتما باید با ورود به سامانه سجا پیش ثبت نام خود را در هر پایه ای که هستند انجام دهند. در ادامه با کسب اطلاعات از شرایط ثبت نام با ما همراه باشید.

 

 

 

 

دریافت فرم ثبت نام مدارس شاهد سامانه سجا از چه سایتی امکان پذیر است؟

 

تکمیل فرم  آموزش ثبت نام سامانه سجا در پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم و پایه دهم در زمان مقرر ، صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سامانه student.saja.medu.ir انجام می‌ شود .

 

 

 

 

 

نحوه ثبت نام در سایت مدارس شاهد چگونه است؟

saja.medu.ir : برای انجام ثبت نام در سایت سجا بر اساس امتیازبندی باید داوطلب دقت لازم را به عمل آورد و همچنین از آن جایی که چون امکان ویرایش و درج امتیاز در قبولی در مدارس شاهد 98 حائز اهمیت است بنابراین می توان متقاضیان نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98 را به دو دسته تقسیم نمود که در ادامه بدان می پردازیم .

دسته اول ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

دسته اول به فرزندان شاهد ( فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان و جانبازان 50 درصد به بالا ) اختصاص می یابد که لازم است اولیا بعد از ثبت نمودن اطلاعات در سایت سجا (درصد قبولی 99%) و ارائه مدارک به مدرسه مورد نظر در موعد مقرر ثبت نام قطعی را برای مدرسه سجا به عمل آورند.

دسته دوم ثبت نام مدارس شاهد در سامانه سجا

saja.medu.ir :  دسته دوم به ثبت نام سایر دانش آموزان که سهمیه های آزاد و همچنین سهمیه های فرهنگی، معدل، مدال، حفظ قرآن و می باشند تعلق می گیرد.

saja.medu.ir ؛ثبت نام بقیه دانش آموزان طی دو مرحله انجام می شود، بعد از انجام ثبت نام موقت با مد نظر قرار دادن اولویت های ایثارگری و یا سایر امتیاز بندی ها با توجه به احراز شرایط صورت گرفته دانش آموزان کلیه موارد بررسی می شود و نتیجه ثبت نام مدارس شاهد آن از طریق سامانه سجا برای انجام ثبت نام قطعی دانش آموزان پذیرفته شده اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

ثبت نام مدارس شاهد چه شرایطی دارد؟

در سال های اخیر مدارس شاهد علاوه بر ثبت نام دانش آموزانی از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان، اقدام به جذب دانش آموزان عادی نیز می نماید. علاقه مندان برای شرایط  ثبت نام مدارس شاهد باید واجد شرایط عمومی و علمی مشخصی باشند که در ادامه مطلب ذکر شده اند.

شرایط عمومی

رعایت پوشش مناسب با سن دانش آموز؛ به خصوص داشتن حجاب برتر برای دختران

ساکن بودن دانش آموز در محدوده تعیین شده توسط مدرسه مورد نظر

پایبند بودن به قوانین و آیین نامه های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد

برخورداری از صلاحیت اخلاقی و رفتاری

التزام خانواده به ارزش های اسلامی و تربیت دینی

 

 

 

 آیا مدارس تیزهوشان مدارس خوبی هستند؟

این سوالی است که خیلی از والدین از ما می‌پرسند؟ در جواب باید گفت که هنگام ثبت نام به خصوصیات فردی کودک خود دقت کنید.

اگر فرزند شما نتواند خود را با مدرسه‌ای که در آن تحصیل می‌کند وفق دهد این نشانه بد بودن این مدرسه نمی‌باشد. مدارس تیزهوشان معمولا برای دانش‌آموزانی که استعداد بالایی برای یادگیری دارند و همچنین تلاشگرند مناسب است.

 

شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

مهم‌ترین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان به شرح زیر است.

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و همچنین کسب نمره «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰
    تبصره: چنانچه دانش‌آموز درمجموع دو سال تحصیل پایه‌های پنجم وششم ابتدایی حداکثر در یک درس نمره «خوب» را کسب کرده باشد، مجاز به شرکت در آزمون می‌باشد.

 

 

 

 

یک مدرسه خوب چه معیارهایی دارد؟

خوب بودن یا بد بودن مدرسه از نظر هر اولیا متفاوت است، مثلا یک والدین سخت گیری مدرسه و دادن تکالیف زیاد به دانش آموزان را جز نکات مثبت می داند و الدین دیگر از این موضوع ناراحت اند و می گویند اصلا خوب نیست. اولین پیشنهادی که می توانیم خدمت شما عزیزان ارایه دهیم این است که حتما به اون مدرسه مدنظر مراجعه کنید و سر بزنید و از والدین و دانش آموزان آن مدرسه تحقیق کنید.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

                                                  

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد پیام نور در رشته مدیریت بازرگانی شناسایی منابع مناسب و مفیدی می باشد که اگر به درستی انتخاب شده باشند، داوطلبان را به کسب رتبه قبولی در رشته مورد نظرشان نزدیک می کند. از این رو به داوطلبان توصیه می شود با برنامه ریزی حساب شده و دقیقی برای مطالعه آن ها اقدام نمایید. لازم است بدانید متقاضیان کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور جهت آمادگی و شرکت در آزمون می بایست دروس ترم اول رشته امتحانی مورد علاقه خود را مطالعه نمایند. داوطلب در این مرحله به عنوان دانش پذیر تلقی شده و در صورت کسب رتبه قبولی در اعلام نتایج ارشد فراگیر پیام نور مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در دانشگاه خواهند بود.

 

 

 

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی تکمیلی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتها دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمتهای اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.

 

منابع ارشد فراگیر پیام نور مدیریت بازرگانی چیست؟

دانشگاه ‌های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد، این امکان را فراهم کردند تا علاقه‌مندان بتوانند در مقاطع بالاتر و رشته‌ی مدنظر ادامه تحصیل دهند. داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند. این دانشگاه‌ها هرساله آزمونی بعنوان آزمون دانش پذیری برگزار می‌کنند که دانش پذیران پس از کسب نمره‌ی قبولی در آن می‌توانند بعنوان دانشجو، پذیرش شوند. این آزمون پس از اتمام ترم اول از دروس ارائه شده در همان ترم گرفته می شود و در طول این ترم دانش پذیران بدون حضور در کلاس باید دروس را خوانده و برای آزمون آماده‌ شوند. منابع  مدیریت بازرگانی فراگیر پیام نور  را سازمان سنجش مشخص می‌کند.

 

 

 

 

مشاوره ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

متقاضیان ثبت نام آزمون فراگیر ارشد می بایست همزمان با درج اطلاعات فردی و تحصیلی نسبت به انتخاب 20 کد رشته محل مورد علاقه خود نیز اقدام نموده و با مطالعه منابع مشخص آمادگی لازم را برای شرکت در آزمونی با ساختار متفاوت کسب نمایند . منابع این آزمون همان دروس ترم اول مقطع کارشناسی ارشد است که داوطلب با مطالعه آن به عنوان دانش پذیر شناخته شده و در صورت قبولی وارد ترم دوم خواهد شد . 

سازمان سنجش به منظور مساعدت داوطلبان ، منابع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را در دفترچه ثبت نام این آزمون منتشر کرده و به همراه نام مولف ، تعداد واحد و سایر جزئیات در اختیار متقاضیان قرار می دهد .

 

 

 

 

مزایای طرح فراگیر پیام‌نورچیست؟

دانشگاه پیام نور نسبت به تمام دانشگاه‌های شهریه پرداز از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. شهریه مقطع کارشناسی ارشد طرح فراگیر پیام‌نور هر ترم براساس دروس اخذ شده (نظری یا عملی) نزدیک به ۲ میلیون تومان است.

داوطلبان برای ورود به رشته‌‌ صرفاً با مطالعه دقیق مباحث لازمه می‌توانند در آزمون دانش‌پذیری موفق گردند. در ادامه لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور واحد سمنان را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور واحد سمنان

  • حقوق
  • گرایش حقوق بین الملل
  • روانشناسی
  • گرایش روان شناسی مثبت گرا
  • گرایش روان شناسی تربیتی
  • زبان فارسی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • مدیریت بازرگانی
  •  گرایش تجارت الکترونیکی
  • مدیریت دولتی
  • گرایش بودجه و مالیه عمومی
  • گرایش توسعه منابع انسانی
  • گرایش خط مشی گذاری عمومی
  • گرایش طراحی سازمان های دولتی
  • گرایش مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی
  • گرایش مدیریت تحول
  • گرایش مدیریت رفتار سازمانی
  • مشاوره
  • گرایش مشاوره توانبخشی
  • گرایش مشاوره خانواده
  • گرایش مشاوره شغلی
  • گرایش مشاوره مدرسه
  • مهندسی مواد
  • گرایش شناسایی و انتخاب مواد مهندسی

 

 

 

تفاوت فراگیر و کنکور چیست؟

یکی از مزایای طرح ارشد فراگیر پیام نور ، عدم استرس دانش پذیر از رقابت سنگین کنکور می باشد. هم چنین متقاضیان این دوره بین 3 تا 4 کتاب مرجع را برای آزمون ابتدایی مطالعه می نمایند که در صورت قبولی و پذیرش همان کتب به عنوان واحدهای ترم اول دانشگاه مورد قبول واقع شده ووارد ترم دوم تحصیلی می شوند. در مقابل آن کنکور سراسری کارشناسی ارشد قرار دارد که دانشجویان می بایست منابع متعدد دوره 4 ساله لیسانس را مطالعه نمایند و پس از قبولی وارد ترم اول شده و واحدهای دیگری را می گذرانند.

 

 

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

                                             

 

 

 

دوستان عزیزم برنامه شاد نرم افزاری برای آموزش به صورت آنلاین بوده که برای دانش آموزان و فعالیت های مربوط به آموزش و یادگیری آن ها به شمار می آید. با توجه به اهمیت حضور در کلاس های مجازی و فعال شدن گروه های کلاسی اختصاصی سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان پیش می آید این است که چگونه وارد برنامه شاد شویم؟ دانش آموزان به منظور ورود به برنامه شاد می بایست ابتدا نرم افزار شاد را دانلود کرده و یا از طریق نسخه تحت وب سامانه شاد، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

مراحل ورود به برنامه شاد چگونه است؟

دانش‌آموزان برای ورود به شبکه آموزشی شاد باید به مواردی توجه داشته باشند از جمله اینکه برای فعالسازی و استفاده از اپلیکیشن شاد ابتدا باید مدیر مدرسه بعد معلم و سپس دانش آموز وارد اپلیکیشن شوند تا احراز هویت و عضویت در کلاس‌ها انجام شود.

همچنین دو روش برای افزودن دانش آموزان به گروه کلاسی وجود دارد:

روش نخست

لمس بخش ورود دانش آموزان توسط دانش آموز یا والدین در صفحه اصلی شبکه شاد و تکمیل اطلاعات در صفحه احراز هویت دانش آموزان.  

روش دوم

افزودن دانش آموزان توسط معلم، از طریق بخش افزودن اعضا در منوی مدیریت گروه.

تعیین زمان شروع فعالیت هر کلاس در شبکه شاد بر عهده معلم است.

 

 

 

نحوه عضویت گروه درسی معرفی شده سامانه شاد چگونه است؟

همان طوری که اشاره شد دانش آموزان برای اطلاع از پیام رسان انتخابی توسط مدیر مدرسه و همچنین گروه های درسی باید در سایت  ثبت نام سامانه شاد به نشانی Shad.medu.ir به احراز هویت خود بپردازند . بعد از اینکه احراز هویت تمام شد ، سایت شاد پیام رسان و گروه های آن را به دانش آموزان معرفی می کند . دانش آموزان برای استفاده از این گروه ها باید مراحلی که در ادامه توضیح داده شده است را به ترتیب انجام دهند : 

نصب آخرین نسخه برنامه شاد

 

عضویت در شاد با شماره همراه

 

انتخاب نقش خود به عنوان دانش آموز 

 

انتخاب نام دانش آموز از بین لیست موجود 

 

مشاهده برنامه کلاسی روزانه

 

 

 

 

 

اگر برنامه کلاس های سامانه شاد با پخش دروس از رسانه ملی تداخل داشت باید چه کرد؟

راه اندازی سامانه شاد، مانع پخش دروس از تلویزیون نخواهد شد اما اگر ساعت کلاس های این دو با یکدیگر تداخل داشتند چه کار باید کرد؟ آیا برای دانش آموز غیبت محسوب می شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمامی مدارس موظف هستند، برنامه آموزشی کلاس هایی که ساعت آن ها با آموزش تلویزیونی تداخل دارند را دانلود کنند و با بارگذاری آن ها در سامانه شاد، دسترسی را برای تمامی دانش آموزان سهولت ببخشنددر نتیجه می توان گفت برای دانش آموزی غیبت محسوب نمی شود اما او باید در مهلت معینی نسبت به دریافت و مشاهده محتوای آموزشی موجود در شبکه آموزشی دانش آموزی، اقدام کند.

چنان چه تاخیر یا عدم شرکت دانش آموز در کلاس های مجازی از قبل به اطلاع معلم و مدیر رسیده باشد، برای او غیبت ثبت نمی شود. دانش آموزان باید بدانند که فعالیت های آن ها در فضای مجازی و نیز ارزشیابی هایی که در این مدت انجام شود، به منزله نمره مستمرشان خواهد بود.

 

 

 

 

توصیه های وزارت بهداشت برای جلوگیری از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا ویروس

براساس این توصیه ها بازگشایی مدارس در شهریور ماه تنها در صورتی امکان پذیر است که تمامی موارد ذکر شده در ادامه این نوشته به طور دقیق و کامل رعایت شود.

. تمامی دانش آموزان و البته معلم ها باید برای ثبت نام در سامانه سلامت دانش آموزان     salamat.gov.ir اقدامات لازم را انجام دهند و وضعیت سلامت خود را به صورت دوره ای مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

. در کلاس های درس تا حد امکان فاصله گذاری بین صندلی ها و همین طور میزهای دانش آموزان رعایت شود.

. سطوحی که دانش آموزان به طور مرتب با آن سروکار دارند به کرات و چندین بار در روز ضدعفونی شوند.

. در تمامی مدارس باید وسایل بهداشتی مانند محلول ضدعفونی کننده و صابون مایع و همین طور آب آشامیدنی

 

 

 

 

جمع بندی

در آخر متذکر می شویم دانش آموزان برای حضور در مدرسه به دسته های چند نفره تقسیم می شوند تا از ازدحام و شلوغی مدارس جلوگیری شود. علاوه بر کلاس های حضوری ، معلمان می بایست از طریق شبکه شاد نیز آموزش های لازم را ارایه دهند تا دانش آموزانی که به هر دلیلی امکان حضور در مدرسه را ندارند، بتوانند به صورت مجازی آموزش ببینند. تمام دانش آموزان و معلمان باید با ورود به برنامه شاد ، در کلاس های درسی شرکت کنند.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

                                       

 

 

 

 

 

خدمت شما دوستان عزیزم عرض می کنم ، طرح دانشگاه های مجازی با الکترونیکی کردن دانشگاه ها مباحث کاملا متفاوتی است. دانشگاه مجازی زیرساخت های متفاوتی دارد به صورتی که طرح درس و داشتن کلاس به صورت مجازی است ولی برگزاری امتحانات به صورت حضوری انجام می گیرد. آموزش و یادگیری در این دانشگاه به وسیله کتب الکترونیکی ، سی دی های آموزشی و همین طور انواع نشریه های الکترونیکی برای دانشجویان انجام می گیرد. نکته مهم درباره این دانشگاه این است که رابطه و تعامل بین اساتید و دانشجویان به وسیله اینترنت و کامپیوتر انجام می گیرد و امکان ارتباط حضوری در این شیوه وجود ندارد.

 

 

 

چرا دانشگاه مجازی؟

با توجه به گسترش و توسعه سیستم‌های مجازی، این موضوع بیشتر از گذشته به چشم می‌آید که دانشگاه مجازی چیست و این  که چه افرادی به سمت سیستم‌های آموزشی مجازی جذب می‌شوند.

در نگاه اول بسیاری از افراد به این نتیجه می‌رسند که دانشجویانی به این دانشگاه‌ها تمایل پیدا می‌کنند که در زمینه درسی ضعف دارند و نمی‌توانند مانند دانشجویان عادی از طریق آزمون ورودی به دانشگاه‌های معتبر راه پیدا کنند و به همین دلیل به سمت دانشگاه‌های مجازی کشیده می‌شوند؛ اما با توجه به آماری که توسط کارشناسان این زمینه ارائه شده این طرز تفکر اشتباه است و در حال حاضر بسیاری از باهوش‌ترین افراد در سراسر جهان به سمت سیستم‌ها و دانشگاه‌های مجازی جذب شده‌اند.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این گرایش، افزایش روزافزون دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی باشد.

همچنین این نکته را نمی‌توان نادیده گرفت که امروزه تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان در مدارس و هر پایگاه آموزشی که باشند به رایانه‌ها و امکانات اینترنتی به آسانی دسترسی دارند.

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستید که اول وارد بازار کار شده‌اید و دوست دارید که در حین کار به تحصیل هم مشغول شوید، مسلماً یک دانشگاه مجازی را برای تحصیل خود انتخاب خواهید کرد تا برای آموزش، از زمان و مکان مستقل بوده و به دلیل غیبت‌های بیش از حد، دروس شما در یک ترم حذف نشوند!

 

 

 

نحوه تشکیل کلاس‌ها و امتحانات در آموزش از راه دور

دانشجویان دانشگاه‌های مجازی از طریق اینترنت آموزش می‌بینند؛ بنابراین درصورتی‌که داوطلب شرکت در دوره‌های مجازی هستید باید علاوه بر کامپیوتر به اینترنت پرسرعت هم دسترسی داشته باشید.

مزیت این روش این است که چون دانشجویان آموزش‌های لازم را از سایت دانشگاه خود دریافت می‌کنند می‌توانند چندین بار آن‌ها را مرور کنند و یا با استاد خود مکاتبه داشته باشند، به‌علاوه تنظیم زمان یادگیری در اختیار خودشان است و در هر زمان یا مکانی که برایشان مناسب بود دروس را فرامی‌گیرند.

اینکه هر دانشجو کدام مطالب را مشاهده کرده برای اساتید قابل‌مشاهده است و به‌نوعی حضوروغیاب از همین طریق صورت می‌گیرد.

البته بااینکه دوره‌ها مجازی و از راه دور است کلاس‌های عملی و آزمایشگاه‌ها درصورتی‌که مدرس دوره احساس نیاز کند، به‌صورت حضوری تشکیل می‌شوند.

امتحانات و دفاع از پایان‌نامه (در دوره‌های پژوهش‌محور) نیز به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند.

 

 

 

شرایط ثبت نام دانشگاه مجازی چگونه است؟

دانشگاه مجازی یا دانشگاه الکترونیک مجتمعی است که داوطلبان می توانند از طریق اینترنت در دانشگاه ثبت نام دانشگاه مجازی  کرده و در کلاس ها شرکت نمایند. با توجه به اینکه تنها راه ارتباطی با اساتید از راه اینترنت و کامپیوتر می باشد، آگاهی از طرز استفاده از اینترنت و کامپیوتر برای تحصیل در دانشگاه های مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه شرایط ثبت نام دانشگاه مجازیارائه داده شده است:

  1. تحصیل هم‌زمان دو رشته مجازی و یا یک‌ رشته حضوری با یک‌ رشته الکترونیکی امکان‌پذیر نیست.
  2. برای دانشجویان دوره‌های الکترونیکی امکان تغیر رشته و انتقالی وجود ندارد.
  3. بعضی از دانشگاه‌ها امتحانات میان‌ترم را به‌صورت مجازی و امتحانات پایان‌ترم را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنند.
  4. مدارک پایان تحصیلی کاملا مورد تایید وزارت علوم می‌باشد.
  5. کلاس‌های مجازی بسته به رشته‌های تحصیلی 12-16 جلسه در هر ترم برگزار می‌شود.
  6. در بعضی از دانشگاه‌ها کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
  7. حضور دانشجو در ساعت مشخص و آنلاین واجب می‌باشد. حضور و غیاب دانشجویان به صورت آنلاین انجام می گیرد.
  8. غیبت در کلاس‌های آنلاین بیشتر از 3 بار موجب حذف دانشجو از کلاس درسی مورد نظر می‌شود.
  9. دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند یک‌ترم تحصیل به مدت 6 ماه را از مرخصی استفاده کنند. (برای خانم‌های شاغل و باردار، این قانون متفاوت می‌باشد.)
  10. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه مجازی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.
  11. امکان تحصیل در دوره دکتری به صورت مجازی وجود ندارد.
  12. پذیرش دانشجو در دانشگاه مجازی از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا بدون کنکور ( بر اساس سوابق تحصیلی ) می باشد.
  13. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه مجازی ملزم به پرداخت شهریه می باشند.

 

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد به چه صورت است؟

به جز بحث زمان ثبت نام ارشد مجازی آزاد اطلاع هر فرد داوطلب و متقاضی از نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد نیز ضروری است.

در رابطه با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد باید این نکته مهم را خدمت شما عرض کنیم که ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود.

در واقع، هر فرد برای ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد باید به سامانه دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه کند و اقدامات لازم را برای ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی در این سایت انجام دهند..

 

 

جمع بندی

فناوری اطلاعات و ارتباطات و حرکت از جوامع سنتی به جوامع اطلاعاتی تمامی ابعاد و نیازهای بشر را تحت تاثیر قرار داده است. شیوه های آموزشی نیز تابع چنین تغییر و تجولاتی بوده اند. بهره گیری از آموزش مجازی با استفاده از روش های جدید باعث کارایی و اثربخشی بیش از پیش نظام های آموزشی در کشورهای مختلف شده است. استفاده از چنین فنونی ، امکان افزایش کیفیت و بهره وری آموزشی در کلیه سازمان ها را پدید می آورد. در کشور ما نیز در سال های اخیر برنامه ریزی هایی به منظور بهره گیری از چنین روش هایی در اجرای آموزشی صورت گرفته است.

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

                                                                        

 

 

 

 

آزمون SAT   برای کسانی است که در حال تحصیل در پایه های 11 و 12 دبیرستان هستند و قصد دارند وارد دانشگاه های آمریکا ، استرالیا ، انگلیس ، نروژ ، کانادا و دیگر کشورهای انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی شوند، مناسب و کارآمد است. نتایجی که در این آزمون به دست می آیند، نشانگر سطح علمی و عملی شما در استفاده از مهارت های آموخته از دوران دبیرستان است. آزمون SAT  برای افراد دارای مدرک دیپلم در محدوده سنی 18-17 سال هستند گزینه بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد. اگر مایل به دریافت اطلاعات در رابطه با آزمون SAT  هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 

ثبت نام آزمون  SAT  در ترکیه چگونه است؟

در خصوص نحوه ثبت نام در آزمون SAT توجه داشته باشید که داوطلبان برای انجام ثبت نام می بایست از طریق سایتwww.collegeboard.org  به صورت آنلاین اقدام نمایند و ابتدا باید به صفحه اصلی سایت collegeboard.org و بر روی کلمه Register در بالای صفحه سمت راست کلیک کنند. در این مرحله باید یک حساب کاربری برای خود بسازند.توجه داشته باشید که این آزمون در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان شرکت در این آزمون باید به کشور هایی نظیر امارات ، ترکیه ، آذربایجان و سفر کنند تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

 

 

 

 

چه مدارکی برای ثبت نام آزمون SAT   ترکیه لازم می باشد؟

 

در روز آزمون باید با کارت شناسایی مختص به خود حضور پیدا کنید. بدون یک کارت شناسایی معتبر قادر به شرکت در آزمون نخواهید بود.

مدارک شخصی لازم برای ثبت نام در آزمون SAT:

دارای یک کارت شناسایی معتبر باشید که از طرف دولت یا مدرسه ای که در آن تحصیل کرده اید، صادر شده باشد. کارت شناسایی صادر شده از سوی مدرسه تا دسامبر سال جاری معتبر می باشند. ( به عنوان مثال کارت شناسایی سال تحصیلی 2015_2016 را می توان تا 31 دسامبر 2016 استفاده کرد.)

  • اصل مدارک کاغذی ارائه شوند. ( کپی و یا مدارک اسکن شده قابل قبول نمی باشند.)
  • نام کامل و قانونی خود، دقیقاً همانطور که در کارت پذیرش نوشته شده است، از جمله ترتیب نام ها ارائه شود.
  • یک قطعه عکس اخیر که دقیقا با ظاهر شما در روز آزمون و عکس شما روی کارت پذیرش همخوانی داشته باشد.
  • در وضعیت خوبی باشید و یک متن واضح خوانا به زبان انگلیسی و یک عکس کاملاً قابل روئت را به همراه داشته باشید.

 

 

 

هزینه ثبت نام آزمون SAT  چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون SAT در دانشگاه های مختلف متفاوت می‌باشد.

هزینه ثبت نام آزمون sat  برای ایرانی ها ۱۴۵ دلار میباشد.

 

 

 

 

کسب آمادگی برای آزمون ورودی پزشکی SAT در ترکیه

SAT بیشتر بر مهارتها تمرکز دارد تا حفظیات. این آزمون سنجشی است از آنچه شما در طول 12 سال تحصیل خود یاد گرفت اید و اینکه آیا می توانید دوره های دانشگاهی را تکمیل کنید را خیر. دانشکده ها و ارائه دهندگان بورس تحصیلی برای اطلاع از میزان آمادگی متقاضی خود به نمره این آزمون توجه می کنند. نمره این آزمون برای پذیرش در دانشگاه پزشکی ترکیه و دریافت بورسیه تحصیلی معتبر است.در آزمون SAT شما باید در یک بازه زمانی مشخص به سؤالات SAT پاسخ دهید. SAT به گونه ای طراحی شده است که همه بتوانند در آن شرکت کنند. کالج بورد SAT آزمونی طراحی کرده است تا در درک SAT حقیقی به شما کمک کند. شما می توانید قبل از شرکت در SAT در تاریخ آزمون ، در آزمون آزمایشی SAT شرکت کنید.

 

 

 

مزایای یادگیری زبان چینی در سفر


افراد زیادی از خطوط هواپیمایی چین استفاده می کنند تا بتوانند نیاز های شرکت خود را از این اقتصاد قدرتمند تامین کنند. مطمئنا خیلی از شما که در حال خواندن این مطلب  هستید دوست دارید زبان چینی را برای رونق دادن به کسب و کار خود یاد بگیرید و وقتی به چین می روید از داشتن مترجم بی نیاز شوید. از آنجا که خیلی از مردم چین زبان انگلیسی خوبی ندارند ، دانستن زبان انگلیسی کمک چندانی به شما نمی کند. آموزش مکالمه چینی در بهترین کارت شما برای بازی است.

 

 

 

یادگیری زبان چینی برای مهاجرت چقدر اهمیت دارد؟

باتوجه به اینکه چین تمهیدات ویژه ای در خصوص ترویج زبان چینی در سطح بین المللی دیده است، لذا به کلیه افرادی که قصد یادگیری زبان چینی را داشته ویا می خواهند که در کشور چین ادامه تحصیل دهند ، بورسیه تحصیلی اعطا خواهد شد. اگر دانشجویان آموزش زبان چینی در چین را انتخاب کنند ، فرصت های بیشماری برای زندگی شغلیشان وجود دارد و در واقع ورودشان به بازار کار بین المللی تضمین خواهد شد. از کار کردن در ادارات دولتی گزفته تا تدریس در مدارس چینی یا آمریکایی یا اینکه کار با شرکت های بین المللی با دفاتری ئاقع در چین.

 

 

  • javad qane