مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رشته پزشکی از جمله رشته های محبوب و پرتقاضای ایران است که بازار کار خوبی دارد. این رشته در بیشتر دانشگاه های معتبر کشور به صورت سراسری، آزاد و پردیس وجود دارد. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی کیش است. این دانشگاه در واقع واحدی از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است که در استان هرمزگان و شهر کیش قرار گرفته است. شرایط پذیرش در این دانشگاه کمی متفاوت تر از سایر دانشگاه ها است که مهمترین این تفاوت هم، میزان شهریه این دانشگاه است. فراموش نکنید که رشته های تحصیلی این دانشگاه بسیار محدود است، مخصوصا رشته های با کنکور این دانشگاه که فقط شامل رشته پزشکی و دندانپزشکی می شود. فراموش نکنید که ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون ممکن نیست به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی رشته پزشکی این دانشگاه و نحوه ثبت نام پزشکی پردیس کیش خواهیم پرداخت. اگر شما از علاقمندان تحصیل در این رشته دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی کیش هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

معرفی دانشگاه پردیس بین المللی کیش

همانطور که می دانید، دانشگاه تهران یکی از معتبرترین و با سابقه ترین دانشگاه های ایران است که شهرت آن نه تنها در ایران، بلکه به گوش مردمان کشور های مختلف در خارج از کشور نیز رسیده است. این دانشگاه که به عنوان دانشگاه مادر نیز شناخته می شود، زیر مجموعه هایی دارد که تحت نظارت دانشگاه تهران مشغول به فعالیت و پذیرش دانشجویان می باشند. یکی از این زیر مجموعه ها، دانشگاه پردیس بین المللی کیش می باشد که در سال 1386 در جزیره کیش تاسیس شده است

این پردیس در چارچوب تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد مصوبه هیأت امنای دانشگاه تهران و بر اساس مفاد اساسنامه و ضوابط و مقررات مربوط به آن اداره می شود. پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به استناد اساسنامه خود اهداف مختلفی را دنبال می کند که از مهمترین اهداف این پردیس می توان به تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور مطابق استانداردهای بین المللی، گسترش آموزش عالی در مناطق آزاد و استفاده از همه ظرفیت های دانشگاه تهران برای بین المللی شدن، ورود به عرصه رقابت بین المللی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی و ارتقای شاخص های علمی دانشگاه و توسعه مرزهای دانش اشاره کرد.

شهر کیش با وسعت کم خود دارای 5 دانشگاه است که پردیس بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دانشگاه صنعتی شریف در بین این پنج دانشگاه از اعتبار و اهمیت بالایی برای تحصیل برخوردار اند. دانشگاه علوم پزشکی کیش همه ساله به دو صورت بدون کنکور و با کنکور دانشجو می پذیرد که در ادامه مقاله به بررسی بیشتر این دانشگاه خواهیم پرداخت.

 

 

ثبت نام پزشکی پردیس کیش
 

همانطور که گفته شد، دانشگاه علوم پزشکی کیش زیر مجموعه ای از دانشگاه تهران است و پس از پایان تحصیل، زمانی که شما مدرک خود را دریافت می کنید نامی از دانشگاه پردیس کیش در آن برده نمی شود و آن مدرک با نام دانشگاه تهران به شما داده می شود. با این توصیفات، چرا چنین دانشگاه های بین المللی تاسیس شده اند؟ پاسخ ساده است، دانشگاه های پردیس خود گردان و یا بین المللی با هدف جلوگیری از مهاجرت دانشجویان توانمند و با وضع مالی خوب به خارج از کشور و نیز جذب دانشجویان خارجی به ایران است. برای تحصیل در این دانشگاه ها می بایست شهریه هایی کلان بپردازید که این امکان برای هر ایرانی مهیا نیست. برای ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون و یا با آزمون، علاوه بر پرداخت شهریه هنگفت لازم است شرایطی را داشته باشید که در ادامه این مقاله این شرایط را برای شما متقاضیان عزیز آورده ایم. با ما همراه باشید.

 

 

شرایط ثبت نام دانشگاه پردیس خودگردان

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های خودگردان و یا بین المللی لازم است تا دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی باشید تا بتوانید در این دانشگاه ها ثبت نام کنید. این شرایط عبارتند از

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن سابقه کیفری موثر
  • عدم داشتن سابقه عضویت در سازمان ها یا گروه های غیرقانونی
  • داشتن مدرک دیپلم نظام جدید یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم یا مدرک فوق دیپلم (کاردانی) یا مدرک پیش دانشگاهی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت برای داوطلبان آقل
  • لازم است بدانید که محل تشکیل کلاس ها از سوی دانشگاه تعیین می گردد.
  • داوطلب می بایست توانایی پرداخت شهریه برای هر نیمسال تحصیلی را داشته باشد.
  • پذیرش داوطلبان در دانشگاه های پردیس خود گردان  به صورت متمرکز و بدون انجام مصاحبه می باشد.

 

 

شرایط ثبت نام در دانشگاه پردیس خود گردان کیش

برای ثبت نام در دانشگاه پردیس خود گردان کیش، علاوه بر شرایط مطرح شده در بخش بالایی باید شرایط عمومی و اختصاصی دیگری نیز داشته باشید که در این بخش از مقاله مطرح خواهد شد. این شرایط عبارتند از:

  • داوطلب باید دارای سلامت جسمانی و روانی باشد.
  • داوطلب باید مدرک دیپلم 3ساله و پیش دانشگاهی داشته باشد.
  • سوابق علمی داوطلب در مصاحبه حضوری بررسی خواهد شد.
  • داوطلب باید حداقل معدل کتبی 15 را داشته باشد.
  • داوطلبانی که مدارک بالاتر از دیپلم دارند که با واحد های پزشکی دانشگاه پردیس کیش تطابق ندارد، ثبت نام آن ها بر اساس مدرک دیپلم خواهد بود.
  • داوطلب باید در کنکور سراسری تجربی رتبه لازم جهت پذیرش را کسب نماید.
  • داوطلب باید مدرک زبان رسمی در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و یا آزمون آیلتس را دریافت نماید.

  

شرایط ثبت نام پزشکی پردیس کیش 1401

همانطور که گفته شد رشته های ارائه شده در دانشگاه پردیس خود گردان کیش بسیار محدود می باشد به خصوص در رابطه با رشته هایی که نیازمند آزمون و یا کنکور سراسری تجربی می باشند. داوطلبین گرامی توجه داشته باشند که تنها رشته های پزشکی، پیرا پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کیش با آزمون ارائه می شود که ظرفیت هر کدام تنها 20 نفر است. ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون نمی باشد و داوطلبین باید برای ورود به رشته های با آزمون این دانشگاه، از طریق شرکت در کنکور سراسری تجربی اقدام نمایند و با توجه به ظرفیت پذیرش کمی که وجود دارد، شانس خود را امتحان کنند. طبیعتا داوطلبانی که رتبه های بالاتری را در کنکور سراسری کسب کرده اند، در اولویت پذیرش خواهند بود.

با توجه به روند سال های گذشته می توان ادعا کرد که ظرفیت اختصاص داده شده به رشته های با آزمون دانشگاه پردیس کیش یعنی پزشکی و دندانپزشکی هر ساله تغییر می کند و تنها راه دریافت تعداد دقیق این ظرفیت، دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با ثبت نام پزشکی پردیس کیش با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس گرفته و به پاسخ سوالات خود برسید. علاوه بر تماس تلفنی می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

یکی از نکات حائز اهمیت در ثبت نام پزشکی پردیس کیش این است که رتبه در سهمیه و یا به صورت کلی، سهمیه های مناطق و ایثارگری در انتخاب رشته های دانشگاه پردیس کیش بی تاثیر است و سهمیه ای لحاظ نخواهد شد. در درجه اول رتبه کشوری شما مورد اهمیت است و مبنای سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و سپس تراز اکتسابی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از اعلام نتایج کنکور تجربی، در صورتی که رتبه لازم را برای ثبت نام در پزشکی پردیس کیش کسب کردید، می توانید به صورت همزمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته پزشکی این دانشگاه را انتخاب نمایید

ثبت نام در این دانشگاه در دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلب در زمان معین شده می بایست به همراه مدارکی که برای ثبت نام لازم است به سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند. شهریه دانشگاه پردیس خودگردان کیش برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود 16 الی 18 میلیون تومان برای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است.

اسامی رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی که با آزمون در دانشگاه پردیس خود گردان کیش ارائه می شوند عبارتند از

پزشکی

دندانپزشکی

داروسازی

پرستاری

بینایی سنجی

شنوایی شناسی

دامپزشکی

رادیولوژی

اتاق عمل

علوم آزمایشگاهی

مامایی

هوشبری

فیزیوتراپی

   

 

 

ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون 1401

تا این بخش از مقاله آموختید که تنها تعداد محدودی از رشته ها مانند دندانپزشکی و پزشکی کیش با آزمون هستند و اکثر رشته های ارائه شده در این دانشگاه به صورت بدون کنکور هستند که شرایط پذیرش تحصیلی آسانی نیز دارند. در ادامه مقاله لیستی از این رشته ها آورده خواهد شد. برای ورود به این رشته ها، نیازمند شرکت در کنکور سراسری نخواهید بود و می توانید بر اساس سوابق تحصیلی و معدلتان گزینش شده و پذیرش خود را دریافت نمایید. نکته مهم و مثبت تحصیل در دانشگاه پردیس خود گردان کیش، عدم وجود شرط تجانس رشته است. نبود شرط تجانس رشته به این معنی است که شما با داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هر رشته ای (نه تنها تجربی) می توانید رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه انتخاب کنید و مشغول به تحصیل گردید

فراموش نکنید که ثبت نام پزشکی پردیس کیش بدون آزمون ممکن نیست و لازم است که در کنکور سراسری تجربی شرکت کنید.

اسامی این رشته ها به شرح زیر هستند:

کارشناسی پیوسته حقوق

کارشناسی پیوسته حسابداری

کارشناسی پیوسته هتلداری

کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر

کارشناسی نا پیوسته حسابداری

کارشناسی نا پیوسته مهندسی تکنولوژی برق قدرت

کارشناسی نا پیوسته معماری

کارشناسی نا پیوسته مهندسی اجرایی عمران

کاردانی نا پیوسته حسابداری

برای ثبت نام در دوره کارشناسی پیوسته و کاردانی نا پیوسته دانشگاه پردیس خودگردان کیش حتما باید مدرک دیپلم نظام قدیم به همراه مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام جدید رشته های نظری و فنی حرفه ای را داشته باشید و شرایط ثبت نام برای دوره کارشناسی نا پیوسته دانشگاه بین المللی کیش، ارائه مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم است. 

شرایط تحصیل پزشکی پردیس کیش بدون آزمون

همانطور که گفته شد تمامی دانشگاه های سرتاسر ایران مجاز به پذیرش دانشجو در رشته پزشکی بدون کنکور نمی باشند. اگر داوطلبی متقاضی تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در دانشگاه پردیس خودگردان کیش باشد، باید یک مقطع تحصیلی کامل را در خارج از کشور ایران بگذراند. از آن جایی که رشته پزشکی در کشور ایران پذیرش بدون کنکور ندارد، داوطلبان فقط در صورتی می توانند بدون کنکور در ایران تحصیل کنند که در از سایر کشور ها انتقالی گرفته و برای ادامه تحصیل وارد دانشگاه پردیس خود گردان کیش شوند.

لازم به ذکر است که امکان انتقالی از هر دانشگاهی وجود ندارد و تنها می توان از دانشگاه هایی که مدارک معتبر و مورد قبول وزارت بهداشت ایران را ارائه می دهند، انتقالی بگیرید. پس از دریافت انتقالی باید واحد های پاس شده را در دانشگاه پردیس خود گردان کیش تطبیق دهید. داوطلبان توجه داشته باشند که باید دیپلم علوم تجربی یا ریاضی داشته و معدل بالاتر از 16 دیپلم و معدل بالاتر از 17 پیش دانشگاهی داشته باشند. 

مزیت های دانشگاه پردیس خودگردان کیش

در این قسمت از مقاله به بررسی مزایای تحصیل در دانشگاه پردیس کیش می پردازیم. این مزایا عبارتند از:

  • اگر شما داوطلب کنکور سراسری باشید و دو بار در کنکور سراسری به صورت روزانه قبول شده باشید و در دانشگاه شرکت نکرده باشید، از کنکور سراسری محروم خواهید شد و دیگر نمی توانید در کنکور سراسری شرکت کنید. ولی این مورد در رابطه با دانشگاه پردیس خودگردان چنین نیست. داوطلبی که در پردیس خودگردان قبول شده باشد، چه در دانشگاه ثبت نام کند و چه ثبت نام نکند، می تواند دوباره در کنکور سراسری شرکت کند و از ثبت نام مجدد در کنکور سراسری محروم نخواهد شد.
  •  اگر دانشجویی که در دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل است، بخواهد در کنکور سراسری شرکت کند می بایست تا اواخر بهمن ماه از دانشگاه خود انصراف دهد تا بتواند در کنکور سراسری شرکت کند. علاوه بر این انصراف اجباری، حق انتخاب رشته روزانه کنکور سال بعد را نیز ندارد. اما دانشجویان دانشگاه پردیس خودگردان با محدودیت هایی این چنینی مواجه نیستند و می توانند بدون انصراف از دانشگاه در حال تحصیل خود، در کنکور شرکت کرده و شانس خود را امتحان کنند. در این حالت می توانند پس از قبولی در رشته مورد نظر خود، از دانشگاه انصراف دهند.

 

اخبار مرتبط با پزشکی پردیس کیش

  • زهرا حسین زاده، رییس اداره کنسولی دانشجویان بین المللی جزیره کیش، اظهار داشت: دانشجویانی که از ابتدا تا کنون در دانشگاه های جزیره کیش پذیرفته شده اند متعلق به بیش از ۱۰ ملیت دنیا از جمله هند، عراق، پاکستان، نیجریه، غنا، سیرالئون، بحرین، لبنان، افغانستان، اندونزی و سوریه هستند که در رشته های مختلف پزشکی، مهندسی، معماری و آی آتی در حال تحصیل هستند. وی اضافه کرد: هم اکنون عمده این دانشجویان با فراوانی ۲۰۰ نفر در رشته های پزشکی در پردیس کیش دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند و بقیه در پردیس های کیش دانشگاه تهران، صنعتی شریف و جامع علمی کاردبردی تحصیلات خود را دامه می دهند.
  • علی خضریان،سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، با تاکید بر اهمیت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی براساس قانون، گفت: کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در راستای وظیفه قانونی خود، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی را تا اطمینان از حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی نحوه و شرایط ثبت نام پزشکی پردیس کیش پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید امکان ثبت نام بدون آزمون چزشکی در دانشگاه پردیس خود گردان وجود ندارد و تنها در یک شرایط که آن دریافت انتقالی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت است، این امکان وجود دارد. با مطالعه دقیق این مقاله می توانید نحوه دقیق دریافت این انتقالی و جزدیات آن را مطالعه نمایید. علاوه بر آن شرایط ثبت نام در این دانشگاه ها نیز گفته شد. داوطلبان گرامی می توانند پس از مطالعه دقیق این مقاله، در صورتی که با اشکال و یا سوالی مواجه شدند، با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس بگیرند و جویای پاسخ آن سوال باشند. علاوه بر تماس، همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

 

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله کلیک کنید.

منبع: ثبت نام پزشکی پردیس کیش

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

رشته های فنی و حرفه ای دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. خوشبختانه تنوع رشته نیز در کلیه گرایش های فنی و حرفه‌ای بالا است و هر شخصی می تواند طبق علاقه خود رشته ای را انتخاب نماید. برخی از این رشته ها طرفداران بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارند که همین امر سبب شده است تا پذیرش در دانشگاه های این رشته کمی سخت تر شود. در واقع، افراد می توانند بدون شرکت در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در سایر رشته ها ثبت نام نمایند؛ اما، برای ثبت نام در این رشته ها باید در کنکور شرکت کنند. افراد علاقه مند به فنی و حرفه ای، برای انتخاب هر یک از رشته ها ابتدا باید با لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای آشنا شده و سپس یکی از آن ها را انتخاب نمایند

اگر که شما هم به رشته های فنی و حرفه ای علاقه دارید و می خواهید به طور کامل با لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه مقاله تمامی رشته های فنی و حرفه ای را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد

معرفی لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای

همان طور که بیان شد، تعداد رشته های فنی و حرفه ای بسیار زیاد می باشد که تمامی داوطلبان می توانند طبق علاقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند. در واقع، این افراد هر ساله می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته های مقطع کاردانی اقدام نمایند. این افراد، می توانند هم از طریق کنکور و هم از طریق سوابق تحصیلی در دانشگاه و در این رشته ها ثبت نام نمایند. البته، لازم به ذکر است تا بدانید که پذیرش در رشته های پر طرفدار فنی و حرفه ای، فقط از طریق کنکور می باشد. هر ساله، تمامی لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای توسط سازمان سنجش در دفترچه فنی و حرفه ای بیان می شوند

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای بدون آزمون

برخی از رشته هایی که برای ثبت نام در دانشگاه های مختلف نیازی به شرکت در کنکور نمی باشد، شامل موارد زیر می باشند

الکترونیک

صنایع شیمیایی

طراحی و دوخت

هتلداری و گردشگری

ساخت و تولید

صنایع نساجی

گرافیک

حمل و نقل

صنایع فلزی

متالورژی

هنرهای تجسمی – نقاشی

مکاترونیک

تاسیسات مکانیکی

سرامیک

امور دامی

پویانمایی

صنایع چوب و مبلمان

معدن

امور زراعی و باغی

معماری داخلی

چاپ

علوم دریایی

ماشین های کشاورزی

صنایع دستی

عمران

امور اداری 

صنایع غذایی

انرژی تجدید پذیر خورشیدی

معماری

تربیت کودک و مدیریت خانواده

موسیقی

 

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای با آزمون

افراد اگر که به رشته های ذکر شده در قسمت قبل علاقه ندارد و می خواهند در رشته های دیگر درس بخوانند، برای ثبت نام در دانشگاه ها باید در کنکور شرکت نموده و درصد و تراز قبولی را کسب نمایند. زیرا، این برخی از رشته ها طرفداران بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارند و برای پذیرش دانشگاه ها قبولی در کنکور را معیار قرار داده اند. برخی از مهم ترنی و پرطرفدار ترین رشته های فنی و حرفه ای با آزمون، شامل موارد زیر می باشند

  • الکترونیک عمومی
  • الکترونیک رادیو و تلویزیون
  • (ICT) ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی آزمایشگاه تشخیص پزشکی
  • نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی
  • سخت افزار کامپیوتر
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • نقشه کشی عمومی
  • نقشه کشی و طراحی صنعتی
  • مکانیک خودرو
  • مکانیک صنایع – ماشین آلات صنایع
  • علمی – کاربردی تعمیر و نگهداری خودرو
  • تأسیسات – حرارت مرکزی و تهویه مطبوع
  • صنایع چوب و کاغذ سازه های چوبی
  • ساختمان کارهای عمومی ساختمان
  • نقشه کشی معماری معماری
  • صنایع شیمیایی
  • شیمی آزمایشگاهی (گرایش آرایشی بهداشتی)
  • شیمی آزمایشگاهی (گرایش صنعتی)
  • الکترونیک و مخابرات دریایی
  • مکانیک موتورهای دریایی
  • علمی – کاربردی طراحی و ساخت طلا و جواهر
  • تکثیر و پرورش آبزیان (گرایش آبزیان آب شیرین)
  • امور زراعی و باغی تکنولوژی تولیدات زراعی
  • علمی – کاربردی تولید و پرورش سبزی و صیفی
  • گرافیک 
  • تعمیر و نگهداری ماشین های الکتریکی
  • خدمات پس از فروش خودرو
  • کنترل کیفیت خودرو
  • جوشکاری
  • حرارت مرکزی و تهویه مطبوع
  • ریخته گری
  • تبلیغات 
  • فتوگرافیک عکاسی
  • نقاشی
  • گیاه پزشکی
  • مکانیزاسیون کشاورزی
  • هتلداری
  • حسابداری گرایش مالیاتی
  • حسابداری گرایش دولتی 
  • حسابداری گرایش حسابرسی

 

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

افرادی که می خواهند در رشته های کاردانی فنی و حرفه ای ثبت نام کنند، باید با شرایط، زمان و نحوه ثبت نام نیز به خوبی آشنا شوند. تمامی این اطلاعات هر ساله توسط سازمان سنجش در دفترچه مربوطه بیان شده و منتشر می شود. لذا، افراد برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر باید دفترچه مربوطه را دانلود نمایند. البته، لازم به ذکر است تا بدانید که بهتر است تا علاوه بر دفترچه سال تحصیلی 1401-1402، دفترچه سال های گذشته را نیز مورد مطالعه قرار دهید. لازم به ذکر است تا بدانید که دفترچه سال تحصیلی 1401-1402 هنوز توسط سازمان سنجش منتشر نشده است. به محض این که دفترچه از سمت سازمان سنجش منتشر شود، مقاله بر روز شده و لینک دانلود آن در جدول قرار داده خواهد شد. برای دانلود این دفترچه ها، در ادامه با ما همراه باشید

 

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای – نیمسال اول 1400

 دانلود دفترچه

دانلود لیست رشته محل های کاردانی فنی و حرفه ای – نیمسال دوم 1400

 دانلود دفترچه

  

مشاوره انتخاب رشته های فنی و حرفه ای

تمامی افراد اعم از مرد و زن، بهتر است که در زمان انتخاب رشته، از مشاور کمک بگیرند. اما، آن مشاور، باید تمامی ویژگی های یک مشاور خوب را دارا بوده و با تجربه باشد. برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی بدون پس و جو به سراغ برخی از مراکز مشاوره می روند و بدون جمع آوری اطلاعات و آشنایی با آن ها، از آن ها مشاوره می گیرند. در این هنگام، ممکن است که در آینده و در انتخاب رشته با شکست رو به رو شوند. اما، اگر مشاور با دانش، مهارت و تجربه باشد، می تواند آینده آن ها را دگرگون کرده و سبب موفقیت روز افزون آن ها شود. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه، می توانند افراد را در این زمینه یاری برسانند

جدیدترین اخبار پیرامون رشته های فنی و حرفه ای

مدیر کل دفتر آموزش‌ های فنی حرفه‌ ای منصوب شد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حکمی، عباس بیات را به سمت «مدیر کل دفتر آموزش‌ های فنی حرفه‌ ای و کار دانش» منصوب کرد.

اشتغال ۹۰ درصدی فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای در برخی رشته ها

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ ای گفت: در برخی رشته‌ها بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان جذب بازار کار می‌ شوند.

تعریف رشته‌ های دانشگاه فنی و حرفه‌ ای با توجه به نیاز بازار

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ ای با تاکید بر این که همکاری بین دانشگاه و صنعت هماهنگ باشد، گفت: حرفه‌ های مورد نیاز بازار کار، به عنوان رشته‌ های دانشگاهی تعریف شود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان با تمامی لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای به طور کامل و مفصل آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر به رشته هایی علاقه دارید که طرفداران بیشتری دارند و برای پذیرش نیازمند قبولی در کنکور هستند، باید تلاشتان را از همین امروز افزایش دهید. اما، نگران نباشید، زیرا می توانید با تاش و کمک مشاوران در کنکور بهترین نمره قبولی را کسب نمایید. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا به کمکی احتیاج دارید، با ما تماس گرفته و یا برای ما کامنت بگذارید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده و سوالات شما را رفع کرده و شما عزیزان را یاری خواهند کرد

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

 

منبع: لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

اطلاع از رشته های هنری پولساز در ایران یکی از مهم ترین موارد برای متقاضیان شرکت در آزمون این رشته می باشید؛ چرا که این انتخاب تاثیر بسیاری در آینده شغلی، شخصی، رفاهی و … آن ها دارد. این انتخاب برای اینکه به بهترین صورت ممکن باشد، نیاز دارد تا آگاهانه باشد. یعنی داوطلب باید با رشته های موجود و بازار کار آن رشته ها آشنا باشد و علایق و استعداد خود را بشناسد تا بتواند بهترین گزینه ممکن را انتخاب نماید. در این مقاله در رابطه با رشته هنر و نیز رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان صحبت خواهیم کرد.

آگاهی از رشته های هنری پولساز در ایران سبب می شود که شخص با بازار کار رشته های مختلف آشنا شود و اگر که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد با معرفی رشته های پر درآمد هنر در جهان می تواند بهترین تصمیم را بگیرد. اگر شما از جمله علاقمندان به رشته هنر هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

موقعیت شغلی در رشته های هنری پولساز

یکی از مهمترین ملاک های موفقیت در رشته هنر، میزان خلاقیت، استعداد و نوآوری فرد است. این نکته به قدری حائر اهمیت است که با رعایت نکردن آن نه تنها موفقیت از آن شما نخواهد بود، بلکه رشته هایی که به عنوان پولساز ترین رشته های هنر معرفی شده اند نیز اهمیت نخواهند داشت. چرا که در نهایت این ذوق و خلاقیت هنرمند است که منجر به پولسازی می شود.

شما با داشتن بالا ترین مدرک تحصیلی در رشته هنر تبدیل به هنرمندی ثروتمند نخواهید شد، پس تمرکز بر روی آینده شغلی خود را جدی بگیرید و سعی کنید تا تمامی مهارت هایی را که می توانند در موفقیت شما نقش داشته باشند، فرا گیرید. فراموش نکنید که دیگر مانند گذشته، داشتن مدرک تحصیلی بالا منجر به استخدام در شرکت های بزرگ نمی شود و شما نیازمند مهارت، تجربه، خلاقیت و نو آوری خواهید بود

 

 

رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان

تا این قسمت از مقاله آموختید که علاوه بر مدرک دانشگاهی و قبولی در کنکور هنر نیازمند تلاش و کوشش بسیار برای نوآوری و خلاقیت در حیطه کاری خود هستید و به تنهایی نمی توانید به داشتن مدرک دانشگاهی تکیه کنید. بنابراین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. در ادامه به بررسی حیطه کاری هر یک از رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان خواهیم پرداخت.

ارتباط تصویری (گرافیک):

رشته گرافیک یا ارتباط تصویری یک زبان بصری است. برای موفقیت در این رشته باید بتوانید از خطوط، منحنی ها و نمادها به همراه رنگ ها استفاده کنید تا آنچه را که در ذهن دارید به مخاطب منتقل کند. این رشته یکی از بهترین رشته ها می باشد، چرا که فارغ التحصیلان این رشته می توانند فرصت های شغلی زیادی را داشته باشند و هم به صورت پروژه ای و هم تمام وقت با شرکت های مختلف همکاری نمایند.

طراحی جلد کتاب های مختلف، صفحه آرایی برای مجلات و یا روزنامه ها و نیز ساخت لوگو از جمله وظایف یک طراح گرافیک است. اگر متقاضی رشته گرافیک هستید باید بدانید که در مقطع کارشناسی این رشته دارای گرایش‌های پوستر و نشانه، تصویر سازی، چاپ و دسته‌ بندی، گرافیک تزئینی و محیطی است که می بایست یکی از این گرایش ها را انتخاب نمایید. علاقه مندان به رشته گرافیک برای موفقیت در این رشته باید ویژگی هایی مانند داشتن نگاهی هنرمندانه به محیط اطراف و علاقه واقعی به این رشته باشند. لازم است بدانید که دانشجویان این رشته برای ادامه تحصیل باید قبل از ورود به رشته دانشگاهی تا حدودی با طراحی ابتدایی آشنا باشند.

 

طراح پارچه:

رشته طراحی پارچه لباس که به عنوان رشته طراحی مد نیز در موسسه های غیر آکادمیک شناخته می شود، شامل طراحی پایه و طراحی فیگور و طراحی لباس مختلف روی کاغذ می باشد. اگر مایل به شرکت در این دوره هستید، می بایست علاوه بر رنگ و قلم مو و مقوا، انواع پارچه و چرخ خیاطی را نیز تهیه کنید که ممکن است تا حدودی برای هنرجو گران باشد ولی ضروری است. داشتن مهارت های قوی در دوخت و طراحی الگو برای دانش آموزان این رشته ضروری است.

با داشتن توانایی بالا در طراحی، الگو و دوخت دانش جو، می تواند درآمد خوبی را کسب کند. رشته طراحی لباس یکی از رشته های کاربردی است و هدف آن تربیت افرادی است که بتوانند نیازهای طراحی لباس، الگو، برش و … را در این زمینه برطرف کنند.

نقاشی:

یکی از رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان نقاشی است. نقاشی اساس همه هنرهای تجسمی است. این رشته سبک های مختلفی مانند رئالیسم، سورئال و کوبیسم و … دارد و دانشجویان علاقمند به تحصیل در این رشته باید علاوه بر دانستن ​​تاریخچه نقاشی در ایران و جهان با انواع این سبک ها نیز آشنا باشند. در طول تحصیل با مباحثی چون فلسفه نقاشی، روانشناسی رنگ، فیزیک نور، عکاسی، طراحی آشنا خواهند شد. برای اینکه بتوانید در این رشته به درآمدی مناسب برسید بهترین راه، تدریس در مراکز هنری و دانشگاه ها است.

همچنین نقاش ها می توانند علاوه بر نقاشی و تدریس در مراکز آموزش عالی یا آموزشگاه های آزاد، در مطبوعات و نشریات، رادیو، مراکز فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز شهرداری فعالیت کند

توجه داشته باشید که رشته نقاشی، رشته ای نیمه متمرکز بوده و پذیرش آن نیز به صورت نیمه متمرکز می باشد. منظور از نیمه متمرکز بودن رشته نقاشی این است که تنها قبولی در کنکور ملاک نمی باشد تا بتوانید وارد دانشگاه شوید. پیش از ورود شما به دانشگاه، برای سنجیدن سطح شما، آزمونی گرفته خواهد شد. پس توجه داشته باشید که در رشته نقاشی استعداد حرف اول و آخر را می‌زند. رشته نقاشی دارای دو گرایش می باشد و داوطلبان می توانند هر کدام از این گرایش ها را که بیشتر علاقمندند، انتخاب نمایند. این گرایش ها عبارتند از: گرایش‌های نقاشی عمومی و نقاشی دیواری که اتفاقا بازار کار خوبی نیز دارند. اگر شما متقاضی تحصیل در رشته هنر هستید، خوب است بدانید که باید 160 واحد درسی را در مقطع کارشناسی رشته هنر با موفقیت قبول شوید.

عکاسی:

رشته عکاسی یکی دیگر از رشته های پردرآمد هنر است که اکثر داوطلبان کنکوری آن را انتخاب می‌کنند. این رشته بازار کار و درآمد مناسبی دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته به راحتی در هر صنعتی می‌توانند مشغول به کار شوند. این رشته در مقطع کارشناسی هیچ گرایشی ندارد و داوطلبان با توجه به سرفصل‌های این رشته باید برخی از دروس را به صورت عملی سپری کنند. در طی دوره عکاسی، آموزش عکاسی در محیط ها و نورهای مختلف پرداخته می شود. یکی از الزامات این رشته کار با تجهیزات آتلیه، کار با دوربین های مختلف، ویرایش عکس، ظاهر عکس و شود است که البته آموزش داده می شود و نیازمند فراگیری کامل است.

این رشته به دلیل خرید دوربین ها و لنزهای مختلف، چاپ و ظاهر عکس های میدانی بسیار گران است و اگر آتلیه و عکاسی صنعتی برای شما جذابیت داشته باشد می تواند تا حدودی برای دانشجویان سودآور باشد.

زمینه های حرفه ای عکاسی عبارتند از: عکاسی خبری و مستند برای مطبوعات، روابط عمومی سازمان ها، جشنواره ها و مناسبت های مشابه، عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی برای آژانس های تبلیغاتی و به طور کلی تبلیغات، عکاسی از مراسم مختلف، عکاسی از زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی، عکاسی مدیریتی از آزمایشگاه و پذیرش و انجام وظایف مختلف عکاسی حرفه ای، آموزش عکاسی در هنرستان ها و هنرستان ها و آموزشگاه ها و کلاس های آزاد هنری، مدیر آرشیو عکاسی در ناشران و مطبوعات بزرگ، تصویرسازی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان.

سینما:

یکی از رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان، رشته سینما می باشد. این رشته در زیرگروه 4 کنکور هنر قرار دارد و در میان متقاضیان رشته هنر بسیار محبوب است. داوطلبانی که تمایل دارند به سراغ این رشته دانشگاهی بروند باید از میان 4 گرایش این رشته که عبارتند از تدوین، فیلمنامه‌ نویسی، کارگردانی و فیلمبرداری یکی را به دلخواه و علاقه خود انتخاب نمایند.

این رشته همچنین بازار کار مناسبی نیز دارد که درآمد قابل توجهی را از آن شخص داوطلب می کند. البته که این رشته نیز مانند سایر رشته های هنر نیازمند استعداد، مهارت و علاقه شخصی است تا بتواند به بهترین نحو معنایی را که در ذهن مخاطب است، به تصویر بکشد و احساس مخاطب را بر انگیزد. از جمله زمینه های شغلی که داوطلبان رشته سینما می توانند داشته باشند می توان به: نویسنده فیلمنامه و برنامه‌های تلویزیون، طراحی گریم، تولید برنامه‌های تلویزیون و سینما، کارگردانی، طراحی صحنه، دستیار کارگردان و … اشاره کرد.

 

طراحی صنعتی:

از دیگر رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان، می توان به رشته طراحی صنعتی اشاره کرد. این رشته ترکیبی است از هنر، علم، صنعت و تجارت. این رشته جزو رشته های هنری پولساز در ایران محسوب می‌ شود که کسب و کارهای خصوصی اهمیت زیادی به این رشته می‌ دهند. در این رشته سعی می شود تا اشیا و ابزار هایی تولید شود که برای مخاطبان جذاب و راحت باشد و محیط اطراف آن ها را زیباتر کند. افرادی که از این رشته فارغ‌ التحصیل می‌ شوند باید تسلط کافی به نرم‌ افزار های طراحی داشته باشند و هر چه سریع تر در پی یادگیری دقیق آن ها باشند.

اگر شما از جمله کسانی هستید که ترجیح می‌ دهند از طراحی کسب و کارهای خارجی استفاده کنند، لازم است بگوییم که در مسیر اشتباهی قرار دارید و ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوید. کسب و کارهایی که از طراحی صنعتی خاصی برای خود استفاده می‌کنند از نظر مشتریان کسب و کار بهتری هستند. رشته طراحی صنعتی دارای گرایش‌های مختلفی مانند گرایش محصول، طراحی دکوراسیون، طراحی محیطی، طراحی خودرو، طراحی بسته‌ بندی و طراحی اصلاحی است. اگر بخواهیم رشته های هنری پولساز در ایران را دسته‌ بندی کنیم و به آن‌ ها اولویت بدهیم، بدون شک رشته طراحی صنعتی بین 3 رشته پر درآمد قرار دارد.

 

تخیل و خلاقیت بالا، صبر و حوصله بالا، گشاده رویی، تیز بینی و حس پوپولیستی از جمله ضروریاتی است که یک طراح باید در کنار داشتن دانش کافی در زمینه هنر و ریاضیات و همچنین شناخت مواد مختلف مانند پلاستیک داشته باشد. علاوه بر آن طراح صنعتی باید در رابطه با فلزات، شیشه، چوب، سرامیک و انواع مواد مورد نیاز در حوزه های مختلف صنعت، اطلاعات کافی داشته باشد، زیرا این اطلاعات می تواند در بهبود شرایط و محصولات و موفقیت یک طراح صنعتی در زمینه کاری خود نقش داشته باشد.

بازیگری:

رشته بازیگری نیز از جمله رشته های هنری پولساز در ایران است که متقاضیان می توانند تحصیلات مرتبط را در دانشگاه به دست آورند و یا اینکه دوره های مختلف بازیگری را سپری کنند. یکی از مهمترین ویژگی های یک بازیگر خوب، انسان شناسی و شناخت خوب مردم و جامعه آن ها است. علاوه بر آن یک بازیگر باید هوش خوب، سرعت یادگیری کافی، استعداد، ذوق و علاقه نیز داشته باشد.

توانایی انجام کار گروهی خوب، استقامت، انرژی بالا، قدرت و آمادگی جسمانی کافی و نیز توانایی سازگاری سریع با شرایط مختلف که ممکن است در حیطه کاری وی اتفاق بیافتد و نیز نظم و انضباط و تلاش بسیار و توانایی شنیدن انتقاد از جمله ویژگی های مهم یک بازیگر خوب است. در طول این شغل ممکن است سفرهای کاری طولانی مدت و دوری از خانه و خانواده را تجربه کنید که همین مورد یکی از مسائل مهمی است که علاقه مندان به این شغل و رشته باید به آن توجه کنند.

درآمد بازیگران فیلم ها و نمایش های مختلف بسیار متفاوت است و کاملا بستگی به استعداد و توانایی های فرد دارد. ممکن است بازیگران تا یک مدت مشخص درآمد بسیار بالایی داشته باشند و بعد از یک مدت نتوانند نصف همان درآمد را نیز داشته باشند. بنابراین این رشته در کنار اینکه رشته پردرآمدی است، مشکلات فراوانی نیز دارد.

شغل مناسب برای علاقمندان هنر و طراحی

در این بخش از مقاله به بررسی زمینه های شغلی و کسب و کار هایی می پردازیم که از جمله رشته های هنری پولساز در ایران می باشند. خوب است که با داشتن اطلاعات صحیح دست به انتخاب رشته و شغل آینده خود بزنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

انیماتور:

انیماتور ها کاراکتر ها، اشیا و محیط‌ ها را برای برنامه‌ های مختلفی مانند ایجاد بازی‌ های ویدیویی و گرافیک‌ های حرکتی برای تلویزیون و فیلم، توسعه می‌ دهند. با داشتن مدرک لیسانس در گرافیک کامپیوتری و یا مطالعات چند رسانه ای، و همچنین مهارت های طراحی ۲ بعدی و ۳ بعدی و انیمیشن، می توان شما را انیماتور نامید و نیز می توانید در این حوزه شغلی شروع به فعالیت نمایید.

معلم هنر:

اگر از تدریس و الهام بخشی به دیگران لذت می برید، این شغل مخصوص شما است. شما می توانید با شکوفا کردن استعداد و هنر دانش آموزان خود و نیز آزاد کردن تخیل آن ها در داشتن جامعه ای خلاق گام های بزرگی بردارید. به عنوان یک معلم هنر، باید هر روز این فرصت را برای دانش آموزان خود ایجاد کنید که به کشف استعداد های خود بپردازند. برای تدریس در این رشته باید دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته های هنری باشید. پس از آن می توانید در این حوزه شغلی فعالیت نمایید.

طراح کیک و شیرینی:

کیک و شیرینی پزی دیگر فقط مخصوص سر آشپز ها در قنادی ها نیست. افراد زیادی هستند که با طراحی کیک و شیرینی های خاص، هزینه های هنگفتی را دریافت می کنند. به این شغل به عنوان یکی از رشته های هنری پولساز در ایران می توان نگاه کرد. خلاقیت در این رشته نا محدود است و رقابت بسیاری نیز در طراحی کیک و کیک بین تولید کنندگان وجود دارد. علاوه بر داشتن طعم ماندگار، باید توانایی ساخت کیکی حرفه ای با طراحی منحصر به فرد را نیز داشته باشید. علاوه بر طراحی محصولات روزمره، طراحی کیک، شیرینی و حتی ساندویچ برای جشن ها و مراسم بزرگ یکی از مهمترین وظایف یک طراح کیک و شیرینی است. شرکت در کلاس های آشپزی و شیرینی پزی و داشتن مدرک معتبر در این زمینه، راه پیشرفت در این رشته است.

طراح مد:

دنیای ما پر از لباس است. لباس شب، لباس ورزشی، لباس خواب، لباس کار; همه این لباس ها باید طراحی شوند. کیف‌های دستی، کفش‌ها و اکسسوری‌های روزمره جدید را به کیف‌های قدیمی اضافه کنید تا ببینید «طراحی مد» چه بازار بزرگ، داغ و پر سودی دارد.یک طراح مد با در نظر گرفتن عملکرد، راحتی و سبک طراحی می کند. داشتن مدرک طراحی مد یا گذراندن دوره معتبر در این زمینه الزامی است. در عین حال، شما باید از آخرین روندهای بازار مد آگاه باشید و درک دقیقی از جزئیات، استانداردها و مواد تولید لباس داشته باشید.

طراح گرافیک:

طراحان گرافیک برای مشاهده و ویرایش تصاویر با استفاده از نرم افزار های گرافیکی حرفه ای مانند Photoshop و InDesign کار می کنند، پس طراح گرافیک نیازمند آن است که کار با این نرم افزار ها را به درستی یاد بگیرد. طراحان گرافیک هویت بصری شرکت ها را ایجاد می کنند و بر اساس آن محتوای بصری و گرافیکی مناسب شرکت های دیگر را تولید می کنند. اکثر طراحان گرافیک فارغ التحصیل این رشته هنری از دانشکده های هنر سرتاسر کشور هستند. ولی اگر که مدرک دانشگاهی مرتبط در این زمینه نیز ندارید، نگران نباشید. می‌توانید با گذراندن دوره‌ های حرفه‌ ای طراحی و تسلط بر نرم‌ افزار های طراحی و آموزش، یک طراح گرافیک شوید.

 

تصویرسازی و تصویرسازی فنی:

تصویرگران هر روز می نویسند و چیزهای مختلفی را طراحی می کنند به عنوان نمونه می توان نمونه های اولیه و استوری بورد، لوگوها و نمادها را بیان کرد. تصویرگران فنی که به عنوان تصویرگر های علمی نیز شناخته می شوند، با توجه به توضیحات محصول برای تجسم محصول مورد نظر کارفرما استفاده می کنند. تصویرگران در ترسیم نمودار ها و شماتیک هایی که اغلب در کتاب های درسی فنی، کتاب های درسی و دستورالعمل های محصول منتشر می شوند، تخصص دارند. هم اکنون شما نیاز دارید تصویر سازی را با تمرکز بر تصویر سازی مطالعه کنید.

 

 

 

طراحی صنعتی:

برای طراحی اشیای مختلف از مسواک و لوازم خانگی گرفته تا اتومبیل نیازمند طراح صنعتی خواهیم بود. این وظیفه به عهده شماست که بفهمید آن اشیا چیست و چگونه باید به آن برسید.

طراحی صنعتی یکی از اصلی ترین رشته های دانشگاهی در رشته هنر است و بسیاری از دانشجویان هنرستان آرزوی تحصیل در این رشته را در دانشگاه دارند. این اثر هنری بازار کار جذاب و پر درآمدی نیز دارد.علاوه بر دانشگاه شما باید در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کنید تا در این رشته حرفه ای شوید و درآمد مناسبی داشته باشید.

 

آرایشگر و میکاپ آرتیست:

اگر که شما زا عاشقان گریم و لوازم آرایشی هستید، این رشته مخصوص شماست. در این زمینه، وظیفه شما این است که چهره مردم را متناسب با نقشی که دارند به بهترین نحو جلوه دهید. چه در صحنه فیلمبرداری، چه مدلینگ یا شرکت در مهمانی ها و عروسی ها افراد مختلفی به شما مراجعه خواهند کرد.

گریم در معتبرترین آموزشگاه های سینمایی تدریس می شود و می توانید مدرک معتبری از آموزشگاه ها دریافت کنید. اگر شما هم آرایشگر هستید می توانید در دوره های تخصصی گریم شرکت کنید. فراموش نکنید که این شاخه، یکی از رشته های پولساز در ایران است که نمی توان حداکثری را برای آن مشخص کرد.

 

طراح گرافیک متحرک:

در طراحی گرافیک متحرک می بایست با طراحی موشن گرافیک یعنی قرار دادن تصاویر گرافیکی در پس زمینه زنده و اکشن و همچنین کار با انیمیشن و جلوه های ویژه، طرح های گرافیکی متحرک ساخت. طراحان گرافیک حرکتی را نباید با انیماتورها اشتباه گرفت.

طراحان موشن گرافیک برای قرار دادن تصاویر گرافیکی در پس زمینه زنده و اکشن و همچنین کار با انیمیشن و جلوه های ویژه کار می کنند. فارغ التحصیلان رشته گرافیک کامپیوتری و فیلم در این زمینه موفق خواهند شد. شما می توانید در هنرستان های رایگان در این زمینه مهارت کسب کنید و البته باید به نرم افزارهای گرافیکی حرفه ای مانند افتر افکت نیز تسلط کامل داشته باشید تا بتوانید در این شغل مشغول به فعالیت شوید.

  

معرفی رشته های هنری پردرآمد در کانادا

مجموعه رشته های هنری پر درآمد در کشور کانادا را می توان در ۳ دسته بندی مختلف که شامل: هنرهای تجسمی اعم از نقاشی و طراحی و… هنرهای نمایشی اعم از رقص و تئاتر و… هنرهای صناعی اعم از سینما و موسیقی و… است، قرار داد. توجه کنید که همه این رشته ها پر درآمد نیستند و فقط تعدادی آینده شغلی بهتری دارند که به تبع آن افراد زیادی تمایل به تحصیل در این رشته های هنری دارند و رقابت در آن ها بسیار است.

اگر که قصد مهاجرت به کانادا و نیز فعالیت در حیطه شغلی هنری دارید، این رشته های پر درآمد بهترین گزینه برای شما خواهند بود: طراحان مد با درآمد سالانه ۸۰ تا ۱۴۰ هزار دلار کانادا، موسیقی و آهنگسازی با درآمد سالانه ۴۵ تا ۸۰ هزار دلار کانادا، طراحان گرافیک با درآمد سالانه ۳۵ تا ۱۲۰ هزار دلار کانادا، مربیان رقص با درآمد سالانه در حدود ۱۲۰ هزار دلار، تئاتر با درآمد سالانه ۳۰ تا ۷۰ هزار دلار، هنرمندان چند رسانه ای با درآمد سالیانه ۷۰ تا ۱۴۰ هزار دلار کانادا و… از بهترین گزینه ها برای شما می باشند.

بهترین گرایش های رشته هنر برای اپلای در خارج از ایران:

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های هنری را در خارج از کشور دارید، بهتر است تا با بهترین گرایش ها برای اپلای آشنا شوید تا بتوانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید. در لیست زیر به میزان درآمد و چشم ‌اندازهای شغلی پردرآمدترین مشاغل هنر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 

گرایش

میزان درآمد

رشد شغلی پیش بینی شده

فرصت شغلی پیش بینی شده

طراحی گرافیک

۷۰۲۰۴ $

۸.۲۸ %

۶۰۸۰۰۰

هنرهای دیجیتال

۶۴۱۷۰ $

۵.۵ %

۷۴۲۹۰۰

موسیقی

۶۰۳۲۰ $

۷.۰۵ %

۱۲۷۹۳۰۰

گیم و طراحی رسانه های تعاملی

۶۹۰۹۰ $

۹.۹ %

۳۴۰۰۰۰

فیلمبرداری و تولید فیلم یا ویدئو

۶۴۷۱۵ $

۱۱.۶۸ %

۳۵۴۵۰۰

هنر و مطالعات هنر

۴۹۵۸۰ $

۵.۲۰ %

۱۴۱۱۳۰۰

انیمیشن، تکنولوژی تعاملی، گرافیک ویدیویی و جلوه های ویژه

۷۲۵۲۰ $

۱۰.۴ %

۸۱۳۰۰

هنر تجاری و تبلیغاتی

۶۰۷۸۳ $

۵.۵۳ %

۳۳۴۱۰۰

زیر گروه های رشته هنر

طبیعی است که تمامی داوطلبان کنکور به دنبال قبولی در رشته‌ هایی باشند که از درآمد مناسبی برخوردارند. متقاضیان تحصیل در رشته های مختلف هنر، باید قبل از کنکور اطلاعات کاملی در مورد این رشته ها داشته باشند. از این رو در این بخش از مقاله با رشته های مختلف هنر در 5 زیر گروه متفاوت آشنا می شوید تا بدانید برای قبول شدن در هر یک از رشته ها در زیر گروه های مختلف نیازمند توجه بیشتر به کدام دروس می باشند.

رشته های زیرگروه 1 کنکور هنر که دارای شغل های پر درآمد هستند عبارتند از:

هنرهای تجسمی

هنرهای صناعی

آموزش ارتباط تصویری

کاردانی عکاسی خبری

ارتباط تصویری

کاردانی فرش دستباف

نقاشی

کاردانی گرافیک

چاپ

کاردانی گرافیک رایانه

صنایع دستی

کاردانی هنرهای تجسمی

طراحی پارچه

کاردانی هنر سفالگری

طراحی صحنه

طراحی و ساخت طلا و جواهر

طراحی لباس

تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

عکاسی

مجسمه سازی

فرش

کتابت و نگارگری

رشته های زیرگروه 2 کنکور هنر عبارتند از:

باستان شناسی

طراحی صنعتی

مرمت بناهای تاریخی

مرمت و احیای بناهای تاریخی

هنر اسلامی

کاردانی باستان شناسی

کاردانی طراحی صنعتی

رشته های زیر گروه 3 کنکور هنر به صورت زیر هستند:

مرمت آثار تاریخی

موزه

کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی

کاردانی موزه

مهم‌ترین شغل های پر درآمد رشته هنر در زیرگروه 4 هنر قرار دارند. این رشته ها عبارتند از:

ادبیات نمایشی

بازیگری

سینما

کارگردانی تلویزیون

نمایش عروسکی

کاردانی انیمیشن

کاردانی هنرهای نمایشی

رشته های کنکور هنر در زیرگروه 5 مربوط به رشته‌های موسیقی هستند. این رشته هاعبارتند از:

آهنگ سازی

نوازندگی موسیقی ایرانی

موسیقی نظامی

نوازندگی موسیقی جهانی

 

اخبار مرتبط با رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان

رونق بازار صنایع دستی و گسترش صادرات این دست سازها به سایر کشورها علاوه بر اینکه سود آوری ارزی قابل توجهی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان آن به دنبال دارد، سبب می شود تا معضلات مهمی نیز مانند بیکاری کاهش پیدا کنند و سبب اشتغال زایی می شوند. ایجاد اشتغال پایدار و مداوم برای کسانی که در تولید انواع صنایع دستی توانمند و با تجربه هستند و به دنبال شغلی جهت گذران زندگی خود هستند، از جمله مواردی محسوب می‌ شود که می توان با سرمایه‌ های کوچک و اندکی که دولت به افراد اعطا می کند، نسبت به راه‌ اندازی آن‌ ها اقدام کرد و راه اشتغال به کار چند فرد دیگر را هم در این مسیر هموار ساخت. علاوه بر آن، با گسترش صنایع دستی هنر دیرینه ایران نیز حفظ می شود و به جهانیان معرفی می شود.

خلاصه مطلب

در انتهای این مقاله لازم است برخی نکات ذکر شوند، داوطلب عزیز حتما در انتخاب رشته خود دقت کنید چرا که باید سال های زیادی را صرف پرداختن به آن کنید و اگر توانایی های لازم را نداشته باشید و یا از آن رشته خوشتان نیاید، تنها وقت خود را تلف کرده اید و هزینه ای بیهوده انجام داده اید. از این رو در این مقاله به معرفی رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان می پردازیم. همانطور که گفته شد، آگاهی از رشته های هنری پولساز در ایران سبب می شود که شخص با بازار کار رشته های مختلف آشنا شود و اگر که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارد با معرفی رشته های پر درآمد هنر در جهان می تواند بهترین تصمیم را بگیرد.

پس از مطالعه این مقاله چنانچه با ابهام، اشکال و یا سوالی مواجه شدید می توانید با کارشناسان مجرب ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. کامنت شما در سریع ترین زمان ممکن از سوی کارشناسان ما پاسخ داده خواهند شد.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

 

منبع: رشته های پر درآمد هنر در ایران و جهان

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 در مراحل متعددی اعلام می‌شود. روز چهارشنبه 24 فروردین نتایج اولیه آزمون دکتری منتشر می‌شود که متشکل از رتبه و نمره  تراز داوطلبان خواهد بود. نتایج دعوت به مصاحبه دکتری 1401 در دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و درنهایت آخرین مرحله اعلام نتایج دکترا 1401 در ابتدای شهریور یا اواخر مردادماه منتشر می‌شود.

کلیه داوطلبان برای قبولی در دوره دکتری علاوه بر آزمون کتبی در مصاحبه شرکت می‌کنند. بعد از اینکه نتایج اولیه اعلام شد، کلیه داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته باید اقدام کنند. سپس نتایج انتخاب رشته یا دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و کلیه داوطلبان از قبولی و شرکت در مصاحبه هر دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند، مطلع خواهند شد. بعد از اینکه مصاحبه به پایان رسید، نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

آزمون دکتری سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد چند سالی است ادغام شده است اما پس از کنکور مسیر کلیه دانشجوها به صورت کامل جدا خواهد شد به نوعی انتخاب رشته هر کدام از داوطلبین با هم تفاوت دارد ما در ادامه به صورت کامل و جامع به بررسی نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 می‌پردازیم.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری بعد از به پایان رسیدن مهلت انتخاب رشته در سایت سنجش اعلام می شود. از آنجایی که عموماً انتخاب رشته در اردیبهشت ماه شروع می شود ، ممکن است نتایج انتخاب رشته دکتری در خرداد ماه اعلام گردد.

برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و همچنین اطلاع از زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، داوطلبان می توانند با مراجعه به وبسایت سازمان سنجش برای مشاهده نتایج اقدام کنند.

فراموش نکنید نتایج اولیه تنها یک مرحله از قبولی محسوب می شود و برای کسب قبولی نهایی لازم است منتظر اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز بمانید.

پس از مشاهده نتایج اولیه زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز اعلام می شود. برای مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری لازم است  ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

در منوی سمت راست ، گزینه دکتری تخصصی را انتخاب کرده و گزینه کارنامه انتخاب رشته کنندگان دکتری را کلیک می کنید.

برای مشاهده نتایج آزمون دکتری ، دو روش وجود دارد که در روش اول لازم است ، شماره پرونده و شماره شناسنامه را وارد کنید در روش دوم نیز می توانید با شماره پرونده و شماره شناسنامه را وارد کنید.

مرحله بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 

داوطلبان پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری لازم است از این موضوع مطلع شوند که آیا حد نصاب دانشگاه خود را به دست آورده اند یا خیر. اگر داوطلبان این حد نصاب را کسب کرده باشند، لازم است برای مصاحبه آماده شوند. مصاحبه دانشگاه سراسری و آزاد با هم متفاوت است.

اگر داوطلبی حتی در یکی از انتخاب هایش، حد نصاب را کسب کرده باشد، می تواند در تاریخ مشخص شده برای مصاحبه مراجعه نماید.

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری سراسری

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری و مشخص شدن زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری داوطلبان لازم است مدارک مورد نیاز برای شرکت در جلسه مصاحبه را آماده نمایند.

در این قسمت قصد داریم مدارکی را که داوطلبان نیاز دارند بررسی کنیم.

مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی ، از جمله مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه است که آوردن آن ها الزامی است.

مدارک تحصیلی از جمله مدرک و یا گواهی کارشناسی ارشد نیز لازم است همراه داوطلبان باشد. افرادی که هنوز مدرک خود را دریافت نکرده اند ، لازم است گواهی ریزنمرات را همراه خود داشته باشند.

علاوه بر مدارک تحصیلی ، تمامی مدارکی که نشان دهنده رزومه علمی و پژوهشی داوطلبان است نیز باید آورده شود.

مدارک زبان ، گواهی های ثبت اختراع و تدریس را نیز اگر دارید ، فراموش نکنید.

 سوالات تخصصی مصاحبه دکتری

پس از مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری ، زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری نیز توسط مراکز مختلفی دانشگاهی اعلام می شود.
 

در جلسه مصاحبه یک سری سوالات شفاهی و کتبی پرسیده می شود. در برخی دانشگاه ها تنها به برگزاری آزمون شفاهی بسنده می شود ولی در برخی دانشگاه ها آزمون کتبی نیز گرفته می شود

نکاتی که در رابطه با آزمون کتبی دانشگاه ها لازم است بدانید این است که ممکن است منبعی برای سؤالات اعلام نشود. در برخی مواقع برگزاری آزمون کتبی با هماهنگی قبلی است و در برخی مواقع نیز ممکن است زمان خاصی اعلام نشود.

برخی دانشگاه ها به برگزاری آزمون کتبی و برخی به برگزاری آزمون شفاهی بسنده می کنند. در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری از مصاحبه شفاهی دانشگاه ها بدست آورید.

در مصاحبه شفاهی چه سوالاتی پرسیده می شود؟

در خصوص مصاحبه شفاهی دانشگاه ها لازم است بدانید که این مصاحبه توسط اساتید دانشگاهی برگزار می شود.

اگر در مورد سؤالاتی که در مصاحبه شفاهی پرسیده می شود کنجکاو هستید لازم است بدانید در این مصاحبه اساتید بیشتر به طرح سوال در رابطه با حوزه تجربیات خود می پردازند.

دروس تدریس شده ، مقالات ترجمه شده و کتب نوشته شده منابع اصلی طرح سوال اساتید هستند.

 

 

سنجش زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

پس از اعلام  زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری سنجش زبان انگلیسی نیز یکی از مواردی است که در جلسه مصاحبه سنجیده می شود.
 

اگر سطح زبان انگلیسی شما خیلی خوب نیست می توانید در مدت زمانی که فرصت دارید روی زبان انگلیسی خوب کار کنید.

روخوانی از روی یک متن تخصصی انگلیسی اولین موضوعی است که ممکن است از شما پرسیده شود.

در مرحله بعدی احتمالاً باید توانایی ترجمه متن خواسته شده را نیز داشته باشید. برای ترجمه نیاز به دانستن تک تک لغات نیست بلکه رساندن مفهوم کلی متن در ترجمه کافی نیست. در این مصاحبه آزمون لغت نیز از داوطلبان گرفته می شود. 

بررسی زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

یکی از اصلی ترین بخش های مصاحبه دکتری ، بررسی زمینه پژوهشی داوطلبان است. در بررسی زمینه پژوهشی داوطلبان در رابطه با علایق ، برنامه های پژوهشی برای آینده و حتی تز دکتری سوال می شود.

طبیعی است که هر چه فعالیت های پژوهشی داوطلبان بیشتر باشد امتیاز بیشتری نیز دریافت می کند. البته نکته ای که وجود دارد این است که اگر زمینه مورد علاقه داوطلب با زمینه مورد علاقه پژوهشی اساتید همخوانی داشته باشید احتمالاً بهتر است.

سؤال درخصوص زمینه پژوهشی داوطلب در مصاحبه دکتری

در برخی مصاحبه‌ها از دانشجویان درباره مقالات و کارهای پژوهشی که پیش از این انجام داده‌اند و نیز پایان‌نامه کارشناسی ارشد داوطلب پرسیده می‌شود.

این سؤالات ممکن است از بیان مسأله گرفته تا روش تحقیق مطرح شود. حتی ممکن است پژوهش داوطلب به چالش کشیده شده و موضوع و نتایج را زیر سؤال ببرند. 

 

توصیه های نهایی برای موفقیت در مصاحبه دکتری

نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تأثیر زیادی روی نتیجه نهایی پذیرش یا عدم پذیرش شما در مقطع دکتری دارد.
 

به دلیل اهمیت این موضوع در این قسمت قصد داریم نکاتی را که لازم است در جلسه مصاحبه بدانید را بررسی کنیم.

پس از مشخص شدن زمان بندی دعوت به مصاحبه آزمون دکتری لازم است حتما در روز و ساعت مشخص شده در جلسه حضور پیدا کنید. زیرا نظم یکی از فاکتورهای مهم برای پذیرش یا عدم پذیرش شماست که در نظر گرفته می شود. 

می توانید بر روی مباحث اصلی دروس تخصصی خود مروری داشته باشید که در صورت پرسیده شدن سوالات مرتبط ، حضور ذهن خود را نشان دهید.

برای نشان دادن آمادگی علمی خودتان ، مطالعه مقالات اخیر چاپ شده در نشریات علمی را فراموش نکنید .

یکی از گزینه های مهمی که می تواند به شما در دست یابی به نمره خوبی کمک کند داشتن توصیه نامه است.

این توصیه نامه را باید از طریق اساتید دوره کارشناسی ارشد خود تهیه کنید که در این مورد توصیه می کنیم حتماً باکارشناسانی خبره مشورت کنید.

قبل از حاضر شدن در جلسه مصاحبه می توانید به وبسایت دانشگاه ها مراجعه کنید و نام اساتید را مشاهده نمایید.

در کنار نام ، اطلاعاتی نیز از زمینه های کاری و رزومه های اساتید درج شده است که می تواند به شما کمک کند ، بهتر با اساتید ارتباط برقرار کنید.
 

فراموش نکنید که جلسه مصاحبه دکتری نیز مانند تمامی جلسات مصاحبه دیگر  ارتباط برقرار کردن با فرد مصاحبه کنند ، بسیار کمک کننده است.
 

تکمیل ظرفیت دکتری

یکی از مراحل مهم پس از انتخاب رشته دکتری و اعلام نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری تکمیل ظرفیت است.

با اجرای طرح تکمیل ظرفیت دانشجویانی که به هر دلیلی فرصت قبولی در دانشگاه های مطرح را از دست داده اند می توانند دوباره شانس خود را امتحان کنند.

البته فراموش نکنید که افراد غیر مجاز و یا افرادی که نمره و تراز کافی را کسب نکرده اند ، نمی توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. پس از قبولی در تکمیل ظرفیت نیز نتیجه قبلی شما کنسل می شود.
 

برای شرکت در دوره های تکمیل ظرفیت باید کارت را نیز خریداری کنید.
 

البته در یکی دو سال اخیر طرح تکمیل ظرفیت مانند سال های گذشته برگزار نشده است . طبق آخرین اخبار موجود نیز این طرح تنها بنابر درخواست دانشگاه برگزار می شود و به صورت همه گیر برای همه دانشگاه ها وجود ندارد. 

اعتراض به نتیجه آزمون دکتری

پس از انتخاب رشته دکتری و مشاهده نتایج آزمون دکتری می توانید نسبت به نتیجه اعتراض کنید.

اگر نتیجه انتخاب رشته دکتری نسبت به تصورات خودتان کاملا متفاوت باشد می توانید اعتراض کنید. اعتراض به صورت اینترنتی است و از طریق وبسایت سازمان سنجش ثبت و رسیدگی می شود.

پس فراموش نکنید که برای اعتراض نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته اگر قصد اعتراض دارید حتماً زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش را در نظر داشته باشید.

زیرا برای این کار باید حتما در تاریخ های اعلام شده ، اقدام کنید. حتی اگر در آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز شرکت کرده باشید امکان اعتراض وجود دارد که باید برای این کار به azmoon.iau.ac.ir مراجعه کنید.

در هر دانشگاه برای ثبت اعتراض باید قسمتی را که به آن اعتراض دارید ، مشخص نمایید. به طور مثال، برخی داوطلبان تنها به نمره ثبت شده در کارنامه اعتراض دارند که برای این موضوع لازم است گزینه تقاضای بررسی نمره را مشخص نمایید.

اما برعکس اگر اعتراض شما نسبت به نتایج دعوت به مصاحبه آزمون دکتری است باید گزینه اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه را انتخاب کنید.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف این صفحه کلیک کنید.

منبع: نتایج انتخاب رشته دکتری 1401 + زمان بندی مصاحبه

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

داوطلبان کنکور 1401 که برای اولین بار در کنکور شرکت می‌کنند را می‌توان متفاوت‌ترین داوطلبان در سال‌های اخیر دانست. زیرا با توجه به تغییراتی که در سیستم آموزشی این متقاضیان مبنی بر افزودن کلاس ششم، ادغام مقطع راهنمایی و دبیرستان، حذف پیش‌دانشگاهی و… به وجود آمده است ؛ شاید تصور این‌گونه باشد که در زمان برگزاری کنکور 1401 نیز شاهد تغییراتی خواهیم بود.

زمان برگزاری کنکور 1401 بر اساس ملاک‌های مختلفی قابل تعیین است. مثلاً از ابتدا که ثبت‌نام کنکور سراسری 1400  آغاز می گردد، ممکن است آغاز ثبت‌نام امسال ، با سال‌های گذشته دارای تفاوت باشد. و این مراحل و ترتیب آن، و همچنین روزهای تعطیل هفته به دلیل برگزاری آزمون در روزهای همین روزهای هفته می‌تواند در تاریخ برگزاری کنکور سراسری1401 تأثیرگذار باشد.

مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری 1400 که با توجه به بهترین منابع مطالعه کنکور صورت می‌پذیرد، در موفقیت هر فرد ، بسیار تأثیرگذار خواهد بود. قطعاً این برنامه ریزی با توجه به زمان برگزاری کنکور 1401 صورت می‌پذیرد و چنانچه داوطلبی نسبت به این تاریخ بی‌اطلاع باشد، نخواهد توانست برنامه دقیقی برای خود تنظیم نماید و همین مسئله موجب عدم نتیجه مطلوب او از برنامه ریزی خواهد گشت.

  

تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1401

یکی از سوالاتی که داوطلبان نظام قدیم و جدید دارند، در رابطه با تاریخ برگزاری کنکور سراسری1401 می‌باشد. با توجه به تغییراتی که در سیستم آموزشی شاهد آن بوده ایم، آیا تاریخ برگزاری برای این دو دسته از داوطلبان متفاوت خواهد بود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیر! زمان برگزاری کنکور 1401 برای داوطلبان محترم نظام قدیم و جدید و همچنین متقاضیان دانشگاه آزاد ، یکسان خواهد بود.

تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1401 را می‌توان همانند سال‌های گذشته در تیر ماه دانست که احتمال قوی در این رابطه برگزاری آزمون در نیمه اول تیرماه خواهد بود. روزهای پایانی آزمون در برنامه ریزی و حتی موفقیت ، بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نباید تصور این‌گونه باشد که ما نخواهیم توانست موفقیت را در روزهای پایانی به دست بیاوریم.

برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری کنکور 1401 و  تکنیک های تست زنی کنکور می‌توانید با مشاورین سایت ایران تحصیل تماس حاصل نمایید تا به صورت دقیق شما را از تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1401 آگاه گردانند. کافی است با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا به کارشناسان مربوطه متصل گردید. همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز، مشاورین ما آماده ارائه خدمات به شما متقاضیان گرامی خواهند بود.

تاریخ برگزاری کنکور سراسری

 

در این بخش از مقاله قصد داریم اطلاعات دقیقی نسبت به تاریخ برگذاری کنکور سال 1401 در اختیار شما قرار دهیم. در قسمت زیر یک تصویر قرار داده ایم که تاریخ برگزاری 5 گروه آموزشی را مشخص کرده است. توجه داشته باشید تاریخ برگذاری کنکور از 8 تیر ماه 1401 الی 11 تیر ماه 1401 ادامه خواهد داشت و آزمون صبح روز چهار شنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه برگذار می شود.

https://irantahsil.org/wp-content/uploads/2018/09/%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C-1401080808.jpg

 

جدول تاریخ برگزاری کنکور سراسری سال گذشته

در این نوشته مربوط به تاریخ برگزاری کنکور بد نیست اگر با تاریخ برگزاری کنکور سال قبل نیز آشنایی لازم را پیدا کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

مرحله

زمان انجام

ثبت نام

از 16 تا 24 بهمن

ویراش

از 16 تا 24 بهمن

کارت ورود به کنکور

از 9 تا 11 تیر

آزمون

12 و13 تیر

نتیجه اولیه

1 تا 10 مرداد

انتخاب رشته

10 تا 20 مرداد

نتیجه نهایی

15 تا 31 شهریور

 

 

 

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 1401

یکی از سوالاتی که متقاضیان در رابطه با کارت ورود به جلسه آزمون خواهند داشت ، مربوط به زمان انتشار این کارت و همچنین نحوه دریافت آن می‌باشد. روال هر ساله سازمان سنجش برای انتشار کارت ورود به جلسه آزمون ، بدین صورت است که یک هفته قبل از زمان برگزاری کنکور 1401 کارت ورود به جلسه آزمون قابل مشاهده و دریافت خواهد بود. در رابطه با صدور کارت آزمون دانشگاه آزاد نیز باید بگوییم که هیچ تفاوتی در صدور کارت به صورت مجزا و یا کلاً زمان صدور کارت دانشگاه آزاد و سراسری وجود نخواهد داشت. با توجه به ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد، یک هفته قبل از زمان برگزاری کنکور  کارت ورود به جلسه آزمون دانشگاه آزاد نیز بر روی سامانه سنجش قرار خواهد گرفت و قابل دریافت خواهد بود.

 نحوه دریافت این کارت به صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحدهای دانشگاه سراسری و آزاد قابل انجام خواهد بود. با توجه به تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1401 ، متقاضیان علاقه‌مند به دانشگاه سراسری و آزاد می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش و آموزش کشور، پس از وارد نمودن اطلاعات و مشخصات خود ، نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند. کارت ورود به جلسه را در زمان برگزاری کنکور 1401 باید به همراه داشته باشید. برای استفاده از  مشاوره رایگان کنکور ریاضی 1400 و مشاوره رایگان کنکور تجربی 1400 و مشاوره رایگان کنکور هنر 1400 می توانید با مشاورین مرکز ایران تحصیل در ارتباط باشید یا در ادامه در قسمت دیدگاه اطلاعات خود را درج نمایید تا با شما تماس گرفته شود .

  

رفع نقص کارت آزمون سراسری

متأسفانه برخی از مراکز کافی نت‌ها به علت مشغله‌های فراوان مبنی بر تعداد زیاد مراجعه کنندگان به هنگام ثبت نام، بدون توجه و دقت، به ثبت نام داوطلبان اقدام می‌نمایند که همین مسئله موجب وارد نمودن اطلاعات برخی از داوطلبان به هنگام ثبت نام می گردد. قبل از زمان برگزاری کنکور 1401 سازمان سنجش مهلتی به داوطلبان برای رفع نقض کارت می‌دهد.

باجه‌های رفع نقص کارت وظیفه دارند که به قبل از تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1401به اصلاح ایرادات لازم بپردازند. البته نباید فراموش کرد که گاها و به ندرت ممکن است این ایرادات از طرف سازمان سنجش نیز باشد. به‌هرحال تفاوتی در اصل قضیه ایجاد نمی‌نماید و حتماً باید قبل از زمان برگزاری کنکور این ایرادات برطرف شوند در غیر این صورت آزمون داوطلبان با مشکل روبه رو خواهد شد.

این نکته را نیز باید متذکر شویم که سازمان سنجش پس از ثبت نام آزمون ، معمولاً زمانی را برای ویرایش اطلاعات در نظر می‌گیرد که با توجه به این زمان، کلیه داوطلبان می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود ، اقدام نمایند. تنها موردی که نمی‌توان به هنگام رفع نقص کارت و قبل از زمان برگزاری کنکور 1401 رفع نمود، مربوط به معول وارد نموده می‌باشد.

 

رفع نقص کارت آزمون آزمون سراسری

 

سامانه اطلاع رسانی زمان برگزاری کنکور 1401 

ایران تحصیل سامانه اطلاع رسانی را برای کلیه داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد راه اندازی نموده است که با توجه به آن، تمامی اطلاعاتی که کلیه متقاضیان نیارمند بدان می باشند، را در اختیارشان قرار می دهد. یکی از مواردی که داوطلبان نیازمند دانستن آن می باشند، زمان برگزاری کنکور 1401 می باشد.

همانطور که ذکر گردید، اطلاع از زمان برگزاری کنکور 1401 برای برنامه ریزی کنکور و جمع بندی کنکور بسیار ضروری می باشد زیرا زمان بندی و توجه به این زمان برای اقدامات لازم صورت می پذیرد. بنابراین افرادی که قصد موفقیت در کنکور را دارند ، لازم است کاملا با برنامه خود پیش بروند تا موفقیتشان تضمین شود.

اطلاع از تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1401 با استفاده از این سامانه قابل دسترسی خواهد بود. برای ارتباط با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل، و بهرمندی از  مشاوره رایگان کنکور و مشاوره تلفنی کنکور سراسری 1400 کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا به کارشناسان مربوطه متصل شوید و تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. شماره کارشناسان ایران تحصیل در جداول زیر قابل مشاهده می باشد.

 

سامانه اطلاع رسانی زمان برگزاری کنکور

 

اخبار پیرامون زمان برگزاری کنکور

طبق اعلام سازمان سنجش، کنکور سراسری سال 1401 در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در تاریخ 8 لغایت 11 تیر ماه برگزار می شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش  داوطلبان در زمان حضور در جلسه آزمون کنکور سراسری، باید پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار را همراه خود داشته باشند.

اگر هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه‌دار مانند پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و غیره توسط داوطلب به داخل آزمون آورده شود، علاوه بر اینکه باعث می شود وی از گزینش در آزمون محروم گردد، به عنوان تقلب و تخلف نیز تلقی می شود و با داوطلبان براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری برخورد خواهد شد.

در آزمون سراسری به همراه داشتن لوازم ارتباطی درحالت خاموش هم ممنوع می باشد.

  

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در اختیار نداشته‌اید. لازم به ذکر است بدانید که ما تاریخ و زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ را با استفاده از متن و تصویر در این مقاله به شما اطلاع دادیم. از سوی دیگر جدول تاریخ برگزاری کنکور سراسری سال گذشته را هم در این مقاله قید کردیم. در ادامه اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت کارت ورود به جلسه، رفع نقس کارت آزمون سراسری، سامانه اطلاع رسانی، زمان برگزاری کنکور و بسیاری از موارد دیگر را در اختیار شما قرار دادیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل برای شرکت در آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۱ اقدام کنید. در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله توانسته باشد تمام نیازهای شما را مرتفع کند.

 

 

برای دانلود فایل PDF مقاله زمان برگذاری کنکور بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

 

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

هرساله تعداد زیادی از داوطلبین کنکورسراسری در آزمون ورودی دانشگاه گروه آموزشی رشته انسانی شرکت می کنند به نحوی که این رشته دومین گروه پرجمعیت کنکور پس از رشته ی علوم تجربی محسوب می شود.احتمالا یکی از دلایل آن رشته های پر درآمد انسانی و آینده ی شغلی رشته انسانی است.

منبع:https://omigo.ir/r/66rt

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

سامانه azmoon.org دانشگاه آزاد برای ثبت نام اینترنتی متقاضیان پذیرش بدون کنکور یا همان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد فعال شد.

لذا کلیه متقاضیان محترم ورود بدون کنکور به دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند با ورود به سامانه و تکمیل فرم های مربوط، امور ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در نظر داشته باشند با توجه به شیوع بیماری کرونا مرکز مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد جهت تسهیل در امر ثبت نام و مشاوره انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد به صورت 24 ارائه خدمات مشاوره تلفنی ارائه می کند.

لذا می توانید جهت اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه azmoon.org، اطلاع از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مرکز در تماس باشند.

 

  • متقاضیان گرامی دقت فرمایید کلیه امور مربوط به سامانه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعم از ثبت نام، ویرایش اطلاعات و ثبت درخواست ها به صورت اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی azmoon.org انجام می گیرد.
  • در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند انجام امور در این سامانه می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید. شایان ذکر است ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تحصیلی خصوصی است که هیچ ارتباط سازمانی با سامانه ثبت نام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ندارد.

 

کلیه داوطلبان گرامی می توانند جهت اطلاع از شرایط جدید ثبت نام بدون آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد و نحوه تکمیل مراحل ثبت نام از درگاه azmoon.org با شماره های زیر تماس حاصل نمایند.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

راهنمای ورود صحیح به سامانه ثبت نام

از طریق مرورگر سیستم خود وارد سامانه azmoon.org شوید ضمنا دقت داشته باشید اگر به صورت صحیح وارد سامانه شوید در قسمت آدرس سایت می بایست عبارت azmoon.org درج شده باشد در صورتی که به صورت صحیح وارد سامانه شوید به صورت خودکار به صفحه azmoon.iau.ac.ir هدایت خواهید شد.

 

نحوه ثبت نام از طریق سامانه azmoon.org دانشگاه آزاد

 

www.azmoon.org

 

نحوه ثبت نام صحیح در سامانه اینترنتی azmoon بسیار مهم است، با توجه به تعداد بالایی از متقاضیان که در نیمسال اخیر با توجه به ثبت نام نادرست نتوانستند راهی دانشگاه شوند در این اطلاعیه نحوه ثبت نام صحیح را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

1- مرحله اول ورود به سامانه اصلی به نشانی azmoon.iau.ac.ir به صورت صحیح

2- مرحله دوم انتخاب مقطع تحصیلی مورد نظر و خرید کارت اعتباری ثبت نام مربوطه

3- مرحله سوم تکمیل اطلاعات هویتی – سوابق تحصیلی – کد رشته محل

نکته: در صورتی که از کد رشته محل مورد نظر خود اطلاعی ندارید می توانید جهت راهنمای انتخاب رشته و دریافت کدها با شماره 9099075307 از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد تماس بگیرید.

4- بارگزاری تصاویر و مدارک با مشخصات مورد تایید

5- دریافت رسید ثبت نام

 

 

 

سیستم خرید کارت اعتباری ثبت نام – azmoon.org

ثبت نام برای رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد از طریق سامانه azmoon.org و فقط با خرید کارت اعتباری ممکن خواهد بود.

لذا داوطلبان محترم می توانند پس از ورود به سامانه azmoon.org از منوی سمت راست، گزینه سیستم خرید کارت اعتباری ثبت نام را انتخاب نموده و پس از وارد شدن به قسمت خرید کارت، وارد لینک مربوط شوند.

پس از تکمیل مشخصات فردی وارد درگاه بانکی خرید اینترنتی شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید، داوطلبان محترم می توانند پس از ورود اطلاعات کارت بانکی و تکمیل خرید اینترنتی، یک شناسه و یک رمز ثبت نام دریافت کنند و وارد سیستم ثبت نام آزمون ها شوند.

توجه داشته باشید کارت اعتباری که خریداری می کنید با توجه به مقطع تحصیلی تان باشد، در صورتی که کارت اعتباری که خریداری نموده اید مربوط به مقطع دیگری باشد قابل استفاده نخواهد بود و هزینه کارت به هیچ عنوان قابل بازگشت نیست و سامانه azmoon.org نیز در قبال خرید نادرست کارت توسط کاربران تعهدی نخواهد داشت.

پس از انتخاب مقطع تحصیلی خود، وارد قسمت تکمیل اطلاعات شخصی و هویتی جهت ثبت کارت می شوید. هزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام برای مقاطع کارشناسی 53 هزار تومان و مقطع کاردانی 51 هزار تومان خواهد می باشد.

توجه: در صورتی که اطلاعات کارت خریداری شده را فراموش نموده اید می توانید با مرکز مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد جهت بازیابی اطلاعات و تکمیل ثبت نام تماس بگیرید.

 

 

نحوه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد از سامانه azmoon.org

 

دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت azmoon.org

 

انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد برخلاف انتخاب رشته کنکور سراسری در همان ابتدای ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی انجام می گیرد، لازم است متقاضیان محترم قبل از اینکه جهت ثبت نام اقدام نمایند حتما لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را بررسی نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد یکی از موارد مهمی است که متقاضیان ثبت نام، باید قبل از اینکه برای ثبت نام اقدام کنند دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را از سامانه azmoon.org دریافت و مطالعه کنند.

یکی از موارد مهم جهت ثبت نام متقاضیان، داشتن اصل یا گواهی مدرک پایه است که برای تمامی کسانی که می خواهند ثبت نام کنند ضروری است.

رشته های بدون کنکور اعلام شده برای ترم بهمن دانشگاه آزاد شامل پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی کشور از جمله مهندسی عمران، برق، صنایع و بسیاری از شاخه های دیگر علوم مهندسی است.

علاوه بر رشته های مهندسی زیر شاخه هایی از علوم تجربی همانند میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی مولکولی و همچنین برخی رشته های هنر همانند موسیقی و رشته های پرطرفدار علوم انسانی نیز به چشم می خورند.

مهلت تکمیل روند انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از سامانه azmoon.org تا اوایل مهر ماه خواهد بود، اگر قصد ورود به دانشگاه آزاد بدون کنکور را دارید هر چه زودتر تا مهلت ثبت نام به اتمام نرسیده اقدام کنید.

 

 

جهت اطلاع از رشته های پیراپزشکی شامل هوشبری و پرستاری بر اساس سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید.

 

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

بعد از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج، تمامی متقاضیانی که می خواهند در رشته های بدون کنکور آزاد شرکت کنند می توانند جهت انتخاب رشته به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه نموده و جهت انتخاب رشته و ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند.

داوطلبان عزیز می توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته را از سامانه مربوطه دریافت نموده و لیست رشته های کنکور سراسری را جهت انتخاب رشته مشاهده کنند.

 

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی

پذیرش داوطلبان برای رشته هایی که در این مقطع ارائه می شود اصولا بدون کنکور بوده و داوطلبان عزیز می توانند جهت مشاهده لیست انتخاب رشته به سایت دانشگاه مراجعه کرده و پس از دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اقدامات لازم را جهت ثبت نام در رشته مد نظر خود انجام دهند.

 

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

متقاضیان عزیزی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند ابتدا باید در آزمون سراسری این دانشگاه شرکت کنند.

بعد از مشخص شدن نتیجه کنکور و دریافت کارنامه، داوطلبان می توانند با توجه به رتبه ای که در این آزمون کسب کرده اند به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org جهت انتخاب رشته مراجعه نمایند.

 

انتخاب رشته کنکور دکتری

از آن جایی که انجام مصاحبه دکتری در این مقطع برای دانشجویان الزامی است به همین دلیل انتخاب رشته در مقطع دکتری، متفاوت با مقاطع دیگر است.

داوطلبانی که در این مقطع در آزمون سراسری شرکت کرده اند، برای انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج باید به سامانه این دانشگاه جهت انتخاب رشته مراجعه نمایند.

تنها تفاوتی که در انتخاب رشته این مقطع با مقاطع دیگر وجود دارد انجام مصاحبه دکتری است و داوطلبان عزیز باید بعد از اعلام نتایج اولیه، جهت انجام مصاحبه و پرداخت هزینه های اولیه مصاحبه دکتری به سامانه azmoon.org مراجعه نمایند تا بتوانند در دانشگاه هایی که برای مصاحبه دکتری از آنها دعوت شده حضور یابند.

 

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org

 

دانشگاه آزاد ارشد azmoon.org

 

ثبت نام بدون کنکور در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد با استفاده از سامانه azmoon.org امکان پذیر است. متقاضیانی که می خواهند در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند باید با نحوه کار با این سامانه آشنایی داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را به صورت کامل انجام دهند.

در ادامه این نوشته نحوه ثبت نام در مقاطع مختلف را به صورت کامل برای شما بیان می کنیم.

 

ثبت نام بدون کنکور در مقطع کاردانی

ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد به دو صورت کاردانی پیوسته و ناپیوسته انجام می گیرد و داوطلبان عزیز می توانند بسته به شرایط خود، ثبت نام در دانشگاه آزاد را انجام دهند.

متقاضیان عزیزی که مدرک دیپلم دارند می توانند ثبت نام خود را در مقطع کاردانی پیوسته انجام دهند، هر چند که ثبت نام در این مقطع، ممکن است با محدودیت هایی برای آنها همراه باشد.

داوطلبان عزیز می توانند قبل از ثبت نام در این مقطع، تمامی شرایط و ضوابط را به صورت کامل مطالعه نمایند تا ثبت نام خود را بدون هیچ گونه مشکلی انجام دهند.

 همچنین متقاضیان عزیزی که مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید یا قدیم را دارند می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد ثبت نام نمایند.

 

ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی

ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد نیز به دو صورت پیوسته و ناپیوسته انجام می گیرد. متقاضیان عزیزی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته را دارند الزاما باید دارای مدرک کاردانی باشند.

برای ثبت در مقطع کارشناسی پیوسته نیز، داوطلبان باید مدرک پیش دانشگاهی، دیپلم نظام قدیم یا جدید و یا مدرک کاردانی داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند.

 

ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد

تکمیل ظرفیت دانشگاه های کشور در این مقطع، بیشتر از طریق برگزاری کنکور انجام می شود و حدود 30 درصد از ظرفیتی که باقی می ماند از طریق ثبت نام بدون کنکور انجام می شود. 

دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت خود برای این مقطع تحصیلی را از طریق استعدادهای درخشان انجام می دهد که متقاضیان عزیز با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند برای ادامه تحصیل در این مقطع، از شرایط آن اطلاع یافته و ثبت نام کنند.

 

ثبت نام بدون کنکور در مقطع دکتری

ثبت نام در مقطع دکتری نیز براساس استعدادهای درخشان انجام می گیرد و داوطلبان عزیز جهت ثبت نام می توانند به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و سپس نسبت به ثبت نام در این دانشگاه، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

اطلاعیه های جدید پذیرش ترم بهمن

 

دانشگاه آزاد azmoon.org

 

  • تغییر آدرس سایت azmoon.org: کلیه متقاضیان ثبت نام ازین پس جهت تکمیل روند ثبت نام خود به آدرس سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند.
  • بر اساس جدیدترین تصمیم گیری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، ملاک پذیرش متقاضیان در سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد معدل مدرک پایه خواهد بود.
  • رشته شیمی دارویی از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد حذف شده، لذا متقاضیان این رشته می توانند در رشته شیمی محض اعلام تقاضا نمایند.
  • زمان مشاهده نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از اواسط مهر ماه 1400 از طریق سامانه azmoon.net انجام خواهد گرفت.
  • ثبت نام پزشکی بدون کنکور و همین طور دندانپزشکی بدون کنکور از طریق این سامانه انجام نمی گیرد.

 

 

 

 

دریافت دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته سامانه azmoon.org

دفترچه های راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته در مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاهی بر روی سایت دانشگاه آزاد منتشر می گردد که دانشجویان گرامی لازم است قبل از اینکه جهت ثبت نام یا انتخاب رشته اقدام کنند شرایط، ضوابط و رشته های موجود را با دانلود و مطالعه دقیق این دفترچه ها بررسی نمایند.

 

 

شرایط ثبت نام سیستم azmoon.org دانشگاه آزاد

به اطلاع کلیه داوطلبان محترم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می رساند سیستم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد به صورت شبانه روزی فعال بوده تا روند ثبت نام دانشجویان تسهیل یابد.

دانشجویان محترمی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارند می توانند جهت اطلاع از شرایط و آگاهی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، از طریق سیستم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org نسبت به امور ثبت نامی خود اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای هر مقطع دانشجویی متفاوت می باشد و دانشجویان گرامی حتما پس از احراز شرایط خود از طریق تماس با مرکز مشاوره نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

در صورتی که داوطلبی دارای شرایط سیستم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد نبوده و ثبت نام کند ثبت نام وی مردود و مبلغ ثبت نام وی استرداد داده نخواهد شد.

ثبت نام هر داوطلب فقط در یک کد رشته محل امکان پذیر خواهد بود و در صورت مشاهده ثبت نام داوطلبی در دو کد رشته محل، هر دو ثبت نام وی مردود می باشد و هیچ عذری پذیرفته نخواهد بود.

متقاضیان محترم ثبت نام موظفند تا قبل از پایان مهلت پذیرش نسبت به تکمیل مراحل و روند ثبت نام خود اقدام کنند آخرین مهلت احتمالی برای نیم سال دوم بهمن تا پایان دی ماه خواهد بود.

ثبت نام برای متقاضیان در حال تحصیل نیز طبق قوانین و شرایط سامانه azmon.org انجام می شود در صورتی که متقاضی ثبت نام نیمسال اول تا آخر شهریور موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی شود و یا متقاضی ورودی ترم بهمن تا آخر بهمن ماه موفق به اخذ مدارک لازم شود. 

 

 

سیستم اعلام نتایج آزمون ها – azmoon.org

 

ویرایش اطلاعات azmoon.org

 

به اطلاع کلیه داوطلبان ثبت نام بدون آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می رسانیم کلیه اطلاعات مربوط به پذیرش داوطلبان و اعلام نتایج دانشگاه آزاد از طریق سامانه azmoon.org انجام خواهد گرفت.

در برخی موارد نیز به علت ترافیک بالا در اعلام نتایج همزمان چند آزمون سامانه azmoon.net که زیر مجموعه سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است جهت مشاهده نتایج دانشگاه آزاد به کار گرفته شده است.

داوطلبان محترم حتما قبل از اقدام جهت مشاهده نتایج با مرکز مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد تماس بگیرند تا از نتایج پذیرش آزمون ها یا نتایج پذیرش بدون آزمون دانشگاه آزاد مطلع گردند.

سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org به صورت شبانه روزی فعال بوده و کلیه داوطلبان محترم می توانند جهت انجام امور مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه و اطلاع از نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و غیره به این سامانه مراجعه نمایند.

داوطلبان گرامی در صورت تمایل می توانند جهت انجام امور ثبت نام و اطلاع از نتایج، از ساعت 8 صبح الی 1 شب با مرکز مشاوره سامانه azmoon.org ایران تحصیل تماس بگیرند.

 

سیستم سوال و پاسخ در سامانه azmoon.org

به اطلاع کلیه داوطلبان محترم و دانشجویان گرامی می رسانیم سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تسهیل امور داوطلبان و دانشجویان گرامی دو قسمت در سامانه azmoon.org به سوالات و پاسخگویی به سوالات داوطلبان قرار داده شده است.

کلیه داوطلبان محترم می توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود ابتدا سوالات خود را در قسمت ارسال سوال سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نموده و پس از گذشت چند روز می توانند از طریق قسمت دریافت پاسخ سوال در سامانه پاسخ سوالات خود را دریافت نمایند.

 

 

نقل و انتقال دانشجویان بدون آزمون دانشگاه آزاد

 

 رشته های بدون کنکور azmoon.org

 

قانون نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی سال هاست که در حال اجراست و متولی امر نقل و انتقال دانشجویان سامانه اینترنتی monada.aiu.ac.ir است.

دانشجویان محترم می توانند از طریق ورود به سامانه و ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد جهت انتقالی و یا مهمانی در واحد های دیگر اقدام نمایند.

لازم است بدانید که اگر شما از طریق سامانه azmoon.org دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد شوید با توجه به اینکه شما در ابتدای امر 20 اولویت دارید که به دلخواه می توانید در فرم ثبت نام خود وارد کنید پس انتخاب واحد دانشگاهی که دوست دارید به عهده خودتان است لذا شما مجاز به انتقال نخواهید بود مگر در موارد خاص و ضروری.

با توجه به توضیحات بالا قبل از اینکه وارد سایت azmoon.org دانشگاه آزاد شوید و انتخاب رشته خود را تکمیل کنید با مرکز تماس بگیرید تا از محل دقیق دانشگاه ها و رشته های موجود در هر مرکز دانشگاهی مطلع شوید.

 

 

 

برای پرداخت شهریه ترم اول باید چگونه اقدام نماییم؟

هر یک از متقاضیان پذیرفته شده پس از ارائه مدارک مورد نیاز و ثبت نام حضوری لازم است مبلغ مورد نظر را به شماره حساب مورد نظر دانشگاه آزاد وارد نمایید.

بنده پس از پذیرش و دریافت نتایج در سیستم سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از ادامه تحصیل در این دانشگاه منصرف شده ام آیا باید هزینه را پرداخت نمایم؟

در صورتی که در هر یک از رشته های مورد نظر خود پذیرفته شده اید اما در هیچ یک از کلاس ها شرکت ننموده اید لازم است تنها شهریه را پرداخت نمایید و در صورتی که در کلاس ها شرکت نموده اید باید هزینه انصراف را پرداخت نمایید.

چگونه از زمان دقیق ثبت نام بدون کنکور azmoon.org آگاه شویم؟

برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام می توانید در کانال ایران تحصیل عضو شوید و یا اینکه در سامانه دانشگاه آزاد از زمان دقیق آن اطلاع یابید.

چگونه از برنامه درسی رشته پذیرفته شده آگاه شویم؟

برنامه و چارت درسی هر یک از رشته ها در سامانه همان دانشگاه و یا در گروه های علمی شما قابل مشاهده می باشد. 

منبع:https://irantahsil.org/azmoon-org/

  • javad qane