مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

۱۸ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رشته‌های ریاضی برای خانم‌ها یکی از موضوعات مهم و جذاب در زمینه تحصیلات عالی است. این رشته ها، به خانم‌ها فرصت‌های بیشتری را برای پیشرفت و شغلی موفق در آینده فراهم می‌کنند. با توجه به رشد روز افزون صنایع و فناوری‌های پیشرفته، نیاز به کارشناسان ریاضی در بازار کار افزایش یافته است. از این رو، فارغ التحصیلان رشته‌های ریاضی، می‌توانند در زمینه‌های مختلفی مانند مهندسی، علوم کامپیوتر، اقتصاد و غیره فعالیت کنند و درآمد بالایی کسب کنند. با توجه به اهمیت و نیاز روزافزون به کارشناسان ریاضی، تحصیل در این رشته برای خانم‌ها به عنوان یک گزینه جذاب مطرح است. برای اطلاع از بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها  و بازار کار و درآمد آن تا انتهای مقاله همراه ما باشید

مزایای انتخاب رشته‌های ریاضی برای خانم ها

انتخاب رشته‌های ریاضی برای خانم‌ها مزایای فراوانی دارد. در حال حاضر، زنان در حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر نمایندگی کمتری دارند. انتخاب رشته ریاضی برای خانم‌ها می‌تواند تنوع بازار کار را افزایش دهند.

رشته‌های ریاضی برای خانم‌ها امکانات و فرصت‌های شغلی بسیاری را فراهم می‌کند. با انتخاب رشته‌های ریاضی، خانم‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند مهندسی، تحقیقات علمی، آموزش و فناوری اطلاعات و … فعالیت کنند. همچنین، با توجه به تقاضای بالای بازار کار برای کارشناسان ریاضی، فرصت‌های شغلی زیادی برای خانم‌ها وجود دارد.

انتخاب این رشته  برای خانم‌ها می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مهارت‌های ارزشمندی را توسعه دهند. ریاضیات به خانم‌ها امکان می‌دهد تا مهارت‌های تحلیلی، استدلال منطقی و حل مسئله را تقویت کنند. این مهارت‌ها باعث می‌شوند که خانم‌ها در مواجهه با چالش‌های مختلف در زندگی و کار بهتر عمل کنند و تصمیمات بهتری بگیرند.

رشته‌های ریاضی برای خانم‌ها فرصتی برای رشد و پیشرفت فراهم می‌کند. با انتخاب رشته ریاضی، خانم‌ها می‌توانند به توسعه فردی و حرفه‌ای خود بپردازند و به یک متخصص در زمینه خود تبدیل شوند. این رشته‌ها امکان دستیابی به موقعیت‌های بالاتر و درآمد بیشتر را نیز فراهم می‌کنند.

بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها کدامند؟

در ادامه به بررسی بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها در سال جاری می پردازیم. 

? مهندسی کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر از جمله بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها می باشد و بازار کار و درآمد بسیار خوبی دارد زیرا افراد می توانند به صورت دورکاری و پروژه ای یا نیمه وقت کار کرده و درآمد های بالایی را کسب نماید. برای انتخاب این رشته شما باید در ابتدا مهارت های خود را سنجیده و در صورت داشتن هوش بالا این رشته را انتخاب نمایید.

بازار کار مهندسی کامپیوتر به عنوان بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها به شرح زیر است:

? یک مهندسی کامپیوتر می تواند در بخش برنامه نویسی در شرکت های دولتی و یا خصوصی کار مرده و حتی به صورت پروژه ای و از راه دور با آنها کار نماید.

? یکی از شاخه های مهندسی کامپیوتر برای فعالیت، بخش شبکه کامپیوتری می باشد که فرد به راحتی می تواند با درآمد های بالا در بخش های مختلف دست پیدا نمایند.

? اگر مهندسی کامپیوتر هستید و به بخش طراح گرافیک و چند رسانه ای علاقه دارید، می توانید با طراحی های خود در شرکت و مراکز دولتی به درآمد های بسیار مناسب دست پیدا نمایید.

? همانطور که می دانید طراحی صفحات وب این روزها بسیار به رونق دادن کسب و کارها کمک می کند و یک مهندسی کامپیوتر می تواند با فعالیت در این بخش درآمد های بسیار بالا و حتی درآمد های دلاری کسب نماید.

? یکی دیگر از بازار کار مهندسی کامپیوتر، تدریس دروس کامپیوتری می باشد.

? از دیگر فعالیت های مهندسی کامپیوتر می توان به تعمیر و نگهداری سیستم های کامپیوتری اشاره نمود.

با توجه به مطالب یاد شده می توان رشته مهندسی کامپیوتر را جز بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها  دانست. جهت اطلاع از روش تحصیل و برنامه ریزی مناسب برای قبولی در این رشته با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

? حسابداری

رشته حسابداری جز قدیمی ترین  و بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها می باشد. برای تحصیل در این رشته شما در ابتدا باید علاقه به کار به اعداد و ارقام را داشته باشید و بتوانید برای مدت طولانی با معادلات ریاضی کار نمایید. این رشته از زمان دانشجویی نیز دارای درآمد می باشد و خانم ها می توانند به صورت پاره وقت نیز در این رشته به درآمد های خوبی دست پیدا نمایند

بازار کار رشته حسابداری را می توان به موارد زیر اشاره نمود:

? فعالیت در بخش های خصوصی

? کار به عنوان حسابدار در مراکز دولتی

? کار به در آژانس ها

? کار در کارخانجات 

و ….

از جمله مزیت این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها، کار به صورت پاره وقت با درآمد مناسب است.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%85-%D9%87%D8%A7/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

بومی گزینی کنکور 1402 یکی از مواردی است که داوطلبان ادامه تحصیل در مراکز عالی باید به آن توجه ویژه ای داشته و درهنگام اولویت بندی های خود در نظر بگیرند. سهمیه بومی یا گزینش بومی در کنکور سراسری یکی از موارد بسیار مهم در هنگام پذیرش دانشجویان در دانشگاه ها است.
 

پس از اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر پذیرش متقاضیان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به صورت بومی، 80 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به داوطلبان بومی اختصاص یافت. در نتیجه دانشگاه ها تنها موظف به اختصاص 20 درصد از ظرفیت دانشگاه به داوطلبان غیر بومی باشند. در صورتی که شما مجاز به استفاده از طرح بومی گزینی شهر خود باشید، احتمال قبولی شما در کد رشته محل هایی که شامل طرح بومی گزینی می شوند بیشتر خواهد بود.

اهداف بومی گزینی کنکور

بومی گزینی تاثیر به سزایی در کاهش مشکلات اقتصادی و زندگی دانشجویان در شهری دیگر و کاهش مهاجرت های شهری خواهد داشت و داوطلبانی که با آگاهی از شرایط شرکت در کنکور و میزان و نحوه تاثیر سهمیه ها و بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت می کنند، انتخاب آگاهانه تر و با شانس قبولی بیشتر ی خواهند داشت.

در گزینش هر داوطلب، سه عامل تعیین کننده در انتخاب رشته کنکور سراسری عبارتند از:

  • نمره کسب شده توسط داوطلب در هر یک از زیر گروه ها و سوابق تحصیلی
  • استان بومی
  • سهمیه داوطلب 

گزینش بومی در کنکور سراسری به داوطلبان بومی ورود به یک دانشگاه کمک می کند تا شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان غیر بومی داشته باشند. برای مثال شخصی که بومی استان گلستان است شانس بیشتری برای قبولی در رشته پرستاری دانشگاه گرگان را دارد نسبت به فردی که بومی استان یزد باشد.
 

این موضوع باعث میشود در حق عزیزان بومی استان های مختلف اجحاف نشود و نقل و انقالات دانشجویان باعث صرف هزینه های بیهوده نگردد. از اهداف سهمیه بومی یا گزینش بومی در کنکور سراسری می‌توان به کاهش مشکلات دانشگاه ها از جمله:

  • جلوگیری از بوجود آمدن مشکلات مالی و اقتصادی
  • پیشگیری از مشکلات کمبود خوابگاه
  • افسردگی دانشجویان پس از دوری از خانواده
  • کاهش مهاجرت های بی علت
  • امکان قبولی بیشتر برای بومیان هر استان

میزان تاثیر بومی گزینی کنکور

مهمترین دلیل اهمیت بومی گزینی در انتخاب رشته میزان تخصیص ظرفیت های هر کد رشته یک دانشگاه برای بومی های خود است. به طور کلی دانشگاه های سراسری موظف هستند هستند 80% از ظرفیت خود را به داوطلبان بومی استان خود اختصاص دهند و به این ترتیب 20% از ظرفیت دانشگاه های هر استان برای پذیرش داوطلبین سایر دانشگاه ها لحاظ میگردد.

این میزان تاثیر میتواند در موارد خاصی متفاوت باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

در کنکور بومی به چه کسی میگویند؟

اکنون که با مفهوم بومی گزینی آشنا شده اید بد نیست بدانید چه کسی بومی محسوب میشود. اولین نکته در خصوصی بومی بودن این است که داوطلب به عنوان بومی یک استان محسوب میشود. در واقع در بومی گزینی آزمون سراسری مفهوم بومی گزینی به یک استان اطلاق میگردد. (و نه به یک شهر)

سازمان سنجش آموزش کشور شخصی را بومی یک استان میداند که سه سال پایانی دوران تحصیلش را در یک استان گذرانده باشد. برای مثال شخصی که در تهران متولد شده است و سال دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلش را در شهر اراک تحصیل کرده باشد، بومی استان مرکزی محسوب میشود.

یکی دیگر از احتمالاتی که معمولا برای کسانی که به علت شغل اعضای خانواده در شهر های مختلفی تحصیل میکنند پیش می‌آید این است که فرد 3 سال پایانی تحصیل خود را در بیش از یک استان طی کرده باشد. در این حالت شخص بومی استان محل تولد خود محسوب میشود.

برای مثال شخصی که متولد تهران است و تا سال دهم در تهران تحصیل کرده و سال دهم در اصفهان و یازدهم و دوازدهم در یزد ادامه تحصیل داده است، از آن جا که متولد تهران است، بومی تهران محسوب میگردد. برخی ملاک های دیگر بومی بودن از قرار زیر است:

  • چنانچه محل دریافت مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه (دبیرستان یا هنرستان) برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در یک استان باشد، داوطلب، بومی آن استان محسوب می شود.
  • اگر داوطلبی سه سال آخر دبیرستان خود را در خارج از کشور گذرانده باشد، استان محل تولد او به عنوان استان بومی تلقی خواهد شد.
  • آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر این که سه سال آخر دبیرستان خود را در خارج از کشور گذرانده اند بلکه محل تولد آن ها نیز خارج از کشور می باشد، در این صورت استان بومی این دسته از داوطلبان استان تهران محسوب می شود.

البته برخی شرایط مانند ماموریت های دولتی، بیماری های خاص و… وجود دارد که ممکن است شرایط شما را در بومی محسوب شدن یک استان تغییر دهد. برای آشنایی بیشتر با این شرایط میتوانید همه روزه بصورت 24 ساعته با شماره 9099075307 تماس گرفته و با مشاوران ایران تحصیل به مشورت بپردازید.

منبع: بومی گزینی کنکور 1402

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری تا حدودی قابل جبران است و داوطلبان می‌ توانند در صورت خطا در انتخاب رشته کنکور، فرم اینترنتی رشته محل های خود را ویرایش نمایند. البته لازم است بدانید تا سال گذشته امکان بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور وجود داشت و داوطلبان کنکور سراسری در صورتی که پس از اعلام نتایج متوجه بروز اشتباهاتی در انتخاب رشته خود می شدند می‌ توانستند از طریق ثبت درخواست بررسی خطا در انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش درخواست تجدید نظر خود را به این سازمان اعلام نمایند اما از سال گذشته این امکان وجود ندارد و چنانچه هر یک از داوطلبان دچار اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری شوند تنها می توانند در دانشگاه محل تحصیل خود درخواست تغییر رشته و یا انتقالی بدهد.

علت خطا در انتخاب رشته کنکور چیست؟

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به علت داشتن استرس بسیار زیاد در هنگام انتخاب رشته خود دچار اشکال و خطا می‌ شوند و ترتیب اولویت‌ های خود را به درستی وارد نکرده و یا کد رشته محل مورد نظر خود را به صورت نادرست در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد می‌ نمایند.

سازمان سنجش و آموزش کشور به دلیل این گونه خطاها، امکان تصحیح را برای داوطلبان فراهم کرده است تا آن ها بتوانند چنانچه مرتکب اشتباه در انتخاب رشته کنکور شدند؛ آن را اصلاح نمایند.
اما اشتباهاتی که هر یک از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته خود ممکن است مرتکب شوند اغلب به علت موارد زیر می باشند:

📌 مطالعه نکردن دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در سایت سنجش منتشر می‌ شود.

📌 فشار از سوی خانواده برای قبولی در دانشگاه بدون توجه به رشته دلخواه داوطلب

📌 توجه نکردن به زمان اعلام شده برای انتخاب رشته

📌 بی اطلاعی از اینکه تاثیر زیرگروه در انتخاب رشته چیست؟

📌 بی اطلاع بودن نسبت به نوع پذیرش دانشگاه که لازم است توجه داشته باشید برخی از دانشگاه‌ ها مانند دانشگاه های شبانه و غیر انتفاعی به صورت شهریه پرداز می‌ باشند و برای تحصیل در آنها باید شهریه ثابت و متغیر آن دانشگاه را پرداخت نمایید.

📌 نداشتن اطلاعات کافی نسبت به محل استقرار دانشگاه و امکانات آن مانند خوابگاه

📌 قبولی در دانشگاه را ملاک قرار دادن برای نرفتن به خدمت سربازی یا گذراندن یک سال دیگر در پشت کنکور و انتخاب کردن دانشگاه های دور از خانواده یا دانشگاه هایی که قبولی در آن ها راحت تر است.

📌 نداشتن اطلاعات کافی برای انتخاب رشته و اینکه ندانند چگونه انتخاب رشته کنیم؟
 

بنابراین توصیه می‌ کنیم حتما قبل از اینکه انتخاب رشته خود را انجام دهید با مشاوران آگاه و دلسوز مشورت نمایید و به موارد ذکر شده فوق توجه کنید.

انواع درخواست بررسی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

برای اینکه داوطلبان کنکور سراسری درخواست بررسی فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را در سازمان سنجش ثبت کنند باید یکی از انواع درخواست های بررسی را انتخاب نمایند. یعنی این افراد یا باید درخواست دهند که اولویت های بعدی آنان مورد بررسی قرار گیرد و یا برای تغییر دوره قبولی خود که یکی از موارد روزانه، شبانه و یا پردیس خودگردان است، درخواست دهند

افزون بر این اگر رشته انتخابی فرد داوطلب در دانشگاه قبولی وی به حد نصاب نرسد، او می تواند تقاضای بررسی اولویت های بعدی خود را برای سازمان سنجش ارسال نماید.

زمان ویرایش فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور سراسری

بنابر اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور داوطلبان کنکور سراسری می توانند در زمان مقرر، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کرده و اشتباهات آن را تصحیح کنند. شایان ذکر است این سازمان تنها به درخواست‌ هایی که در مهلت اعلام شده ارسال شده باشند رسیدگی می‌ کند و به درخواست‌ های خارج از بازه زمانی اعلام شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در این خصوص نیز باید بگوییم شما عزیزان به هنگام انتخاب رشته کنکور و مهلت تمدید شده آن که معمولاً در مرداد ماه است می‌ توانید به ویرایش انتخاب های خود بپردازید.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه آزمون ورودی هر کدام از مقاطع تحصیلی موفق به کسب رتبه مجاز شده اند، بایستی با وارد نمودن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته اقدام کرده و اولویت های خود را به ترتیب علاقه مندی در سیستم به ثبت برسانند. ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شود که چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنید؟ برای این منظور کافی است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نموده و پس از مطالعه دقیق آن، کد رشته محل کاردانی، کد رشته تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در سایت سازمان سنجش متناسب با شرایط لازم وارد نمایید.

در این مقاله خواهیم دید که کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش برای هر کدام از مقاطع تحصیلی به چه صورت است و با چند نمونه کد رشته محل آشنا خواهیم شد.

بررسی اهمیت اطلاع از کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش 1402

همه ما می دانیم که تمامی متقاضیانی که در آزمون های بزرگی همچون کنکور سراسری یا کنکور ارشد، رتبه مجاز را به دست می آورند می توانند انتخاب رشته کنند. در گذشته برای انجام انتخاب رشته لازم بود که داوطلبان نام رشته ها را به صورت دستی در فرم مربوطه وارد کنند و آن را به ثبت برسانند.

اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر سیستم سازمان سنجش و هوشمند شدن آن، تنها وارد کردن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش کافی است و فرد به راحتی از این طریق می توانند اولویت بندی نمایند. به نحوی که وقتی شما به صفحه انتخاب رشته وارد می شوید، با دو ستون روبرو خواهید شد. یکی از ستون ها مربوط به ترتیب اولویت و دیگری کد رشته محل است.

نکته مهم در این باره آن است که پس از درج هر کد، امکان دیدن عنوان رشته و نام دانشگاه پذیرنده اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و خودگردان وجود دارد.

توجه داشته باشید لازم است پیش از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته مقطع تحصیلی خود را از سایت سنجش دانلود کرده و با دقت آن را مطالعه نمایید.

سپس حتما کد رشته محل های خود را به ترتیب اولویت در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد کنید. در هنگام وارد کردن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش نیز نهایت دقت را به کار ببرید و پس از وارد کردن هر کد رشته محل، از طریق توضیح مقابل آن عنوان رشته و نوع دانشگاه پذیرنده را چک کنید زیرا در صورت وجود اشتباه ممکن است از رشته و دانشگاه محل تحصیل خود جا بمانید و مجبور شوید در دانشگاه یا رشته ای که به آن علاقه ندارید تحصیل نمایید.

همچنین در صورت بروز اشتباه در وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فرم انتخاب رشته، می توانید برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری اقدام نمایید.

البته لازم به ذکر است امکان ویرایش فرم انتخاب رشته برای هر یک از داوطلبان در زمان انتخاب رشته وجود دارد اما تعداد انجام ویرایش محدود می باشد و نمی توانید هر تعداد که بخواهید فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید.

خوب است بدانید برای انتخاب رشته در کلیه مقاطع لازم به وارد کردن کد رشته تحصیلی در فرم انتخاب رشته است و حتی برای قبولی در رشته های بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ها نیز می بایست کد آن ها را از دفترچه راهنما انتخاب رشته استخراج کرده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته تان وارد نمایید.

نحوه وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد سازمان سنجش

داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به کسب نمره مجاز شده اند، می توانند در فرم انتخاب رشته خود 150 کد رشته را در مقطع کارشناسی و 100 کد رشته را در مقطع کارشناسی ارشد وارد نمایند.

حال ممکن است بپرسید چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنیم؟ متقاضیان گرامی می بایست قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را با دقت مطالعه نموده و از میان جداول کد رشته محل ها که معمولا در فصل دوم دفترچه گنجانده می شوند، استخراج کنند.

توجه داشته باشید که دیگر نیازی نیست نام رشته مربوطه را در سیستم وارد کنید و تنها با درج کد رشته محل کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد که به صورت عددی می باشد، اولویت بندی قابل انجام خواهد شد. پس از اینکه کد را وارد کردید، عنوان رشته، دوره و نام دانشگاه به صورت اتوماتیک برایتان نمایش داده می شود.

به همین سبب توصیه می شود که نه تنها در وارد کردن کد رشته، بلکه به عنوان نمایش داده شده نیز توجه کنید تا موردی به اشتباه ثبت نگردد. در پایان، وقتی که اولویت بندی به اتمام رسید و از کد رشته ها مطمئن شدید، با لمس گزینه تایید و دریافت رسید، انتخاب رشته به پایان خواهد رسید.

منبع: https://irantahsil.org/%da%a9%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%b4/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

اطلاع از آخرین رتبه قبولی کنکور دامپزشکی آزاد و سراسری، می‌تواند به داوطلبان این رشته بسیار کمک کند. قبولی در رشته دامپزشکی دانشگاه سراسری یا آزاد، یکی از بزرگ‌ترین اهداف داوطلبان کنکور تجربی می‌باشد. یکی از مواردی که در انتخاب رشته دانشگاه سراسری و آزاد کمک شایانی خواهد کرد، بررسی آخرین رتبه قبولی رشته دامپزشکی و اطلاع از درصد دروس قبولی دامپزشکی پذیرفته شدگان سال‌های گذشته می‌باشددر دست داشتن کارنامه قبولی دامپزشکی باعث می‌شود داوطلبان با دید دقیق‌تری فرایند انتخاب رشته را انجام دهند. افرادی که با آخرین رتبه دامپزشکی آزاد و آخرین رتبه دامپزشکی سراسری آشنایی دارند، به مراتب می‌توانند تخمین بهتری نسبت به دانشگاه‌هایی که احتمال قبولی در آنها بیشتر است، داشته باشند.

آخرین رتبه قبولی رشته دامپزشکی دانشگاه سراسری روزانه 1401

اولویت تمامی شرکت کنندگان در کنکور و داوطلبان رشته دامپزشکی دانشگاه‌های روزانه می‌باشد. در ادامه رتبه‌ قبولی این رشته را به تفکیک سهمیه در دانشگاه‌های روزانه، در جدول‌های زیر می‌توانید مشاهده کنید.

رتبه قبولی رشته دامپزشکی براساس سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد

دانشگاه

رتبه در سهمیه

دانشگاه فردوسی- مشهد

2115

دانشگاه رازی کرمانشاه

2440

دانشگاه ارومیه

3029

 

رتبه قبولی رشته دامپزشکی براساس سهمیه ایثارگران ۵ درصد

دانشگاه

رتبه در سهمیه

دانشگاه تهران

570

دانشگاه شیراز

1950

دانشگاه شهید چمران اهواز

3598

دانشگاه رازی کرمانشاه

2752

دانشگاه فردوسی- مشهد

1230

 

رتبه قبولی رشته دامپزشکی دانشگاه سراسری منطقه 1

رتبه در سهمیه داوطلب

محل سکونت

نام دانشگاه 

3275

تهران

دانشگاه تهران

3393

تهران

دانشگاه تهران

3771

زابل

دانشگاه زابل

3882

مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد

3900

ارومیه

دانشگاه ارومیه

4797

ارومیه

دانشگاه ارومیه

4975

سمنان

دانشگاه سمنان

5008

سمنان

دانشگاه سمنان

6131

اهواز

دانشگاه شهید چمران اهواز

6263

اهواز

دانشگاه شهید چمران اهواز

 

رتبه قبولی رشته دامپزشکی دانشگاه سراسری منطقه 2

رتبه در سهمیه داوطلب

محل سکونت

نام دانشگاه 

5131

کرمانشاه

دانشگاه رازی _ کرمانشاه

5245

کرمانشاه

دانشگاه رازی _ کرمانشاه

6338

شیراز

دانشگاه شیراز

8005

شهرکرد

دانشگاه شهرکرد

9529

اهواز

دانشگاه چمران اهواز

9572

اهواز

دانشگاه چمران اهواز

9974

اهواز

دانشگاه چمران اهواز

11278

اهواز

دانشگاه چمران اهواز

14518

اهواز

دانشگاه چمران اهواز

14874

سمنان

دانشگاه سمنان

 

رتبه قبولی رشته دامپزشکی دانشگاه سراسری منطقه 3

رتبه در سهمیه داوطلب

محل سکونت

نام دانشگاه 

4272

تهران

دانشگاه تهران

5323

مشهد

دانشگاه فردوسی مشهد

5710

تبریز

دانشگاه تبریز

6507

اهواز

دانشگاه چمران اهواز

7217

کرمان

دانشگاه باهنر _ کرمان

10740

کرمانشاه

دانشگاه رازی- کرمانشاه

11423

سمنان

دانشگاه سمنان

آخرین رتبه قبولی دام‍پزشکی دانشگاه سراسری نوبت دوم

آن دست از داوطلبانی که موفق به اخذ پذیرش در نوبت روزانه رشته دامپزشکی نشوند، می‌توانند با اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته دامپزشکی سراسری نوبت شبانه، برای اسم‌نویسی خود اقدام کنند. در ادامه رتبه در سهمیه و نوبت دوم دانشگاه‌های سراسری ارائه شده است.

رتبه در سهمیه داوطلب

سهمیه

نام دانشگاه

2670

ایثارگران 25 درصد

دانشگاه سمنان

3078

منطقه یک

دانشگاه تهران

5568

منطقه دو

دانشگاه فردوسی- مشهد

8170

منطقه دو

دانشگاه چمران هواز

4720

منطقه یک

دانشگاه ارومیه

آخرین رتبه قبولی رشته دامپزشکی پردیس خودگردان

پذیرش در رشته دامپزشکی در دانشگاه‌های پردیس خودگردان (بین الملل) صرفاً براساس کنکور سراسری انجام می‌شود و متقاضیان برای ادامه تحصیل در این رشته می‌توانند پس از کسب نمره قبولی در کنکور و موفقیت در انتخاب رشته در این رشته مشغول به تحصیل شوند. قبولی در رشته دامپزشکی برای بسیاری از متقاضیان کنکور تجربی به عنوان هدفی است که برنامه ریزی کنکور خود را برای رسیدن به این هدف تنظیم کرده‌اند.

داشتن اطلاعاتی از آمار رتبه قبولی پذیرفته شدگان رشته دامپزشکی در دانشگاه پردیس خودگردان (بین الملل) در سال‌های پیش می‌تواند به علاقه مندان به این رشته نگرش خوبی برای تنظیم برنامه‌ای صحیح برای دستیابی به هدفشان دهد. در حال حاضر آخرین رتبه قبولی دامپزشکی پردیس خودگردان 1401 اعلام نشده است. پس از انتشار اطلاعات مربوط به رتبه قبولی دامپزشکی پردیس خودگردان این مقاله بروزرسانی می‌شود.

منبع: https://irantahsil.org/%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

آیا از رتبه قبولی رشته گفتار درمانی در دانشگاه های مختلف آگاهی دارید؟ کارنامه رشته گفتار درمانی افرادی که در سال های گذشته پذیرفته شده اند، چه درصدهایی را شامل می شود؟ آیا می دانید که چگونه می توان درصد دروس قبولی گفتار درمانی را کسب کرد؟ ظرفیت پذیرش این رشته در مقطع کارشناسی ارشد به چه نحوی است؟ ما قصد داریم در ادامه این مطلب به بررسی آخرین رتبه گفتار درمانی آزاد و آخرین رتبه گفتار درمانی سراسری بپردازیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید با جزییات کارنامه قبولی گفتار درمانی آشنا شوید.

رتبه قبولی رشته گفتار درمانی برای چه افرادی اهمیت دارد؟

اگر از علاقه مندان به رشته های پیراپزشکی هستید، حتما نام رشته گفتار درمانی را شنیده اید. این رشته که یکی از رشته های موجود در زیرگروه های علوم تجربی است، در واقع از زیر مجموعه های علوم توانبخشی به شمار می رود.

دانش آموختگان رشته گفتاردرمانی کمک می کنند تا افرادی که به دلایلی مختلفی همچون ژنتیک، اختلالات روانی، تصادف، مسائل روحی و یا … دچار مشکلاتی همچون اختلال در تلفظ، عدم ادراک اصوات، ناتوانی در ارتباط کلامی شده اند، بتوانند قوه گفتاری خود را بهبود ببخشند.

البته در این رشته تلاش می شود تا بیشتر از شیوه های روانشناسی جهت اصلاح و درمان استفاده شود. اما به هر حال، متقاضیان و علاقه مندان بایستی پس از شرکت در کنکور سراسری موفق به درصد دروس قبولی گفتار درمانی شوند. از آنجا که برخی از داوطلبان شناخت چندانی از میزان رتبه مورد نیاز برای قبولی ندارند، در ادامه چند کارنامه رشته گفتار درمانی را ارائه خواهیم داد. برای اطلاع از آخرین رتبه های قبولی در کارنامه قبولی گفتار درمانی می توانید با ما در تماس باشید.

رتبه قبولی رشته گفتار درمانی چند است؟

در حال حاضر دانشگاه های روزانه مختلفی رشته گفتار درمانی را پذیرش می کنند. البته این امکان نیز فراهم شده است تا در دانشگاه های پردیس خودگردان محدودی نیز در هر دو جنسیت زن و مرد دانشجو جذب نمایند. در جدول زیر شاهد چند نمونه رتبه قبولی رشته گفتار درمانی در چند سهمیه و دانشگاه مختلف هستیم. اما چنانچه به اطلاع از درصد دروس قبولی گفتار درمانی و یا  کارنامه قبولی گفتار درمانی دانشگاه خاصی هستید، از طریق تماس با کارشناسان ما می توانید رتبه های چند سال گذشته را دریافت نمایید.

 

رتبه

نام دانشگاه محل قبولی

سهمیه

سال آزمون

 

۳۸۶۲

دانشگاه علوم پزشکی تهران

منطقه 1

99

۵۹۱۱

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

منطقه 1

99

۴۰۴۱

دانشگاه علوم پزشکی تهران

منطقه 2

99

۷۸‍۱۶

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منطقه 2

99

۶۱۲۶

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

منطقه 3

99

۷۴۷۷

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منطقه 3

99

7260

 دانشگاه علوم پزشکی اراک

منطقه 1

98

6097

دانشگاه علوم پزشکی تهران

منطقه 2

98

9257

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

منطقه 2

98

3570

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

منطقه 3

98

6593

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منطقه 3

98

 

منبع:  https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A8%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%88/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

رتبه قبولی در رشته داروسازی از آن دست مسائلی است که در هنگام انتخاب رشته برای علاقه مندان ادامه تحصیل در این رشته بسیار اهمیت پیدا میکند. داوطلبان با مشاهده اطلاعات کارنامه و رتبه پذبرفته شدگان این رشته میتوانند تا حدودی وضعیت و شانس خود را برای قبولی در آن بررسی کنند.

رشته داروسازی در کنار دیگر رشته های محبوب گروه پزشکی یعنی دندانپزشکی و پزشکی از پرطرفدارترین ها در میان داوطلبان و متقاضیان کنکور تجربی به شمار می رود. اگر قصد راه یابی به این رشته و ادامه تجصیلان دانشگاهی در داروسازی را دارید. قبل از هر اقدامی و در ابتدای این مسیر پر پیچ و خم بهتر است با رتبه قبولی در رشته داروسازی و البته کارنامه قبولی رشته داروسازی آشنایی کافی و لازم را بدست آورید.

اگر به دنبال راهی هستید که قبولی خود در این رشته دانشگاهی معتبر و شناخته شده را تضمین کنید. مطالعه نوشته پیش رو می تواند با آشنایی شما با رتبه قبولی در رشته داروسازی به پذیرشتان در دانشگاهی بهتر و سطح بالاتر کمک کند و انتخاب رشته ای حرفه ای را برایتان رقم بزندپیش از هر کاری جهت انتخاب رشته داروسازی با دانشگاه ها پذیرنده و همین طور ظرفیت آن ها آشنا شوید.

تحلیل و بررسی رتبه قبولی در رشته داروسازی

در این بخش از مطلب مرتبط با رتبه قبولی در رشته داروسازی سعی در ارائه کارنامه قبولی رشته داروسازی را برای شما دوستان عزیز داریمدر صورت داشتن هر سؤالی در مورد کارنامه قبولی رشته داروسازی و تمایل به اطلاع از آن می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

کارنامه قبولی در رشته داروسازی (منطقه 1)

رتبه
 

دانشگاه

محل اقامت

شیمی

فیزیک

زیست شناسی

ریاضیات

زمین شناسی

زبان خارجی

دین و زندگی

زبان عربی

ادبیات فارسی

1900

دانشگاه علوم پزشکی لرستان- خرم آباد

 

خرم آباد

74

65

79

63

9

54

83

59

43

1800

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

زنجان

60

59

82

67

26

65

86

63

45

2000

دانشگاه علوم پزشکی زابل

زابل

82

54

70

79

6

34

79

67

54

2005

دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

بندرعباس

74

72

66

70

18

45

78

62

53

1700

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

زنجان

69

62

78

59

14

62

68

73

64

 

کارنامه قبولی در رشته داروسازی (منطقه 2 )

رتبه
 

دانشگاه

محل اقامت

شیمی

فیزیک

زیست شناسی

ریاضیات

زمین شناسی

زبان خارجی

دین و زندگی

زبان عربی

ادبیات فارسی

2500

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

 

اردبیل

81

65

66

68

14

33

69

60

43

2600

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تبریز

81

66

79

59

43

66

55

43

24

2000

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه

69

78

69

45

8

36

93

85

53

2005

دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

شیراز

66

67

76

47

10

54

90

73

58

دانشگاه های پذیرنده داروسازی

اگر تاکنون اطلاعی در رابطه با دانشگاه های ارائه دهنده رشته داروسازی پیدا نکرده اید توصیه می کنیم جهت شناخت آن ها اقدام کنیداطلاع از این موضوع به جز اطلاع از رتبه قبولی در رشته داروسازی و همین طور بررسی کارنامه قبویل رشته داروسازی می تواند اثر زیادی در قبولی و مؤفقیت شما در کنکور تجربی و در نتیجه قبولی تان در رشته داروسازی داشته باشد.

برخی از دانشگاه های دارای رشته داروسازی از قرار زیر هستند:

دانشگاه هی دارای رشته داروسازی
 

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی البرز (کرج)

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران

دانشگاه علوم پزشکی بندر عباس

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور

دانشگاه علوم پزشکی زابل

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی همدان و

باز هم لازم به ذکر است این دانشگاه ها تنها برخی از دانشگاه های دارای رشته داروسازی هستند. ظرفیت کل دانشگاه های دارای رشته داروسازی نیز از این قرار هستند:

  • روزانه: بیش از 900 نفر
  • شبانه: 0 نفر
  • ظرفیت مازاد: حدود 50 نفر
  • پردیس خودگردان: 310 نفر

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%a8%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1402 برای داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد. داوطلبان می‌توانند در زمان تعیین شده پس از بررسی راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای برای شرکت در فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای بدون کنکور و با کنکور شرکت کنند و شانس قبولی خود را در هریک از کد رشته‌ها محک بزنند.

اهمیت انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای 1402 

انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای همواره از بزرگترین مشغله‌های فکری داوطلبان مقطع کاردانی بوده و هست و این حساسیت بی دلیل هم نیست. در واقع تمامی آینده یک داوطلب به انتخاب رشته صحیح اصولی و بر اساس برخی نکات روانشناسی و توانایی سنجی در داوطلبان بستگی خواهد داشت. به جرات می‌توان گفت نیمی از موفقیت شما در آزمون یا معدل دیپلم شما و نیمی دیگر از آن وابسته به انتخاب رشته صحیح شما خواهد بود.

انتخاب رشته فنی حرفه ای 1402 مهم‌ترین موضوع برای داوطلبانی که ثبت‌نام کنکور فنی حرفه ای را تکمیل کرده‌اند، می‌باشد و کلیه داوطلبان می‌بایست دقت کافی را در این مساله داشته باشند. در حال حاضر فرایند انتخاب رشته این دانشگاه در رشته‌های بدون آزمون و با آزمون صورت می‌گیرد و داطلبان پس از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش می‌توانند فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای را آغاز کنند.

توجه به متعدد بودن رشته‌های فنی حرفه ای و عدم آشنایی برخی داوطلبان با این رشته‌ها توصیه می‌کنیم حتماً جهت انتخاب رشته کنکور کاردانی نظام جدید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا با رتبه‌های برتر کنکور در مورد انتخاب رشته‌تان مشاوره داشته باشید و از تمامی رشته‌های فنی حرفه ای و آینده کاری و حدنصاب قبولی این رشته‌ها مطلع شوید. اما بسیاری از داوطلبان در رابطه با زمان انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای و راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای 1402 سؤال دارند که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

تاریخ انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای 1402

زمان انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای معمولاً از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود و داوطلبان باید در زمان اعلام شده پس از بررسی راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای می‌توانند از بین رشته‌های ارائه شده دست به انتخاب بزنند. گفتنی است امکان شرکت در فرایند انتخاب رشته دانشگاه فنی حرفه ای تنها پس از پرداخت هزینه ممکن است.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش فرایند انتخاب رشته فنی حرفه ای 1402 از تاریخ 18 تیر شروع می‌شود و تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت. در حال حاضر لینک انتخاب رشته‌های بدون آزمون و با آزمون فعال نشده است. پس از فعال شدن لینک داوطلبان می‌توانند با در اختیار داشتن راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای و دفترچه کنکور فنی و حرفه‌‌ای، مراحل گزینش کد رشته محل‌ها را آغاز کنند.

لیست رشته‌های ارائه شده کاردانی فنی حرفه ای 1402

همانطور که اشاره شد داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در رشته‌های بدون آزمون و با آزمون دانشگاه فنی حرفه ای پس از بررسی و مطالعه راهنما انتخاب رشته فنی حرفه ای 1402، می‌توانند در بازه زمانی مشخص از سوی سازمان سنجش برای فرایند انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای اقدام کنند. از آنجا که آشنایی با رشته‌های دانشگاه فنی حرفه ای برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد، در ادامه به لیست این رشته‌ها در سال 1402 اشاره خواهیم کرد.

فهرست رشته‌های با آزمون کاردانی فنی حرفه ای 1402

داوطلبان متقاضی رشته‌های کنکور فنی حرفه ای 1402 می‌توانند از میان رشته‌های ارائه شده زیر دست به اقدام بزنند:

  • گروه الکتروتکنیک‌
  • گروه کامپیوتر
  • گروه مکانیک خودرو
  • گروه نقشه کشی معماری
  • ‌گروه حسابداری
  • گروه تاسیسات مکانیکی
  • گروه نقشه کشی معماری
  • گروه صنایع غذایی
  • تربیت بدنی

منبع: https://b2n.ir/k29916

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری و زمان آن اعلام گردید. کلیه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند و انتخاب رشته خود را انجام داده اند؛ در صورت بروز اشتباه می‌توانند در زمان تعیین شده برای ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح انتخاب رشته سراسری اقدام نمایند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که پس از مهلت مقرر، سامانه بسته خواهد شد و امکان تصحیح و یا تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری وجود نخواهد داشت.

داوطلبان شرکت کننده در کنکور می‌ بایست با توجه به رتبه و تراز خود انتخاب رشته نمایند و بر اساس ظرفیت پذیرش در هر رشته و دانشگاه، نتیجه انتخاب رشته خود را دریافت کنند. بنابراین در صورت بروز اشتباه در وارد کردن کد رشته ها، نیازمند ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری می باشند. در ادامه همراه ما باشید تا نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری و مراحل و نکات مهم آن را بیشتر بررسی کنیم.

ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری

اصلاح انتخاب رشته سراسری همانند سال‌های گذشته به‌صورت الکترونیکی در سایت سنجش و آموزش کشور خواهد بود. لذا داوطلبان عزیز می‌توانند با مراجعه به این سایت، نسبت به تصحیح کد رشته محل های انتخابی خود اقدام نمایند بدین صورت که لینکی پس از انتخاب رشته هر داوطلب در اختیار او قرار داده خواهد شد و با توجه به آن، می‌توان به صفحه ویرایش اطلاعات وارد شد.

انتخاب رشته در تمامی مقاطع، حساسیت‌های بالایی را خواهد داشت زیرا چنانچه اشتباهاً یکی از کدها را وارد نموده باشید، ممکن است کد اشتباه وارد شده به جای یکی از اولویت‌های شما قرار گیرد باعث شود از پذیرش در رشته مورد نظر خود فاصله بگیرید. به همین دلیل سازمان سنجش امکان اصلاح انتخاب رشته را برای تمامی داوطلبان قرار داده است.

زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری ۱۴۰۲

هر ساله هم زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور، امکان ویراش موارد انتخاب شده نیز وجود دارد. ویرایش به این منظور ایجاد شده است که داوطلبان بتوانند انتخاب های خود را بازبینی کرده و نسبت به جابه جایی آن ها اقدام نمایند.

البته علاوه بر تغییر اولویت انتخاب رشته سراسری، امکان های دیگری نیز وجود دارد که شامل حذف انتخاب ها، اضافه کردن و یا حذف کد رشته ها می شود.

طبق آخرین اخبار در دسترس، زمان ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری در مرداد ماه است و این کار همزمان با شروع فرآیند انتخاب‌ رشته آغاز می گردد و تا پایان این زمان برای تمامی داوطلبان در هریک از گروه های آزمایشی میسر می باشد.

نحوه اصلاح انتخاب رشته سراسری 

 متقاضیان می توانند از طریق سامانه سنجش نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود اقدام نمایند. نحوه ویرایش به دو روش زیر امکان پذیر می باشد:

  1. با استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. از طریق شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

در مرحله بعد چنانچه اطلاعات وارد شده توسط کاربر صحیح باشد، میز کار داوطلب نمایش داده می شود و از آنجا می تواند وارد گزینه ویرایش انتخاب رشته شود و به اصلاح موارد مورد نظر خود بپردازد.

در ادامه به منظور سهولت شما عزیزان راهنمای تصویری موارد ذکر شده را قرار داده ایم. با ایران تحصیل همراه باشید.

تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور 

شاید این موضوع برای بسیاری از داوطلبان سوال برانگیز باشد که تعداد دفعات ویرایش انتخاب رشته کنکور 1402 چقدر است؟ در این خصوص باید به شما بگوییم که تعداد دفعات ویرایش محدود می باشد و شما نمی توانید هر تعدادی که می خواهید اطلاعات خود را ویرایش کنید.

در سال های گذشته داوطلبان می توانستند 5 بار برای ویرایش اقدام نمایند. برای سال جاری هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست اما به احتمال زیاد بین 3 الی 5 بار می توانید برای ویرایش اقدام کنید.

منبع: https://b2n.ir/t30669

  • javad qane
  • ۰
  • ۰

برنامه ریزی تیزهوشان نهم روی نتیجه قبولی شما و میزان امتیازی که کسب می کنید، تاثیر به سزایی خواهد داشت. افرادی که برای این موضوع یعنی برنامه ریزی دقیق زمان می گذارند، قطعاً می توانند نتیجه بسیار بهتری را نسبت به دیگران بگیرند. اگر شما هم قصد شرکت در آزمون تیزهوشان نهم را دارید می توانید با استفاده از کمک مشاوران جدول برنامه ریزی برای تیزهوشان نهم را به درستی تنظیم کرده و با یادداشت کردن ساعات مطالعه خود نتیجه ای عالی را از آزمون بگیرید. فراموش نکنید که روشی ثابت برای برنامه ریزی درسی نهم برای قبولی در تیزهوشان وجود ندارد و هر فردی باید جدول برنامه ریزی هفتگی نهم مخصوص به خود را دریافت کند. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

برنامه ریزی تیزهوشان نهم و معرفی منابع مناسب

در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، شما با دو نوع سوالات رو به رو خواهید شد که شامل استعداد تحصیلی و یا هوش می شود. برای سوالات استعداد تحلیلی یا هوش نیاز است منابع مربوط به سوالات هوش را مطالعه کنید و برای سوالات استعداد تحصیلی، لازمه است به دروس ریاضی، علوم، ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافی و اجتماعی و درس قرآن و پیام های آسمانی تسلط خوبی داشته باشید. برای برنامه ریزی تیزهوشان نهم حتماً تمرکز خود را روی کتب درسی بگذارید و بعد به مطالعه کتب کمک درسی بپردازید.

برای درس ریاضی، مطالعه کتب ریاضیات اندیشمند نهم به دهم و کتاب مبتکران، ریاضیات تیزهوشان خیلی سبز و فارابی، توصیه می شود.

برای درس علوم مطالعه کتاب علوم تجربی نهم خیلی سبز و علوم تیزهوشان گل پلاس ( مربوط به نشر گل واژه ) توصیه می شود.

برای درس ادبیات فارسی مطالعه کتاب های ادبیات قلمچی، خیلی سبز و مبتکران که البته مبتکران سطح بالاتری دارد، توصیه می شود.

برای مجموعه مطالعات اجتماعی ( شامل دروس جغرافی، تاریخ و اجتماعی ) و قرآن ( شامل دروس پیام های آسمانی و قرآن ) کتاب 1+31 استان تیزهوشان از انتشارات خوارزمی ( نشر پویش ) را توصیه می کنیم که می تواند کمک کننده باشد.

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم آزمون تیزهوشان نهم با پایه ششم متفاوت بوده و به همین دلیل داشتن برنامه مطالعاتی متفاوت برای این مقطع توصیه می‌شود.

یکی از تفاوت های عمده مربوط به منبع سوالات است. در سوالات آزمون نهم ما استفاده از کتب درسی و مفاهیم درسی را نیز می بینیم به همین دلیل باید برای مطالعه کتب درسی نیز زمان بگذارید.

علوم، از جمله دروس مفهموی و حفظی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. برای تقویت سطح علمی خود در این درس نیاز است. اگر در این درس امتیاز خوبی کسب کنید می توانید درصد قبولی خود را بالاتر ببرید.

ریاضی نیاز به تمرین و تکرار زیادی دارد. برای اینکه دراین درس مهارت خوبی کسب کنید نیاز است هم به صورت تستی و تشریحی به مطالعه آن بپردازید.

 برای دروس فارسی، جغرافی، تاریخ و اجتماعی، پیام های آسمانی و قرآن باید در کنار مطالعه تشریحی، زمانی را برای زدن تست نیز بگذارید.

چگونه برای آزمون تیزهوشان برنامه ریزی کنیم؟

با توجه به حساسیت‌هایی که در برنامه ریزی تیزهوشان نهم وجود دارد، تنها یکبار امکان ثبت نام در این مقطع وجود خواهد داشت. لذا به دلیل حساسیت‌های این مسئله لازم است به برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم بپردازید. قبولی در این آزمون باید به صورت باشد که دانش آموزان به راحتی و بدون اذیت شدن به مطالعه دقیق بپردازند.

برنامه ریزی تیزهوشان روی دیگری دارد و آن هم مربوطه به اولیای محترم می‌باشد. متأسفانه برخی از داوطلبان با فشارهای اضافه و زیادی که بر دانش آموزان خود می‌آورند موجب می‌گردد که استرس زیادی به دانش آموز وارد گردد. با توجه به پیش رو داشتن مراحل سخت‌تر و کنکور در آینده ، موجب کاهش اعتمادبه‌نفس و همچنین وارد نمودن استرس به آنان می‌گردد.

برای برنامه ریزی آزمون تیزهوشان به صورت واقع بینانه اقدام به برنامه ریزی نمایید. آنچه در رابطه با برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم مهم است، به موضوع عمل کردن به برنامه باز می‌گردد. بنابراین صرف داشتن برنامه ریزی موجب موفقیت نخواهد شد. قبل از برنامه ریزی، بهتر است بر روی افکار خودکار تمرکز کنید و خود را باور داشته باشید.

برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم لازم است به گونه‌ای باشد که داوطلبان بتوانند سرعت تست زنی خود را افزایش دهند. زیرا برخی از داوطلبان به هنگام آزمون دچار مشکل کمبود زمان می‌گردند. برنامه ریزی می‌تواند به صورت هفتگی و یا روزانه و حتی ماهانه صورت پذیرد. به هرحال قبولی در آزمون تیزهوشان با توجه به سطح سؤالات و همچنین تعداد داوطلبان متقاضی بستگی خواهد داشت. بنابراین دقت عمل بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌نماید.

در درجه اول باید شرایط خودتان را از نظر میزان زمان آزادی که دارید و همچنین نقاط قوت و ضعف تان در نظر بگیرید. در مرحله بعدی نیاز است با توجه به ضرایبی که دروس دارند، برای کسب نمره مورد نیاز برای هر درس زمان مناسبی را بگذارید.

 در آزمون تیزهوشان نهم علاوه بر زمانی که برای سوالات استعداد تحلیلی می گذارید، نیاز است برای سوالات استعداد تحصیلی نیز زمان گذاشته و مطالب کتب درسی را نیز به خوبی مطالعه کنید.

تعداد سوالات و ضرایب دروس در آزمون تیزهوشان نهم به شرح زیر است:

 

درس

تعداد سوال

ضریب

ریاضی

20 سوال

ضریب 3

علوم تجربی

17 سوال

ضریب 2

زبان و ادبیات فارسی

15 سوال

ضریب 2

مطالعات اجتماعی

15 سوال

ضریب 1

هدیه های آسمان

8 سوال

ضریب 2

منبع: https://b2n.ir/w23003

  • javad qane