مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

برنامه ریزی تیزهوشان نهم روی نتیجه قبولی شما و میزان امتیازی که کسب می کنید، تاثیر به سزایی خواهد داشت. افرادی که برای این موضوع یعنی برنامه ریزی دقیق زمان می گذارند، قطعاً می توانند نتیجه بسیار بهتری را نسبت به دیگران بگیرند. اگر شما هم قصد شرکت در آزمون تیزهوشان نهم را دارید می توانید با استفاده از کمک مشاوران جدول برنامه ریزی برای تیزهوشان نهم را به درستی تنظیم کرده و با یادداشت کردن ساعات مطالعه خود نتیجه ای عالی را از آزمون بگیرید. فراموش نکنید که روشی ثابت برای برنامه ریزی درسی نهم برای قبولی در تیزهوشان وجود ندارد و هر فردی باید جدول برنامه ریزی هفتگی نهم مخصوص به خود را دریافت کند. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

برنامه ریزی تیزهوشان نهم و معرفی منابع مناسب

در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، شما با دو نوع سوالات رو به رو خواهید شد که شامل استعداد تحصیلی و یا هوش می شود. برای سوالات استعداد تحلیلی یا هوش نیاز است منابع مربوط به سوالات هوش را مطالعه کنید و برای سوالات استعداد تحصیلی، لازمه است به دروس ریاضی، علوم، ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافی و اجتماعی و درس قرآن و پیام های آسمانی تسلط خوبی داشته باشید. برای برنامه ریزی تیزهوشان نهم حتماً تمرکز خود را روی کتب درسی بگذارید و بعد به مطالعه کتب کمک درسی بپردازید.

برای درس ریاضی، مطالعه کتب ریاضیات اندیشمند نهم به دهم و کتاب مبتکران، ریاضیات تیزهوشان خیلی سبز و فارابی، توصیه می شود.

برای درس علوم مطالعه کتاب علوم تجربی نهم خیلی سبز و علوم تیزهوشان گل پلاس ( مربوط به نشر گل واژه ) توصیه می شود.

برای درس ادبیات فارسی مطالعه کتاب های ادبیات قلمچی، خیلی سبز و مبتکران که البته مبتکران سطح بالاتری دارد، توصیه می شود.

برای مجموعه مطالعات اجتماعی ( شامل دروس جغرافی، تاریخ و اجتماعی ) و قرآن ( شامل دروس پیام های آسمانی و قرآن ) کتاب 1+31 استان تیزهوشان از انتشارات خوارزمی ( نشر پویش ) را توصیه می کنیم که می تواند کمک کننده باشد.

 

روش درس خواندن برای تیزهوشان

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم آزمون تیزهوشان نهم با پایه ششم متفاوت بوده و به همین دلیل داشتن برنامه مطالعاتی متفاوت برای این مقطع توصیه می‌شود.

یکی از تفاوت های عمده مربوط به منبع سوالات است. در سوالات آزمون نهم ما استفاده از کتب درسی و مفاهیم درسی را نیز می بینیم به همین دلیل باید برای مطالعه کتب درسی نیز زمان بگذارید.

علوم، از جمله دروس مفهموی و حفظی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. برای تقویت سطح علمی خود در این درس نیاز است. اگر در این درس امتیاز خوبی کسب کنید می توانید درصد قبولی خود را بالاتر ببرید.

ریاضی نیاز به تمرین و تکرار زیادی دارد. برای اینکه دراین درس مهارت خوبی کسب کنید نیاز است هم به صورت تستی و تشریحی به مطالعه آن بپردازید.

 برای دروس فارسی، جغرافی، تاریخ و اجتماعی، پیام های آسمانی و قرآن باید در کنار مطالعه تشریحی، زمانی را برای زدن تست نیز بگذارید.

چگونه برای آزمون تیزهوشان برنامه ریزی کنیم؟

با توجه به حساسیت‌هایی که در برنامه ریزی تیزهوشان نهم وجود دارد، تنها یکبار امکان ثبت نام در این مقطع وجود خواهد داشت. لذا به دلیل حساسیت‌های این مسئله لازم است به برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم بپردازید. قبولی در این آزمون باید به صورت باشد که دانش آموزان به راحتی و بدون اذیت شدن به مطالعه دقیق بپردازند.

برنامه ریزی تیزهوشان روی دیگری دارد و آن هم مربوطه به اولیای محترم می‌باشد. متأسفانه برخی از داوطلبان با فشارهای اضافه و زیادی که بر دانش آموزان خود می‌آورند موجب می‌گردد که استرس زیادی به دانش آموز وارد گردد. با توجه به پیش رو داشتن مراحل سخت‌تر و کنکور در آینده ، موجب کاهش اعتمادبه‌نفس و همچنین وارد نمودن استرس به آنان می‌گردد.

برای برنامه ریزی آزمون تیزهوشان به صورت واقع بینانه اقدام به برنامه ریزی نمایید. آنچه در رابطه با برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم مهم است، به موضوع عمل کردن به برنامه باز می‌گردد. بنابراین صرف داشتن برنامه ریزی موجب موفقیت نخواهد شد. قبل از برنامه ریزی، بهتر است بر روی افکار خودکار تمرکز کنید و خود را باور داشته باشید.

برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان نهم لازم است به گونه‌ای باشد که داوطلبان بتوانند سرعت تست زنی خود را افزایش دهند. زیرا برخی از داوطلبان به هنگام آزمون دچار مشکل کمبود زمان می‌گردند. برنامه ریزی می‌تواند به صورت هفتگی و یا روزانه و حتی ماهانه صورت پذیرد. به هرحال قبولی در آزمون تیزهوشان با توجه به سطح سؤالات و همچنین تعداد داوطلبان متقاضی بستگی خواهد داشت. بنابراین دقت عمل بسیار نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا می‌نماید.

در درجه اول باید شرایط خودتان را از نظر میزان زمان آزادی که دارید و همچنین نقاط قوت و ضعف تان در نظر بگیرید. در مرحله بعدی نیاز است با توجه به ضرایبی که دروس دارند، برای کسب نمره مورد نیاز برای هر درس زمان مناسبی را بگذارید.

 در آزمون تیزهوشان نهم علاوه بر زمانی که برای سوالات استعداد تحلیلی می گذارید، نیاز است برای سوالات استعداد تحصیلی نیز زمان گذاشته و مطالب کتب درسی را نیز به خوبی مطالعه کنید.

تعداد سوالات و ضرایب دروس در آزمون تیزهوشان نهم به شرح زیر است:

 

درس

تعداد سوال

ضریب

ریاضی

20 سوال

ضریب 3

علوم تجربی

17 سوال

ضریب 2

زبان و ادبیات فارسی

15 سوال

ضریب 2

مطالعات اجتماعی

15 سوال

ضریب 1

هدیه های آسمان

8 سوال

ضریب 2

منبع: https://b2n.ir/w23003

  • ۰۲/۰۴/۱۸
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی