مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری تا حدودی قابل جبران است و داوطلبان می‌ توانند در صورت خطا در انتخاب رشته کنکور، فرم اینترنتی رشته محل های خود را ویرایش نمایند. البته لازم است بدانید تا سال گذشته امکان بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور وجود داشت و داوطلبان کنکور سراسری در صورتی که پس از اعلام نتایج متوجه بروز اشتباهاتی در انتخاب رشته خود می شدند می‌ توانستند از طریق ثبت درخواست بررسی خطا در انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش درخواست تجدید نظر خود را به این سازمان اعلام نمایند اما از سال گذشته این امکان وجود ندارد و چنانچه هر یک از داوطلبان دچار اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری شوند تنها می توانند در دانشگاه محل تحصیل خود درخواست تغییر رشته و یا انتقالی بدهد.

علت خطا در انتخاب رشته کنکور چیست؟

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به علت داشتن استرس بسیار زیاد در هنگام انتخاب رشته خود دچار اشکال و خطا می‌ شوند و ترتیب اولویت‌ های خود را به درستی وارد نکرده و یا کد رشته محل مورد نظر خود را به صورت نادرست در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد می‌ نمایند.

سازمان سنجش و آموزش کشور به دلیل این گونه خطاها، امکان تصحیح را برای داوطلبان فراهم کرده است تا آن ها بتوانند چنانچه مرتکب اشتباه در انتخاب رشته کنکور شدند؛ آن را اصلاح نمایند.
اما اشتباهاتی که هر یک از داوطلبان در هنگام انتخاب رشته خود ممکن است مرتکب شوند اغلب به علت موارد زیر می باشند:

📌 مطالعه نکردن دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته که در سایت سنجش منتشر می‌ شود.

📌 فشار از سوی خانواده برای قبولی در دانشگاه بدون توجه به رشته دلخواه داوطلب

📌 توجه نکردن به زمان اعلام شده برای انتخاب رشته

📌 بی اطلاعی از اینکه تاثیر زیرگروه در انتخاب رشته چیست؟

📌 بی اطلاع بودن نسبت به نوع پذیرش دانشگاه که لازم است توجه داشته باشید برخی از دانشگاه‌ ها مانند دانشگاه های شبانه و غیر انتفاعی به صورت شهریه پرداز می‌ باشند و برای تحصیل در آنها باید شهریه ثابت و متغیر آن دانشگاه را پرداخت نمایید.

📌 نداشتن اطلاعات کافی نسبت به محل استقرار دانشگاه و امکانات آن مانند خوابگاه

📌 قبولی در دانشگاه را ملاک قرار دادن برای نرفتن به خدمت سربازی یا گذراندن یک سال دیگر در پشت کنکور و انتخاب کردن دانشگاه های دور از خانواده یا دانشگاه هایی که قبولی در آن ها راحت تر است.

📌 نداشتن اطلاعات کافی برای انتخاب رشته و اینکه ندانند چگونه انتخاب رشته کنیم؟
 

بنابراین توصیه می‌ کنیم حتما قبل از اینکه انتخاب رشته خود را انجام دهید با مشاوران آگاه و دلسوز مشورت نمایید و به موارد ذکر شده فوق توجه کنید.

انواع درخواست بررسی فرم انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

برای اینکه داوطلبان کنکور سراسری درخواست بررسی فرم اینترنتی انتخاب رشته خود را در سازمان سنجش ثبت کنند باید یکی از انواع درخواست های بررسی را انتخاب نمایند. یعنی این افراد یا باید درخواست دهند که اولویت های بعدی آنان مورد بررسی قرار گیرد و یا برای تغییر دوره قبولی خود که یکی از موارد روزانه، شبانه و یا پردیس خودگردان است، درخواست دهند

افزون بر این اگر رشته انتخابی فرد داوطلب در دانشگاه قبولی وی به حد نصاب نرسد، او می تواند تقاضای بررسی اولویت های بعدی خود را برای سازمان سنجش ارسال نماید.

زمان ویرایش فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور سراسری

بنابر اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور داوطلبان کنکور سراسری می توانند در زمان مقرر، فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کرده و اشتباهات آن را تصحیح کنند. شایان ذکر است این سازمان تنها به درخواست‌ هایی که در مهلت اعلام شده ارسال شده باشند رسیدگی می‌ کند و به درخواست‌ های خارج از بازه زمانی اعلام شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در این خصوص نیز باید بگوییم شما عزیزان به هنگام انتخاب رشته کنکور و مهلت تمدید شده آن که معمولاً در مرداد ماه است می‌ توانید به ویرایش انتخاب های خود بپردازید.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1/

  • ۰۲/۰۴/۲۸
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی