مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه آزمون ورودی هر کدام از مقاطع تحصیلی موفق به کسب رتبه مجاز شده اند، بایستی با وارد نمودن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته اقدام کرده و اولویت های خود را به ترتیب علاقه مندی در سیستم به ثبت برسانند. ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شود که چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنید؟ برای این منظور کافی است که دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود نموده و پس از مطالعه دقیق آن، کد رشته محل کاردانی، کد رشته تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد را در سایت سازمان سنجش متناسب با شرایط لازم وارد نمایید.

در این مقاله خواهیم دید که کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش برای هر کدام از مقاطع تحصیلی به چه صورت است و با چند نمونه کد رشته محل آشنا خواهیم شد.

بررسی اهمیت اطلاع از کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش 1402

همه ما می دانیم که تمامی متقاضیانی که در آزمون های بزرگی همچون کنکور سراسری یا کنکور ارشد، رتبه مجاز را به دست می آورند می توانند انتخاب رشته کنند. در گذشته برای انجام انتخاب رشته لازم بود که داوطلبان نام رشته ها را به صورت دستی در فرم مربوطه وارد کنند و آن را به ثبت برسانند.

اما در چند سال اخیر به دلیل تغییر سیستم سازمان سنجش و هوشمند شدن آن، تنها وارد کردن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش کافی است و فرد به راحتی از این طریق می توانند اولویت بندی نمایند. به نحوی که وقتی شما به صفحه انتخاب رشته وارد می شوید، با دو ستون روبرو خواهید شد. یکی از ستون ها مربوط به ترتیب اولویت و دیگری کد رشته محل است.

نکته مهم در این باره آن است که پس از درج هر کد، امکان دیدن عنوان رشته و نام دانشگاه پذیرنده اعم از روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و خودگردان وجود دارد.

توجه داشته باشید لازم است پیش از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته مقطع تحصیلی خود را از سایت سنجش دانلود کرده و با دقت آن را مطالعه نمایید.

سپس حتما کد رشته محل های خود را به ترتیب اولویت در فرم اینترنتی انتخاب رشته وارد کنید. در هنگام وارد کردن کد رشته های تحصیلی سازمان سنجش نیز نهایت دقت را به کار ببرید و پس از وارد کردن هر کد رشته محل، از طریق توضیح مقابل آن عنوان رشته و نوع دانشگاه پذیرنده را چک کنید زیرا در صورت وجود اشتباه ممکن است از رشته و دانشگاه محل تحصیل خود جا بمانید و مجبور شوید در دانشگاه یا رشته ای که به آن علاقه ندارید تحصیل نمایید.

همچنین در صورت بروز اشتباه در وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد در فرم انتخاب رشته، می توانید برای ویرایش انتخاب رشته دانشگاه سراسری اقدام نمایید.

البته لازم به ذکر است امکان ویرایش فرم انتخاب رشته برای هر یک از داوطلبان در زمان انتخاب رشته وجود دارد اما تعداد انجام ویرایش محدود می باشد و نمی توانید هر تعداد که بخواهید فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنید.

خوب است بدانید برای انتخاب رشته در کلیه مقاطع لازم به وارد کردن کد رشته تحصیلی در فرم انتخاب رشته است و حتی برای قبولی در رشته های بدون آزمون و صرفا با سوابق تحصیلی دانشگاه ها نیز می بایست کد آن ها را از دفترچه راهنما انتخاب رشته استخراج کرده و در فرم اینترنتی انتخاب رشته تان وارد نمایید.

نحوه وارد کردن کد رشته های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد سازمان سنجش

داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به کسب نمره مجاز شده اند، می توانند در فرم انتخاب رشته خود 150 کد رشته را در مقطع کارشناسی و 100 کد رشته را در مقطع کارشناسی ارشد وارد نمایند.

حال ممکن است بپرسید چگونه کد رشته تحصیلی خود را پیدا کنیم؟ متقاضیان گرامی می بایست قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را با دقت مطالعه نموده و از میان جداول کد رشته محل ها که معمولا در فصل دوم دفترچه گنجانده می شوند، استخراج کنند.

توجه داشته باشید که دیگر نیازی نیست نام رشته مربوطه را در سیستم وارد کنید و تنها با درج کد رشته محل کاردانی، کارشناسی یا کارشناسی ارشد که به صورت عددی می باشد، اولویت بندی قابل انجام خواهد شد. پس از اینکه کد را وارد کردید، عنوان رشته، دوره و نام دانشگاه به صورت اتوماتیک برایتان نمایش داده می شود.

به همین سبب توصیه می شود که نه تنها در وارد کردن کد رشته، بلکه به عنوان نمایش داده شده نیز توجه کنید تا موردی به اشتباه ثبت نگردد. در پایان، وقتی که اولویت بندی به اتمام رسید و از کد رشته ها مطمئن شدید، با لمس گزینه تایید و دریافت رسید، انتخاب رشته به پایان خواهد رسید.

منبع: https://irantahsil.org/%da%a9%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b5%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%86%d8%ac%d8%b4/

  • ۰۲/۰۴/۲۷
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی