مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

مشاوران تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند یک مسیر خوبی را برای خود در آینده رقم بزنند. آن ها راهنمای تحصیلی این افراد هستند تا در انتخاب مسیر درست راهنمایی کنند؛ بنابراین مشاور تحصیلی، یکی از شغل های پرطرفداری است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. آن ها همواره از خود سوال می کنند چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ و در این راه به چه مهارت هایی نیاز داریم. هر کسی به راحتی نمی تواند یک مشاور تحصیلی خوبی باشد و در این شغل به موفقیت برسد؛ مگر این که دانش و مهارت لازم را در این زمینه کسب کند.

چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ ذکر ویژگی ها و مهارت های آن

امروزه مشاوران زیادی در زمینه های تحصیلی وجود دارند که شما برای تبدیل شدن به یک مشاور تحصیلی حرفه ای باید مهارت ها و دانش بالایی را به دست بیاورید تا بتوانید مشاوره دهید. با توجه به این که امروزه تحصیل کردن یکی از معیارهای زندگی اجتماعی است و شما برای استخدام شدن در هر شغلی باید تحصیلات داشته باشید. لذا یک مشاور تحصیلی خوب می تواند شغل پردرآمدی باشد؛ اما شما باید ویژگی هایی داشته باشید تا بتوانید در این مراحل موفق شوید. در ادامه به ۱۳ ویژگی مشاور تحصیلی خوب اشاره می کنیم.

کسب دانش در مورد مشاور تحصیلی

اولین ویژگی که به کمک آن می توانید به یک مشاور تحصیلی خوب تبدیل شوید، مطالعه کردن در مورد شغل مشاور تحصیلی است تا شما بتوانید نحوه مشاوره دادن به افراد مختلف را یاد بگیرید. همان گونه که می دانید شغل مشاوره؛ یعنی مشورت دادن به افرادی که مشکلات زیادی در مسیر تحصیلی دارند. لذا شما باید تمام جوانب آن ها را در نظر بگیرید و با توجه به دانش و مهارت هایی که دارید برای آن ها یک مسیر خوب پیشنهاد کنید. به همین دلیل لازم است مطالعه کنید و در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید.

همچنین مطالعه کردن به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات خود را بروز کنید و دانش خود را در مورد مشاوره دادن افزایش دهید. در واقع اگر شما بروز نباشید نمی توانید با دانش آموزان و دانشجویان خود تعامل کنید و یک راه حل خوبی را برای آن ها پیشنهاد دهید؛ زیرا دانش آموزان امروزی اطلاعات خود را با شبکه های اجتماعی افزایش می دهند و کمتر کسی به سنت های قدیمی اهمیت می دهد. لذا دانستن این موضوع و به کار بردن آن ها در مشاوره تحصیلی شما موثر خواهد بود.

داشتن درک بالا برای ارائه مشاوره تحصیلی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای چگونه مشاور تحصیلی شویم باید داشته باشید داشتن درک بالایی از زندگی اجتماعی دانش آموزان است. به طوری که با آن ها تعامل برقرار کرده و در بیان حرف ها و صحبت های آن ها خویشتن داری کنید؛ زیرا این افراد مسلما دچار مشکل بزرگی شدند که برای راهنمایی در این مورد به شما اعتماد کرده اند؛ بنابراین مشکلاتی که در مسیر زندگی آن ها قرار دارند را در نظر بگیرید و خود را در جای آن ها قرار دهید تا تصمیمات بهتری را بگیرید.

بنابراین لازم است به صحبت های دانش آموزان و دانشجویان خود به خوبی گوش دهید و از صندلی خود جدا شده و به سمت آن ها متمایل شوید. همچنین محیط آرامی را برای آن ها فراهم کنید و وارد صحبت های آن ها نشوید. در واقع همه تمرکز خود را به او اختصاص دهید و فردی متخصص برای شنیدن صحبت های دانش آموزان باشید تا با درک کردن آن ها بتوانید یک مشاوره تحصیلی خوب برای آن ها ارائه دهید. دقت کنید که در حین جلسه مشاوره، با تلفن سرگرم نشوید؛ زیرا این کار باعث می شود که دانش آموزان احساس کنند که برای شما مهم نیستند.

کسب دانش در مورد اختلالات روانشناسی در شغل مشاور تحصیلی

اگر قصد دارید در شغل خود به یک مشاور تحصیلی حرفه ای تبدیل شوید باید دانش و مهارت هایی را در مورد اختلالات روانشناسی داشته باشید. در واقع شما به هنگام صحبت کردن با دانش آموزان خود متوجه شوید که آن ها اختلالات روانشناسی ندارند، در این صورت به او پیشنهاد کنید به یک متخصص یا روانشناس مراجعه کند؛ زیرا در این شرایط ارائه پیشنهادات توسط شما برای دانش آموزان موثر نخواهد بود.

آشنایی با تیپ های شخصیتی مختلف در شغل مشاور تحصیلی

یکی از معیارهایی که در چگونه مشاور تحصیلی شویم باید مدنظر قرار دهید، آشنایی با خلق و خوی مختلف است؛ زیرا در برخی مواقع مشاهده شده است دانش آموزانی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند که درونگرا هستند و علاقه ای به ارائه اطلاعات زیاد در مورد خودشان و مشکلاتشان ندارند. لذا یک مشاور تحصیلی خوب  در این گونه مواقع به این شخصیت های مختلف آشنایی داشته باشد و با پرسیدن سوال های مختلف از دانش آموزان آن ها را وادار به صحبت کردن کند، در غیر این صورت بدون دریافت اطلاعات کافی از دانش آموزان نمی توانید مشاوره خوبی را به آن ها ارائه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: چگونه مشاور تحصیلی شوریم؟

  • ۰۲/۰۱/۲۷
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی