مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

بدون شک دغدغه خیلی از دانشجویان بعد از اتمام تحصیل، داشتن یک شغل مناسب است. خیلی از فارغ التحصیلان علاقه مند هستند که در حوزه آموزش فعالیت کنند، و شاید سوال خیلی از افراد بعد از گذراندن تحصیل این باشد، که چگونه استاد دانشگاه شویم؟

تدریس به عنوان استاد دانشگاه نیازمند داشتن فاکتورهای مختلفی است. که در صورت داشتن این فاکتورها افراد میتوانند وارد این حوزه کاری شوند. یکی از فاکتورهای مهم برای ورود به این شغل، داشتن تحصیلات دانشگاهی در سطح بالاست. ما در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط ورود به این شغل و فاکتورهای مهم پیش رو آشنا کنیم و در ادامه به بررسی سطح درآمدی این شغل بپرداریم.

شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه

داوطلبینی که علاقه مند هستند به عنوان استاد دانشگاه فعالیت کنند، و یا در هیئت علمی دانشگاه فعالیت داشته باشند، باید در زمان انتشار فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه، نسبت به ثبت نام مورد نظر اقدام کنند. برای ورود به هیئت علمی دانشگاه، متقاضی باید دارای شرایط اختصاصی و عمومی باشد که ما در ادامه به بررسی کامل این موضوع که چگونه استاد دانشگاه شویم میپردازیم.

شرایط عمومی جذب هیئت علمی دانشگاه

  • داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • تعهد به قانون اساسی و اعتقاد به ولایت فقیه
  • نداشتن سابقه کیفری موثر
  • دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا دخانیات
  • اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان شناخته شده در قانون اساسی
  • داشتن سلامت جسمی و روحی
  • عدم محرومیت از اشتغال در ارگان‌های دولتی

شرایط اختصاصی هیئت علمی دانشگاه

  • آشنایی کامل حداقل با یک زبان خارجی
  • تناسب داشتن رشته متقاضی با رشته‌های اعلام شده در فراخوان جذب
  • داشتن مدرک تحصیلی دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزوی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزوی

متقاضیان با داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ذکر شده میتوانند در سایتwww.mjazb.ir اقدام به ثبت نام کنند.

زمان جذب هیئت علمی دانشگاه

شاید سوال اکثر متقاضیان ورود به هیئت علمی دانشگاه این باشد که جذب هیئت علمی دانشگاه چه زمانی است؟ هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم دو بار در سال اقدام به انتشار فراخوان جذب میکنند. علاقه مندان برای شرکت در هیئت علمی دانشگاه‌، پس از دارا بودن شرایط ذکر شده، باید ثبت نام خود را انجام دهند. زمان ثبت نام برای داوطلبین هیات علمی دانشگاه یک ماه است که این مدت میتواند توسط فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه تمدید شود.

ار این رو علاقه‌‎مندان برای ورود به هیئت علمی دانشگاه باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایتwww.mjazb.i اقدام به ثبت نام نمایند.

جهت راهنمایی و ارتباط با واحد مشاوره ایرن تحصیل میتوانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

حقوق استاد دانشگاه ۱۴۰۲_1402

بدون شک سوال اکثر علاقه مندان ورود به حوزه شغل استاد دانشگاه، میزان درآمد دریافتی از این شغل است؛ ما در مقاله چگونه استاد دانشگاه شویم؟ به بررسی کامل حقوق استاد دانشگاه هم میپردازیم. در ابتدا باید به این موضوع توجه کنیم که درآمد این شغل ارتباط مستقیمی با رتبه و جایگاه شغلی فرد دارد؛ به عبارتی اساتید دانشگاه به دو گروه آموزشی و پژوهشی تقسیم میشوند؛ که نوع فعالیت اساتید متناسب با دسته‌بندی که قرار دارند متفاوت است.

ار طرفی از نظر علمی حایگاه اساتید در تقسیم‌بندی‌های مختلفی قرار میگیرد که از عنوان شغلی مربی تا استاد متفاوت است؛ در نتیحه میزان درآمد استاد دانشگاه بنا به کشور و نهاد و جایگاهی که قرار میگیرند متفاوت میباشد.ولی در نگاه کلی میتوانیم بگوییم که حقوق استاد دانشگاه از 12 تا 33 میلیون تومان در ماه متغیر است؛ که کم‌ترین میزان درآمد به شغل استاد‌یاری تعلق میگیرد.

تحصیلات لازم برای شغل استاد دانشگاه

در اکثر شهر‌ها داشتن مدرک دکتری و یا دانشجوی دکتری بودن شرط ورود به این شغل میباشد. ولی در بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه پیام‌نور، آزاد و یا علمی- کاربردی با مدرک کارشناسی ارشد هم میتوان وارد این شغل شد. همچنین در بعضی از رشته‌ها و در برخی از شهرستان‌ها هم، میتوان از مدرک کارشناسی ارشد برای ورود به این شغل استفاده کرد. ولی درکل داشتن سابقه‌ی کاری و رزومه موفق میتواند ورود شما را در این حوزه امکان‌پذیر کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

https://irantahsil.org/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d9%88%db%8c%d9%85/

  • ۰۲/۰۱/۲۶
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی