مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

 ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ آغاز شد. در این آزمون داوطلبان می توانند با انواع مدرک های تحصیلی و اطلاع از راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به صورت کلی افراد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی به سه گروه تقسیم می شوند. این افراد شامل، داوطلبان دارای مدرک دیپلم فنی یا غیرفنی، معماران تجربی و یا افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند. گروه اول می توانند در آزمون معماران تجربی، گروه دوم در آزمون کاردان های تجربی و گروه سوم می توانند در آزمون ورود به حرفه مهندسان شرکت نمایند.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ نیز برای هر سه گروه یکسان می باشد هم چنین شرایط ثبت نام برای تمام گروه ها متفاوت است که این مورد را نیز به تفصیل در ادامه بررسی خواهیم کرد.

اگر فارغ التحصیل در رشته های عمران، برق و یا دیگر رشته های فنی هستید نیاز است که در این آزمون امتیاز لازم را کسب نمایید زیرا برای ادامه مسیر تحصیل و همچنین شروع به فعالیت در حوزه های مهندسی، داشتن مدرک آزمون نظام مهندسی اجباری است. در صورت هرگونه سوال یا اشکالی در زمینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی میتوانید با کارشناسان تحصیل تماس بگیرید. مشاورین ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۲
 

این آزمون دوبار در سال ثبت نام داشته و معمولاً در هر نیمسال یک بار انجام می شود. افرادی که موفق به ثبت نام در نیمسال اول نمی شوند، می توانند در نیمسال دوم ثبت نام خود را انجام دهند.

عموماً خیلی کم پیش می آید که زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی تغییر کند مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد. به طور مثال در سال گذشته در خرداد ماه انجام شد اما به صورت عادی در اردیبهشت ماه بوده است.

علاوه بر ثبت نام در نیمسال می توانید در نیمسال دوم نیز ثبت نام خود را انجام دهید. زمان ثبت نام نیمسال دوم نیز معمولاً ثابت است و در دی ماه انجام می شود.

در جدول زیر می توانید به صورت دقیق زمان بندی آزمون های نظام مهندسی را برای سال جاری ملاحظه کنید.

عنوان آزمون

تاریخ ثبت نام

تاریخ برگزاری

معماری اجرا (صبح)، عمران اجرا (صبح)، تاسیسات مکانیکی نظارت (صبح)، تاسیسات برقی نظارت (صبح)، تاسیسات مکانیکی اجرا (صبح)، تاسیسات برقی اجرا (صبح)

17 الی 25 اسفند ماه ۱۴۰۲

29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

معماری نظارت (صبح)، عمران نظارت (صبح)، نقشه برداری (صبح)، شهرسازی (صبح)، ترافیک (صبح)

17 الی 25 اسفند ماه ۱۴۰۲

30 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

معماری طراحی (صبح و عصر)، عمرا محاسبات (صبح)، تاسیسات مکانیکی طراحی (صبح)، تاسیسات برقی طراحی (صبح)، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان (صبح)، ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی (صبح)

17 الی 25 اسفند ماه ۱۴۰۲

31 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

مهلت ثبت نام آزمون نظام مهندسی

در خصوص راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی توصیه ما به شما این است که حتماً در مهلت های زمانی تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهید، اما اگر به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشدید نیز می توانید در مهلت های تعیین شده برای تمدید ثبت نام این کار را انجام دهید. عموماً مهلت های تعیین شده برای تمدید زمان ثبت نام در اسفند ماه می باشد؛ اما باز هم برای اطلاعات دقیق تر باید به سامانه مربوطه مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در تماس باشید تا آخرین اخبار مربوط به ثبت نام آزمون نظام مهندسی را در اختیار شما قرار دهند.

نکات نهایی در مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲
 

اگر به هر دلیلی نیاز به ویرایش اطلاعات داشتید، باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کنید.

برای هر رشته آزمون جداگانه ای گرفته می شود.

افرادی که در سال گذشته یک بار نام نویسی کرده اند، دوباره نیازی نیست اطلاعات خود را وارد کنند زیرا مشخصات آن ها روی سایت قرار گرفته و با وارد کردن شماره عضویت لازم است فقط آزمون خود را تعیین کنند.

افرادی که معلولیت دارند باید حتماً پرونده بهزیستی نیز داشته باشند.

پذیرش در این آزمون نیازمند برنامه ریزی و به کارگیری استراتژی های کاربردی میباشد. برای قبولی در این آزمون میتوانید از مشاوره آزمون نظام مهندسی در ایران تحصیل بهره مند شوید.

شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲

برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرایط مختلفی تعیین شده که مهم ترین آن مربوط به آخرین مدرک داوطلبان خواهد شد. یعنی شرایط براساس مدارک داوطلبان تعیین می شود.  به طور مثال افراد دارای مدرک کارشناسی با 3 سال سابقه کاری، افراد مقطع ارشد با 2 سال سابقه کار و افراد مقطع دکتری با 1 سال سابقه کاری می توانند در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کنند. گروه بعدی که ممکن است برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کنند، افرادی با مدرک کاردانی هستند. این افراد باید مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم با سنوات کار حرفه مرتبط (5 سال) و همچنین مدرک فنی مورد تایید سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی با سنوات کار حرفه مرتبط (6 سال) را ارائه دهند.

ادی که مدرک آکادمیک ندارند نیز می توانند برای ثبت نام در این آزمون اقدام کرده و برای آزمون صلاحیت حرفه ای معماران تجربی ۱۴۰۲ اقدام نمایند.

سوابق کاری حرفه ای برای این آزمون نیز در صورتی که با مدرک کاردانی اقدام کرده باشید، 5 سال و در صورتی که به صورت تجربی ثبت نام کرده باشید، 6 سال است.

برای مواردی که رشته با رشته آزمون یکسان است(به غیر از رشته عمران محاسبات و معماری طراحی) از تاریخ اخذ مدرک کاردانی تا زمان اخذ مدرک مهندسی به ازای هر پنج سال کامل، یک سال و حداکثر دو سال به سنوات مهندسی اضافه خواهد شد.

در صورت هم رشته نبودن رشته تحصیلی با رشته آزمون، سنوات کاردانی قابل محاسبه برای آزمون نظام مهندسی نیست.

داشتن سنوات اجباری است و افرادی که آن را ندارند، نمی توانند ثبت نام کنند.

برای آقایان نیز داشتن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت اجباری است.

منبع: https://b2n.ir/x89612

  • ۰۲/۰۱/۲۹
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی