مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1402 اعلام شد. افرادی که متقاضی شرکت در طرح مسکن فرهنگیان هستند، می توانند پس از مطالعه شرایط و مدارک لازم جهت نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند. پس از عقد تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در جهت تامین مسکن فرهنگیانی که فاقد مسکن هستند، سامانه مسکن ملی فرهنگیان راه اندازی شد که ایجاد آن در راستای تحقق اهداف وزارت آموزش و پرورش برای تامین مسکن مورد نیاز اقشار فرهنگی می باشد.  این طرح با هدف آسودگی خاطر فرهنگیان و همچنین ارتقاء سطح آموزشی کشور ایجاد شده است. معلمانی که واحد شرایط هستند، می توانند در طرح مسکن فرهنگیان شرکت کنند. در ادامه این مقاله در ارتباط با شرایط مسکن ملی فرهنگیان بیشتر توضیح خواهیم داد.

معرفی سامانه مسکن ملی فرهنگیان 

وزارت آموزش و پرورش با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی اقدام به تامین مسکن کارکنان خود و حمایت از آنها نموده است. براساس تفاهم نامه امضا شده، بالغ بر حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف و مناطق روستایی برای فرهنگیان ساخته خواهد شد. برای دستیابی به این هدف همه منابع و امکانات وزارتخانه راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به کار گرفته می شود. لازم به ذکر است که در این طرح مسکن مورد نیاز در ۳۲ کشور استان تامین می شود.

سامانه مسکن ملی فرهنگیان در راستای طرح مسکن ملی ایجاد شده است و فرهنگیان می توانند با مراجعه به آدرس  maskan.medu.irبا تکمیل اطلاعات لازم و بارگذاری مدارک خود برای تکمیل فرایند ثبت‌نام اقدام کنند و منتظر اعلام اسامی افرادی که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، باشند.


معرفی شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1402

افرادی که فاقد مسکن هستند و در طرح مسکن ملی فرهنگیان شرکت کرده‌اند، می‌توانند از طریق سامانه  maskan.medu.ir اقدام به اسم‌نویسی کنند. اما قبل از هر چیز باید شرایط مسکن ملی فرهنگیان را مورد مطالعه قرار داده تا در صورت احراز شرایط بتوانند درخواست خود را ثبت کنند. مهمترین شرایط مسکن ملی فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ شامل موارد زیر می باشد:

  • یکی از مهمترین شرایط مسکن ملی فرهنگیان این است که ابتدا زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند، به شرط اینکه حداقل ۳۵ سال به بالا داشته باشند.
  • افراد متقاضی نباید هیچگونه واحد مسکونی یا زمین را از تاریخ اول فروردین 1384 داشته باشند.
  • متقاضی از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ نباید در هیچ یک از نهادهای عمومی غیردولتی هیچگونه واحد مسکونی، زمین، تسهیلات یارانه خرید و ساخت واحد مسکونی را داشته باشد.
  • همه متقاضیانی که در طرح شرکت می‌کنند، باید سرپرست خانواده یا متاهل باشند.
  • یکی دیگر از شرایط مسکن ملی فرهنگیان برخورداری از حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت مسکن می باشد. توجه کنید که اگر در شهری هستید که قدمت آن زیر 5 سال است، هنگام ثبت‌نام در طرح مسکن ملی فرهنگیان شهر مادر ملاک خواهد بود.
  • از دیگر شروع شرایط مسکن ملی فرهنگیان این است که متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی، ممنوعیت قانونی از جمله چک برگشتی نداشته باشند.
  • متفاضیان باید نسبت به توانایی پرداخت هزینه ساخت مسکن و اقساط ماهیانه بانکی اطمینان حاصل نمایند.
  • پس از اینکه فرآیند ثبت‌نام در سامانه مسکن ملی فرهنگیان به آدرس  maskan.medu.ir را انجام دادید، باید با ورود به این سامانه وضعیت درخواست خود را پیگیری نمایید.

منبع: شرایط مسکن ملی فرهنگیان 1402

  • ۰۲/۰۳/۲۹
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی