مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

رشته های بدون کنکور ریاضی 1402 در اکثر دانشگاه های کشور ارائه می شوند. افرادی که مایلند بر اساس سوابق تحصیلی خود، در این رشته ادامه تحصیل دهند، ابتدا باید با فهرست رشته های ارائه شده از سوی دانشگاه آشنا شوندرشته ریاضی، پس از رشته تجربی یکی از رشته های پر متقاضی می باشد که خوشبختانه امکان ثبت نام بدون آزمون در آن وجود دارد و متقاضیان می توانند بر اساس معدل دیپلم خود در این رشته ادامه تحصیل دهندامکان اخذ پذیرش بدون کنکور سراسری در دانشگاه ها با هدف حذف آزمون و کاهش فشار دانش آموزان در سال 1397 تصویب شد. از آن پس با تهیه دفترچه انتخاب رشته، امکان مشاهده رشته های مختلف گروه ریاضی در کلیه دانشگاه های کشور در تمامی نوبت های روزانه (نوبت اول)، شبانه (نوبت دوم)، پردیس های خود گردان، پیام نور و غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی میسر گردید.

روش ورود به رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

رشته علوم ریاضی به دلیل دارا بودن رشته های جذاب، یکی از پر متقاضی ترین گروه های آموزشی به شمار می رود. بسیاری از داوطلبان این رشته به دلیل رقابت بالا در کنکور سراسری، فشار و استرس آزمون و یا بد اقبالی در روز آزمون، از رسیدن به هدف خود باز می مانندبه همین دلیل، انتخاب رشته های بدون آزمون ریاضی یکی از بهترین گزینه ها برای تمامی علاقه مندان این رشته به شمار می رود.

بر این اساس، متقاضیان این فرصت را دارند تا سالانه در دو نوبت، یعنی مهر و بهمن ماه برای ثبت نام رشته مورد نظر خود در گروه ریاضی اقدام کنند. علاوه بر لزوم برخورداری از برخی شرایط، توجه داشته باشید که معیار اصلی قبولی در رشته های بدون کنکور ریاضی داشتن حداقل معدل مجاز می باشد. داوطلبان شرکت در رشته های بدون کنکور ریاضی می توانند با هر معدل کتبی ثبت نام کنند، به شرط این که در هیچ درسی مردود نشده باشند.

همچنین، همزمان با آغاز زمان نام نویسی دفترچه راهنما منتشر می شود و متقاضیان می توانند از بین کد رشته های موجود انتخاب رشته نمایند. گفتنی است که برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های سراسری حداکثر 100 و برای دانشگاه های آزاد حداکثر 20 رشته محل مجاز خواهد بود.

رشته های ریاضی بدون کنکور در مقطع کارشناسی – دوره روزانه

در این بخش از مقاله به ارائه لیستی از رشته هایی می پردازیم که داوطلبان می توانند در مقطع کارشناسی انتخاب کنند. نکته بسیار مثبت در مورد رشته های بدون آزمون ریاضی این است که داوطلبان می توانند با هر نوع دیپلمی برای ثبت نام و انتخاب رشته مورد نظر خود اقدام کنند. برای مثال اگر یک فرد که دارای معدل حد نصاب است، با دیپلم علوم انسانی مجاز به انتخاب رشته مهندسی مکانیک خواهد بود.

علاوه بر این، اغلب دانشگاه های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، خودگردان و آزاد در رشته های بدون کنکور ریاضی دانشجو جذب می کنند. به همین سبب، ظرفیت پذیرش بالا و رقابت پایین است. در جدول زیر شاهد لیست رشته های بدون کنکور ریاضی در مقطع کارشناسی هستیم.

لیست رشته های کارشناسی ریاضی بر اساس سوابق تحصیلی – روزانه

مهندسی مواد و متالورژی

ریاضیات و کاربردها

مهندسی انرژی

مهندسی اپتیک و لیزر

علوم و مهندسی آب

کاردانی علمی کاربردی برق قدرت

مهندسی عمران

کاردانی تکنولوژی آبیاری

مهندسی مکانیک

علوم کامپیوتر

مهندسی صنایع

مهندسی برق

فیزیک مهندسی

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

فیزیک

آمار و سنجش آموزشی

مهندسی ماشین های صنایع غذایی

مهندسی شیمی

علوم مهندسی

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

آمار

مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی

مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)

مهندسی اپتیک و لیزر

مهندسی شیمی

مهندسی معدن

مهندسی کامپیوتر

مهندسی ایمنی و بازرسی فنی

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C/

  • ۰۲/۰۳/۳۰
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی