مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام اطلاعات تحصیلی دانش‌آموزان همچون ریزنمرات و نمرات امتحانات نهایی می‌باشد، در رتبه و تراز نهایی داوطلبان کنکور تأثیرگذار خواهد بود.

لازم به ذکر است که سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش با هدف جمع آوری سوابق دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارتخانه راه‌اندازی شده است تا از گم شدن و یا از بین رفتن این سوابق جلوگیری کرده و در صورت نیاز در دسترس افراد قرار گیرد.

سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی dipcod.medu.ir

وزارت آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از گم شدن و یا از بین رفتن اسناد و مدارک سوابق تحصیلی دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان این وزارت خانه، سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی را راه‌اندازی کرده است تا سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی و دیپلم این افراد در این سامانه درج شده و در صورت نیاز در اختیار افراد قرار گیرد.

برای مشاهده این سوابق، لازم است تا افراد به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی dipcod.medu.ir وارد شده و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز  آموزش و پرورش و مدارس از سوابق تحصیلی مربوط به دیپلم و پیش‌دانشگاهی خود مطلع گردند

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 1402 

در حالت کلی، با آغاز ثبت‌نام کنکور سراسری می‌بایست متقاضیان به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد خود اقدام نمایند؛ چرا که وارد کردن این کد در زمان ثبت‌نام الزامی است. لازم به ذکر است که زمان دریافت این کد از سوی مدرسه محل تحصیل نیز به دانش‌آموزان اطلاع داده می‌شود. پس از این اطلاع رسانی است که می‌بایست افراد به سامانه کد و سوابق تحصیلی مراجعه نمایند.

نکته: چنانچه در حال تحصیل هستید و دیپلم خود را در خرداد ماه 1402 دریافت خواهید کرد، می توانید در تیر ماه 1402 به سامانه سنجش مراجعه کنید تا نمرات پایانی خود را برای تایید درج نمایید. ولی اگر فارغ التحصیل شده اید، می بایست در زمان نام نویسی برای کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی خود را نیز دریافت کرده و در سامانه سنجش درج کنید

اگر از داوطلبان نظام قدیم می باشید، باید علاوه بر کد سوابق تحصیلی دیپلم، کد سوابق تحصیلی مدرک پیش دانشگاهی خود را نیز دریافت کنید و در سامانه سنجش وارد نمایید. (همزمان با آغاز نام نویسی کنکور سراسری)

توجه داشته باشید که سامانه سنجش به داوطلبان فرصتی مجدد برای ثبت کد سوابق تحصیلی در سامانه می دهد که این فرصت در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری می باشد که می توانید با مراجعه به سامانه کد تحصیلی خود را درج و یا ویرایش کنید

حوه دریافت کد دانش‌آموزی در سامانه dipcod.medu.ir

همانطور که در بخش پیشین مطالعه کردید، برای ورود به سامانه سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش، لازم است تا کد دانش‌آموزی متقاضی را در کادر مربوطه وارد نمایید. کد دانش‌آموزی در واقع این کد، شناسنامه دانش‌آموز می‌باشد که در کارنامه امتحانات نهایی وی درج می‌گردد. برای اینکه بتوانید کد سوابق تحصیلی را دریافت کنید لازم است این کد را وارد نمایید. چنانچه دسترسی به کارنامه تحصیلی خود ندارید، می‌توانید از مدرسه کمک بگیرید.

مدارک لازم جهت ورود به سایت دریافت کد سوابق تحصیلی 

برای ورود به سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش لازم است تا پیش‌تر برخی اطلاعات را در دسترس داشته باشید تا مراحل دریافت کد را بدون معطلی سپری کنید. از این رو در این بخش مدارک و اطلاعاتی را که مورد نیاز شما دانش‌آموزان و اولیا گرامی خواهد بود را ارائه داده‌ایم. مدارک مورد نیاز برای ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی عبارت است از:

📑 از جمله مدارک مورد نیاز، مدارک شناسایی متقاضی اعم از کارت ملی یا شناسنامه می‌باشد.

📑 کارنامه‌های دریافتی از مقطع مورد نظر (برای مشاهده کد دانش‌آموزی)

📑 کد منطقه شهرداری مدرسه‌ای که در آن مقطع تحصیل کردید.

 

منبع: https://b2n.ir/m75468

  • ۰۲/۰۲/۳۰
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی