مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

 ثبت نام دانشگاه شاهد 1402 آغاز شد. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در هر کدام از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می توانند با تهیه مدارک لازم در زمان مقرر شده ثبت نام و در مصاحبه این دانشگاه شرکت نمایند.

دانشگاه شاهد از سال 1369 شروع به کار کرده و در حال حاضر بالغ بر 127 رشته دانشگاهی متنوع را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه میدهد و خدمات ویژه ای را به دانشجویانی با طرز فکر گزینش شده ارائه میدهد.

روند کلی ثبت نام دانشگاه شاهد

برای افرادی که قصد ورود به دانشگاه را دارند، همیشه شناخت مؤسسات آموزش عالی دارای اهمیت است. دانشگاه شاهد نیز یکی از دانشگاه هایی است که به علت حساسیت های خاص و شرایط پذیرش ویژه ای که دارد اطلاع کسب کردن درباره آن نیازمند توجه است.
 

شناخت این دانشگاه می تواند تأثیر بسزایی در تصمیم گیری برای انتخاب محل تحصیل شما داشته باشد. دانشگاه شاهد از جمله دانشگاه های دولتی است که دانشجویان بسیاری را در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکتری حرفه ایی و دکتری تخصصی پذیرش می کند.

این دانشگاه تحت نظر بنیاد شهید فعالیت می کند و تحصیل در آن رایگان است. یکی از مزایا و امکانات دانشگاه شاهد، این است که تحصیل در آن متمرکز بوده، و متقاضیان می توانند در دفترچه انتخاب رشته، یک یا چند کد رشته محل را در اولویت های خود قرار دهند و هیچ محدودیتی برای انتخاب سایر دانشگاه ها وجود ندارد.

علاوه بر این، ثبت نام دانشگاه شاهد در رشته های متنوع و زیادی امکانپذیر است و دانشجویان می توانند متناسب با رشته تحصیلی خود، در یکی از 9 دانشکده این دانشگاه پذیرش شوند.

زمان ثبت نام دانشگاه شاهد

درگاه ورود به دانشگاه شاهد، ثبت نام کنکور سراسری می باشد. بنابراین، افرادی که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند، بایستی همزمان با اعلام سازمان سنجش جهت ثبت نام کنکور سراسری، فرم ثبت نام را پر کرده و در تاریخ برگزاری کنکور در جلسه حضور یابند.

شایان ذکر است که نیازی به علامت گذاری یا هیچ اقدام خاصی در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کنکور نیست و داوطلبان در صورت کسب رتبه مجاز می توانند رشته های این دانشگاه را در  اولویت بندی انتخاب رشته کنکور خود قرار دهند.

نکته جالب توجه این است که تمام اولویت های فرد در فرم انتخاب رشته مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت داشتن شرایط لازم، امکان پذیرش در رشته های قبل و بعد نیز وجود دارد.

در مرحله بعدی، لیست متقاضیان حائز شرایط چند برابر  ظرفیت چند روز قبل از زمان اعلام نتایج نهایی کنکور از طریق سازمان سنجش اعلام می گردد، و این افراد برای مصاحبه دعوت می شوند.

شرایط عمومی لازم جهت پذیرش در دانشگاه شاهد

افرادی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند، باید از دو شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشند. شرایط عمومی به ترتیب زیر است:

  •  معتقد بودن به دین اسلام و تعهد عملی به احکام
  • اعتقاد داشتن و التزام عملی به ولایت فقیه، قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی
  • نداشتن هر گونه سابقه فعالیت ضد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم هواداری از حزب ها و یا گروهک ها و سازمان های غیر قانونی
  • عدم برخورداری از سوء پیشینه کیفری موثر
  • تعهد به با مقررات و ضوابط حاکم در دانشگاه
  • رعایت پوشش و شئونات اسلامی برای برادران و خواهران ( خواهران باید به چادر به عنوان حجاب برتر اعتقاد داشته باشند).

شرایط اختصاصی پذیرش در دانشگاه شاهد

  • یکی از شرایط اختصاصی مهم پس از ثبت نام دانشگاه شاهد عبور موفقیت آمیز از مرحله مصاحبه است. چنانچه فردی در زمان تعیین شده، در محل مصاحبه حضور نیابد، به منزله انصراف تلقی و پذیرش وی ملغی می گردد.
  • علاوه بر انجام مصاحبه، در مورد داوطلب تحقیقات میدانی از سوی دانشگاه صورت می گیرد. اگر اطلاعات جمع آوری شده مغایرتی با قوانین و شرایط دانشگاه و یا اظهارات شخص داشته باشد پذیرش او منتفی است.
     
  • گر چه همه اولویت ها مورد بررسی قرار می گیرد،اما توصیه می شود که علاقه مندان برای بالا بردن شانس قبولی خود، رشته های این دانشگاه را در الویت قرار دهند.

پس از اینکه شرایط عمومی و اختصاصی از سوی هسته گزینش دانشگاه بررسی شد، چنانچه صلاحیت های وی مورد تأیید قرار گیرد، به صورت نهایی پذیرفته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: https://b2n.ir/k83380

  • ۰۲/۰۲/۲۴
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی