مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه ها، از بزرگ ترین دغدغه های داوطلبان کنکور در انتخاب رشته سراسری انتخاب یک دانشگاه خوب از نظر ارزش و سطح علمی است. این موضوع که شما با تمام دانشگاه ها، ویژگی ها، شهریه ها آشنا باشید از جمله مهم ترین اقداماتی است که قبل انتخاب رشته صورت می گیرد.

اعتبار مدرک دانشگاه های سراسری روزانه

دانشگاه های روزانه، در ازای کلاس رفتن در دانشگاه های سراسری پولی پرداخت نمی کنید و حتی می‌توانید وام کمک هزینه بگیرید و بهترین امکانات و بالاترین اعتبار مدرک بین انواع دانشگاه را دارد. در صورت قبولی روزانه حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه محل قبولی طبق قانون سال جاری یکی از این ٢ نوع محرومیت را دارد:

محرومیت از انتخاب رشته روزانه در کنکور سال بعد
محرومیت از ثبت نام کنکور سراسری سال بعد

اعتبار مدرک روزانه دانشگاه های سراسری از همه دانشگاه های کشور بالاتر است. از این رو همه داوطلبان کنکور سراسری می کوشند تا در دانشگاه های سراسری دوره روزانه قبول شده و تحصیلات خود را ادامه دهند.

آشنایی با اعتبار مدرک دانشگاه شبانه

دانشگاه های شبانه، مشابه دانشگاه روزانه و حتی با دانشجویان دانشگاه روزانه کلاس ها مشترک می باشد. تنها تفاوت اساسی که دانشگاه شبانه با دانشگاه روزانه دارد، این است که دانشجویان شبانه هزینه ای بابت دانشگاه پرداخت می نمایند و از سهمیه خوابگاه برخوردار نمی باشند.

میزان شهریه دانشگاه شبانه بستگی به رشته تحصیلی دارد، اما شهریه شبانه کمتر از ١ میلیون تومان می‌باشد. انتخاب دانشگاه شبانه همچون دانشگاه روزانه محرومیتی برای کنکور سال آینده به دنبال ندارد و حتی می‌توان همزمان با تحصیل در دانشگاه شبانه، بدون انصراف از دانشگاه برای کنکور مجددا ثبت نام کنید. اعتبار مدرک دانشگاه شبانه تقریبا برابر اعتبار مدرک دانشگاه روزانه می‌باشد.

اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه هایی است که در دولت نهم و دهم توسعه بسیار زیادی داشته است و اینکه در حال حاضر در مقطع کارشناسی، واحدهای این دانشگاه بیشترین رشته ها را برای پذیرش داوطلبان آزمون سراسری دارا می باشند.
این دانشگاه که با شعار آموزش برای همه، همه جا و همه وقت کار خود را آغاز نمود و با اینکه بنا بر این بود که به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری فعالیت نماید اما در این سال ها سیستم آن بسیار به دانشگاه های دیگر کشور شباهت پیدا کرده است و دانشجویان زیادی سر کلاس های درس حضور پیدا می کنند.
حضور در کلاس های تئوری برای دانشجویان این دانشگاه غیراجباری است، اما برای کلاس های عملی حضور آن ها الزامی می باشد. سیستم نمره دهی و آزمون های دانشگاه پیام نور را می توان استاندارد ترین سیستم برای ارزیابی برابر و عادلانه دانشجویان سراسر کشور نام برد، چرا که تمامی آزمون های این دانشگاه به شکل کشوری برگزار می شود.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد، بارز ترین ویژگی دانشگاه آزاد شهریه این دانشگاه می باشد که تقریبا شهریه آن نسبت به همه سیستم های آموزش عالی بیشتر می باشد. (علوم پایه، فنی مهندسی و انسانی حدود ١/۵ برابر غیرانتفاعی) البته در گروه پزشکی تا ۷میلیون هم در هر ترم احتمال شهریه وجود دارد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد بستگی به واحد دانشگاه دارد. به عنوان مثال واحد های دانشگاه آزاد همچون: علوم تحقیقات تهران، آزاد قزوین، آزاد کرج، آزاد تهران جنوب و … از نظر سطح علمی، سخت گیری و ارزش مدرک یک سر و گردن از بقیه دانشگاه آزاد بالاتر هستند.
در بسیاری از رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی بین غیرانتفاعی و آزاد بهتر است مقایسه نظیر به نظیر اسم و واحد دانشگاه انجام بگیرد و به صورت کلی گفت کدام دانشگاه بهتر می باشد.

 

  • ۰۲/۰۶/۲۹
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی