مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد با فعال سازی سازمان سنجش و پرورش کشوری در دسترس داوطلبان قرار داده می شود که با فعال سازی  لینک دانلود این دفترچه داوطلبان می توانند از تمامی ضوابط و شرایط آزمون مطلع شوند. کنکور کارشناسی ارشد مانند سالیان گذشته توسط سازمان سنجش کشوری برگذار می گردد که دارای شرایط عمومی و اختصاصی می باشد و متقاضیان باید آگاهی کامل از تمامی شرایط و ضوابط داشته باشند.

 

اطلاعات لازمه داوطلبان در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد قرار داده شده است و داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای آگاهی بیشتر این دفترچه را دانلود نموده و به طور کامل و دقیق مطالعه کنند تا از تمامی بخش های آن مطلع شوند. با مطالعه دقیق و کامل دفترچه ثبت نام متقاضیان کمتر دچار اشتباه می شوند.

 

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد راهنمای بسیار مناسبی برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد باشد که  تمامی اطلاعات و شرایط های دانشگاه های سراسری، نوبت دوم یا شبانه دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و غیره در دفترچه انتخاب رشته ثبت شده است. در این دفترچه بند و تبصره های مختلفی موجود است که شامل قوانین ثبت نام، بررسی رشته های امتحانی، نحوه ثبت نام در هر یک از دانشگاه ها، همچنین مدارک لازم برای ثبت نام که تمامی این موارد در دفترچه وجود دارد.

 

جهت دریافت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

اطلاعیه :

برای اطلاع از زمان دقیق انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید؛ زیرا هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته به زمان اعلام نتایج این آزمون بازمی گردد. از آنجایی که هنوز زمان دقیق تعیین نشده، نمی توان برای آن تاریخ دقیق ارائه داد؛ اما طبق اخبار ممکن است دفترچه در اواخر خرداد روی سایت سنجش قرار بگیرد.

 

 

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

لینک دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1401

همان طور که در بالا به آن اشاره شد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد از طرف سازمان سنجش بر روی سایت قرار داده می شود تا داوطلبان با مطالعه دقیق کامل این دفترچه از تمامی موارد آگاهی لازمه را کسب کنند. لینک دانلود دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد همزمان با ثبت نام برای کنکور کارشناسی ارشد بر روی سایت سازمان سنجش بارگذاری می شود که موجب می شود زمینه ای برای علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شود و اینک این لینک بر روی سایت وجود ندارد و داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان انتشار آن با ایران تحصیل همراه باشند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401 از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول تمامی اطلاعات مربوط به سهمیه و نحوه انتخاب رشته آورده شده است. در قسمت دوم اطلاعات مربوط به لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده وجود دارد. دفترچه معمولاً پس از اعلام نتایج اولیه روی سایت سنجش قرار می گیرد.

زمان دقیق بارگزاری دفترچه انتخاب رشته ارشد، به زمان برگزاری آزمون بستگی دارد. در سال گذشته از آنجایی که آزمون با کمی تاخیر برگزار شد، به همین دلیل دفترچه در اوایل شهریور روی سایت قرار گرفت.

 برای استخراج کدها از دفترچه داوطلبان باید از زمان دانلود دفترچه اطلاع داشته باشند.

داوطلبان با مطالعه کامل و آگاهی از ممنوعیت های ثبت نام و می توانند رشته مورد نظر خود را از بین  شش گروه رشته ای، علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی ، هنر، دامپزشکی انتخاب کنند. متقاضیان با پر کردن انتخاب رشته در دفترچه رشته های مورد علاقه خود را اعلام می کنند. دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1401 نیز همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سایت قرار داده می شود تا داوطلبان با مطالعه دقیق شروع به نام نویسی کنند. لازم به ذکر است که با پرداخت هزینه تعیین شده برای ثبت نام متقاضیان کد ۱۲ رقمی دریافت می کنند که در فرایند ثبت نام باید کد را وارد کنند و بعد از اتمام ثبت نام کد پیگیری ثبت نام دریافت می کنند که نشان دهنده اتمام فرایند ثبت نام می باشد.

 

 

  برای دریافت مشاوره انتخاب رشته ارشد کلیک کنید.

 

 

لیست رشته محل های دفترچه انتخاب رشته ارشد 1401

یکی از مهم ترین قسمت های دفترچه ارشد، لیست کد رشته ها است. برای هر رشته کدهای جداگانه ای در دفترچه آورده شده است که قابل تفکیک باشد. به علاوه اینکه هر مرکز دانشگاهی چند نفر پذیرش دارد و تعداد پذیرش در دوره های روزانه، شبانه و غیرانتفاعی و پیام نور و پردیس خودگردان چقدر است نیز در دفترچه آورده شده است.

برای انتخاب رشته باید تمامی کدهای مورد نظرتان را استخراج کرده و آن ها را در فرم اینترنتی خود درج نمایید. برای برخی رشته ها شرایط خاصی جهت پذیرش وجود دارد که توضیحات مربوط به آن ها نیز آورده شده است.

 

 

دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

جزئیات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1401

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1401  شامل چندین بخش می باشد که شامل چنین مواردی است. دقت داشته باشید که در زمان انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه های سراسری از دانشگاه های آزاد جدا خواهند شد.

 

  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • سهمیه ها و تسهیلات
  • مقررات وظیفه عمومی
  • شرایط و ضوابط ثبت نام برای اتباع خارجی
  • مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد
  • نحوه تکمیل تقاضا نامه ثبت نام کنکور
  • جداول مربوط به رشته های امتحانی
  • امتحانات، انتخاب رشته و نحوه گزینش نهایی
  • جداول نام استان، نام و کد شهرستان محل اقامت
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضا نامه ثبت نام
  • فرم مخصوص میانگین تعداد واحد های گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر   

قسمت های مختلف دفترچه شامل سه بخش اصلی می شود که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

فصل اول: توضیحات

در این فصل موارد زیر آورده شده است.

  • نحوه دریافت کارنامه اعلام نتایج
  • نحوه انتخاب رشته
  • توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد 
  • شیوه گزینش
  • بورسیه و معرفی رشته های دارای شرایط خاص
  • سهمیه های رزمندگان و ایثارگران
  • شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان
  • توضیحات مربوط به انتخاب رشته اینترنتی

فصل دوم: جداول کد رشته محل ها

در این بخش می توانید تمامی کد رشته ها را ملاحظه کنید.

فصل سوم: شرایط دانشگاه ها و فرم ها

  • ضوابط و مقررات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
  • فرم مخصوص معدل
  • فرم تاییدیه فارغ التحصیلان
  • پیش نویس فرم تقاضانامه انتخاب رشته الکترونیکی

 

 

اطلاعیه :

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد و سراسری به صورت جداگانه منتشر می شود؛ اما دفترچه های ثبت نام کنکور آن ها یکسان است.

 

 

مشاوره دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401

همانطور که تمامی داوطلبان از این موضوع آگاه هستند که آزمون کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه برگزار می گردد پس دفترچه مجزا برای دانشگاه های آزاد وجود ندارد. تمامی شرایط درج  شده برای ثبت نام شامل داوطلبان دانشگاه های آزاد نیز می باشد. بعد از اینکه دفترچه انتخاب رشته منتشر شد متقاضیان باید به مطالعه دقیق آن بپردازند و در صورت اینکه تمامی شرایط درج شده را داشتند وارد سازمان سنجش و پرورش برای ثبت نام شوند و در هنگام انتخاب رشته این دو دانشگاه از هم جدا می شوند.  برای ثبت نام در کنکور داوطلبان باید هزینه تعیین شده را پرداخت کنند. این هزینه را باید با کارت بانکی عضو شتاب از طریق اینترنت پرداخت کنند. با پرداخت هزینه داوطلبان سریال اعتباری خود را دریافت می کنند که با استفاده از آن می توانند اطلاعات خود را درج کنند. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از اشتباه داوطلبان فرم انتخاب رشته پیش نویس در دفترچه درج شده است. توصیه می شود قبل از این که داوطلبان فرم اصلی انتخاب رشته خود را پر کنند اول به طور پیش نویس این فرم را پر کرده تا دچار اشتباه نشوند. شما می توانید برای آگاهی از زمان انتشار دفترچه و فرم پیشنویس با ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

 

جزییات دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

جهت دریافت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

 

 

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور ارشد 1401

  • متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد باید دارای مدارک کارشناسی و با کارشناسی ارشد و دکتری باشند.
  • دانشجویانی که ترم آخر کارشناسی را می گذرانند می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند،  فقط کافیست تا پایان شهریور ماه سال جاری فارق التحصیل شوند.
  • آن دسته از دانشجویانی که خود در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل می باشند باید قبل از اتمام مهلت ثبت نام از دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می باشند انصراف دهند تا بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.
  • داوطلبانی که جزو فارق التحصیلان گروه رشته های پزشکی می باشند باید تا قبل از ثبت نام وضیعت تعهد به خدمت تحصیلی آنها مشخص شود تا بتوانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.
  • داوطلبانی که جزو گروه های دبیری می باشند باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بی قید و شرط وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ممانعتی برای تحصیل ندارند دریافت کنند.

 

جهت ویرایش انتخاب رشته ارشد سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

سهمیه های مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1401

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1401  درج می شود، جزئیات مهم درباره سهمیه ها می باشد که انواع سهمیه ها مانند سهمیه ایثارگران و رزمندگان و … وجود دارد. هر کدام درصدی در نتیجه کنکور سهمیم می باشند. معمولا تاثیر این سهمیه‌ها در دانشگاه های مختلف متفاوت است. شما برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد این موارد را دقت کنید که کارشناسان ایران تحصیل می توانند این موضوع را برای شما مشخص کنند.

 

جهت دفترچه انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط نظام وظیفه که در دفترچه ثبت نام 1401  درج می شود

  • از جمله موارد مهم دیگری که در دفترچه ثبت نام 1401 درج می شود، شرایط نظام وظیفه می باشد. اطلاع از این قسمت دفترچه برای آقایان دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد.
  • آن دسته از متقاضیانی که جزو مشمولان غایب می باشند نمیتوانند ادامه تحصیل دهند و مجاز به تحصیل نیستند. برای این دسته از داوطلبان زمانی که در کنکور قبول شده باشند، برای آنها معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.
  • آن دسته از داوطلبانی که جزو دانشجویان اخراجی می باشند، تا زمانی که معافیت خدمت و با کارت پایان خدمت را دریافت نکرده باشند نمی توانند به تحصیل خود ادامه دهند.
  • داوطلبانی که جزو افرادی می باشد که فارق التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دارند و اگر مشمول سربازی هستند مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.
  • حداکثر سنوات مجاز تحصیل برای کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال است  

 

جهت ثبت نام مجدد انتخاب رشته ارشد آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

توصیه های مهم به داوطلبان کارشناسی ارشد 1401

داوطلبان باید کد محل دریافتی خود را به خوبی نگه داری کنند و اصلا نسبت به تعویض آن اقدام نکنند. قبل از پر کردن فرم انتخاب رشته داوطلبان باید به خوبی و کامل تمامی موارد و اطلاعات درباره انتخاب رشته و کد رشته های محل را در دفترچه ثبت نام بررسی و مطالعه کنند. 

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب رشته ارشد آزاد روی لینک کلیک کنید.

 

تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد

آزمون ارشد در سال گذشته برای 6 گروه و 131 کد رشته برگزار شده بود. تعداد داوطلبان در 23 خرداد تقریبا 300 هزار نفر، در بعداز ظهر 2 خرداد 82 هزار نفر و در صبح جمعه 273 هزار نفر بوده است.

تعداد کل داوطلبان ارشد در سال گذشته 614 هزار و 883 نفر بوده است. که از این تعداد 308 هزار نفر زن و 306 هزار نفر مرد بوده اند.

 

 

ردیف گروه  تعداد داوطلبان تعداد کد رشته
1 علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ نفر 45
2 علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ نفر 17
3 فنی و مهندسی  ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ نفر 24
4 کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ 23
5 هنر  ۴۵ هزار و ۹۱۳ 13
6 دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب 9

 

 

عوامل موثر بر انتخاب رشته کارشناسی ارشد 

از آنجایی که نوع رشته انتخابی شما در مقطع کارشناسی ارشد بر آینده شغلی و تحصیلی تان تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای انتخاب رشته حتماً از متخصصان کمک گرفته باشید.

در هنگام انتخاب رشته ارشد باید بدانید که آینده کاری شما متاثر از نوع رشته، نوع دانشگاه، بازار کار، شهر قبولی و امکان ادامه تحصیل در دکتری خواهد بود.

حتماً شما هم تجربه رویارویی با افرادی را داشته اید که رتبه چندان خوبی کسب نکرده اند، اما در یک دانشگاه خوب قبول شده اند. این موضوع بدین دلیل است که به جز رتبه عوامل دیگری نیز در انتخاب رشته افراد تاثیرگذار می باشد.

 

 

اطلاعیه :

هنوز دفترچه سال جاری منتشر نشده است، اما برای آشنایی با مندرجات کلی دفترچه می توانید از لینک زیر برای دانلود دفترچه سال گذشته استفاده نمایید.

دفترچه انتخاب رشته ارشد 1400

 

 

اخبار پیرامون انتخاب رشته و اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد

تاریخ برگزاری آزمون سال گذشته

زمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در روزهای ششم، هفتم و هشتم مرداد ماه برگزار شده بود.

تاریخ انتشار دفترچه سال گذشته

تاریخ انتشار دفترچه سال گذشته روز هشتم شهریور ماه بوده است.

تاریخ انتشار دفترچه سال جاری

برای سال جاری هنوز تاریخی مشخص نشده است.

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد سال گذشته

نتایج اولیه کنکور سال گذشته در تاریخ 8 شهریور اعلام شده بوده است.

نحوه گزینش داوطلبان کنکور ارشد سال گذشته

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام شده بوده است.

 

 

خلاصه مطالب

همان طور که تمامی داوطلبان از این موضوع خبر دارند سازمان سنجش و آموزش کشوری مجری برگزاری این کنکور کارشناسی ارشد هستند. بر همین مبنا در زمان ثبت نام کنکور دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بر روی همین سایت بارگذاری می شود. داوطلبان که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارند در قدم اول باید در زمان انتشار دفترچه ثبت نام آن را دانلود کنند و به طور کامل و دقیق مطالعه کنند. زمان انتشار دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد همزمان با شروع ثبت نام برای کنکور این مقطع می باشد. با مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام داوطلبان می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند و مدارک خواسته شده را برای ثبت نام بارگذاری کنند و اطلاعات کافی درباره مدارک خواسته شده داشته باشند تا تمامی آنها را برای ثبت نام آماده کنند و در دسترس باشد.

 

برای دانلود PDF مطلب کلیک کنید.

 

  • ۰۱/۰۱/۲۳
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی