مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

وام دانشجویی دانشگاه آزاد از طریق صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم و دانشگاه آزاد و بانک های طرف قرارداد به دانشجویان تقدیم می‌شود. دانشجویان می بایست برای درخواست و ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد به سایت ساجد و صندوق رفاه وزارت علوم مراجعه کنند.

دانشگاه آزاد و صندوق رفاه دانشجویی با هدف تامین قسمتی از هزینه های تحصیلی دانشجوبان دانشگاه آزاد، وام و تسهیلاتی که از مهم‌ترین آنان می‌توان به وام های شهریه، قرض الحسنه تحصیلی، ضروری، مسکن و ازدواج اشاره کرد. دانشجویان در آغاز هر نیمسال تحصیلی در طی مدت زمانی اعلام شده برای ثبت نام وام دانشجویی اقدام کنند و از این خدمات بهره ببرند.

همانطور که می‌دانید وام دانشجویی دانشگاه آزاد تعداد متقاضی زیادی دارد، در نتیجه این دسته از افراد باید برای ثبت نام وام ها از طریق سایت جامع دانشگاه آزاد (ساجد) اقدام کنند یا درخواست خود را از طریق سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی ثبت کنند. اگر در هر مرحله از ثبت نام سوالی برایتان پیش آمد و یا احتیاج به راهنمایی داشتید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید و در کمترین زمان ممکن فرآیند ثبتنام خودتان را تکمیل کنید.

 

 

 

 

مهلت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد اعلام شد

مهلت ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد صندوق رفاه دانشجویی در آغاز نیمسال اول و دوم تحصیلی است و دانشجویانی که از شرایط دریافت وام برخوردار هستند، باید در طی بازه زمانی اعلام شده در سایت صندوق رفاه فرایند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

با توجه به اینکه ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد در سال گذشته، در نیمسال اول از 4 آبان تا 1 آذر و نیمسال دوم از 1 بهمن ماه شروع شد، احتمال دارد در سال جاری نیز در این تاریخ ثبت نام انجام شود.

همچنین دانشجویان دانشگاه آزاد در مدت تحصیل می توانند از وام های وزارت علوم نیز بهره ببرند.

 

 ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ از طریق کدام سایت است؟

سامانه ساجد با هدف رسیدگی به امور وام دانشجویی دانشگاه آزاد و سایر امور مالی دانشجویان راه اندازی شد که دانشجویان متقاضی برای دریافت وام از محل صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اقدام کنند.

شرایط لازم برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد چیست؟

ثبت نام وام دانشجویی تحت شرایط خاصی برای هر فر انجام می‌شود. در صورتی که شرایط ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد را ندارید بهتر است اقدامی برای ثبت نام انجام ندهید.

 شرایط ضروری برای ثبت نام وام دانشجویی ساجد در قالب دو گروه شرایط آموزشی و همین طور شرایط عمومی بیان شده است.

شرایط عمومی ثبت‌نام وام دانشجویی

دانشجو متقاضی نباید سابق بر این از بورسیه تحصیلی و یا وام استفاده کرده باشد.

داشتن ضامنی معتبر و همین طور سند تعهد برای ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد الزامی به نظر می رسد. توجه داشته باشید که فردی که به عنوان ضامن انتخاب میشود باید کارمند پیمانی یا رسمی دولت باشد و یا این که از محل کار خود بازنشسته شده باشد.

اگر که نیاز به دریافت وام دانشجویی و یا مسکن از دانشگاه آزاد را دارید به هیچ وجه نباید شاغل باشید. البته ناگفته نماند این مورد در رابطه با کارهای دانشجویی صدق نمی کند.

اگر به دریافت وام تمایل دارید باید نیاز مالی داشته باشید و از شرایط پرداخت شهریه دانشگاه خود را نداشته باشید.

افراد باید تمامی شئونات دانشجویی را رعایت کرده و صلاحیت اخلاقی داشته باشید.

باور به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است.

 

 

 

 

شرایط آموزشی مهم برای ثبت نام وام دانشجویی

 حتما به این موضوع توجه داشته باشید که تا زمان خاصی می توانید از وام های مسکن و همین طور تحصیلی پرداختی توسط دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیدبه همین خاطر محدوده زمانی برای دریافت این وام ها در نظر گرفته‌اند و در صورتی که زمان شما پر شده باشد دیگر قادر نیستید برای دریافت وام اقدام بفرمایید.

 اگر دانشجوی دکتری تخصصی ناپیوسته دانشگاه آزاد هستید، هشت نیمسال تحصیلی برای دریافت وام تحصیلی و مسکن دانشگاه آزاد می‌توانید برای ثبت نام اقدام کنید.

چنانچه در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته آزاد و یا دکتری حرفه ای مشغول هستید، قادر هستید تا مدت دوازده نیمسال تحصیلی برای دریافت این دو نوع وام تحصیلی اقدام کنید.

در صورتی که دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشید، وام تحصیلی و مسکن را برای مدت هشت نیمسال تحصیلی یا همان چهار سال می‌توانید دریافت کنید.

اگر که در مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی ناپیوسته و همین طور کاردانی دانشگاه آزاد هستید، می توانید برای دریافت وام دانشجویی تا مدت حداکثر چهار نیمسال تحصیلی برابر با دو سال اقدام بفرمایید.

توجه داشته باشید که دانشجو متقاضی دریافت وام به هیچ عنوان نباید در طول دو نیمسال گذشته مشروط شده باشد.

افراد جدیدالورود می توانند بدون توجه به معدل کسب شده خود در یک سال اول تحصیل (نیمسال اول و دوم) برای دریافت وام اقدام کنند.

چنانچه تنها در یک نیمسال تحصیلی مشروط شده اید و معدل لازم برای قبولی کسب نکرده اید، می‌توانید نصف مبلغ پیشنهادی را دریافت کنید.

 

 

منبع: https://irantahsil.org//ثبت-نام-وام-دانشجویی/

  • ۰۱/۱۰/۱۰
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی