مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

 

 ثبت نام در رشته های بدون کنکور  دانشگاه های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی و... برای ثبت نام نیمسال تحصیلی دوم سال 1401 (ترم بهمن) آغاز شده است. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور سایت سنجش مطلع شوند. در حال حاضر 85 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری از طریق جذب دانشجویان در رشته های بدون آزمون برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن انجام می شود و در پذیرش رشته های بدون کنکور سراسری، سوابق تحصیلی داوطلبان ملاک سنجش قرار می گیرد. لازم به ذکر است داوطلبان برای انتخاب رشته خود باید از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری مطلع شوند تا بر اساس معیارهای خود انتخاب رشته کنند.

رشته های بدون کنکور هر سال تغییراتی را دارند و به علاوه شرایط خاصی برای ثبت نام در آن ها تعیین می شود، اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور را دارید نیاز است حتماً از این تغییرات اطلاعات لازم را بدست آورید زیرا در صورت عدم اطلاع از قوانین ممکن است درخواست شما برای پذیرش مورد قبول قرار گیرد، به همین دلیل توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه با شماره 9099075307 (شماره گیری فقط از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل نمایید.

 

معرفی دانشگاه های بدون کنکور ایران

اگر تصمیم به عدم شرکت در کنکور سراسری گرفته اید و تمایل دارید تا به صورت بدون کنکور مشغول به تحصیل گردید، لازم است تا در ابتدا دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. برای انتخاب بهترین دانشگاه با توجه به شرایط و رزومه تحصیلی خود، لازم است تا با لیست دانشگاه بدون کنکور آشنا شوید و از رشته های ارائه شده در این دانشگاه ها مطلع گردید. در این مقاله هدف ما آشنا کردن شما متقاضیان گرامی با لیست این دانشگاه ها می باشد؛ مانند  لیست دانشگاه بدون کنکور تهران که به صورت روزانه، شبانه، آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی دانشجو می پذیرند. 

در زمان انتخاب دانشگاه، خوب است تا از تاریخ ثبت نام بدون کنکور آن دانشگاه نیز کسب اطلاع نمایید؛ به طور مثال متقاضیان ثبت نام در دانشگاه های سراسری در نیمسال مهرماه، می توانند از ابتدای مرداد ماه اقدام نمایند و برای دانشجویان متقاضی ثبت نام در نیمسال بهمن ماه طبق اعلامیه ای که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است، از ۱ دی  پذیرش شروع می شود. متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که گاه از سوی سازمان سنجش تغییراتی در زمان ثبت نام صورت می گیرد، به همین دلیل می توانید در صورت وجود مشکل و یا برای اطلاع از تاریخ دقیق با کارشناسان ما در مجموعه ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت) تماس حاصل فرمایید. 

🔰 انواع دانشگاه بدون کنکور که اقدام به پذیرش دانشجو می کنند، عبارتند از:

  • دانشگاه های سراسری که با سوابق تحصیلی بدون کنکور دانشجو پذیرش می کنند.

  • دانشگاه های آزاد

  • دانشگاه های غیر دولتی

  • دانشگاه های علمی کاربردی

  • دانشگاه های پیام نور

  • بعضی دانشگاه‌ های نظامی

 

شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که قصد شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری را دارند، لازم است ابتدا از دارا بودن شرایط ورود به این دانشگاه‌های بدون کنکور، اطمینان حاصل کنند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

🎓 آن دسته از داوطلبانی که در جلسه کنکور حضور داشته‌اند و کارنامه کنکور سراسری برای آن‌ها صادر گردیده است می‌توانند بر اساس تاثیر معدل در کنکور خود در رشته‌هایی که مجاز به انتخاب رشته هستند، شرکت نمایند.

🎓 آن دسته از داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری شرکت نکرده اند و کارنامه برای آن‌ها صادر نگردیده است با پرداخت هزینه 18 هزار تومان از طریق سایت سازمان سنجش و پرداخت به صورت الکترونیک می توانند با پر کردن فرم تقاضای ورود به رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری نسبت به ثبت رشته‌های مورد علاقه خود بر اساس اولویت مد نظر اقدام نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند اخذ شماره پرونده و دریافت کد رهگیری، به منزله اتمام ثبت نام شما محسوب می‌گردد و با دریافت این کد، می‌توانید نسبت به صحت ثبت نام خود اطمینان لازم را کسب نمایید.

🎓 داوطلبانی که به هر دلیلی در جلسه کنکور غایب بوده‌اند و در کنکور سراسری شرکت نموده‌اند می‌توانند بدون نیاز به ثبت نام در رشته‌های مورد نظر خود در بین رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری اقدام به انتخاب رشته بر اساس علاقه و اولویت‌های خود نمایند.

 

خلاصه مطلب 

امروزه قبولی در کنکور سراسری با افزایش تعداد شرکت کننده ها، دشوارتر از گذشته شده است؛ با این حال پذیرش در دانشگاه ها به مراتب آسانتر از گذشته است، چرا که امروزه متقاضیان علاوه بر دانشگاه سراسری، می توانند در رشته های دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی نیز مشغول به تحصیل شوند. همچنین با فراهم شدن امکان تحصیل در دانشگاه ها بدون شرکت در کنکور سراسری، مسیر تحصیل برای بسیاری از افراد هموارتر گردیده است. 

برای آشنایی بیشتر داوطلبان لیستی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، سراسری، غیرانتفاعی و غیره را ارائه دادیم تا انتخاب رشته برای متقاضیان راحت تر شود. به طوری که با بررسی این لیست رشته ها می توانید دانشگاه مورد علاقه خود را در سراسر ایران انتخاب نمایید.

 

 

منبع

https://irantahsil.org//دفترچه-رشته-های-بدون-کنکور/

 

  • ۰۱/۱۰/۲۱
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی