مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

هر ساله با نزدیک شدن به فصل ثبت نام و دریافت مدارک دانشگاه‌های خارجی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان و یا دانشجویان ترم آخری، به دنبال تهیه و آماده‌سازی مدارک خود برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی هستند. از آن‌جایی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایران از مجموعه دانشگاه‌های آزاد مدرک گرفته‌اند، یکی از سوالاتی که برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور بوجود می‌آید این است که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت به چه میزان است؟ یا این مهم که آیا می‌توان با در دست داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد برای ارشد یک دانشگاه خارجی اپلای کرد؟ در مقاله پیش رو سعی شده است پاسخ جامعی به هر یک از این سوالات داده شود.

اپلای با مدرک دانشگاه آزاد

همین ابتدا می‌توان اضافه کرد تمامی افرادی که از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، فارغ از اینکه در چه دانشگاهی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند جهت مهاجرت تحصیلی، یا اپلای برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام کنند. اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور، با در دست داشتن مدرک هر دانشگاهی از ایران امکان پذیر است، اما این امر تا حد زیادی به دانشگاه مقصد و نوع پذیرش داوطلب بستگی دارد.

پس در پاسخ به آن دسته از عزیزانی که در اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی یا دانشگاه آزاد برای مهاجرت مردد بودند، می‌شود گفت برای مهاجرت تحصیلی، مدرک اکثر دانشگاه‌های غیرانتفاعی و کلیه دانشگاه‌های آزاد صلاحیت اولیه و لازم را دارد و جای نگرانی نیست. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رتبه بندی دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید نیز یکی از فاکتورهای تعیین کننده است. در واقع باید گفت که برای ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور، هم اعتبار دانشگاه و هم توانایی‌ها و سوابق تحصیلی متقاضیان موثر است.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت

اگر کارشناسی خود را در دانشگاه‌های سطح 1 سراسری تحصیل کرده‌اید، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور شانس بیشتری خواهید داشت. دانشگاه‌های سراسری داخل ایران به علت دارا بودن شاخص‌های کیفی مختلف، رتبه‌بندی بالاتری از مجموعه دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و … دارند. مهم‌ترین عوامل موثر در رتبه بندی دانشگاه‌ها طبق سنجش وزارت علوم کشور، موارد زیر هستند.

🔷 تعداد فارغ التحصیلان در هر سال

🔷 کیفیت آموزشی

🔷 رتبه اساتید و هیئت علمی

🔷 امکانات آموزشی و رفاهی

🔷 چاپ مقالات و کتاب

🔷 رتبه بندی جهانی

سیستم‌های رتبه بندی دانشگاهی مختلفی در دنیا وجود دارند. این سیستم‌ها با در نظر گرفتن یکسری از معیارها، هرساله لیستی از رتبه بندی دانشگاه‌های سراسر دنیا منتشر می‌کنند. هرکدام از این سیستم‌ها معیارهای متفاوتی برای سنجش دارد. یکی از سیستم‌های رتبه بندی دانشگاهی معتبر و شناخته شده در جهان، سیستم رتبه بندی تایمز است. سیستم رتبه بندی تایمز بر اساس معیارهایی که در بالا بررسی شد، دانشگاه‌ها را رتبه بندی می‌کند. معتبرترین دانشگاه آزاد برای مهاجرت را می‌توانید از میان لیست زیر انتخاب کنید. رتبه بندی پیش رو از دانشگاه‌های آزاد ایران، توسط موسسه تایمز انجام شده است.

منبع: اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای اپلای

  • ۰۲/۰۱/۲۰
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی