مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

شرایط بورسیه دانشگاه آزاد مختص دانشجویان مقطع دکتری است که باعث تسهیل پرداخت شهریه در این مقطع میشود. داوطلبین برای دریافت بورسیه نیازمند داشتن یک سری معیارها هستند، که در درجه اول وضعیت تحصیلی دانشجو مهم ترین معیار برای اخذ بورسیه این دانشگاه است. لازم به ذکر است که بورسیه این دانشگاه به دانشجویان مقطع دکتری، با داشتن یک سری معیارها تعلق میگیرد. برای برخی از رشته های این دانشگاه، امکان دریافت بورسیه فراهم نیست، که پذیرفته شدگان میتوانند اقدام به اخذ وام از این دانشگاه نمایند.

بورسیه میتواند بخشی از هزینه های تحصیل داوطلب، یا قسمتی از هزینه های تحصیل داوطلبین را تامین کند که بسته به نوع بورسیه میتواند این موضوع متفاوت باشد. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط دریافت بورسیه و اقداماتی که داوطلب، در این خصوص دریافت بورسیه ملزم به انجام  آن است، صحبت میکنیم.

شرایط اخذ بورسیه دانشگاه آزاد

باتوجه به هرینه های دانشگاه آزاد و دغدغه ای که اکثر داوطلبین بابت هزینه های تحصیل خود دارند موضوع بورسیه میتواند کمک مالی خوبی برای داوطلبین  باشد.  دانشجویان باید نسبت به شرایط اخذ بورسیه کاملا آگاه باشند و با در نظر گرفتن معیار های دریافت بورسیه اقدام به در خواست و ثبت نام بورسیه نمایند. داوطبین باید در نظر داشته باشند که تنها پس از پذیرش قطعی در مقطع دکتری میتوانند اقدام به ثبت نام بورسیه کنند.

داوطلبین برای دریافت بورسیه این دانشگاه نیاز مند داشتن معیارهایی هستن که در ادامه به بررسی این شرایط میپردازیم.

  1. حداقل سن برای آقایان 35 سال و برای خانم ها 33 سال
  2. عدم فعالیت داوطلب در سازمان ها و موسسات دولتی.
  3. متعهدبودن به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی.
  4. سپردن وثیقه که میزان آن توسط دانشگاه تعیین میشود.

علاقه مندان به دریافت بورسیه دانشگاه آزاد، میتوانند پس از پذیرش قطعی در مقطع دکتری، اقدام به ارائه درخواست بورسیه نمایند. دانشگاه آزاد پس از اتمام زمان درج شده در آیین نامه، اقدام به بررسی درخواست داوطلبین میکند و در صورت مطابقت شرایط داوطلب با شرایط ذکر شده در آیین نامه،  اقدام به تعیین زمان مصاحبه برای داوطللب میکند.

جهت مشاوره در خصوص دریافت بورسیه دانشگاه آزاد میتوانید با کارشناسان مربوطه  با شماره  9099075307 تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آزاد به چه مقاطعی تعلق میگیرد؟

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکترا تخصصی در صورت نیازبه رشته های مورد نظر، تعدادی را به عنوان بورسیه میپذیرد.

دانشگاه آزاد اعلام کرد بورسیه تحصیلی برای مقطع دکتری شامل داوطلب هایی میشود که حداکثر دوسال پس از موافقت با بورسیه تحصیلی آنها، از رساله ی دکترا خود دفاع کنند و در صورت عدم انجام این موضوع، تمام زیان های موجود از داوطلب دریافت میشود. همچنین بورسیه دانشگاه آزاد شامل تعدادی از رشته های این مقطع میشود که داوطلب میتواند استعلام این موضوع را از دانشگاه مربوطه، کسب نماید.

شرایط دریافت وام شهریه دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد مانند اکثر دانشگاه های غیر دولتی اقدام به اخذ شهریه  ثابت و متغییر از دانشجویان خود میکند، با توجه به بالا بودن شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها اصلی ترین دغدغه پذیرفته شدگان این دانشگاه،دریافت وام شهریه، از این دانشگاه است. به همین دلیل این دانشگاه شرایطی را فراهم کرده که دانشجویان با استفاده از وام شهریه دانشجویی، بتوانند شهریه خود را پرداخت نمایند.

وام های شهریه دانشجویی با توجه به مدت زمان پرداخت اقساط توسط دانشجو به موارد مختلفی تقسیم میشود:

  • وام های کوتاه مدت: وام هایی هستند که به مدت 3 تا 6 ماه به دانشجو پرداخت میشود و دانشجو  باید نسبت به تصفیه این وام در مدت ذکر شده اقدام کند.
  • وام های میان مدت:در این نوع وام مدت بازپرداخت حدااکثر 12 ماه است و باید در زمان تحصیل دانشجو تصفیه شود.
  • وام های بلند مدت: این نوع وام به دانشجویانی تعلق میگیرد که شرایط پرداخت وام خود را در زمان تحصیل ندارند، و حداکثر مدت پرداخت این ماه 60 ماه است.

منبع: شرایط بورسیه دانشگاه آزاد

  • ۰۲/۰۱/۲۲
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی