مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ بعد از صدور کارنامه اولیه آغاز می شود. کلیه داوطلبان کنکور سراسری تا 10 روز فرصت دارند پس از مطالعه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری و بررسی قوانین، ظرفیت ها، با توجه به رتبه و تراز خود فرم انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور را تکمیل کنند.برای این کار لازم است بعد از ثبت اطلاعات هویتی و تحصیلی خود ثبت کرده و چیدمان 150 انتخاب رشته خود را انجام دهندتعیین رشته کنکور سراسری، مرحله ای حساس است، زیرا عدم آگاهی از این بازه زمانی باعث می شود افراد از تکمیل فرم انتخاب رشته جا مانده و در رشته مورد علاقه خود قبول نشوند. افرادی که بر طبق کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیرروزانه شدند، می توانند فرایند انتخاب رشته خود را به صورت اینترنتی در سامانه سنجش انجام دهند. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری برای نوبت اول و دوم عموماً در اواسط مرداد ماه می باشد و داوطلبان می توانند براساس ظرفیت دانشگاه ها، دست به انتخاب بزنند

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

انتخاب رشته کنکور سراسری مرحله ای بسیار مهم و سرنوشت ساز برای داوطلبان است و در صورتی که انتخاب رشته درستی انجام دهید، مسیر موفقیت شما برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه هموارتر خواهد شد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید وضعیت علمی خود را مورد بررسی قرار دهند. آنها  بعد از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور خود، رشته محل های مورد علاقه خود را اولویت بندی نمایند.

در این مرحله برای هر داوطلب امکان انتخاب 150 کد رشته محل وجود دارد که نحوه چینش این انتخاب ها اساسی ترین و حساس ترین بخش انتخاب رشته به شمار می آید. اگر اشتباهی در اولویت بندی تعیین رشته کنکور سراسری صورت بگیرد، ممکن است داوطلب شانس قبولی و ورود به دانشگاه مورد علاقه خود را از دست بدهد که این موضوع در این بازه زمانی قابل جبران نخواهد بود.

برای موفقیت در انتخاب رشته صحیح و اصولی اطلاع از مواردی از جمله نحوه انتخاب رشته، نحوه اولویت بندی انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و … بسیار حائز اهمیت است. هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را به بهترین نحو ممکن تکمیل کند و در نهایت نتیجه مطلوب را کسب نماید. با توجه به محدود بودن زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه توضیحات جامعی پیرامون زمان، شرایط و نحوه چینش انتخاب ها ارائه خواهد شد.

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

همزمان با اعلام نتایج، سازمان سنجش اطلاعیه ای را در سامانه خود منتشر می کند که در آن زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری بیان شده استهمانطور که در بالا نیز اشاره شد، کارنامه داوطلبان در کنکور سال جاری احتمالا در دهه اول مرداد ماه در اختیارشان قرار گیرد. بر اساس روال معمول، پس از دو روز فرایند انتخاب رشته شروع می شود. در سال گذشته، به متقاضیان 3 الی 4 روز برای ثبت انتخاب های خود مهلت داده شد. امسال نیز داوطلبان می توانند از تاریخ 17 الی 22 مرداد، فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند.
 

البته احتمال می رود این مهلت برای افرادی که به هر دلیلی انتخاب رشته نکردند، تمدید شود، اما توصیه می کنیم که تکمیل فرم مربوطه را به روزهای پایانی واگذار نکنید، زیرا ممکن  است مشکلاتی از قبیل ترافیک بالای داوطلبان، اتصال اینترنت و یا مراجعه به سایت پیش بیاید. لازم به ذکر است تا بدانید که اگر به هر دلیلی در این مدت موفق به انتخاب رشته نشدید دیگر امکان اعتراض نخواهید داشت. توصیه می شود در این مسیر از مشاوره انتخاب رشته دولتی غافل نشوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

منبع: https://b2n.ir/z21001

  • ۰۲/۰۳/۰۷
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی