مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

همه ما می دانیم که یکی از مهم ترین مراحل کنکور سراسری، انتخاب رشته می باشد. به همین دلیل، یکی از مهم ترین دغدغه های افراد پس از اعلام نتایج، مسئله انتخاب رشته می باشد. شما عزیزان می توانید به صورت مجازی این فرایند را از طریق سایت سنجش انجام دهید.

تمامی افراد برای داشتن انتخاب رشته ای خوب، باید به تمامی معیارها از جمله: رتبه خود، تراز قبولی خود، سهمیه ها، میزان تاثیر بومی گزینی و … توجه داشته باشند. زیرا تمامی این معیارها به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی رشته مورد علاقه افراد تاثیر می گذارند.

سازمان سنجش، تمامی این اطلاعات را دارا بوده و برای آسان تر شدن فرایند انتخاب رشته، امکان انتخاب رشته مجازی را از طریق سایت خودش فراهم کرده استدر واقع، سازمان سنجش، به تمامی اطلاعات ذکر شده در سال های گذشته دسترسی کاملی دارد و می تواند بهترین نمونه از چینش انتخاب رشته در سال های گذشته را به داوطلبان عزیز ارائه دهد

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

کلیه داوطلبانی که می خواهند از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش استفاده کنند، می‌توانند با استفاده از نرم‌ افزار انتخاب رشته سازمان سنجش، انتخاب دقیق‌ تری داشته باشند. زیرا، این نرم افزار انتخاب رشته کنکور بر اساس، گروه آزمایشی، سهمیه ها، درصد و رتبه داوطلب، لیستی از رشته و دانشگاه های دارای پذیرش در نوبت روزانه، شبانه، دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس و غیرانتفاعی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

پس از اینکه سازمان سنجش در رابطه با اعلام نتایج و شروع انتخاب رشته مجازی اطلاعیه را صادر کرد، کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سامانه و وارد کردن اطلاعات خود تخمین رتبه کنکور سراسری خود را انجام دهند.

در انتخاب رشته سازمان سنجش تمامی رشته‌هایی که با احتمال قوی و ضعیف در آن ها قبول می شوید به شما معرفی می شوند. بنابراین، باز هم در بین رشته‌های پیشنهادی لازم است دست به انتخاب بزنید و آنچه مورد علاقه و مطابق با استعدادهایتان است را انتخاب کنید.

یکی از معایبی که انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته‌ توسط خود فرد دارد، نادیده گیری علایق و استعدادهای داوطلبان کنکور استانتخاب رشته‌ای که مشاورین و متخصصین انجام می‌دهند بر اساس علایق و استعدادهای داوطلبان و شرکت کنندگان کنکور سراسری  است. مشاورین ما در ایران تحصیل با در نظر گرفتن علایق و رتبه فرد، بهترین انتخاب رشته را برای او انجام می دهند.

نحوه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

حال که با انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه باید این فرایند را انجام دهیم؟ برای انجام این فرایند، شما عزیزان باید مراحلی را طی کنید که این مراحل شامل موارد زیر می باشند

برای انتخاب رشته کنکور سراسری امکانی در سازمان سنجش وجود دارد که به داوطلبان کمک می کند انتخاب رشته بهتری داشته باشند. این امکان همان انتخاب رشته مجازی است که در ادامه مراحل آن را بررسی خواهیم کرد.

 

جهت استفاده از این امکان کافی است ابتدا وارد سایت سنجش شوید و سپس از منوی راست گزینه سراسری را کلیک کنید.

در صفحه بعد باید روی گزینه “سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1402” کلیک کنید.

حال نوبت به انتخاب“خرید سریال اعتباری جهت استفاده در سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری 1402 (انتخاب رشته مجازی-10رقم)” می رسد.

در مرحله بعدی نیاز است که گزینه “سریال اعتباری جهت استفاده در سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون سراسری سال 1402 (انتخاب رشته مجازی-10رقم)” انتخاب کنید و سپس کلید “تایید و ادامه” را کلیک نمایید.

 

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده و تایید آن به مرحله بعد بروید.

سپس باید اطلاعات هویتی خود را وارد کرده و گزینه “ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام” را تایید کنید.

بعد از پرداخت به شما کدرهگیری داده می شود که باید آن را نزد خود نگاه دارید.

بعد از انجام مراحل پرداخت باید دوباره به سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش بازگردید و حالا روی لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون گروه آزمایشی مورد نظر خود کلیک نمایید.

سپس می توانید با یکی از سه روش زیر وارد سیستم شوید:

روش اول: شماره پرونده و سریال ثبت نام

روش دوم: شماره پرونده و کد رهگیری

روش سوم: شماره داوطلبی و شماره پرونده

 

منبع: https://b2n.ir/a06808

  • ۰۲/۰۳/۱۷
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی