مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

یگی از سخت ترین مراحل زندگی هر دانش آموزی، شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مورد نیاز برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه خود است. خوشبختنانه با افزایش تعداد دانشگاه ها، امکان ورود با کنکور و یا بدون کنکور برای همه دانش آموزان فراهم شده است و در هر صورت می توان وارد دانشگاه شد، اما برای تحصیل در دانشگاه های برتر، کسب رتبه خوب لازم است. پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، دانش آموزان باید بدانند که رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟ تا بتوانند براساس آن انتخاب رشته خود را انجام دهند.

رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ممگن است سوالاتی از قبیل اینکه رتبه اصلی در کارنامه سبز کنکور کدام است؟ برای داوطلبان پیش بیاید و دلیل آن هم این است که در سال های گذشته در کارنامه منتشر شده کنکور سراسری چندین نوع رتبه اعلام می شد که شامل رتبه کشوری، رتبه در سهیمه و رتبه داوطلب در هر زیر گروه می بود. به همین علت برای داوطلبان نیز سوال پیش می آمد که رتبه کنکور کدام عدد است؟ بر اساس کدام رتبه است که می توانند انتخاب رشته کنند و مفاهیم هر یک از این رتبه ها چیست؟

با توجه به اینکه شیوه گذشته ابهامات و سردرگمی های بسیاری را سبب می شد، زیر گروه ها در کنکور سال 1402 و سال های بعد از آن به تصویب شورای فرهنگی حذف شدند و زین پس تنها رتبه در سهمیه و رتبه کشوری را در کارنامه های کنکور مشاهده خواهیم کرد و پاسخ به سوال رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟ راحت تر خواهد شد. اما با این حال به توضیح کامل و تشریح بخش های مختلف کارنامه خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید

برای کسب اطلاعات بهتر و داشتن تحلیلی درست از کارنامه ای که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای هر داوطلب منتشر می شود، بهتر است تا با بخش های تشکیل دهنده کارنامه کنکور آشنا شوید. در واقع هر کارنامه ای که به عنوان نتیجه اولیه کنکور سراسری منتشر می شود، دارای 3 بخش است:

اطلاعات مربوطه به ثبت نام و آزمونی که در آن شرکت کرده اید.

 اطلاعات مربوط به وضعیت مجاز به انتخاب رشته داوطلب در دوره های مختلف.

 اطلاعات مربوط به وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب، نمرات خام دروس امتحانی و رتبه کل داوطلب در سهمیه.

بخشی که می توانید اطلاعات اصلی و مهم را دریافت کنید، بخش سوم است. به کمک اطلاعات ارائه شده در این بخش است که امکان انتخاب رشته در دانشگاه های مختلف برای داوطلبان فراهم می شود

در بخش سوم، وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در زیر گروهی که شرکت کرده است، به همراه نمرات خام دروس و رتبه در سهمیه داوطلبان بیان خواهد شد. جدول رتبه و نمره کل دارای 6 ردیف و 5 ستون اصلی خواهد بود که دارای اطلاعات زیر می باشند:

 میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم: در این بخش میزانی که سوابق تحصیلی دیپلم شما در نتیجه کنکورتان تاثیر گذاشته است، براساس اینکه با چه دیپلمی در کنکور چه گروه آزمایشی ای شرکت کرده اید، از صفر تا 30 درصد متفاوت خواهد بود.

 میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی: در رابطه با سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نیز باید بگوییم که میزان تاثیر آن با توجه به اینکه سال اخذ دیپلمتان چه زمانی است و آیا با گروه آزمایشی تان مرتبط است از صفر الی 5 درصد متفاوت خواهد بود.

رتبه در سهمیه: در این بخش با توجه به اینکه دارای چه نوع سهمیه ای هستید، رتبه تان اعلام خواهد شد. در واقع اگر به دنبال پاسخ سوال «رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟ » هستید، باید بگوییم که رتبه اصلی شما همین رتبه در سهمیه است

رتبه کشوری (بدون سهمیه): رتبه کشوری و یا کل شما از میان تمامی شرکت کنندگان در کنکور سراسری گروه آزمایشی شما بدون توجه به اینکه دارای چه نوع سهمیه ای هستند، اعلام خواهد شد. نتیجه این رتبه در انتخاب رشته شما به اندازه رتبه در سهمیه تاثیر گذار نخواهد بود.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

  • ۰۲/۰۵/۲۸
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی