مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

دانشگاه شهید چمران اهواز که به عنوان دانشگاه جندی شاپور شناخته می‌شود، تحت نظارت وزارت علوم فعالیت دارد و یکی از  دانشگاه‌های سطح یک کشور به شمار می‌آید. این دانشگاه براساس رتبه‌بندی بین المللی نشریه تایمز در سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های جهان شناخته شد و رتبه ۴۰ را به خود اختصاص داد.

دانشگاه شهید چمران اهواز که به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب کشور شناخته می‌شود، در سال 1332 تأسیس شد. این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده و یک پردیس دانشگاهی می‌باشد و با برخورداری از امکانات گسترده و داشتن فضای آموزشی بسیار وسیع یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران محسوب می‌شود. علاوه بر این دانشگاه چمران اهواز ناشر ۲۱ مجله تخصصی می‌باشد و یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور به شمار می‌آید. علاقمندان به تحصیل در دانشگاه اهواز باید رتبه مناسبی را در کنکور سراسری به دست آورند.

تاریخچه دانشگاه شهید چمران اهواز

دانشگاه شهید چمران اهواز که سابقاً به عنوان دانشگاه جندی شاپور شناخته می‌شد، در سده چهارم یا پنجم میلادی ایجاد شد و در طی ۶ قرن در زمان خسرو انوشیروان توانست به پیشرفت‌های علمی دست پیدا کند.

مکان دانشگاه جندی شاپور در دوران ایران باستان تعیین شده نیست. اما احتمال می‌رود که این دانشگاه در روستای شاه آباد در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر دزفول و ۵۰ کیلومتری شمال غربی شوشتر بوده است.

از مهر ۱۳۳۴ دانشگاه جندی شاپور با نام دانشگاه اهواز توسعه پیدا کرد. از آن زمان این دانشگاه در نزدیکی رودخانه کارون نزدیک باغ گیاهان گرمسیری تأسیس شد. به دلیل طراحی چندین بنا و تأسیس دانشکده‌های مختلف از سوی معمارانی مانند کامران دیبا و آندره گودار ساختمان این دانشگاه بسیار منحصر به فرد می‌باشد.

دانشکده کشاورزی اولین دانشکده‌ این دانشگاه است و رشته‌های کشاورزی، ادبیات، ریاضی و پزشکی اولین رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه هستند.

در سال ۱۳۳۷ نخستین گروه ۳۸ نفره از فارغ التحصیلان دانشکده کشاورزی گواهی فارغ التحصیلی خود را دریافت کردند. بعد از تأسیس دانشکده پزشکی این دانشگاه نام مستقلی به عنوان “دانشگاه علوم پزشکی اهواز” کسب کرد.

مزایای تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز

  • براساس رتبه‌بندی پایگاه اسناد ISC این دانشگاه در بین دانشگاه‌های بزرگ و جامع کشور است که موفق به کسب رتبه ۱۳ شده است.
  • در حال حاضر این دانشگاه به عنوان قطب مطالعات آب در ایران شناخته می‌شود.
  • یکی دیگر از مزایای اصلی دانشگاه شهید چمران اهواز داشتن مراکز پژوهشی و تحقیقات بالای دانشگاهی است که فهرست این مراکز در ادامه ارائه شده است:

قطب علمی آموزش مداوم

قطب علمی بهداشت و بیماری‌های آبزیان

قطب علمی بهسازی و نگهداری شبکه

به عنوان قطب علمی پژوهش در فناوری حفاری

مرکز پردازش‌های سریع

مرکز نوآوری و خلاقیت

مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه

مرکز رشد واحدهای فناور

مرکز آزفا

مرکز زبان دانشگاه

مرکز تحقیقات حفاری

مرکز تحقیقات فولاد

مرکز پژوهشی شبکه‌های گاز رسانی

مرکز تحقیقات زنان

دارای مرکز تحقیقات زمین شناسی و علوم زیستی

دارای مرکز مطالعات و تحقیقات پدافند غیرعامل

مرکز تحقیقات لیزر و پلاسما

پژوهشکده آب و انرژی‌های تجدیدپذیر

منبع: https://irantahsil.org/%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%da%86%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2/

  • ۰۲/۰۷/۲۳
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی