مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی، تهیه مبلغ اجاره و یا رهن منزل یکی از معضلات اصلی دانشجویان متأهل است. به همین خاطر دانشجویان می‌توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی صندوق رفاه اقدام نمایند. نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی هر شهر متغیر است و ثبت نام از طریق نشانی swf.ir و در بازه زمانی تقریبی ۵ ام مهر ماه لغایت ۱ ام دی ماه یعنی از ابتدای شروع هر نیمسال تحصیلی است.

وام ودیعه مسکن دانشجوییمنظور از وام ودیعه مسکن دانشجویی چیست؟

وام ودیعه مسکن دانشجویی یکی از انواع وام‌هایی است که برای راحتی دانشجویان به آن‌ها تعلق می‌گیرد. امکان دریافت این وام در ابتدای هر نیمسال تحصیلی توسط صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم فراهم می‌شود. وام ودیعه مسکن نیز همچون بسیاری دیگر از امکانات، شرایط مخصوص به خود را دارد و در نتیجه متقضیان دریافت این وام می‌بایست شرایط ویژه‌ای را جهت تأیید شدن دارا باشند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط دریافت وام ودیعه مسکن دانشجویی

در این بخش از مقاله به بررسی تمام شرایطی خواهیم پرداخت که متقاضیان دریافت این نوع وام می‌بایست داشته باشند. در صورت عدم برخورداری از این شرایط، متاسفانه محروم از دریافت وام خواهید بود. شرایط دریافت وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متأهل عبارت است از:

  • دانشجو‌ی متقاضی وام ودیعه مسکن می‌بایست حتماً متأهل باشد و در خوابگاه دانشجویی سکونت نداشته باشد.
  • دانشجوی متقاضی وام ودیعه مسکن باید سند تعهد نامه و اجاره نامه خود را با کد رهگیری داشته باشد. این اجاره نامه باید به نام دانشجو و یا همسر وی باشد.
  • مکان مورد اجاره دانشجو می‌بایست در شهر محل تحصیل و یا محل سکونت دانشجو باشد.
  • توجه داشته باشید که وام ودیعه مسکن دانشجویی به دانشجو‌ی متأهل تنها یک بار در هر مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود.
  • زنان شاغل به تحصیل که دارای فرزند باشد و به علت فوت، طلاق، از کار افتادگی همسر، خود سرپرست کودکان باشد نیز قادر به دریافت وام ودیعه مسکن خواهد بود.
  • چنانچه دانشجوی مشغول به تحصیل در نیمسال آخر مقطع تحصیلی خود باشید، مشمول دریافت وام ودیعه دانشجویی نخواهید بود.
  • چنانچه مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از سقف وام بیشتر باشد، سقف وام ودیعه مسکن دانشجویی بیشتر نخواهد شد ولی در صورتی که مبلغ مورد تقاضا در اجاره نامه از سقف وام کمتر باشد، وام مسکن مطابق با اجاره نامه کمتر پرداخت خواهد شد.
  • در صورتی که زن و شوهر هر دو دانشجو باشند این وام فقط به یکی از آن‌ها تعلق خواهد گرفت.
  • ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی معمولاً در ابتدای هر نیمسال تحصیلی آغاز می‌شود.
  • اگر پرداخت وام از منابع صندوق باشد، باز پرداخت آن می‌بایست بعد از فارغ التحصیلی دانشجو و مطابق مقررات بازپرداخت به صورت یک جا به صندوق تأدیه گردد و چنانچه از طریق بانک طرف قرارداد صندوق پرداخت شود مطابق ضوابط اعلام شده از سوی بانک عامل خواهد بود.

ثبت نام وام ودیعه مسکن دانشجویی 1402-1403

وام‌های دانشجویی انواع متفاوتی دارند که عبارتند از:

وام تحصیلی:

اکثر دانشجویان می‌توانند از ابتدای سال تحصیلی از این وام به مدت 10 ماه  و دانشجویان ممتاز بنابر تصمیم صندوق رفاه تا 2 برابر مبلغ استفاده نمایند.

ودیعه مسکن:

دانشجویانی که از خوابگاه استفاده نمی‌کنند و محل تحصیل آن‌ها در شهر دیگری است به واسطه اجاره نامه معتبر تا 12 ماه امکان استفاده از این وام را دارند.

وام ویژه دکتری:

دانشجویان محصل در دوره روزانه مقطع دکتری (دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته واجد شرایط) تنها یک بار در طول تحصیل جهت حمایت می‌توانند از این نوع وام استفاده نمایند.

وام ضروری:

دانشجویانی که به طور ناگهانی با مشکل و یا حادثه‌ای مواجه شده‌اند تا 6 ماه پس از وقوع حادثه امکان استفاده از این نوع وام را دارند.

منبع: https://irantahsil.org/%d9%88%d8%a7%d9%85-%d9%88%d8%af%db%8c%d8%b9%d9%87-%d9%85%d8%b3%da%a9%d9%86-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c/

  • ۰۲/۰۸/۲۰
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی