مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

اشتباه در ثبت نام کنکور می تواند باعث حذف متقاضی از کنکور گردد. در زمان ثبت نام فرد داوطلب باید تمامی اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد کند و این مورد برای سازمان سنجش کشور بسیار مهم و با اهمیت است. با توجه به اهمیت بالای عدم وجود اشتباه در ثبت نام اینترنتی کنکور سراسری، سازمان سنجش فرصت ویرایش مجددی نیز در اختیار داوطلبین قرار داده است که افراد می توانند در این بازه زمانی اطلاعات خود را ویرایش کنند. ما در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز در باره این موضوع را گام به گام شرح و به صورت تصویری مراحل ویرایش را توضیح داده ایم.

اشتباهات ثبت نام کنکور 1403

برای ثبت نام در آزمون سراسری کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و آزمون دکتری تخصصی لازم است تمامی اطلاعات مقطع تحصیلی مانند معدل خود را به درستی وارد نمایید. این معدل با درصد های مختلف دارای تاثیر مثبت در این آزمون می باشد که در نتیجه و تراز کنکور داوطلب تاثیر می گذارد. گاه پیش می آید که داوطلبان معدل خود را در هنگام ثبت نام به صورت عمدی بالاتر وارد می کنند که این کار تخلف در آزمون محسوب شده و چنانچه رتبه خوبی را هم کسب نمایند، اجازه انتخاب رشته نخواهند داشت.

گاه نیز اشتباه زدن معدل در ثبت نام کنکور کاملا غیر عمدی بوده و چنانچه داوطلب مجددا معدل خود را بررسی نکند، در زمان ثبت نام در دانشگاه و انتخاب رشته با مشکل رو به رو خواهد شد. برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی لازم است تا با دقت بسیاری در این قبیل آزمون ها ثبت نام کنید؛ ولی اگر به هر دلیلی معدل خود را به اشتباه در سامانه ثبت کردید، این سامانه امکان ویرایش را برای شما در سه بازه زمانی فراهم کرده است. در ادامه مقاله نحوه ویرایش اطلاعات و اشتباهات ثبت نام کنکور را آموزش خواهیم داد.

💡 نکته: اگر در زمان ثبت نام کنکور سراسری، معدل نهایی شما هنوز اعلام نشده است می بایست هنگام دریافت کارت ورود به جلسه به سامانه سنجش وارد شده و معدل خود را وارد کنید.

مهمترین اشتباهات در ثبت نام کنکور 1403

همانطور که اشاره شد، اشتباه در ثبت نام کنکور باعث حذف فرد از کنکور می گردد و باید در زمان اعلام شده سریعا برای ویرایش اقدام نماید. اما برخی را اشتباهات رایج در زمان ثبت نام کنکور به شرح زیر است:

اشتباه در ثبت نام اینترنتی کنکور

اشتباه در وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای

از رایج ترین و مهم ترین اشتباه در ثبت نام کنکور 1403 بوده است. افراد باید تمامی اطلاعات شناسنامه ای خود را مانند کد ملی، کد محل تولد و .. به طور کاملا صحیح وارد کنند.

استفاده از عکس بی کیفیت و یا اشتباه

گاهی برخی از افراد ثبت نام های خود را به مراکزی مانند کافی نت می سپارند و به دلیل اینکه میزان ثبت نام این مراکز بالاست ممکن است عکس فرد به اشتباهی ارسال گردد. پس حتما قبل از ارسال عکس و اطلاعات خود را چک کنید. و به موارد مانند سایز عکس و پشت زمینه سفید و حجم عکس و … با توجه به قوانین سازمان سنجش دقت کنید.

اشتباه در وارد کردن اطلاعات تحصیلی

اطلاعات تحصیلی مانند معدل، کد سوابق تحصیلی و … است که باید تمامی این اطلاعات را دقیق از روی مدارک تحصیلی خود وارد نمایید. این مورد در کنکور سال گذشته از رایج ترین اشتباهات بوده است.

نحوه ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور 1403

داوطلبان شرکت در آزمون سراسری می توانند در سه بازه زمانی نسبت به ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور اقدام کنند.

🔹 اولین فرصت:

در زمان ثبت نام است. معمولا زمان ثبت نام چند روزی تمدید می گردد که داوطلبین می توانند در این بازه اطلاعات خود را  تصحیح کنند.

🔹 فرصت دوم:

در زمان دریافت کارت ورود به جلسه بوده فرصت دوم افراد برای ویرایش اشتباه در ثبت نام اینترنتی کنکور می باشد.

🔹 آخرین فرصت:

در زمان انتخاب رشته است. در این بخش از مقاله برای تسهیل آموزش، راهنمای تصویری ارائه داده ایم.

منبع: https://irantahsil.org/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%AF%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1/

  • ۰۲/۰۸/۲۱
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی