مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

خدمت سربازی مهمترین بخش زندگی پسران در ایران است که بعد از سن ۱۸ سالگی تمام، باید به خدمت سربازی بروند و یا ادامه تحصیل دهند و یا برای معافیت اقدام نموده و وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. در سالهای اخیر درباره خدمت سربازی اقدامات مهم زیادی صورت گرفته‌ است که مهمترین این اقدامات کاهش مدت خدمت سربازی، با توجه به عوامل آب‌و‌هوا، مناطق عملیاتی، بومی و غیربومی بودن است.

مدت خدمت سربازیمدت خدمت سربازی در ایران

👈افرادی که به سن خدمت سربازی می‌رسند، معمولاً اطلاعات دقیقی در ارتباط با مدت زمان خدمت ندارند. مدت زمان خدمت سربازی در شرایط خاصی می‌تواند متفاوت باشد. از سال ۱۳۹۱ تغییرات زیادی برای طول مدت سربازی اعمال نشده بود. به طوری که مدت زمان خدمت کارکنان وظیفه و امریه سربازی ۲۴ ماه در نظر گرفته شد.

👈کمترین مدت زمان سربازی مربوط به کارکنان نظام وظیفه در مناطق درگیر بود که در قانون سال‌های گذشته ۱۸ ماه تصویب شده بود. با توجه به تغییرات ایجاد شده در سال ۹۹ کمترین مدت زمان سربازی ۱۷ ماه بود.

کاهش 3 ماهه خدمت نظام وظیفه سربازی

👈در حال حاضر بر اساس ابلاغیه جدید ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب فرمانده کل قوا مدت زمان خدمت نظام وظیفه برای سربازان حین خدمت و افراد مشمولی که از این پس اعزام می‌شوند به مدت سه ماه کاهش خواهد یافت. مدت زمان خدمت سربازی از این پس به جای ۲۴ ماه، ۲۱ ماه خواهد بود. لازم به ذکر است که حداقل مدت خدمت سربازی از 17 ماه به 14 ماه کاهش یافته است.

آیا خدمت سربازی به 12 ماه کاهش می یابد؟

طبق آخرین خبر نمایندگان مجلس تصویب کردند که ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین 12 ماه اقدام نماید. لازم به ذکر است که تایید شورای نگهبان و ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای این قانون لازم است. همچنین مشمولان غایب و غیرغایب بالای 30 سال و دارای 2 فرزند یا بیشتر،از خدمت وظیفه عمومی معاف خواهند شد.

طول خدمت کارکنان وظیفه بومی

👈طول مدت خدمت کارکنان وظیفه عمومی در مناطق عادی امریه و غیرنظامی 21 ماه است. مدت زمان خدمت سربازی برای کارکنان وظیفه بومی در مناطق بد آب و هوایی، درگیری مناطق محروم و عملیاتی 18 ماه است. مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی در مناطق امنیتی و درگیر نیز 14 ماه است.

مدت زمان خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی

👈مدت زمان خدمت نظام وظیفه کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق عادی امریه و غیر نظامی 18 ماه است. در زمان خدمت سربازی کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق درگیر، بد آب و هوا و مناطق محروم به مدت 18 است.

مدت زمان خدمت برای کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق درگیر و امنیتی 14 ماه است.

نوع مناطق

مدت خدمت سربازی

افراد بومی در مناطق عادی

21 ماه

افراد غیر بومی در مناطق عادی

18 ماه

افراد بومی‌ مناطق عملیاتی یا بد آب‌و‌هوا

21 ماه

مشمولین غیر بومی مناطق عملیاتی یا بد آب‌و‌هوا

18 ماه

مشمولین بومی و غیربومی در مناطق عملیاتی مرزی

14 ماه

👈البته قابل ذکر است که سربازانی که در مناطق عملیاتی و یا مرزی یا بد آب و هوا خدمت سربازی خود را می‌گذرانند نسبت به سربازانی که در مناطق عادی خدمت می‌کنند حقوق بیشتری هم می‌گیرند.

منبع: https://irantahsil.org/%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C/

  • ۰۲/۰۸/۲۷
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی