مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

مرکز مشاوره تحصیلی ایران تحصیل

مرکز مشاوره ایران تحصیل ارائه خدمات مشاوره تحصیلی حضوری و تلفنی از سراسر کشور با برترین اساتید علمی کشور

ایران تحصیل تخصصی ترین وب سایت علمی کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام مدارس و دانشگاه ها ایجاد گشته تا بتواند با بهره گیری از برترین مشاوران و اساتید علمی کشور پاسخگوی سوالات شما مردم عزیز باشد امید است با عنایت حق تعالی و تلاش مجموعه این مهم به نحو احسن انجام گیرد.

  • ۰
  • ۰

بسیاری از داوطلبان از شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403 اطلاعی ندارند و نمی‌دانند برای ثبت نام در این آزمون سرنوشت ساز باید چه شرایطی داشته باشند. به همین منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد شرایط شرکت در کنکور سراسری در اختیار بسیار اهمیت دارد تا بتوانید با آگاهی کامل برای ثبت نام اقدام کنید.

آشنایی با شرایط شرکت در کنکور سراسری 1403

👈 برای انجام ثبت نام کنکور داوطلبان لازم است واجد شرایط شرکت در کنکور سراسری باشند. شرایط عمومی برای داوطلبان عزیز به صورت یکسان بوده و شرایط اختصاصی نیز در رابطه با هر یک از داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف است که توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود.

شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری 1403

👈برای ثبت نام کنکور سراسری داوطلبان باید شرایط عمومی نام نویسی را در نظر بگیرند. این شرایط شامل موارد زیر می‌باشد:

✔️ نداشتن فساد اخلاقی

✔️عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی

✔️تابعیت از قوانین نظام جمهوری اسلامی (تبصره: چنانچه داوطلبی قبلاً با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته، باید تغییر نظر وی محرز شود)

✔️نداشتن عضویت در سازمان‌های غیر قانونی

✔️داشتن اعتقاد به یکی از ادیان الهی

شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور سراسری 1403

👈 یکی از شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری برای داوطلبان دارا بودن مدرک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه می‌باشد.

✔️ داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای کلیه فارغ التحصیلان نظام قدیم و همچنین برخورداری از مدرک دیپلم برای داوطلبان نظام جدید الزامی می‌باشد. همچنین کلیه متقاضیان دانش آموز حتماً لازم است تا زمان شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل شوند. در غیر این صورت ثبت نام از آنان به عمل نخواهد آمد.

✔️ آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی می‌باشند، در صورتی که بتوانند تا پایان شهریور ماه سال 1403 فارغ التحصیل شوند، واجد شرایط شرکت در کنکور سراسری خواهند بود و امکان ثبت نام در آزمون سراسری را خواهند داشت.

✔️فارغ التحصیلانی که در رشته‌های تحصیلی مرتبط با وزرات بهداشت می‌باشند (فارغ التحصیلانی که خدمت اجباری پس از فارغ التحصیلی خواهند داشت)، چنانچه در مقطع کاردانی باشند لازم است مدرک خود را حداکثر تا پایان تاریخ شهریور ماه 1403 و یا تا پایان اسفند ماه 1403 اخذ نموده باشند و دوران خدمت خود را با موفقیت به پایان رسانده باشند، در غیر این صورت امکان ثبت نام از آنان لغو خواهد گردید.

✔️ برخی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های بهداشت دهان، تکنسین سلامت دهان، پرستاری دندانپزشکی، پروتز دندان و ساخت پروتز دندانی مشمول طرح قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان نمی‌باشند و به همین دلیل واجد شرایط شرکت در کنکور سراسری می‌باشند و به همین هیچ گونه منعی در رابطه با ثبت نام برای آنان وجود نخواهد داشت.

شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1403

👈مطمئناً می دانید یکی از مهمترین شرایط ثبت نام کنکور برای آقایان وضعیت نظام وظیفه می‌باشد. به همین دلیل تصمیم داریم در این بخش به بررسی این شرایط بپردازیم تا شما اطلاعات کاملی نسبت به شرایط نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور 1403 به دست بیاورید.

شرایط مربوط به مقررات نظام وظیفه عمومی

داشتن کارت پایان خدمت هوشمند

داشتن کارت معافیت از خدمت دائم هوشمند (معافیت به علت کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)

مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن.

مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ معافیت تحصیلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاریخ 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصیل می‌شوند.

دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.

کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حضوری و پیوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.

کارکنان وظیفه‌ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 1403/06/31 به پایان می‌رسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند).

کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.

دانشجویان انصرافی در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافاً مشروط به اینکه قبلاً (از تاریخ 1390/08/22 به بعد) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند.

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط می‌توانند در رشته‌هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل نمایند که برابر اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

شرایط شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری 1403

👈 یکی از سوالاتی که داوطلبان عزیز در رابطه با شرکت مجدد در کنکور سراسری 1403 دارند، در رابطه با دانشجویان انصرافی می‌باشند که در این رابطه باید بگوییم که آن دسته از دانشجویانی که نوبت دوم «شبانه »، حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی «غیرانتفاعی » و ظرفیت مازاد مشغول به تحصیل می‌باشند، می‌توانند نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

👈 مطابق با شرایط شرکت در کنکور سراسری آن دسته از دانشجویانی که در دوره‌های روزانه ورودی سال مشغول به تحصیل می‌باشند، حتماً لازم است که برای شرکت در کنکور سراسری در صورتی که تا تاریخ اواخر اسفند ماه 1403 توانسته باشند انصراف قطعی خود را تکمیل نمایند و آن را قطعی کرده باشند. بعلاوه افراد با تکمیل فرم شماره 2 چنانچه دانشگاه محل تحصیل آنان را تائید کرده باشد، امکان ثبت نام را خواهند داشت. همچنین بند 32 تقاضانامه ثبت نام را لازم است علامت بزنند.

👈 آن دسته از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 99 در دوره‌های روزانه موفق به پذیرش شده باشند و در رشته‌های دانشگاه روزانه مشغول به تحصیل باشند، در صورتی واجد شرایط شرکت در کنکور سراسری خواهند بود که انصراف خود را تا اواخر اسفند ماه 1403 تحویل داده باشند و رشته‌های غیر روزانه را انتخاب کرده باشند.

منبع: https://irantahsil.org/wp-content/uploads/2022/10/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1%DB%8C.jpg

  • ۰۲/۰۹/۰۸
  • javad qane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی